MTDFP logoa
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Hasiera Ministerioa
Ministerioa Organigrama
Organigrama Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako ministroa Digitalizazioko eta Adimen Artifizialeko Estatu Idazkaritza Telekomunikazio eta Azpiegitura Digitalen Estatu Idazkaritza Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritza Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako Idazkariordetza Lege Erregulazioa
Datuen babesa Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan
Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan Aurretiko kontsulta publikoa Entzunaldia eta jendaurreko informazioa
Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana
Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana Komunikazio-jarraibideak Informazio gehigarria Planaren jarraipena
Ministerioaren azala Empleo
Empleo Lan-kontratudunak Funtzionarioak
Digitalizazioa eta IA Telekomunikazioak eta azpiegitura digitalak Funtzio Publikoa
Funtzio Publikoa Idazkaritza
Idazkaritza Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritza Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritzaren Kabineteko zuzendaria Funtzio Publikoaren buletina Talentua erakartzea Gaurkotasuna
Funtzio Publikoa
Funtzio Publikoa Nor gara Enplegurako sarbidea Kudeatu zure bizitza profesionala enplegatu publiko gisa Araubide juridikoa Lan Harremanak Lankidetza-organoak Langileen Erregistro Nagusia ISPA gunea Gaikuntza nazionala duten toki-administrazioko funtzionarioak
Gobernantza Publikoa
Gobernantza Publikoa Gobernantza Publikoko zuzendari nagusia Administrazioa sinplifikatzea eta kargak murriztea Zerbitzuen ikuskapena Herritarrentzako arreta Kalitatea administrazio publikoetan Transparencia Gobernu irekia Erregistro elektronikoak eta egoiliarrak Oficina de ayuda en materia de protección
Bateraezintasuna eta interes-gatazka
Bateraezintasuna eta interes-gatazka Interes Gatazken Bulegoa Gobernuko kideak eta Estatuko Administrazio Orokorreko goi-kargudunak Administrazio Publikoen zerbitzura dauden langileen bateraezintasunak Goi-karguen betetze-mailari buruzko txostenak MASTERCLASS: Gobernu Irekiaren Gida
Komunikazioa Kontaktua Info DANA
Info DANA Medidas adoptadas en relación con la DANA Info Danaren azala
Hasiera
  • Organigrama
  • Datuen babesa
  • Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan
  • Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana
  • Ministerioaren azala
  • Empleo
Digitalizazioa eta IA
Telekomunikazioak eta azpiegitura digitalak
  • Idazkaritza
  • Funtzio Publikoa
  • Gobernantza Publikoa
  • Bateraezintasuna eta interes-gatazka
Komunikazioa
Kontaktua
  • Medidas adoptadas en relación con la DANA
  • Info Danaren azala
texto

Funtzio Publikoa

    • Honen azala Nor gara
    • Funtzio Publikoko zuzendari nagusia
    • Giza Baliabideen eta Ordainsarien Plangintzako zuzendariorde nagusia
    • Giza Baliabideak Antolatzeko zuzendariorde nagusia
    • Lan Harremanetako zuzendariorde nagusia
    • Beste Administrazio batzuekiko Harremanetarako zuzendariorde nagusia
    • Araubide Juridikoko zuzendariorde nagusia
      • Joan hona Enplegu Publikorako Datuen zuzendariorde nagusia
        • Joan hona Enplegu SailaDatu Zuzendariordetza Nagusia
        • Nor gara
        • Historia pixka bat
    • Sektore Publiko Instituzionaleko zuzendariorde nagusia
    • Laguntza Teknikoko Unitateko burua
    • Honen azala Enplegurako sarbidea
      • Joan hona Zalantzak argitzen ditu
      • Zer da enplegu publikoa, eta zer motatako langile publikoak daude?
      • Zergatik da erakargarria niretzat enplegu publikoa?
      • Nola lor dezaket enplegu publikoa eta zein dira beharrezko baldintzak?
      • Zer aukera daude eskuragarri gaur egun, eta nola sar naiteke horietara?
