No relativo ao ámbito subxectivo que establece o art. 1 da Lei 70/1978, do 26 de decembro, de recoñecemento de servizos previos na Administración Pública, só aos funcionarios de carreira correspóndelles o recoñecemento de servizos previos. Mesmo réxime é de aplicación ao persoal interino. No caso do persoal laboral, haberá que acudir ao disposto ao seu convenio colectivo ou lexislación que resulte de aplicación.
Recoñecemento servizos previos – Persoal laboral
A consulta versa sobre o recoñecemento de servizos previos ao persoal laboral. A este respecto, con carácter previo cabe advertir que a Lei 70/1978, do 26 de decembro, de recoñecemento de servizos previos na Administración Pública, é de aplicación única e exclusivamente a persoal funcionario, ao establecer no artigo 1.1:
“Recoñécense aos funcionarios de carreira da Administración do Estado, da Local, da Institucional, da de Xustiza, da Xurisdición do Traballo e da Seguridade Social a totalidade dos servizos indistintamente prestados por eles nas estas Administracións, previos á constitución dos correspondentes Corpos, Escalas ou prazas ou ao seu ingreso neles, así como o período de prácticas dos funcionarios que superasen as probas de ingreso na Administración pública.”
No caso dos funcionarios interinos, o artigo 25.2 do Real Decreto Lexislativo 5/2015, do 30 de outubro, polo que se aproba o texto refundido da Lei do Estatuto Básico do Empregado Público (TREBEP), establece que:
“Recoñeceranse (aos funcionarios interinos) os trienios correspondentes aos servizos prestados antes da entrada en vigor do presente Estatuto que terán efectos retributivos unicamente a partir da entrada en vigor do mesmo”.
En desenvolvemento desta previsión, e para o ámbito da Administración Xeral do Estado, aprobouse a Instrución Conxunta, do 7 de maio de 2007, da Secretaría de Estado de Orzamentos e Gastos e da Secretaría Xeral para a Administración Pública, para a aplicación do artigo 25.2 da Lei do Estatuto Básico do Empregado Público (hoxe, Texto Refundido), na que se establece que son de aplicación para o recoñecemento de trienios aos funcionarios interinos polos servizos prestados “as normas de Lei 70/1978, do 26 de decembro, de Recoñecemento de Servizos Previos na Administración Pública e a súa normativa de desenvolvemento”.
Sen prexuízo do anterior, e no relativo ao persoal laboral, o artigo 7 do TREBEP sinala que a normativa aplicable ao persoal laboral ao servizo das Administracións Públicas será, “ademais da lexislación laboral e demais normas convencionalmente aplicables, polos preceptos deste Estatuto que así o dispoñan.”
i. Persoal laboral suxeito ao IV Convenio Colectivo da Administración Xeral do Estado (IV CUAGE) ou outro convenio.
No caso do persoal laboral suxeito ao IV CUAGE, o convenio sinala no seu artigo 59 o seguinte:
“(…) Para efectos de antigüidade teranse en conta os servizos prestados no ámbito funcional de aplicación a que se refire o artigo 1 deste Convenio colectivo como persoal funcionario de carreira, interino, e en prácticas da Administración Civil do Estado, persoal eventual, persoal contratado laboral fixo, contratado laboral temporal ou contratado administrativo ao abeiro da Lei de Funcionarios Civís do Estado cuxo texto articulado se aprobou por Decreto 315/1964, do 7 de febreiro”.
Deste xeito, establécese para o persoal laboral suxeito ao IV CUAGE un réxime equivalente ao aplicable ao persoal funcionario. Por tanto, o recoñecemento dos servizos previos que os servizos se prestasen nunha das Administracións Públicas nos termos sinalados na Lei 70/1978, que sexan previos á constitución dos correspondentes Corpos, Escalas ou prazas ou ao seu ingreso neles e que se prestaron como funcionario ou en réxime de contratación.
No caso de que o persoal laboral estea suxeito a outro convenio colectivo, deberá atenderse ao disposto no mesmo.
ii. Persoal laboral fose de convenio.
Doutra banda, analízase o réxime xurídico de aplicación ao persoal laboral fóra do ámbito de aplicación do IV Convenio Colectivo Único para o persoal laboral da AGE (IV CUAGE) en materia de recoñecemento de servizos previos e que non estea suxeito a outro convenio.
Ante a non aplicación do convenio, habemos de acudir á regulación que, en materia de recoñecemento de servizos prestados para efectos de antigüidade, faga o Estatuto dos Traballadores e o seu contrato de traballo.
O Estatuto dos Traballadores na Sección IV relativa ao Salario e garantías salariais non regula a estrutura retributiva senón que remite á negociación colectiva ou, na súa falta, ao contrato individual a determinación da mesma. En todo caso, indica (artigo 26.3) deberá comprender:
“o salario basee, como retribución fixada por unidade de tempo ou de obra e, no seu caso, complementos salariais fixados en función de circunstancias relativas ás condicións persoais do traballador, ao traballo realizado ou á situación e resultados da empresa, que se calcularán conforme os criterios que para ese efecto se pacten. Igualmente pactarase o carácter consolidable ou non dos estes complementos salariais, non tendo o carácter de consolidables, salvo acordo en contrario, os que estean vinculados ao posto de traballo ou á situación e resultados da empresa.”
Así, ante a falta de regulación da materia no ET, en caso de tratarse de persoal contratado fóra de convenio, haberá de estarse ao que figure no seu contrato de traballo, de modo que no caso de que veña así previsto no seu contrato, ou no caso de que no seu contrato estipúlese expresamente unha remisión ao Convenio colectivo único para esa materia, procederase a recoñecer a antigüidade nos termos establecidos.
No caso de que non veña estipulación algunha respecto diso, non caberá o recoñecemento dos servizos previos.
Todo o anterior indícase sen prexuízo de lembrar que, de acordo con o réxime de competencias deste centro directivo, as respostas a consultas que emite esta dirección xeral posúen carácter meramente informativo e, en consecuencia, non teñen carácter de criterio vinculante, nin orixinan dereitos nin expectativas de dereito, nin implican vinculación algunha co tipo de procedementos a que se refiran. Ademais, ao carecer de carácter preceptivo ou vinculante, os órganos destinatarios das estas respostas poderán, no seu caso, adoptar finalmente unha decisión que non se corresponda co parecer contido nas mesmas.
As respostas a consultas contidas neste boletín atenden ás cuestións expostas á luz da normativa vixente no momento da súa emisión, de maneira que estas respostas poden verse afectadas por modificacións lexislativas posteriores ou resolucións xudiciais.