logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Inici Ministeri
Ministeri Organigrama
Organigrama Ministre per a la Transformació Digital i de la Funció Pública Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial Secretaria d'Estat de Telecomunicacions i Infraestructures Digitals Secretaria d'Estat de Funció Pública Sotssecretaria per a la Transformació Digital i de la Funció Pública Regulació Legal
Protecció de Dades Participació pública en projectes normatius
Participació pública en projectes normatius Consulta pública prèvia Audiència i informació pública
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència Instruccions de comunicació Informació addicional Seguiment del Pla
Empleo
Empleo Personal Laboral Personal Funcionari
Portada de Ministeri
Digitalització i IA Telecomunicació i infraestructures Digitals Funció Pública
Funció Pública La secretaria
La secretaria Secretaria d'Estat de Funció Pública Directora del Gabinete de la Secretaría de Estado de Función Pública Newsletter de Funció Pública Captació de talent Actualitat
Funció Pública
Funció Pública Qui som Accés a l'Ocupació Pública Gestiona la teua vida professional com a personal empleat públic Règim Jurídic Relacions Laborals Órganos de colaboración Registre Central de Personal Espai ISPA Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
Governança Pública
Governança Pública Directora General de Gobernanza Pública Simplificació administrativa i reducció de càrregues Inspecció de Serveis Atenció a la ciutadania Qualitat en les Administracions Públiques​ Transparència Govern obert Registres electrònics i notificacions Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Incompatibilitat i conflicte d'interessos Oficina de Conflictos de Intereses Membres del Govern i Alts Càrrecs de l'Administració General de l'Estat Incompatibilitats de personal al servei de les Administracions Públiques MASTERCLASS: Guia del Govern Obert Informes sobre compliment dels alts càrrecs
Comunicació Contacte Info DANA
Info DANA Medidas adoptadas en relación con la DANA Portada d'Info Dana
Inici
  • Organigrama
  • Protecció de Dades
  • Participació pública en projectes normatius
  • Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
  • Empleo
  • Portada de Ministeri
Digitalització i IA
Telecomunicació i infraestructures Digitals
  • La secretaria
  • Funció Pública
  • Governança Pública
  • Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Comunicació
Contacte
  • Medidas adoptadas en relación con la DANA
  • Portada d'Info Dana
texto

