logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Inicio Ministerio
Ministerio Organigrama
Organigrama Ministro para a Transformación Dixital e da Función Pública Secretaría de Estado de Dixitalización e Intelixencia Artificial Secretaría de Estado de Telecomunicacións e Infraestruturas Dixitais Secretaría de Estado de Función Pública Subsecretaría para a Transformación Dixital e da Función Pública Regulación Legal
Protección de Datos Participación pública en proxectos normativos
Participación pública en proxectos normativos Consulta pública previa Audiencia e información pública
Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia
Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia Instrucións de comunicación Información adicional Seguimento do Plan
Empleo
Empleo Persoal Laboral Persoal Funcionario
Portada de Ministerio
Dixitalización e IA Telecomunicación e infraestruturas Dixitais Función Pública
Función Pública A secretaría
A secretaría Secretaría de Estado de Función Pública Directora do Gabinete da Secretaría de Estado de Función Pública Captación de talento Newsletter de Función Pública Actualidade
Función Pública
Función Pública Quen somos Acceso ao Emprego Público Xestiona a túa vida profesional como persoal empregado público Réxime Xurídico Relacións Laborais Órganos de colaboración Rexistro Central de Persoal Espazo ISPA Persoal funcionario de administración local con habilitación de carácter nacional
Gobernación Pública
Gobernación Pública Directora General de Gobernanza Pública Simplificación administrativa e redución de cargas Inspección de Servizos Atención á cidadanía Calidade nas Administracións Públicas​ Transparencia Goberno aberto Electronic reports and notifications Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Incompatibilidade e conflito de intereses
Incompatibilidade e conflito de intereses Oficina de Conflictos de Intereses Membros do Goberno e Altos Cargos da Administración Xeral do Estado Incompatibilidades de persoal ao servizo das Administracións Públicas Informes sobre cumprimento dos altos cargos MASTERCLASS: Guía do Goberno Aberto
Comunicación Contacto Info DANA
Info DANA Medidas adoptadas en relación con la DANA Portada de Info Dana
Inicio
  • Organigrama
  • Protección de Datos
  • Participación pública en proxectos normativos
  • Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia
  • Empleo
  • Portada de Ministerio
Dixitalización e IA
Telecomunicación e infraestruturas Dixitais
  • A secretaría
  • Función Pública
  • Gobernación Pública
  • Incompatibilidade e conflito de intereses
Comunicación
Contacto
  • Medidas adoptadas en relación con la DANA
  • Portada de Info Dana
texto

