Comissions de serveis
Autorització de comissions de servei de caràcter interdepartamental
Es tracta de la cobertura provisional d'un lloc de treball vacant, en cas d'urgent i inajornable necessitat, per una persona funcionària de carrera que reuneixi els requisits establerts per al seu acompliment en la relació de llocs de treball.
Normativa vigent
Article 64 del Reial decret 364/1995 de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament General d'Ingrés del Personal al servei de l'Administració general de l'Estat i de Provisió de Llocs de treball i Promoció Professional dels Funcionaris Civils de l'Administració general de l'Estat
Òrgan competent per al seu autorizacíon
La Secretaria d'Estat de Política Territorial i Funció Pública, quan la comissió suposi canvi de Departament ministerial i s'efectuï en l'àmbit dels serveis centrals, o en el dels serveis perifèrics si es produeix fora de l'àmbit territorial d'una Comunitat Autònoma.
Tramitació del procediment
Quan una Unitat té la urgent i inajornable necessitat de cobrir un lloc vacant i compta amb una persona candidata idònia per a la seva ocupació que es troba destinada en un Ministeri diferent, ha de comunicar aquesta necessitat a la Unitat que gestiona els recursos humans del seu Departament Ministerial i aquesta sol·licitarà l'informe al Ministeri en què es troba destinada la persona proposada.
Si aquest informe s'emetés en sentit desfavorable, finalitza l'expedient sense sol·licitar l'autorització de la comissió de serveis.
Si l'informe s'emet en sentit favorable, el Ministeri interessat a cobrir el lloc dirigeix la sol·licitud d'autorització de la comissió de serveis a la Direcció General de la Funció Pública, aquesta sol·licitud haurà d'anar acompanyada de l'informe favorable que ha emès el Ministeri en el qual presta serveis la persona funcionària proposada.
Comprovat el compliment dels requisits del lloc per part de la Direcció General de la Funció Pública així com la resta de criteris que conformen el parer de l'òrgan competent per a la seva autorització, es resoldrà en el sentit que correspongui.
D'aquest acord de comissió de serveis es donarà trasllat als dos Ministeris implicats.
La durada màxima de l'autorització serà d'un any, prorrogable per un altre en cas de no haver-se cobert el lloc amb caràcter definitiu.
Termini de resolució
No es tracta d'un procediment que s'iniciï a instàncies d'una persona interessada, l'autorització s'emetrà en el termini més breu possible.
Terminis possessoris
Tres dies des de la notificació de l'acord de comissió de serveis a la persona funcionària implicada, si no implica canvi de residència, per part del seu Ministeri de destinació.
Vuit dies des de la notificació de l'acord de comissió de serveis, si implica canvi de residència, per part del seu Ministeri de destinació.
Dins d'aquests terminis estarà inclòs tant el dia del cessament com el de la presa de possessió en el nou lloc.
Preguntes freqüents