Funció Pública

    • Front page Qui som
    • Directora General de Funció Pública
    • Subdirector General de Planificació de Recursos Humans i Retribucions
    • Subdirectora General de Ordenación de Recursos Humanos
    • Subdirector General de Relacions Laborals
    • Subdirectora General de Relacions amb Altres Administracions
    • Subdirector General de Régimen Jurídico
      • Go to Subdirectora General de Dades per a l'Ocupació Pública
        • Go to Subdirecció General de Dades per a l'Ocupació Pública
        • Qui som
        • Una mica d'història
    • Subdirectora General del Sector Públic Institucional
    • Jefa de la Unidad de Asistencia Técnica
    • Front page Accés a l'Ocupació Pública
      • Go to Resol dubtes
      • Què és l'ocupació pública, i quin tipus d'empleades i empleats públics existeixen?
      • Per què és atractiu per a mi l'ocupació pública?
      • Com puc accedir a l'ocupació pública i quins són els requisits necessaris?
      • Quines opcions estan actualment disponibles, i com accedisc a elles?
      • Go to Coneix a fons l'Ocupació Pública
        • Go to Butlletí Estadístic del personal al servei de les Administracions Públiques
        • Boletines anteriores a 2006
        • Histórico de noticias
      • Evolució dels efectius de les Administracions Públiques
      • Evolución de los efectivos de las Comunidades Autónomas por área de actividad
      • Estudis d'envelliment de les plantilles en les Administracions Públiques
      • Go to Jornades de Captació de Talent
      • Jornades de Captació de Talent 2023
      • Jornades de Captació de Talent 2022
      • Jornadas de Captación de Talento 2021
      • Jornadas de Captación de Talento 2020
      • Jornadas de Captación de Talento 2019
      • Jornades de Captació de Talent 2024
      • Go to Convocatòries Personal Laboral
      • Información sobre Convocatorias para Personal Laboral del IV Convenio Único
      • Convocatòries de Personal Laboral fora de l'IV Conveni Únic
      • Informació sobre Convocatòries per a Personal Laboral de l'IV Conveni Únic
      • Go to Oferisques d'Ocupació Pública
        • Go to 2024
        • Distribució de places per àrees d'interés
        • Reserva de places per a persones amb discapacitat
        • Go to 2023
        • Distribució de places d'accés lliure per grup de personal funcionari i personal laboral
        • Distribució de places per àrees d'interés
        • Reserva de places per a persones amb discapacitat
        • Go to 2022
        • Distribució de places d'accés lliure per grup de personal funcionari i personal laboral
        • Reserva de places per a personal amb discapacitat
        • Distribució de places per àrees d'interés
      • Go to Convocatòries Personal Funcionari
      • Cossos i Escales Generals de funcionaris
      • Cossos i Escales Especials de funcionaris
    • Front page Gestiona la teua vida professional com a personal empleat públic
    • Procediments de personal
      • Go to Concursos de traslados
        • Go to Personal laboral
        • Concurs de trasllats de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic (Administració Central) - Procés Finalitzat
        • Ordre PRE/2748/2010, de 5 d'octubre, per la qual es convoca concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic (Administració Perifèrica)
        • Concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic de l'Administració General de l'Estat.
        • Concurs de trasllats 2015 (III Conveni Únic)
        • Concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic de l'Administració General de l'Estat (2016)
        • Concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic de l'Administració General de l'Estat (2017)
        • Concurs de trasllats personal laboral 2018
      • Go to Mobilitat de les persones ocupades públiques
        • Go to Mobilitat del personal funcionari de carrera
        • Comissions de serveis
        • Permutes
        • Autorización bases de concursos
        • Trasllat de lloc per raons de discapacitat, motius de salut i possibilitats de rehabilitació
        • Mobilitat de les funcionàries víctimes de violència de gènere
        • Go to Mobilitat del personal laboral
          • Go to CONCURS OBERT I PERMANENT-FASES FINALITZADES
            • Go to ANY 2024
              • Go to Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2024
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • Go to Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2024
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • Go to Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2024
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
            • Go to ANY 2023
              • Go to Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2023
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • Go to Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2023
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • Go to Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2023
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
            • Go to ANY 2022
              • Go to Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2022
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
              • Go to Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2022
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • Go to Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2022
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
            • Go to ANY 2021
              • Go to Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2021
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
              • Go to Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2021
              • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
          • Go to CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO
            • Go to CONVOCATÒRIES FINALITZADES
              • Go to ANY 2022
                • Go to CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2022
                • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
                • Go to CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - SEGONA CONVOCATÒRIA 2022
                • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
              • Go to ANY 2023
                • Go to CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2023
                • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
              • CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - SEGONA CONVOCATÒRIA 2023
            • ANY 2024
            • Go to CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2024
            • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
          • CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2025
          • Go to CONCURS OBERT I PERMANENENTE IV CONVENI ÚNIC CAP 1 2025
          • INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
        • CONCURS-EXTRAORDINARI-E0-IV-CONVENI--NICO-CE0-2025
      • Go to Reingressos al servei actiu funcionaris i laborals
        • Go to Reingresse funcionaris
        • Gestió del reingrés al servei actiu dels funcionaris de carrera
      • Reingressos laborals
      • Go to Situacions administratives personal funcionari
      • Servei actiu
      • Servei especials
      • Serveis en altres AAPP
      • Excedència voluntària per interés particular
      • Excedència voluntària per agrupació familiar
      • Excedencia por cuidado de hijo/hija o familiar
      • Excedencia por violencia de género
      • Excedencia por violencia terrorista