Función Pública

    • Portada de Quen somos
    • Directora Xeral de Función Pública
    • Subdirector Xeral de Planificación de Recursos Humanos e Retribucións
    • Subdirectora General de Ordenación de Recursos Humanos
    • Subdirector Xeral de Relacións Laborais
    • Subdirectora Xeral de Relacións con Outras Administracións
    • Subdirector General de Régimen Jurídico
      • Ir a Subdirectora Xeral de Datos para o Emprego Público
        • Ir a Subdirección Xeral de Datos para o Emprego Público
        • Quen somos
        • Un pouco de historia
    • Subdirectora Xeral do Sector Público Institucional
    • Jefa de la Unidad de Asistencia Técnica
    • Portada de Acceso ao Emprego Público
      • Ir a Resolve dúbidas
      • Que é o emprego público, e que tipo de empregadas e empregados públicos existen?
      • Por que é atractivo para min o emprego público?
      • Como podo acceder ao emprego público e cales son os requisitos necesarios?
      • Que opcións están actualmente dispoñibles, e como accedo a elas?
      • Ir a Coñece a fondo o Emprego Público
        • Ir a Boletín Estatístico do persoal ao servizo das Administracións Públicas
        • Boletines anteriores a 2006
        • Histórico de noticias
      • Evolución dos efectivos das Administracións Públicas
      • Evolución dos efectivos das Comunidades Autónomas por área de actividade
      • Estudos de envellecemento dos persoais nas Administracións Públicas
      • Ir a Xornadas de Captación de Talento
      • Xornadas de Captación de Talento 2023
      • Xornadas de Captación de Talento 2022
      • Xornadas de Captación de Talento 2021
      • Xornadas de Captación de Talento 2020
      • Xornadas de Captación de Talento 2019
      • Xornadas de Captación de Talento 2024
      • Ir a Convocatorias Persoal Laboral
      • Información sobre Convocatorias para Persoal Laboral do IV Convenio Único
      • Convocatorias de Persoal Laboral fóra do IV Convenio Único
      • Ir a Ofertas de Emprego Público
        • Ir a 2024
        • Distribución de prazas por áreas de interese
        • Reserva de prazas para persoas con discapacidade
        • Ir a 2023
        • Distribución de prazas de acceso libre por grupo de persoal funcionario e persoal laboral
        • Distribución de prazas por áreas de interese
        • Reserva de prazas para persoas con discapacidade
        • Ir a 2022
        • Distribución de prazas de acceso libre por grupo de persoal funcionario e persoal laboral
        • Reserva de prazas para persoal con discapacidade
        • Distribución de prazas por áreas de interese
      • Ir a Convocatorias Persoal Funcionario
      • Corpos e Escalas Xerais de funcionarios
      • Corpos e Escalas Especiais de funcionarios
    • Portada de Xestiona a túa vida profesional como persoal empregado público
    • Procedementos de persoal
      • Ir a Concursos de traslados
        • Ir a Persoal laboral
        • Concurso de traslados de persoal laboral no ámbito do III Convenio Único (Administración Central) - Proceso Finalizado
        • Orde PRE/2748/2010, do 5 de outubro, pola que se convoca concurso de traslados para a provisión de postos de traballo de persoal laboral no ámbito do III Convenio Único (Administración Periférica)
        • Concurso de traslados para a provisión de postos de traballo de persoal laboral no ámbito do III Convenio Único da Administración Xeral do Estado.
        • Concurso de traslados 2015 (III Convenio Único)
        • Concurso de traslados para a provisión de postos de traballo de persoal laboral no ámbito do III Convenio Único da Administración Xeral do Estado (2016)
        • Concurso de traslados para a provisión de postos de traballo de persoal laboral no ámbito do III Convenio Único da Administración Xeral do Estado (2017)
        • Concurso de traslados persoal laboral 2018
      • Ir a Mobilidade das persoas empregadas públicas
        • Ir a Mobilidade do persoal funcionario de carreira
        • Comisións de servizos
        • Permutas
        • Autorización bases de concursos
        • Traslado de posto por razóns de discapacidade, motivos de saúde e posibilidades de rehabilitación
        • Mobilidade das funcionarias vítimas de violencia de xénero
        • Ir a Mobilidade do persoal laboral
          • Ir a CONCURSO ABERTO E PERMANENTE-FASES FINALIZADAS
            • Ir a ANO 2024
              • Ir a Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2024
              • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACIÓN E DESISTENCIA DE SOLICITUDES
              • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACIÓN E DESISTENCIA DE SOLICITUDES
              • Ir a Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2024
              • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACIÓN E DESISTENCIA DE SOLICITUDES
              • Ir a Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 3_2024
              • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACIÓN E DESISTENCIA DE SOLICITUDES
            • Ir a ANO 2023
              • Ir a Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2023
              • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACIÓN E DESISTENCIA DE SOLICITUDES
              • Ir a Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2023
              • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACIÓN E DESISTENCIA DE SOLICITUDES
              • Ir a Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 3_2023
              • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACIÓN E DESISTENCIA DE SOLICITUDES
            • Ir a ANO 2022
              • Ir a Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2022
              • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACION DE SOLICITUDES
              • Ir a Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2022
              • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACION E DESISTENCIA DE SOLICITUDES
              • Ir a Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 3_2022
              • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACION E DESISTENCIA DE SOLICITUDES
            • Ir a ANO 2021
              • Ir a Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2021
              • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACION DE SOLICITUDES
              • Ir a Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2021
              • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACION DE SOLICITUDES
          • Ir a CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO
            • Ir a CONVOCATORIAS FINALIZADAS
              • Ir a ANO 2022
                • Ir a CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - PRIMEIRA CONVOCATORIA 2022
                • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACION DE SOLICITUDES
                • Ir a CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - SEGUNDA CONVOCATORIA 2022
                • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACION DE SOLICITUDES
              • Ir a ANO 2023
                • Ir a CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - PRIMEIRA CONVOCATORIA 2023
                • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACION E DESISTENCIA DE SOLICITUDES
              • CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - SEGUNDA CONVOCATORIA 2023
            • ANO 2024
            • Ir a CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - PRIMEIRA CONVOCATORIA 2024
            • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACION E DESISTENCIA DE SOLICITUDES
          • CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - PRIMEIRA CONVOCATORIA 2025
          • Ir a CONCURSO ABERTO E PERMANENENTE IV CONVENIO ÚNICO CAP 1 2025
          • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACIÓN E DESISTENCIA DE SOLICITUDES
        • CONCURSO-EXTRAORDINARIO-E0-IV-CONVENIO--NICO-CE0-2025
      • Ir a Reingresos ao servizo activo funcionarios e laborais
