Jubilacions i prolongacions del servei actiu de personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional (FHCN)
Les entitats locals on estiguen prestant (o vingueren prestant) serveis esta classe de personal han de donar trasllat a este Ministeri tant de les jubilacions (incloent les jubilacions per incapacitat permanent) com de les prolongacions del servei actiu d'esta classe de personal, a l'efecte de la seua inscripció en el registre integrat de FHCN com més prompte millor i amb la finalitat que la plaça ocupada pel FHCN siga o no considerada vacant, segons siga procedent, a l'efecte de la previsió de places a oferir.
A aquest efecte, s'han habilitat sengles procediments en la seu electrònica administracions públiques i a continuació es descriu la documentació que s'ha de presentar:
NOTIFICACIÓ DE JUBILACIONS DE FHCN (INCLOENT INCAPACITATS PERMANENTS)
L'edat de la jubilació forçosa del personal funcionari inclòs en el règim general de la Seguretat Social, en el qual es troba el FHCN, serà la que prevegen les normes reguladores d'aquest règim per a l'accés a la pensió de jubilació en la seua modalitat contributiva sense coeficient reductor per raó de l'edat. Aconseguida aquesta edat, i llevat que s'haja concedit la prolongació de la permanència en el servei actiu, el FHCN perdrà la seua condició de funcionari de carrera per jubilació.
En tot cas, el FHCN haurà de ser jubilat en complir 70 anys.
Les entitats locals han de notificar les jubilacions de les seues FHCN, tan prompte com aquestes es produïsquen, a través de la seu electrònica d'este Ministeri, utilitzant el procediment denominat “Inscripció de jubilacions de personal funcionari d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional “ l'enllaç del qual es facilita en l'apartat “Mitjans de presentació”, presentant la següent documentació:
- Decret d'Alcaldia declarant la jubilació
- En cas que aquest decret tinga data prèvia a aquella en què es produïsca la jubilació, s'acompanyarà documentació acreditativa del cessament per jubilació (acta de cessament/baixa efectiva en TGSS).
Este procediment també resultarà d'aplicació a les jubilacions per declaració d'incapacitat permanent, i en aquest cas la documentació a presentar serà la següent:
- Decret d'Alcaldia declarant la jubilació per incapacitat permanent.
- Resolució de l'INSS/INSS declarant la incapacitat permanent.
NOTIFICACIÓ DE PROLONGACIONS EN EL SERVEI ACTIU DE FHCN
L'edat de la jubilació forçosa del personal funcionari inclòs en el règim general de la Seguretat Social, en el qual es troba el FHCN serà la que prevegen les normes reguladores d'aquest règim per a l'accés a la pensió de jubilació en la seua modalitat contributiva sense coeficient reductor per raó de l'edat. No obstant això, el funcionari podrà sol·licitar a l'Administració en la qual presta els seus serveis li concedisca la prolongació de la permanència en el servei actiu, com a màxim fins que es complisca setanta anys d'edat.
Mitjançant este procediment es tramita la inscripció la prolongació de la permanència en servei actiu dels Funcionaris d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional.
Les entitats locals han de comunicar les prolongacions del servei actiu dels seus FHCN, tan prompte com aquestes es concedisquen, a través de la seu electrònica d'este Ministeri, utilitzant el procediment, denominat “Inscripció de la prolongació de la permanència en servei actiu de personal funcionari d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional”, l'enllaç del qual es facilita en l'apartat “Mitjans de presentació”, presentant la següent documentació:
- Decret de de l'òrgan competent acceptant la prolongació del servei actiu sol·licitada per el/la funcionari/a
Esta prolongació de servei actiu tindrà com a data màxima de vigència el dia en què dit FHCN complisca 70 anys.
NOTA: Quan es produïsca la jubilació del personal en prolongació del servei actiu, esta haurà de notificar-se conforme al que es disposa en l'apartat anterior (Notificació de jubilacions de FHCN).
MITJÀ DE PRESENTACIÓ (ACCEDISCA)
Les sol·licituds d'inscripció es presentaran a través de la web de la seu electrònica d'Administracions Públiques, per al que haurà d'estar-se en possessió d'algun mitjà vàlid per a la identificació i signatura electrònica.
NOTIFICACIÓ DE JUBILACIONS DE FHCN, en el següent enllaç:
https://sede.administracionespublicas.gob.es/login/index/idp/360
NOTIFICACIÓ DE PROLONGACIONS EN EL SERVEI ACTIU DE FHCN
https://sede.administracionespublicas.gob.es/login/index/idp/361
CONSULTA SOBRE L'ESTAT DE L'EXPEDIENT
Les entitats locals i el FHCN interessats en l'expedient podran consultar l'estat de tramitació en el següent enllaç, accedint amb algun mitjà vàlid per a la identificació i signatura electrònica al menú superior 'Els meus Expedients':