      • Suspensió de funcions
      • Excedència voluntària per prestació de serveis en el sector públic
      • Expectativa de destino
      • Excedència forçosa
      • Excedencia voluntaria incentivada
    • Nomenament de Cossos i Escales adscrits a la SEFP
    • Nomenament de Cossos i Escales no adscrits a la SEFP
    • Jubilacions voluntàries
    • Renuncies
    • Front page Règim Jurídic
    • Legislació i documentació d'interés
      • Go to Comissió Superior de Personal
      • Què és la Comissió Superior de Personal
      • Acords de la Comissió Superior de Personal
      • Go to Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
      • Què és Bodeco?
        • Go to 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.
        • Possibilitat d'accés al Subgrup A2 amb la superació de 180 crèdits del títol oficial de Grau.
        • Nomenament d'eventual amb edat superior a 70 anys.
        • Titulacions oficials i els seus efectes per a l'ingrés en les Administracions Públiques, Organismes Públics i Ens de Dret Públic.
        • Possibilitat de compatibilitzar la realització d'un curs selectiu amb el permís per naixement.
        • Es planteja la possibilitat de prolongar en servei actiu a funcionaris interins.
        • Impossibilitat que un preparador d'oposicions puga formar part d'un òrgan de selecció.
        • Possibilitat de prendre possessió en situació d'incapacitat temporal, conseqüència o no d'embaràs, situació de risc durant l'embaràs o de baixa per maternitat.
        • Títol necessari per a l'accés a Cossos del Subgrup A1 en els quals s'exerceixen professions regulades.
        • Possibilitat de denegar la prolongació en el servei actiu.
        • Revisió de la discapacitat durant un procés selectiu.
        • Òrgan competent per a jubilar a un funcionari en situació de servei en altres Administracions Públiques.
        • Possibilitat de conducta a la jubilació per incapacitat o jubilació voluntària d'un funcionari públic quan es troba en situació de suspensió de funcions.
        • Possibilitat d'accedir a l'ocupació pública després d'haver sigut acomiadat mitjançant expedient disciplinari, sent professor amb contracte laboral.
        • Possibilitat d'anotar en el RCP el nomenament d'un funcionari interí quan ja s'és funcionari de carrera d'eixe mateix Cos.
        • Possible revocació de la concessió d'una pròrroga per a continuar en el servei actiu.
        • Posibilidad de que el personal sujeto a un contrato laboral especial de alta dirección forme parte del órgano de selección de personal laboral fijo.
        • Plazos para la toma de posesión como funcionario de carrera en la Administración del Estado.
        • Terminis processos d'estabilització.
        • Go to 2. Carrera administrativa.
        • Possibilitat de gaudi dels dies de presa de possessió en un lloc obtingut per concurs ocupat prèviament en adscripció provisional
        • Còmput del temps de permanència en la situació de serveis especials per al reconeixement de grau personal. Especial esment a l'ocupació de llocs de personal eventual
        • Possibilitat de finalitzar la prolongació en el servei actiu del funcionari al qual s'instruïx expedient disciplinari
        • Còmput del termini possessori a l'efecte de consolidació de grau personal
        • Possibilitat que el temps exercit en un Cos compute per a consolidar el grau personal d'un nou Cos al qual s'accedeix amb posterioritat
        • Possibilitat de promoció interna del Subgrup C1 al Subgrup A1
        • Es formula consulta sobre la possibilitat de reconeixement de grau per l'acompliment de llocs del nivell corresponent durant tres anys amb interrupció
        • Es formula consulta sobre la possibilitat de consolidació de grau personal per part d'un funcionari docent
        • Aplicació carrera horitzontal al personal interí.
        • Go to 3. Condicions de treball.
        • Dret a l'assistència lletrada del personal empleat públic
        • Situación administrativa de quienes ostentan cargos electivos en organizaciones sindicales más representativas (LOLS)
        • Obligatorietat de colegiació de funcionaris públics
        • Go to 4. Incompatibilitats.
        • Possibilitat d'incompatibilitat de funcionari docent universitari en cas de ser contractat per una Universitat noruega.
        • Compatibilitat durant la situació de suspensió ferma.
        • Go to 7. Jornada i horaris.
        • Criteris aplicables a la flexibilitat horari per cura de fills
        • Descomptar dies de permís per assumptes particulars al no assistir al lloc de treball al·legant raons de força major
        • Forma de gaudi de la reducció de jornada per cura de fill
        • Possibilitat de realitzar jornada ordinària durant períodes de vacances o festius per part de funcionaris que de manera habitual realitzen jornada reduïda per interés particular
        • Possibilitat de concedir una reducció de jornada per cura de fill a un funcionari que ocupa un lloc de treball amb atenció al públic continuada (APC)
        • Possibilitat d'acollir-se a les mesures de conciliació el personal funcionari amb jornada d'especial dedicació.
        • Jornada d'estiu ampliada per fills de fins a 12 anys.
        • Aplicación de la bolsa de horas y deber inexcusable.
        • Go to 10. Provisió de llocs.
        • Sol·licitud de permuta i altres supòsits de mobilitat.
        • Possibilitat que un funcionari siga destituït en un lloc ocupat en comissió de serveis durant una baixa mèdica.
        • Possibilitat de nomenar de funcionari en lloc de treball obtingut per concurs quan aquest lloc segueix ocupat per haver diferit el cessament.
        • Efectes de la modificació en el sistema de provisió de llocs de treball.
        • Ajornament del cessament d'una funcionària en pròrroga en el seu lloc de treball per gaudi d'un permís per malaltia greu de familiar.
        • Possibilitat d'entendre inclòs dins de l'àmbit subjectiu de la mobilitat per motius de salut dels funcionaris a les persones que estiguen sotmeses a la tutela legal d'aquells.
        • Adjudicació de dos llocs del mateix o diferent Cos sense que coincidisca el període de temps de possessió.
        • Consecuencias de que un funcionario no se presente al concurso de méritos de la plaza que ocupa en adscripción provisional.
        • Go to 11. Reconeixement de serveis prestats.
        • Reconeixement de serveis previs prestats a temps parcial.
        • Reconeixement serveis previs – Administració Institucional.
        • Reconeixement serveis previs – Serveis prestats a l'estranger.
        • Reconeixement serveis previs – Personal laboral.
        • Reconeixement serveis previs – Tipus de vinculació.
      • 12. Règim laboral.
      • 15. Retribucions.
      • 16. Seguretat Social Funcionaris.
      • 17. Situacions administratives.
      • 14. Responsabilitat
        • Go to Històric de BODECO
        • INDICE BODECO REFÓS NUMEROS 23 A 28
      • 19. Vacances, permisos i llicències.
      • Go to Altres
      • Històric de BODECO
        • Go to 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.
        • Possibilitat d'accés al Subgrup A2 amb la superació de 180 crèdits del títol oficial de Grau
        • Nomenament d'eventual amb edat superior a 70 anys
        • Titulacions oficials i els seus efectes per a l'ingrés en les Administracions Públiques, Organismes Públics i Ens de Dret Públic.
        • Possibilitat de compatibilitzar la realització d'un curs selectiu amb el permís per naixement.
        • Es planteja la possibilitat de prolongar en servei actiu a funcionaris interins.