        • Ir a Reingreso funcionarios
        • Xestión do reingreso ao servizo activo dos funcionarios de carreira
      • Reingresos laborais
      • Ir a Situacións administrativas persoal funcionario
      • Servizo activo
      • Servizo especiais
      • Servizos noutras AAPP
      • Excedencia voluntaria por interese particular
      • Excedencia voluntaria por agrupación familiar
      • Excedencia por cuidado de hijo/hija o familiar
      • Excedencia por violencia de género
      • Excedencia por violencia terrorista
      • Suspensión de funcións
      • Excedencia voluntaria por prestación de servizos no sector público
      • Expectativa de destino
      • Excedencia forzosa
      • Excedencia voluntaria incentivada
    • Nomeamento de Corpos e Escalas adscritos á SEFP
    • Nomeamento de Corpos e Escalas non adscritos á SEFP
    • Xubilacións voluntarias
    • Renuncias
    • Portada de Réxime Xurídico
    • Lexislación e documentación de interese
      • Ir a Comisión Superior de Persoal
      • Que é a Comisión Superior de Persoal
      • Acuerdos de la Comisión Superior de Personal
      • Ir a Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
      • Que é Bodeco?
        • Ir a 1. Acceso, adquisición e perda da condición de funcionario.
        • Posibilidade de acceso ao Subgrupo A2 coa superación de 180 créditos do título oficial de Grao.
        • Nomeamento de eventual con idade superior a 70 anos.
        • Titulacións oficiais e os seus efectos para o ingreso nas Administracións Públicas, Organismos Públicos e Entes de Dereito Público.
        • Posibilidade de compatibilizar a realización dun curso selectivo co permiso por nacemento.
        • Exponse a posibilidade de prolongar en servizo activo a funcionarios interinos.
        • Imposibilidade de que un preparador de oposicións poida formar parte dun órgano de selección.
        • Posibilidade de tomar posesión en situación de incapacidade temporal, consecuencia ou non de embarazo, situación de risco durante o embarazo ou de baixa por maternidade.
        • Título necesario para o acceso a Corpos do Subgrupo A1 nos que se exercen profesións reguladas.
        • Posibilidade de denegar a prolongación no servizo activo.
        • Revisión dá discapacidade durante un proceso selectivo.
        • Órgano competente para xubilar a un funcionario en situación de servizo noutras Administracións Públicas.
        • Posibilidade de proceder á xubilación por incapacidade ou xubilación voluntaria dun funcionario público cando se atopa en situación de suspensión de funcións.
        • Posibilidade de acceder ao emprego público tras ser despedido mediante expediente disciplinario, sendo profesor con contrato laboral.
        • Posibilidade de anotar no RCP o nomeamento dun funcionario interino cando xa se é funcionario de carreira dese mesmo Corpo.
        • Posible revogación da concesión dunha prórroga para continuar no servizo activo.
        • Posibilidade de que o persoal suxeito a un contrato laboral especial de alta dirección forme parte do órgano de selección de persoal laboral fixo.
        • Prazos para a toma de posesión como funcionario de carreira na Administración do Estado.
        • Prazos procesos de estabilización.
        • Ir a 2. Carreira administrativa.
        • Posibilidade de goce dos días de toma de posesión nun posto obtido por concurso ocupado previamente en adscrición provisional
        • Cómputo do tempo de permanencia na situación de servizos especiais para o recoñecemento de grao persoal. Especial mención á ocupación de postos de persoal eventual
        • Posibilidade de finalizar a prolongación no servizo activo do funcionario ao que se instrúe expediente disciplinario
        • Cómputo do prazo posesorio para efectos de consolidación de grao persoal
        • Posibilidade de que o tempo desempeñado nun Corpo compute para consolidar o grao persoal dun novo Corpo ao que se accede con posterioridade
        • Posibilidade de promoción interna do Subgrupo C1 ao Subgrupo A1
        • Formúlase consulta sobre a posibilidade de recoñecemento de grao polo desempeño de postos do nivel correspondente durante tres anos con interrupción
        • Formúlase consulta sobre a posibilidade de consolidación de grao persoal por parte dun funcionario docente
        • Aplicación carreira horizontal ao persoal interino.
        • Ir a 3. Condicións de traballo.
        • Dereito á asistencia letrada do persoal empregado público
        • Situación administrativa de quen ostentan cargos electivos en organizacións sindicais máis representativas (LOLS)
        • Obrigatoriedade de colexiación de funcionarios públicos
        • Ir a 4. Incompatibilidades.
        • Posibilidade de incompatibilidade de funcionario docente universitario en caso de ser contratado por unha Universidade norueguesa.
        • Compatibilidade durante a situación de suspensión firme.
        • Ir a 7. Xornada e horarios.
        • Criterios aplicables á flexibilidade horario por coidado de fillos
        • Descontar días de permiso por asuntos particulares ao non asistir ao posto de traballo alegando razóns de forza maior
        • Forma de goce da redución de xornada por coidado de fillo
        • Posibilidade de realizar xornada ordinaria durante períodos de vacacións ou festivos por parte de funcionarios que de maneira habitual realizan xornada reducida por interese particular
        • Posibilidade de conceder unha redución de xornada por coidado de fillo a un funcionario que ocupa un posto de traballo con atención ao público continuada (APC)
        • Posibilidade de acollerse ás medidas de conciliación o persoal funcionario con xornada de especial dedicación.
        • Xornada de verán ampliada por fillos de ata 12 anos.
        • Aplicación dá bolsa de horas e deber inescusable.
        • Ir a 10. Provisión de postos.
        • Solicitude de permuta e outros supostos de mobilidade.
        • Posibilidade de que un funcionario sexa cesado nun posto ocupado en comisión de servizos durante unha baixa médica.
        • Posibilidade de nomear a funcionario en posto de traballo obtido por concurso cando este posto segue ocupado por diferir o cesamento.
        • Efectos da modificación no sistema de provisión de postos de traballo.
        • Adiamento do cesamento dunha funcionaria en prórroga no seu posto de traballo por goce dun permiso por enfermidade grave de familiar.
        • Posibilidade de entender incluído dentro do ámbito subxectivo da mobilidade por motivos de saúde dos funcionarios ás persoas que estean sometidas á tutela legal daqueles.
        • Adxudicación de dous postos do mesmo ou distinto Corpo sen que coincida o período de tempo de posesión.
        • Consecuencias de que un funcionario non se presente ao concurso de méritos da praza que ocupa en adscrición provisional.
        • Ir a 11. Recoñecemento de servizos prestados.
        • Recoñecemento de servizos previos prestados a tempo parcial.
        • Recoñecemento servizos previos – Administración Institucional.
        • Recoñecemento servizos previos – Servizos prestados non estranxeiro.
        • Recoñecemento servizos previos – Persoal laboral.
        • Recoñecemento servizos previos – Tipo de vinculación.
      • 12. Réxime laboral.
      • 15. Retribucións.
      • 16. Seguridade Social Funcionarios.
      • 17. Situacións administrativas.
      • 14. Responsabilidade
        • Ir a Histórico de BODECO
        • INDICE BODECO REFUNDIDO NUMEROS 23 A 28
      • 19. Vacacións, permisos e licenzas.
      • Ir a Outros
      • Histórico de BODECO
        • Ir a 1. Acceso, adquisición e perda da condición de funcionario.
        • Posibilidade de acceso ao Subgrupo A2 coa superación de 180 créditos do título oficial de Grao
        • Nomeamento de eventual con idade superior a 70 anos
        • Titulacións oficiais e os seus efectos para o ingreso nas Administracións Públicas, Organismos Públicos e Entes de Dereito Público.
        • Posibilidade de compatibilizar a realización dun curso selectivo co permiso por nacemento.