      • Joan hona Ezagutu sakon Enplegu Publikoa
        • Joan hona Herri-administrazioetako langileen estatistika-buletina
        • 2006 baino lehenagoko buletinak
        • Albisteen historikoa
      • Administrazio publikoetako langileen bilakaera
      • Autonomia-erkidegoetako langileen bilakaera jarduera-eremuaren arabera
      • Administrazio publikoetako langileen zahartzeari buruzko azterketak
      • Joan hona Talentua erakartzeko jardunaldiak
      • Talentua Erakartzeko Jardunaldiak 2023
      • Talentua erakartzeko 2022ko jardunaldiak
      • Talentua Erakartzeko Jardunaldiak 2021
      • Talentua erakartzeko 2020ko jardunaldiak
      • Talentua Erakartzeko Jardunaldiak 2019
      • Talentua Erakartzeko Jardunaldiak 2024
      • Joan hona Lan-kontratudunen deialdiak
      • IV. Hitzarmen Bakarreko lan-kontratudun langileentzako deialdiei buruzko informazioa
      • IV. Hitzarmen Bakarretik kanpoko lan-kontratuko langileen deialdiak
      • Joan hona Lan-eskaintza publikoak
        • Joan hona 2024
        • Plazen banaketa interes-arloen arabera
        • Ezgaitasuna duten pertsonentzako plaza-erreserba
        • Joan hona 2023
        • Sarrera libreko plazen banaketa, funtzionarioen eta lan-kontratuko langileen taldeen arabera
        • Plazen banaketa interes-arloen arabera
        • Ezgaitasuna duten pertsonentzako plaza-erreserba
        • Joan hona 2022
        • Sarrera libreko plazen banaketa, funtzionarioen eta lan-kontratuko langileen taldeen arabera
        • Ezgaitasuna duten langileentzako plaza-erreserba
        • Plazen banaketa interes-arloen arabera
      • Joan hona Funtzionarioen deialdiak
      • Funtzionarioen kidegoak eta eskala orokorrak
      • La kide y la escala especiales
    • Honen azala Kudeatu zure bizitza profesionala enplegatu publiko gisa
    • Langile-prozesuak
      • Joan hona Kontratazioak
        • Joan hona Lan-kontratuak
        • III. Amaitutako prozesua de los trabajadores del marco de trabajo de un Hitzarmen Bakarraren (Administrazio Zentrala)
        • PRE/2748/2010 Agindua, urriaren 5ekoa, III. Hitzarmen Bakarraren (Administrazio Periferikoa) eremuan lan-kontratuko langileen lanpostuak betetzeko lekualdatze-lehiaketarako deialdia egiten duena.
        • Kontzertu-lehiaketa, Estatuko Administrazio Orokorra III. Hitzarmen Bakarraren indarrez lan egin dezaten langileek.
        • 2015eko kontzertu-lehiaketa (III. Hitzarmen Bakarra)
        • Kontzertu-lehiaketa, Estatuko Administrazio Orokorra III. Por lo tanto, el Acuerdo Unilateral que lan egiten duten los trabajadores para el objetivo (2016)
        • Kontzertu-lehiaketa, Estatuko Administrazio Orokorra III. Por lo tanto, los trabajadores que van a hacer un Solo Acuerdo (2017)
        • 2018ko lan-kontratudunen lehiaketa
      • Joan hona Langile publikoen mugimendua
        • Joan hona Mugikortasuna
        • Zerbitzu-zereginak
        • Permutak
        • Zerga-biltzaileen oinarria baimendu
        • Enplegua, ezintasuna, osasun-arrazoia eta pentsioen aukerak aldatu behar direla.