        • Impossibilitat que un preparador d'oposicions puga formar part d'un òrgan de selecció.
        • Possibilitat de prendre possessió en situació d'incapacitat temporal, conseqüència o no d'embaràs, situació de risc durant l'embaràs o de baixa per maternitat.
        • Títol necessari per a l'accés a Cossos del Subgrup A1 en els quals s'exerceixen professions regulades.
        • Possibilitat de denegar la prolongació en el servei actiu.
        • Revisió de la discapacitat durant un procés selectiu.
        • Òrgan competent per a jubilar a un funcionari en situació de servei en altres Administracions Públiques.
        • Possibilitat de conducta a la jubilació per incapacitat o jubilació voluntària d'un funcionari públic quan es troba en situació de suspensió de funcions.
        • Possibilitat d'accedir a l'ocupació pública després d'haver sigut acomiadat mitjançant expedient disciplinari, sent professor amb contracte laboral.
        • Possibilitat d'anotar en el RCP el nomenament d'un funcionari interí quan ja s'és funcionari de carrera d'eixe mateix Cos.
        • Possible revocació de la concessió d'una pròrroga per a continuar en el servei actiu.
        • Possibilitat que el personal subjecte a un contracte laboral especial d'alta direcció forme part de l'òrgan de selecció de personal laboral fix.
        • Terminis per a la presa de possessió com a funcionari de carrera en l'Administració de l'Estat.
        • Terminis processos d'estabilització.
        • Go to 2. Carrera administrativa
        • Possibilitat de gaudi dels dies de presa de possessió en un lloc obtingut per concurs ocupat prèviament en adscripció provisional
        • Còmput del temps de permanència en la situació de serveis especials per al reconeixement de grau personal. Especial esment a l'ocupació de llocs de personal eventual
        • Possibilitat de finalitzar la prolongació en el servei actiu del funcionari al qual s'instruïx expedient disciplinari
        • Còmput del termini possessori a l'efecte de consolidació de grau personal
        • Possibilitat que el temps exercit en un Cos compute per a consolidar el grau personal d'un nou Cos al qual s'accedeix amb posterioritat
        • Possibilitat de promoció interna del Subgrup C1 al Subgrup A1
        • Possibilitat de reconeixement de grau per l'acompliment de llocs del nivell corresponent durant tres anys amb interrupció
        • Possibilitat de consolidació de grau personal per part d'un funcionari docent
        • Aplicació carrera horitzontal al personal interí
        • Go to 3. Drets i deures
        • Dret a l'assistència lletrada del personal empleat públic
        • Situació administrativa dels qui ostenten càrrecs electius en organitzacions sindicals més representatives (LOLS)
        • Obligatorietat de colegiació de funcionaris públics
        • Go to 4. Incompatibilitats
        • Possibilitat d'incompatibilitat de funcionari docent universitari en cas de ser contractat per una Universitat noruega
        • Compatibilitat durant la situació de suspensió ferma
        • Go to 5. Jornades i horaris
        • Criteris aplicables a la flexibilitat horari per cura de fills
        • Descomptar dies de permís per assumptes particulars al no assistir al lloc de treball al·legant raons de força major
        • Forma de gaudi de la reducció de jornada per cura de fill
        • Possibilitat de realitzar jornada ordinària durant períodes de vacances o festius per part de funcionaris que de manera habitual realitzen jornada reduïda per interés particular
        • Possibilitat de concedir una reducció de jornada per cura de fill a un funcionari que ocupa un lloc de treball amb atenció al públic continuada (APC)
        • Possibilitat d'acollir-se a les mesures de conciliació el personal funcionari amb jornada d'especial dedicació.
        • Jornada d'estiu ampliada per fills de fins a 12 anys.
        • Aplicació de la bossa d'hores i deure inexcusable.
        • Go to 6. Provisió de llocs
        • Sol·licitud de permuta i altres supòsits de mobilitat.
        • Possibilitat que un funcionari siga destituït en un lloc ocupat en comissió de serveis durant una baixa mèdica.
        • Possibilitat de nomenar de funcionari en lloc de treball obtingut per concurs quan aquest lloc segueix ocupat per haver diferit el cessament.
        • Efectes de la modificació en el sistema de provisió de llocs de treball
        • Ajornament del cessament d'una funcionària en pròrroga en el seu lloc de treball per gaudi d'un permís per malaltia greu de familiar.
        • Possibilitat d'entendre inclòs dins de l'àmbit subjectiu de la mobilitat per motius de salut dels funcionaris a les persones que estiguen sotmeses a la tutela legal d'aquells.
        • Adjudicació de dos llocs del mateix o diferent Cos sense que coincidisca el període de temps de possessió.
        • Conseqüències que un funcionari no es presente al concurs de mèrits de la plaça que ocupa en adscripció provisional.
        • Valoración que corresponde otorgar en concursos a títulos universitarios oficiales
        • Presa de possessió de lloc en comissió de serveis estant en incapacitat temporal
        • Tractament de la possibilitat de reingrés de militar a l'Administració civil
        • Possibilitat d'ocupació de llocs en l'Administració civil per personal militar
        • Lloc a assignar a funcionari d'una altra Administració en cas de cessament en lloc de lliure designació
        • Diferents qüestions sobre terminis possessoris
        • Comissió de serveis des de la situació d'excedència per cura de fills
        • Cessament i presa de possessió en lloc obtingut per concurs de funcionari en incapacitat temporal.
        • Go to 7. Reconeixement de serveis prestats
        • Reconeixement de serveis previs prestats a temps parcial
        • Reconeixement serveis previs – Administració Institucional
        • Reconeixement serveis previs – Serveis prestats a l'estranger
        • Reconeixement serveis previs – Personal laboral
        • Reconeixement serveis previs – Tipus de vinculació
        • Go to 8. Responsabilitat
        • Possibilitat d'arxivar expedient disciplinari a funcionari que està en parador ignorat
        • Aplicació del règim disciplinari al personal eventual
        • Prescripció de sanció greu
        • Conservació del grau personal després de la rehabilitació com a funcionari
        • Règim disciplinari aplicable al personal laboral anara de conveni
        • Go to 12. Vacances, permisos i llicències
        • Permís per cura de fill menor afectat per càncer o una altra malaltia greu: criteri que tots dos progenitors treballen
        • Permís per deure inexcusable
        • Qüestions relatives al permís per a la concurrència a exàmens i altres proves definitives d'aptitud
        • Qüestions relatives a la reducció de jornada per a cura de familiars per raó de malaltia
        • Abonament de vacances no gaudides al personal laboral temporal per estar en situació d'incapacitat temporal
        • Reducció de jornada per a cura de familiars en situació d'incapacitat temporal
        • Actuació a seguir quan un funcionari, que, després d'haver esgotat el període màxim d'incapacitat laboral, continua remetent baixes per malaltia
        • Possibilitat d'ampliar l'àmbit d'aplicació de l'article 59 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes a l'efecte de permetre que el permís per adopció interrompa les vacances
        • Permís d'adopció a funcionari que adopta al fill de la seua dona amb la qual va contraure matrimoni dos anys abans.