        • Exponse a posibilidade de prolongar en servizo activo a funcionarios interinos.
        • Imposibilidade de que un preparador de oposicións poida formar parte dun órgano de selección.
        • Posibilidade de tomar posesión en situación de incapacidade temporal, consecuencia ou non de embarazo, situación de risco durante o embarazo ou de baixa por maternidade.
        • Título necesario para o acceso a Corpos do Subgrupo A1 nos que se exercen profesións reguladas.
        • Posibilidade de denegar a prolongación no servizo activo.
        • Revisión da discapacidade durante un proceso selectivo.
        • Órgano competente para xubilar a un funcionario en situación de servizo noutras Administracións Públicas.
        • Posibilidade de proceder á xubilación por incapacidade ou xubilación voluntaria dun funcionario público cando se atopa en situación de suspensión de funcións.
        • Posibilidade de acceder ao emprego público tras ser despedido mediante expediente disciplinario, sendo profesor con contrato laboral.
        • Posibilidade de anotar no RCP o nomeamento dun funcionario interino cando xa se é funcionario de carreira dese mesmo Corpo.
        • Posible revogación da concesión dunha prórroga para continuar no servizo activo.
        • Posibilidade de que o persoal suxeito a un contrato laboral especial de alta dirección forme parte do órgano de selección de persoal laboral fixo.
        • Prazos para a toma de posesión como funcionario de carreira na Administración do Estado.
        • Prazos procesos de estabilización.
        • Ir a 2. Carreira administrativa
        • Posibilidade de goce dos días de toma de posesión nun posto obtido por concurso ocupado previamente en adscrición provisional
        • Cómputo do tempo de permanencia na situación de servizos especiais para o recoñecemento de grao persoal. Especial mención á ocupación de postos de persoal eventual
        • Posibilidade de finalizar a prolongación no servizo activo do funcionario ao que se instrúe expediente disciplinario
        • Cómputo do prazo posesorio para efectos de consolidación de grao persoal
        • Posibilidade de que o tempo desempeñado nun Corpo compute para consolidar o grao persoal dun novo Corpo ao que se accede con posterioridade
        • Posibilidade de promoción interna do Subgrupo C1 ao Subgrupo A1
        • Posibilidade de recoñecemento de grao polo desempeño de postos do nivel correspondente durante tres anos con interrupción
        • Posibilidade de consolidación de grao persoal por parte dun funcionario docente
        • Aplicación carreira horizontal ao persoal interino
        • Ir a 3. Dereitos e deberes
        • Dereito á asistencia letrada do persoal empregado público
        • Situación administrativa de quen ostentan cargos electivos en organizacións sindicais máis representativas (LOLS)
        • Obrigatoriedade de colexiación de funcionarios públicos
        • Ir a 4. Incompatibilidades
        • Posibilidade de incompatibilidade de funcionario docente universitario en caso de ser contratado por unha Universidade norueguesa
        • Compatibilidade durante a situación de suspensión firme
        • Ir a 5. Xornadas e horarios
        • Criterios aplicables á flexibilidade horario por coidado de fillos
        • Descontar días de permiso por asuntos particulares ao non asistir ao posto de traballo alegando razóns de forza maior
        • Forma de goce da redución de xornada por coidado de fillo
        • Posibilidade de realizar xornada ordinaria durante períodos de vacacións ou festivos por parte de funcionarios que de maneira habitual realizan xornada reducida por interese particular
        • Posibilidade de conceder unha redución de xornada por coidado de fillo a un funcionario que ocupa un posto de traballo con atención ao público continuada (APC)
        • Posibilidade de acollerse ás medidas de conciliación o persoal funcionario con xornada de especial dedicación.
        • Xornada de verán ampliada por fillos de ata 12 anos.
        • Aplicación da bolsa de horas e deber inescusable.
        • Ir a 6. Provisión de postos
        • Solicitude de permuta e outros supostos de mobilidade.
        • Posibilidade de que un funcionario sexa cesado nun posto ocupado en comisión de servizos durante unha baixa médica.
        • Posibilidade de nomear a funcionario en posto de traballo obtido por concurso cando este posto segue ocupado por diferir o cesamento.
        • Efectos da modificación no sistema de provisión de postos de traballo
        • Adiamento do cesamento dunha funcionaria en prórroga no seu posto de traballo por goce dun permiso por enfermidade grave de familiar.
        • Posibilidade de entender incluído dentro do ámbito subxectivo da mobilidade por motivos de saúde dos funcionarios ás persoas que estean sometidas á tutela legal daqueles.
        • Adxudicación de dous postos do mesmo ou distinto Corpo sen que coincida o período de tempo de posesión.
        • Consecuencias de que un funcionario non se presente ao concurso de méritos da praza que ocupa en adscrición provisional.
        • Valoración que corresponde otorgar en concursos a títulos universitarios oficiales
        • Toma de posesión de posto en comisión de servizos estando en incapacidade temporal
        • Tratamento da posibilidade de reingreso de militar á Administración Civil
        • Posibilidade de ocupación de postos na Administración civil por persoal militar
        • Posto a asignar a funcionario doutra Administración en caso de cesamento en posto de libre designación
        • Diferentes cuestións sobre prazos posesorios
        • Comisión de servizos desde a situación de excedencia por coidado de fillos
        • Cesamento e toma de posesión en posto obtido por concurso de funcionario en incapacidade temporal.
        • Ir a 7. Recoñecemento de servizos prestados
        • Recoñecemento de servizos previos prestados a tempo parcial
        • Recoñecemento servizos previos – Administración Institucional
        • Recoñecemento servizos previos – Servizos prestados no estranxeiro
        • Recoñecemento servizos previos – Persoal laboral
        • Recoñecemento servizos previos – Tipo de vinculación
        • Ir a 8. Responsabilidade
        • Posibilidade de arquivar expediente disciplinario a funcionario que está en paradoiro descoñecido
        • Aplicación do réxime disciplinario ao persoal eventual
        • Prescrición de sanción grave
        • Conservación do grao persoal tras a rehabilitación como funcionario
        • Réxime disciplinario aplicable ao persoal laboral fose de convenio
        • Ir a 12. Vacacións, permisos e licenzas
        • Permiso por coidado de fillo menor afectado por cancro ou outra enfermidade grave: criterio de que ambos os proxenitores traballen
        • Permiso por deber inescusable
        • Cuestións relativas ao permiso para a concorrencia a exames e demais probas definitivas de aptitude
        • Cuestións relativas á redución de xornada para coidado de familiares por razón de enfermidade
        • Abono de vacacións non gozadas ao persoal laboral temporal por estar en situación de incapacidade temporal
        • Redución de xornada para coidado de familiares en situación de incapacidade temporal
        • Actuación a seguir cando un funcionario, que, tras esgotar o período máximo de incapacidade laboral, continúa remitindo baixas por enfermidade
        • Posibilidade de ampliar o ámbito de aplicación do artigo 59 da Lei Orgánica 3/2007, do 22 de marzo, para a igualdade efectiva de mulleres e homes para efectos de permitir que o permiso por adopción interrompa as vacacións
        • Permiso de adopción a funcionario que adopta ao fillo da súa muller coa que contraeu matrimonio dous anos antes.
        • Goce do permiso por nacemento a tempo parcial
        • Concesión do permiso para o cumprimento dun deber inescusable para o exercicio de determinadas funcións de Alcalde
        • Cómputo de días de vacacións e asuntos particulares en caso de gozar unha licenza por asuntos propios.
        • Dedución do tempo de lactación sen soldo do cómputo do permiso de lactación en xornadas completas.
        • Criterio interpretativo actual del término “distinta localidad” a efectos del permiso del artículo 48 a) TRLEBEP.
        • Consideración dos sábados como días hábiles/inhábiles para efectos do goce do permiso por falecemento, accidente ou enfermidade grave de familiar
        • Posibilidade de gozar de forma continuada de días de vacacións, días independentes de vacacións e días por asuntos particulares
        • Ir a 13. Outros
        • Certificados na Administración Xeral do Estado
          • Ir a 13. OUTROS
          • Certificados na Administración Xeral do Estado
          • Competencias de INAP e de Función Pública nos procesos selectivos
          • Recompilatorio de páxinas web e arquivos de preguntas frecuentes (Faqs) de Función Pública.
    • Portada de Relacións Laborais
      • Ir a Diálogo Social
        • Ir a Negociación Colectiva
          • Ir a Negociación Colectiva da Administración Xeral do Estado
          • Mesa de Negociación de persoal funcionario
            • Ir a Mesa de Negociación de funcionarios, estatutarios e laborais
            • Mesas Delegadas
          • Ir a Negociación do persoal laboral IV Convenio Único
            • Ir a Comisión Paritaria
            • Actas da Comisión Paritaria
            • Acordos de Civea en vigor
          • Comisión Negociadora
          • Ir a Negociación V Convenio Único Persoal Laboral
            • Ir a Comisión Negociadora
            • Actas
          • Información Xeral
        • Mesa Xeral de Negociación das Administracións Públicas
        • Acordos Administración-Sindicatos nas Mesas Xerais de Negociación
        • Acordos Administración-Sindicatos para o persoal laboral AGE do Convenio Único
        • Outros Acordos
      • Eleccións Sindicais
      • Seguimento Folgas de persoal AGE
        • Ir a Subvencións a organizacións sindicais
        • Convocatorias Anteriores
      • Ir a Igualdade
      • Plans para a Igualdade de xénero
      • Conciliación e corresponsabilidade
      • Violencia contra as mulleres
      • Fronte ao acoso laboral e sexual
    • Responsabilidade Social Corporativa
    • Prevención
    • Portada de Órganos de colaboración
      • Ir a Relacións Internacionais en materia de emprego público
        • Ir a Unión Europea
        • Rede EUPAN
        • COMITÉ EUROPEO DE DIÁLOGO SOCIAL PARA As ADMINISTRACIÓNS CENTRAIS
        • Consejo de la Unión Europea
        • Grupo de Traballo Estatuto
      • Organización para a Cooperación e o Desenvolvemento Económico (OCDE)
      • Mobilidade Internacional
      • Relacións bilaterais
    • Órganos de colaboración interadministrativa
    • Portada de Rexistro Central de Persoal
      • Ir a Boletín Estatístico do RCP
      • Boletines anteriores a 2006
      • Histórico de noticias
    • Evolución dos efectivos das Administracións Públicas
    • Evolución de los efectivos de las Comunidades Autónomas por área de actividad
    • Estudios de envejecimiento de las plantillas en la Administración General del Estado
    • Espazo Siep
      • Ir a Documentación do Rexistro Central de Persoal
      • Impresos Persoal Funcionario
        • Ir a Impresos Persoal Laboral
        • Persoal laboral con sistema de clasificación profesional baseado en grupo e categoría profesionais
        • Persoal laboral con sistema de clasificación profesional baseado en grupos profesionais, especialidades profesionais e/ou familias profesionais
      • Impresos de inscrición
      • Impresos de Persoal Funcionario Docente
        • Ir a Impresos de Persoal Laboral Docente
        • Persoal laboral con sistema de clasificación profesional baseado en grupo e categoría profesionais
        • Persoal laboral con sistema de clasificación profesional baseado en grupos profesionais, especialidades profesionais e/ou familias profesionais
    • Portada de Espazo ISPA
      • Ir a ISPA 2025
      • Comunidades Autonomas
      • Comunidade Foral de Navarra
      • Concellos
      • Cargos electos de Corporacións Locais
      • Deputacións, Consellos e Cabidos Insulares
      • Ir a ESTATÍSTICAS ISPA
      • Retribucións de cargos electos e empregados públicos das Entidades Locais e Comunidades Autónomas. ISPA 2024
      • Retribucións de cargos electos e empregados públicos das Entidades Locais e Comunidades Autónomas. ISPA 2023
      • Retribucións de cargos electos e empregados públicos das Entidades Locais e Comunidades Autónomas. ISPA 2022
      • Retribucións de cargos electos e empregados públicos das Entidades Locais e Comunidades Autónomas. ISPA 2021
      • Retribucións de cargos electos e empregados públicos das Entidades Locais e Comunidades Autónomas. ISPA 2020
      • Retribucións de cargos electos e empregados públicos das Entidades Locais e Comunidades Autónomas. ISPA 2019
      • Retribucións de cargos electos e empregados públicos das Entidades Locais. ISPA 2018
      • Retribucións de cargos electos e empregados públicos das Entidades Locais. ISPA 2017
      • Retribucións de cargos electos e empregados públicos das Entidades Locais. ISPA 2016
      • Retribucións de cargos electos e empregados públicos das Entidades Locais. ISPA 2015
      • Retribucións de cargos electos e empregados públicos das Entidades Locais. ISPA 2014
    • ISPA NAVARRA 2025
    • Portada de Persoal funcionario de administración local con habilitación de carácter nacional
    • Novidades
    • Normativa Reguladora FHCN
    • Nomeamentos de persoal funcionario / Asignación do primeiro destino
      • Ir a Concursos ordinarios provisión postos reservados
        • Ir a Concursos ordinarios anteriores
        • Concurso Ordinario 2023
        • Concurso Ordinario 2022
        • Concurso Ordinario 2021
        • Concurso Ordinario 2020
        • Concurso Ordinario 2019
        • Concurso Ordinario 2018
        • Concurso Ordinario 2017
      • Concurso Ordinario 2024
      • Ir a Concursos unitarios provisión postos reservados
        • Ir a Concursos unitarios anteriores
        • Concurso Unitario 2022
        • Concurso Unitario 2022 País Vasco
        • Concurso Unitario 2021
        • Concurso Unitario 2020
        • Concurso Unitario 2019
        • Concurso Unitario 2018
        • Concurso Unitario 2017
      • Concurso Unitario 2023
      • Ir a Cambios de situacións administrativas dos funcionarios de administración local con habilitación de carácter nacional
      • Servizos especiais
      • Reingreso ao servizo activo (só para aquelas situacións administrativas con reserva de posto de traballo)
      • Servizo noutras Administracións Públicas
        • Ir a Excedencias
        • EXCEDENCIAS POR CUIDADO DE FAMILIARES
        • EXCEDENCIA POR INTERÉS PARTICULAR
        • EXCEDENCIA VOLUNTARIA POR PRESTACIÓN DE SERVIZOS NO SECTOR PÚBLICO
        • EXCEDENCIA VOLUNTARIA POR PRESTACIÓN DE SERVIZOS NOUTRA SUBESCALA DE FHN
        • EXCEDENCIA VOLUNTARIA POR AGRUPACIÓN FAMILIAR
        • EXCEDENCIA POR VIOLENCIA DE GÉNERO
        • EXCEDENCIA POR RAZÓN DE VIOLENCIA TERRORISTA
    • Certificados funcionarios de administración local
      • Ir a Comisións de servizo / Acumulacións
      • Comisións de servizos
      • Acumulación de funcións reservadas
      • Ir a Inscripción méritos generales
      • Inscrición do grao persoal
      • Inscrición de titulacións
      • Inscripción de cursos de formación o perfeccionamiento
      • Inscrición de servizos previos
      • Méritos referidos á conciliación da vida persoal, familiar e laboral
      • Ir a Outros procedementos
      • Permuta de postos de traballo reservado
      • Remisión de consultas sobre o réxime xurídico
      • Recurso potestativo de reposición
      • Xubilacións e prolongacións do servizo activo
  1. Inicio
  2. Función Pública
  3. Función Pública
  4. Réxime Xurídico
  5. Outros
  6. 7. Recoñecemento de servizos prestados