        • Gaudi del permís per naixement a temps parcial
        • Concessió del permís per al compliment d'un deure inexcusable per a l'exercici de determinades funcions d'Alcalde
        • Còmput de dies de vacances i assumptes particulars en cas d'haver gaudit una llicència per assumptes propis.
        • Deducció del temps de lactància sense sou del còmput del permís de lactància en jornades completes.
        • Criterio interpretativo actual del término “distinta localidad” a efectos del permiso del artículo 48 a) TRLEBEP.
        • Consideració dels dissabtes com a dies hàbils/inhàbils a l'efecte del gaudi del permís per defunció, accident o malaltia greu de familiar
        • Possibilitat de gaudir de forma continuada de dies de vacances, dies independents de vacances i dies per assumptes particulars
        • Go to 13. Uns altres
          • Go to 13. UNS ALTRES
          • Certificats en l'Administració General de l'Estat
          • Competències d'INAP/INAP i de Funció Pública en els processos selectius
          • Recopilatori de pàgines web i arxius de preguntes freqüents (FAQs) de Funció Pública.
    • Front page Relacions Laborals
      • Go to Diàleg Social
        • Go to Negociació Col·lectiva
          • Go to Negociació Col·lectiva de l'Administració General de l'Estat
          • Taula de Negociació de personal funcionari
            • Go to Taula de Negociació de funcionaris, estatutaris i laborals
            • Taules Delegades
          • Go to Negociació del personal laboral IV Conveni Únic
            • Go to Comissió Paritària
            • Actes de la Comissió Paritària
            • Acords de Civea en vigor
          • Comissió Negociadora
          • Go to Negociació V Conveni Únic Personal Laboral
            • Go to Comissió Negociadora
            • Actes
          • Informació General
        • Taula General de Negociació de les Administracions Públiques
        • Acords Administració-Sindicats en les Taules Generals de Negociació
        • Acords Administració-Sindicats per al personal laboral AGE del Conveni Únic
        • Altres Acords
      • Eleccions Sindicals
      • Seguiment Vagues de personal AGE
        • Go to Subvencions a organitzacions sindicals
        • Convocatòries Anteriors
      • Go to Igualtat
      • Plans per a la Igualtat de gènere
      • Conciliació i corresponsabilitat
      • Violència contra les dones
      • Enfront de l'assetjament laboral i sexual
    • Responsabilitat Social Corporativa
    • Prevenció
    • Front page Órganos de colaboración
      • Go to Relacions Internacionals en matèria d'ocupació pública
        • Go to Va unir Europea
        • Xarxa EUPAN
        • COMITÉ EUROPEU DE DIÀLEG SOCIAL PER A LES ADMINISTRACIONS CENTRALS
        • Consejo de la Unión Europea
        • Grupo de Trabajo Estatuto
      • Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE)
      • Mobilitat Internacional
      • Relacions bilaterals
    • Órganos de colaboración interadministrativa
    • Front page Registre Central de Personal
      • Go to Butlletí Estadístic del RCP
      • Boletines anteriores a 2006
      • Histórico de noticias
    • Evolució dels efectius de les Administracions Públiques
    • Evolució dels efectius de les Comunitats Autònomes per àrea d'activitat
    • Estudis d'envelliment de les plantilles en l'Administració General de l'Estat
    • Espai Siep
      • Go to Documentació del Registre Central de Personal
      • Impresos Personal Funcionari
        • Go to Impresos Personal Laboral
        • Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grup i categoria professionals
        • Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grups professionals, especialitats professionals i/o famílies professionals
      • Impresos d'inscripció
      • Impresos de Personal Funcionari Docent
        • Go to Impresos de Personal Laboral Docent
        • Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grup i categoria professionals
        • Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grups professionals, especialitats professionals i/o famílies professionals
    • Front page Espai ISPA
      • Go to ISPA 2025
      • Comunitats Autonomas
      • Comunitat Foral de Navarresa
      • Ajuntaments
      • Cargos electos de Corporaciones Locales
      • Diputacions, Consells i Cabildos Insulars
      • Go to ESTADÍSTIQUES ISPA
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2024
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2023
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2022
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2021
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2020
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2019
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2018
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2017
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2016
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2015
      • Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2014
    • ISPA NAVARRA 2025
    • Front page Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
    • Novetats
    • Normativa Reguladora FHCN
    • Nomenaments de personal funcionari / Assignació del primer destine
      • Go to Concursos ordinarios provisión puestos reservados
        • Go to Concursos ordinarios anteriores
        • Concurs Ordinari 2023
        • Concurs Ordinari 2022
        • Concurs Ordinari 2021
        • Concurs Ordinari 2020
        • Concurs Ordinari 2019
        • Concurs Ordinari 2018
        • Concurs Ordinari 2017
      • Concurs Ordinari 2024
      • Go to Concursos unitaris provisió posats reservats
        • Go to Concursos unitarios anteriores
        • Concurs Unitari 2022
        • Concurso Unitario 2022 País Vasco
        • Concurs Unitari 2021
        • Concurs Unitari 2020
        • Concurs Unitari 2019
        • Concurs Unitari 2018
        • Concurso Unitario 2017
      • Concurso Unitario 2023
      • Go to Cambios de situaciones administrativas de los funcionarios de administración local con habilitación de carácter nacional
      • Serveis especials
      • Reingrés al servei actiu (només per a aquelles situacions administratives amb reserva de lloc de treball)
      • Servicio en otras Administraciones Públicas
        • Go to Excedències
        • EXCEDENCIAS POR CUIDADO DE FAMILIARES
        • EXCEDENCIA POR INTERÉS PARTICULAR
        • EXCEDENCIA VOLUNTARIA POR PRESTACIÓN DE SERVICIOS EN EL SECTOR PÚBLICO
        • EXCEDENCIA VOLUNTARIA POR PRESTACIÓN DE SERVICIOS EN OTRA SUBESCALA DE FHN
        • EXCEDÈNCIA VOLUNTÀRIA PER AGRUPACIÓ FAMILIAR
        • EXCEDENCIA POR VIOLENCIA DE GÉNERO
        • EXCEDENCIA POR RAZÓN DE VIOLENCIA TERRORISTA
    • Certificats funcionaris d'administració local
      • Go to Comissions de servei / Acumulacions
      • Comissions de serveis
      • Acumulació de funcions reservades
      • Go to Inscripción méritos generales
      • Inscripció del grau personal
      • Inscripció de titulacions
      • Inscripción de cursos de formación o perfeccionamiento
      • Inscripción de servicios previos
      • Mèrits referits a la conciliació de la vida personal, familiar i laboral
      • Go to Altres procediments
      • Permuta de llocs de treball reservat
      • Remissió de consultes sobre el règim jurídic
      • Recurso potestativo de reposición
      • Jubilacions i prolongacions del servei actiu
  1. Inici
  2. Funció Pública
  3. Funció Pública
  4. Règim Jurídic
  5. Altres
  6. 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.