Recoñecemento servizos previos – Servizos prestados no estranxeiro

En canto aos servizos prestados no estranxeiro:

-Procede recoñecer os servizos prestados nas Administracións Públicas dos Estados membros da Unión Europea.
-No caso de Reino Unido, procederá o recoñecemento dos servizos prestados ata a súa retirada da Unión Europea.
-No que se refire ás Administracións doutros Estados, hase de indicar que o recoñecemento de servizos previos para efectos de trienios queda limitado a aqueles servizos desempeñados para organismos ou entidades cuxa natureza xurídica sexa a de Administración Pública dun Estado membro da Unión Europea.
-No relativo a Organizacións Internacionais, é preciso sinalar a imposibilidade de subsumir ás Organizacións Internacionais, no concepto de “Administracións Públicas” previsto no artigo 1 da Lei 70/1978.

En canto ao ámbito obxectivo que comprende a Lei 70/1978, do 26 de decembro, de recoñecemento de servizos previos na Administración Pública (en diante, Lei 70/1978), o artigo 1.1 circunscribe o ámbito dos servizos prestados á totalidade dos servizos indistintamente prestados en:

“a Administración do Estado, da Local, da Institucional, da de Xustiza, da Xurisdición do Traballo e da Seguridade Social”.

Pola súa banda, o Real Decreto 1461/1982, do 25 de xuño, polo que se ditan normas de aplicación da Lei 70/1978, do 26 de decembro, de Recoñecemento de servizos previos na Administración Pública, pola súa banda, regula no seu artigo 1º os servizos computables e os efectos dos mesmos:

“1. Para efectos de perfeccionamento de trienios, computaranse todos os servizos prestados polos funcionarios de carreira en calquera das Administracións Públicas citadas no artigo 1 da Lei 70/1978, do 26 de decembro, sexa o que fose o réxime xurídico en que os prestaron, excepto aqueles que tivesen o carácter de prestacións persoais obrigatorias.”

Así, xorden dúbidas en relación co recoñecemento de servizos prestados no ámbito internacional, que se proceden a analizar:

i. Servizos prestados en Administracións Públicas dos Estados membros da Unión Europea.

Con respecto aos servizos prestados nas Administracións Públicas dos Estados membros da Unión Europea, cabe sinalar que a Lei 2/2004, do 27 de decembro, de Orzamentos Xerais do Estado para 2005, con efectos do 1 de xaneiro de 2005 e vixencia indefinida, engadiu unha nova disposición adicional, a vixésimo sexta, á Lei 30/1984, do 2 de agosto, de Medidas para a Reforma da Función Pública, pola que se recoñecen os servizos prestados nas Administracións Públicas de calquera Estados membros da Unión Europea, así como aos servizos prestados naqueles Estados aos que, en virtude de Tratados Internacionais celebrados pola Unión Europea e ratificados por España, sexa de aplicación a libre circulación de traballadores de acordo á normativa comunitaria, en concreto, sinala:

“1. Computarase para efectos de trienios, o período de prestación de servizos nas Administracións Públicas dos Estados membros da Unión Europea, previos ao ingreso ou reingreso nos correspondentes Corpos e Escalas, Clases ou Categorías de calquera Administracións Públicas, excepto aqueles servizos que tivesen o carácter de prestacións obrigatorias. O cómputo establecido no parágrafo anterior, será así mesmo de aplicación aos servizos prestados na Administración Pública daqueles Estados aos que, en virtude de Tratados Internacionais celebrados pola Unión Europea e ratificados por España, sexa de aplicación a libre circulación de traballadores nos termos en que esta se acha definida no Tratado Constitutivo da Comunidade Europea.”

Á hora de determinar se a expresión “calquera Administracións Públicas” inclúe as Administracións Públicas dos Estados membros da Unión Europea, convén facer unha serie de precisións.

Aínda que a Lei de orzamentos para o 2005 sinalar expresamente non se modificou a Lei 70/1978, do 26 de decembro, no sentido de permitir que se tivesen efectivamente en conta, na función pública española, os períodos de servizo cubertos anteriormente polos cidadáns comunitarios na función pública doutros Estados membros, a Comisión decidiu interpor un recurso por incumprimento, o 7 de maio de 2004.

A Sentenza do 23 de febreiro de 2006 que resolve o citado recurso (TJCE\2006\55) sinala que, “baseándose na xurisprudencia do Tribunal de Xustiza (…), o Reino de España debe garantir que se teñan efectivamente en conta a antigüidade e experiencia profesional adquiridas polos cidadáns comunitarios na función pública doutro Estado membro e concederlles, a este respecto, os mesmos dereitos e vantaxes en materia de clasificación e retribución que os recoñecidos aos cidadáns comunitarios que adquiriron unha experiencia similar na función pública española”. Igualmente, a Sentenza lembra que “cando un organismo público dun Estado membro proponse, con ocasión da contratación de persoal para cubrir postos que non están comprendidos dentro do ámbito de aplicación do apartado 4 do citado artigo, tomar en consideración as actividades profesionais anteriores exercidas polos candidatos nunha Administración pública, este organismo non pode efectuar distincións, respecto dos nacionais comunitarios, en función de que talles actividades fosen exercidas no Estado membro ao que pertence este organismo ou noutro Estado membro”.

Tendo en conta os fundamentos xurídicos desta Sentenza, a xuízo deste Centro Directivo, debe facerse unha interpretación ampla do concepto “as Administracións Públicas” considerando que no mesmo están incluídos aqueles organismos ou entidades que poden entenderse integrados nas Administracións Públicas dos Estados membros da Unión Europea, para os efectos de recoñecemento de servizos previos ao abeiro do regulado na Lei 70/71978, do 26 de decembro.

En consecuencia, poderanse recoñecer os servizos prestados organismos ou entidades integrados nas Administracións Públicas de terceiros estados, sempre que non sexan servizos de carácter obrigatorio, para o que será necesario que o Estado en cuestión sexa un Estado membro da Unión Europea ou que, en virtude de Tratado Internacional celebrado pola Unión Europea e ratificado por España, sexa de aplicación a libre circulación de traballadores.

ii. O caso de Reino Unido.

No caso específico de Reino Unido, desde o 1 de xaneiro de 2021 non forma parte da Unión Europea e, por tanto, xa non se beneficia dos principios de libre circulación de persoas, libre prestación de servizos e liberdade de establecemento, sen que tratase equivalente na materia.

A este respecto, nin a Lei 70/1978 nin a Lei de Orzamentos Xerais do Estado para o 2005 establecen réximes particulares para o suposto no que a natureza do ente no que se prestan servizos sufra modificacións desde a prestación dos servizos ata o momento do recoñecemento.

Ante a ausencia de concreción na regulación, e de acordo con un exercicio interpretativo tanto sistemático como teleológico da norma, resulta lóxico deducir que os requisitos para o recoñecemento dos servizos hanse de cumprir no momento no que os mesmos se están prestando. Así, será no período temporal no que os servizos foron prestados nos que deberán cumprirse os requisitos que esixe a Lei 70/1978, e a Lei de Orzamentos Xerais do Estado do ano 2005, en particular e no que interesa nesta consulta, que o Estado en cuestión sexa un Estado membro da Unión Europea.

Así mesmo, cabe sinalar que o artigo 50.3 do Tratado da Unión Europea, establece que: “os Tratados deixarán de aplicarse ao Estado que se retira a partir da data de entrada en vigor do Acordo de Retirada ou, na súa falta, aos dous anos da notificación, salvo se o Consello Europeo, de acordo con o este Estado, decide por unanimidade prorrogar este prazo”.

De conformidade co disposto no citado precepto, prodúcese o Acordo sobre a retirada do Reino Unido de Gran Bretaña e Irlanda do Norte da Unión Europea e da Comunidade Europea da Enerxía Atómica, no que se contempla un período transitorio que finaliza o 31 de decembro de 2020.

Tendo en consideración o citado período transitorio, a xuízo desta unidade, poderán recoñecerse os servizos prestados no Reino Unido, como Estado membro da Unión Europea, sempre que se cumpran os requisitos esixibles e trátese de servizos prestados antes do 1 de xaneiro de 2021, por canto, como se expuxo anteriormente, o 31 de decembro de 2020 finalizou o período transitorio previsto no Acordo sobre a retirada do Reino Unido de Gran Bretaña e Irlanda do Norte da Unión Europea e da Comunidade Europea da Enerxía Atómica.

iii. Administracións doutros Estados.

Á vista do marco xurídico esbozado conclúese que o recoñecemento de servizos previos para efectos de trienios, efectos nos que o consultante centra as súas cuestións, queda limitado a aqueles servizos desempeñados para organismos ou entidades cuxa natureza xurídica sexa a de Administración Pública dun Estado membro da Unión Europea.

iv. Servizos prestados en organizacións internacionais.

Para determinar se procede o recoñecemento dos servizos prestados en organizacións internacionais debemos analizar se podería incluírse a unha organización internacional no ámbito da Lei 70/1978, é dicir, se pode considerarse que é unha “Administración Pública” para estes efectos.

As consecuencias que ten o recoñecemento de servizos fan que a ampliación do ámbito de aplicación da normativa reguladora deba contemplarse con criterios restritivos.

No caso das Organizacións Internacionais, estas non poden incluírse automaticamente neste concepto, polas razóns que seguen a seguir:

As Administracións Públicas en España teñen como obxectivo fundamental a prestación dos servizos públicos a través da execución das políticas desenvolvidas polo órgano de goberno do que dependan para dar cumprimento ás demandas dos cidadáns. Para garantir a adecuada realización das súas actividades, o ordenamento xurídico dota xeralmente ás Administracións dunha serie de potestades exorbitantes que pode facer valer nas súas relacións cos cidadáns afectados pola súa actuación, se ben sempre dentro dos límites marcados pola Constitución e as leis. Sen prexuízo das relacións internacionais que poida manter con outros países, o ámbito de actuación das administracións públicas circunscríbese a un ámbito territorial determinado (estatal, autonómico ou local), sobre o que desenvolven a súa actividade.