Impossibilitat que un preparador d'oposicions puga formar part d'un òrgan de selecció.

Per al supòsit que es planteja, - inici de la preparació d'aspirants per a proves selectives amb posterioritat a la convocatòria-, sense embuts, no estaria dins de la prohibició establida pel Reglament en el seu article 13.2, sinó que s'enquadraria, com s'assenyala en la consulta, dins dels supòsits de l'abstenció i recusació, per aquest motiu no calga en este cas determinar si la previsió continguda en aquest precepte resulta d'aplicació sol als òrgans de selecció de personal funcionari, o si també, per extensió, s'aplica als òrgans de selecció de personal laboral.

I això, perquè, en tot cas, les causes d'abstenció i recusació, que són el supòsit que ací procedeix abordar, són aplicables a tots els òrgans de selecció, sense excepció.

La consulta versa sobre la impossibilitat que un preparador d'oposicions puga formar part d'un òrgan de selecció; en concret, inici de la preparació d'aspirants per a proves selectives amb posterioritat a la convocatòria.

La funció pública és un element vertebrador del nostre model d'Estat, i consegüentment, l'accés a la mateixa es contempla en la Constitució Espanyola, a través del seu article 23.2, com un dret fonamental, a fi de garantir la igualtat d'oportunitats i no discriminació, de manera que només es tinga en compte el mèrit i capacitat dels aspirants, com així disposa l'article 103 d'aquella.

El mèrit i la capacitat, al seu torn, exigeixen que durant totes i cadascuna de les fases que comprenen el procés de selecció es garantisca tant la professionalitat dels qui s'encarreguen de la selecció, com l'objectivitat i imparcialitat de tots i cadascun d'ells.

Així el confirma el desenvolupament legal d'estes previsions constitucionals contingut, en primer lloc, en el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, i en concret, en el seu Capítol I, Títol IV (articles 55 a 62), d'ara en avant TRLEBEP.