Pola súa banda, as Organizacións Internacionais son entes, constituídos por un Acordo entre varios Estados, que desenvolven actividades en beneficio dos Estados membros ou, mesmo dun beneficio máis xeral. Desenvolven a súa actuación no marco do Dereito Internacional Público e están suxeitas ao que dispoñan os seus Estados membros nos seus acordos constitutivos. A súa actuación non ten por que estar dirixida á prestación de servizos públicos e xeralmente desenvólvese nun ámbito transnacional. Resulta, por tanto, moi difícil subsumir a unha Organización Internacional no concepto de “Administración Pública” previsto na Lei 70/1978.

No entanto, hai que ter en conta que en ocasións os servizos prestados na Organización Internacional, prestáronse “a través do Ministerio de Asuntos Exteriores e Cooperación”.

Isto podería significar que os servizos se prestaron en calidade de empregado da Administración Xeral do Estado e que, por tanto, serían susceptibles de ser computados para efectos de servizos previos.

Para confirmar este feito será necesario determinar con quen estaba vinculado xuridicamente o interesado no momento de prestar os servizos que pretende sexan recoñecidos, xa que, en definitiva, o elemento determinante para establecer se uns servizos han de recoñecerse como “servizos previos” é que se estableceu unha relación sinalagmática entre o interesado e a Administración en cuestión, na que o interesado presta uns servizos á Administración (dos que esta se beneficia) obtendo unha remuneración a cambio, aboada por aquela. A dinámica das misións dunha Organización Internacional require da participación de nacionais dos seus Estados membros.

En conclusión, non procedería recoñecer os servizos prestados nas misións da Organización Internacional como servizos previos ao abeiro do previsto na Lei 70/1978, do 26 de decembro, de Recoñecemento de Servizos Previos na Administración Pública. Esta conclusión baséase en dous motivos fundamentais:

a) A imposibilidade de subsumir ás Organizacións Internacionais, no concepto de “Administracións Públicas” previsto no artigo 1 da Lei 70/1978.

b) A ausencia dun vínculo xurídico estatutario ou laboral entre calquera Administración Pública e o interesado no momento do desempeño dos servizos que impide considerar que estes servizos se prestaron por ou para algunha Administración Pública e, por tanto, que poidan ser considerados como servizos

i. Documentación esixible.

Finalmente, cabe facer referencia á documentación esixible para dar por acreditados os servizos previos no estranxeiro, de non existir unha regulación específica respecto diso, parece que habería de estarse analoxicamente aos requirimentos nacionais, de modo que as certificacións achegadas comporten en todo caso o mesmo grao de fehaciencia que a documentación nacional comparable.

Respecto da esixencia de tradución xurada á que se alude na consulta, parece que ha de aplicarse con carácter xeral o preceptuado no artigo 15 da Lei 39/2015, do 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas en relación coa lingua dos procedementos: “A lingua dos procedementos tramitados pola Administración Xeral do Estado será o castelán (…)”.

Interesa así mesmo neste punto o artigo 144 da Lei 1/2000, do 7 de xaneiro, de Axuizamento Civil polo que regula o tratamento dos documentos probatorios redactados en idioma non oficial:

“1. A todo documento redactado en idioma que non sexa o castelán ou, no seu caso, a lingua oficial propia da Comunidade Autónoma de que se trate, acompañarase a tradución do mesmo.

2. Esta tradución poderá ser feita privadamente e, en tal caso, se algunha das partes impugnásea dentro dos cinco días seguintes desde o traslado, manifestando que non a ten por fiel e exacta e expresando as razóns da discrepancia, o Secretario xudicial ordenará, respecto da parte que exista discrepancia, a tradución oficial do documento, á conta de quen o presentou.

3. No entanto, se a tradución oficial realizada a instancia de parte resultase ser substancialmente idéntica á privada, os gastos derivados daquela correrán a cargo de quen a solicitou.”

En puridad parecería necesario por tanto que ante documentación estranxeira mediante a que pretendan acreditarse servizos previos conste, dunha parte, a “legalización” do documento ou certificado acreditativo, de modo que, conforme o sistema de “apostila” ou ao que proceda en Dereito, quede á Administración española debidamente xustificada a autenticidade do mesmo, e doutro lado, que o documento veña acompañado dunha tradución oficial que permita comprender o seu tenor literal.

Iso, no entanto, será o órgano instrutor do procedemento, en tanto que competente para realizar a valoración dos elementos probatorios, o que resolva se cabe, dadas as concretas circunstancias que rodeen a un determinado expediente, considerar o documento estranxeiro fidedigno en toda a súa extensión, formal e material, sen necesidade de esixir que a súa presentación se axuste por completo aos extremos antedichos.

Todo o anterior indícase sen prexuízo de lembrar que, de acordo con o réxime de competencias deste centro directivo, as respostas a consultas que emite esta dirección xeral posúen carácter meramente informativo e, en consecuencia, non teñen carácter de criterio vinculante, nin orixinan dereitos nin expectativas de dereito, nin implican vinculación algunha co tipo de procedementos a que se refiran. Ademais, ao carecer de carácter preceptivo ou vinculante, os órganos destinatarios das estas respostas poderán, no seu caso, adoptar finalmente unha decisión que non se corresponda co parecer contido nas mesmas.

As respostas a consultas contidas neste boletín atenden ás cuestións expostas á luz da normativa vixente no momento da súa emisión, de maneira que estas respostas poden verse afectadas por modificacións lexislativas posteriores ou resolucións xudiciais.

  • Guía de navegación
  • Mapa
  • Contacto
  • Nota Legal
  • Accesibilidade
  • Sistema interno de información
  • Política de cookies

© Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública

Política de cookies

Este sitio web utiliza cookies propias e de terceiros para ofrecer un mellor servizo. Se continúa navegando consideramos que acepta o seu uso.

Ver política de cookies