Com indica l'article 55, les Administracions Públiques han de seleccionar al seu personal, tant funcionari com laboral, a través de procediments en els quals a més de garantir els principis constitucionals d'igualtat, mèrit i capacitat es garantisquen, entre altres, “la imparcialitat i professionalitat dels membres dels òrgans de selecció”, previsió esta última que es reitera en l'article 60, que preveu que “els òrgans de selecció seran col·legiats i la seua composició haurà d'ajustar-se als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres (…)”.

En el mateix sentit l'article 112.1 e) del Reial decret llei 6/2023, de 19 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a l'execució del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència en matèria de servei públic de justícia, funció pública, règim local i mecenatge.

Per part seua, per a l'àmbit de l'Administració General de l'Estat, la concreció d'estos mandats es troba en el Reglament General d'Ingrés i Provisió de Llocs de treball, aprovat pel Reial decret 364/1995, de 10 de març, en el qual s'inclouen diverses regles sobre els òrgans de selecció, òrgans en tot cas de caràcter col·legiat conformats únicament per personal funcionari de l'Administració Pública (vigent en l'actualitat de conformitat amb la Disposició final quarta del TRLEBEP).

En concret, i respecte a la imparcialitat dels membres de l'òrgan de selecció, l'article 13, apartat 2, disposa que: “No podran formar part dels òrgans de selecció aquells funcionaris que hagueren fet tasques de preparació d'aspirants a proves selectives en els cinc anys anteriors a la publicació de la corresponent convocatòria”.

Així mateix, l'apartat 4 d'aquest article preveu que: “Els membres dels òrgans de selecció hauran d'abstindre's quan concórreguen les circumstàncies previstes en l'article 28 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú [hui, Llei 40/2015, d'1 d'octubre]. Els aspirants podran recusar-los quan concórrega alguna d'aquestes circumstàncies”.

Per tant, dos són les previsions per a garantir la imparcialitat dels membres dels òrgans de selecció que inclou el Reglament: d'una banda, una prohibició, i per una altra, l'extensió del règim d'abstenció i recusació a tots i cadascun dels membres de l'òrgan de selecció.

Quant a l'aplicació de la previsió continguda en l'apartat 2 de l'article 13, és necessari destacar que es tracta, com s'assenyalava, d'una “prohibició” i en este sentit, s'entén que la mateixa ha de ser aplicada en els seus propis termes, sense dur a terme interpretacions que, en tot cas, puga suposar una modificació d'esta, de manera que s'amplie o restringisca, en el seu cas, la previsió que la mateixa conté.

En este cas concret, la prohibició té un límit temporal, “cinc anys anteriors a la publicació de la corresponent convocatòria”, per tant, podria dir-se que els supòsits que no estiguen dins d'este marc temporal no estarien afectats per la prohibició.

No obstant això, el que no s'estiga en l'àmbit de la prohibició no suposa que no resulten d'aplicació la resta de prevencions establides per a garantir la imparcialitat dels òrgans de selecció, com són les causes d'abstenció; causes contemplades en l'apartat 2, de l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, en els següents termes:

“2. Són motius d'abstenció els següents:

a) Tindre interés personal en l'assumpte de què es tracte o en un altre en la resolució del qual poguera influir la d'aquell; ser administrador de societat o entitat interessada, o tindre qüestió litigiosa pendent amb algun interessat.

b) Tindre un vincle matrimonial o situació de fet assimilable i el parentiu de consanguinitat dins del quart grau o d'afinitat dins del segon, amb qualsevol dels interessats, amb els administradors d'entitats o societats interessades i també amb els assessors, representants legals o mandataris que intervenguen en el procediment, així com compartir despatx professional o estar associat amb aquests per a l'assessorament, la representació o el mandat.

c) Tindre amistat íntima o enemistat manifesta amb alguna de les persones esmentades en l'apartat anterior.

d) Haver intervenut com a perit o com a testimoni en el procediment de què es tracte.

e) Tindre relació de servei amb persona natural o jurídica interessada directament en l'assumpte, o haver-li prestat en els dos últims anys serveis professionals de qualsevol tipus i en qualsevol circumstància o lloc”.

De les causes transcrites, són diverses en les quals pot incórrer un membre de l'òrgan de selecció que realitze activitats o tasques destinades a la preparació d'aspirants a la participació en processos selectius, i sempre que no estiga ja afectat per la prohibició abans indicada. Així, “tindre interés personal en l'assumpte de què es tracte o en un altre en la resolució del qual poguera influir la d'aquell” (article 23.2.a); “tindre amistat íntima o enemistat manifesta amb alguna de les persones esmentades en l'apartat anterior” (article 23.2.c); o “tindre relació de servei amb persona natural o jurídica interessada directament en l'assumpte, o haver-li prestat en els dos últims anys serveis professionals de qualsevol tipus i en qualsevol circumstància o lloc” (article 23.2.e), i finalment, per obvi, “tindre un vincle matrimonial o situació de fet assimilable i el parentiu de consanguinitat dins del quart grau o d'afinitat dins del segon, amb qualsevol dels interessats, (…)” (artículo23.2.b).

A més, l'article 53.5 del citat text, regulador dels principis ètics aplicables als funcionaris i altres empleats públics, disposa que “s'abstindran en aquells assumptes en els quals tinguen un interés personal, així com de tota activitat privada o interés que puga suposar un risc de plantejar conflictes d'interessos amb el seu lloc públic”.

D'altra banda, tinga's en compte que la prohibició abans examinada, que suposa la impossibilitat de formar part d'òrgans de selecció als qui hagen fet tasques de preparació d'aspirants a la participació en processos selectius, s'estén fins a cinc anys abans de la convocatòria, és a dir, han hagut de transcórrer més de cinc anys des que va finalitzar tals tasques perquè el funcionari puga formar part d'un òrgan de selecció, i això, sense perjudici de poder incórrer, en el seu cas, en una causa d'abstenció.

L'establiment d'esta prohibició apunta al reforç que persegueix la norma per a garantir la irrenunciable objectivitat i imparcialitat que han de posseir tots els membres dels òrgans de selecció. D'esta manera, si bé les causes d'abstenció han de referir-se al procés concret i respecte de les persones que en ell participen, no és menys cert que la concurrència de la causa, en el cas dels processos selectius, ha d'examinar-se de manera que no es veja vulnerada la imparcialitat exigible en aquells; més encara, donada la transcendència que posseïx en l'Administració Pública la selecció de personal de caràcter permanent, com són els funcionaris de carrera.

En este sentit, i en bona lògica, la qual cosa suposa una prohibició que s'estén al període quinquennal anterior a la convocatòria -realitzar activitats o tasques destinades a la preparació d'aspirants a la participació en processos selectius- ha de ser, en tot cas, durant el temps subsegüent una causa d'abstenció, ja que en cas contrari mancaria de tota lògica admetre que no cal ser membre d'un òrgan de selecció si no han transcorregut cinc anys des de la realització de l'última activitat de preparació a aspirants, i que en canvi, sí que hi ha la possibilitat que algú que comença ama de casa o tasques de preparació amb posterioritat a tal moment, puga formar part d'un òrgan de selecció. No obstant això, el que un mateix suposat puga ser una prohibició i també una causa d'abstenció no suposa que tots dos instituts operen d'igual manera i amb la mateixa extensió.

D'altra banda, la norma no defineix que s'entén per tasques de preparació d'aspirants, si bé per mor de garantir la ja esmentada imparcialitat, s'entén que tota la preparació o formació ad hoc, és a dir, impartida de manera específica per a la participació en un procés selectiu, estaria inclosa dins d'este terme.

Així mateix, el supòsit que es planteja, - inici de la preparació d'aspirants per a proves selectives amb posterioritat a la convocatòria-, sense embuts, no estaria dins de la prohibició establida pel Reglament en el seu article 13.2, sinó que s'enquadraria, com ja s'ha assenyalat, dins dels supòsits de l'abstenció i recusació, per aquest motiu no calga en este cas determinar si la previsió continguda en aquest precepte resulta d'aplicació sol als òrgans de selecció de personal funcionari, o si també, per extensió, s'aplica als òrgans de selecció de personal laboral.

I això, perquè, en tot cas, les causes d'abstenció i recusació, que són el supòsit que ací procedeix abordar, són aplicables a tots els òrgans de selecció, sense excepció.

En este sentit, en tractar-se d'un supòsit inserit dins de l'abstenció i recusació, i no de prohibició, cal garantir que no s'incorre per part de cap dels membres de l'òrgan de selecció en alguna de les causes contemplades en l'article 23.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, havent de referir-se en este cas, com ja s'assenyalava, al procés concret i respecte de les persones que en ell participen.

Així mateix, i donada la forma de desenvolupament dels processos selectius, cal constatar que no es produirà cap relació o interrelació amb altres processos selectius en els quals de manera directa o indirecta puga produir-se la participació dels membres de l'òrgan de selecció (p. ex., elaboració de proves o exercicis, deliberacions, etc.), perquè, en este cas, també haurien d'aplicar-se llavors sobre estos les causes d'abstenció i recusació atés de l'altre procés selectiu.

Cal recordar, finalment, que l'article 23.4 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, disposa que els qui tenint el deure d'abstindre's, no el feren, incorreran en la responsabilitat que procedisca.

Tot l'anterior s'indica sense perjudici de recordar que, d'acord amb el règim de competències d'este centre directiu, les respostes a consultes que emet esta direcció general posseïxen caràcter merament informatiu i, en conseqüència, no tenen caràcter de criteri vinculant, ni originen drets ni expectatives de dret, ni impliquen cap vinculació amb el tipus de procediments a què es referisquen. A més, en mancar de caràcter preceptiu o vinculant, els òrgans destinataris d'aquestes respostes podran, si escau, adoptar finalment una decisió que no es corresponga amb el parer contingut en aquestes.

Les respostes a consultes contingudes en este butlletí atenen de les qüestions plantejades a la llum de la normativa vigent en el moment de la seua emissió, de manera que aquestes respostes poden veure's afectades per modificacions legislatives posteriors o resolucions judicials.

  • Guia de navegació
  • Mapa
  • Contacte
  • Nota Legal
  • Accessibilitat
  • Sistema intern d'informació
  • Política de cookies

© Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública

Política de cookies

Este lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a oferir un millor servei. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.

Veure política de cookies