        • Mugikortasuna eragiten duten genero-indarkeriak
        • Joan hona Langileen mugimendua
          • Joan hona LEHIAKETA IREKIA ETA IRAUNKORRA AMAITUTAKO LANETAN
            • Joan hona 2024 URTE
              • Joan hona 1_2024 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
              • ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
              • ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
              • Joan hona 2_2024 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
              • ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
              • Joan hona 3_2024 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
              • ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
            • Joan hona 2023 URTE
              • Joan hona 1_2023 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
              • ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
              • Joan hona 2_2023 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
              • ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
              • Joan hona 3_2023 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
              • ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
            • Joan hona 2022 URTEA
              • Joan hona 1_2022 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
              • ESKAERAK AURKEZTEKO JARRAIBIDEAK
              • Joan hona 2_2022 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
              • ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
              • Joan hona 3_2022 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
              • ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
            • Joan hona 2021. URTEA
              • Joan hona 1_2021 IV. Un-Lehiaketa irekia eta Iraunkorra proiektua
              • ESKAERAK AURKEZTEKO JARRAIBIDEAK
              • Joan hona 2_2021 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
              • ESKAERAK AURKEZTEKO JARRAIBIDEAK
          • Joan hona IV. II. HITZARMEN BAKARRA ELIKAGAI-LEHIAKETAK
            • Joan hona AMAITUTAKO DEIALDIAK
              • Joan hona 2022 URTEA
                • Joan hona IV. II. ERABAKIA. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2022KO LEHEN DEIALDIA
                • ESKAERAK AURKEZTEKO JARRAIBIDEAK
                • Joan hona IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2022ko BIGARREN DEIALDIA
                • ESKAERAK AURKEZTEKO JARRAIBIDEAK
              • Joan hona 2023 URTE
                • Joan hona IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2023KO LEHEN DEIALDIA
                • ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
              • IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2023KO BIGARREN DEIALDIA
            • 2024 URTE
            • Joan hona IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2024ko LEHEN DEIALDIA
            • ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
          • IV.- II. ERABAKIA. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2025EKO LEHEN DEIALDIA
          • Joan hona LEHIAKETA IREKIA ETA IRAUNKORRA IV. HITZARMEN BAKARRA 1. KAP 2025
          • ESKABIDEAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
        • OHIZ KANPOKO LEHIAKETA-E0-IV-NICO-CE0-2025 HITZARMENA
      • Joan hona Funtzionarioak eta lan-legepekoak itzultzea
        • Joan hona Funtzionarioak itzultzea
        • Eragiketako langileen kudeaketa
      • Lan-berreraikuntzak
      • Joan hona Administrazioaren egoera
      • Zerbitzu aktiboa
      • Zerbitzu bereziak
      • Beste administrazio publiko bateko zerbitzuak
      • Eskatutako eszedentzia eskatu dutenak
      • Eszedentzia familia elkartzeagatik
      • Seme-alabak zaintzeko eszedentzia edo senidea
      • Genero-indarkeriazko eszedentzia
      • Respuesta a la paz de la paz
      • Desugertzea
      • Eskerrik asko sektore publikoko zerbitzuengatiko eszedentziari.
      • Destinoaren zain
      • Nahitaezko eszedentzia
      • Eszedentzia sustatua
    • SEFPri dagokionez, kidegoen eta eskalen arabera
    • SEFPri atxiki gabeko kidego eta eskaletan
    • Erretikuluak
    • Ukatu
    • Honen azala Araubide juridikoa
    • Legeria eta dokumentazio interesgarria
      • Joan hona Langileen Batzorde Nagusia
      • Zer da Langileen Batzorde Nagusia?
      • Langileen Batzorde Nagusiaren erabakiak
      • Joan hona Giza Baliabideen arloko kontsulten buletina (BODECO)
      • Zer da Bodeco?
        • Joan hona 1. Ingalaterra Funtzionario izaera eskuratzea, eskuratzea eta galtzea.
        • A2 azpitaldean sartzeko aukera, graduko titulu ofizialeko 180 kreditu gaindituta.
        • 70 urtetik gorako behin-behineko langileen izendapena.
        • Titulazio ofizialak eta administrazio publikoetan, organismo publikoetan eta zuzenbide publikoko erakundeetan sartzeko ondorioak.
        • Hautaketa-ikastaroa eta jaiotza-baimena bateragarri egiteko aukera.
        • Bitarteko funtzionarioak jarduneko zerbitzuan luzatzeko aukera mahaigaineratu da.
        • Ezinezkoa da oposizio-prestatzaile bat hautaketa-organo bateko kide izatea.
        • Lanpostuaz jabetzeko aukera, egoera hauetan: aldi baterako ezintasuna, haurdunaldiaren ondorioa edo ez, haurdunaldiko arrisku-egoera edo amatasun-baja.
        • Titulu hau beharrezkoa da lanbide arautuak dituzten A1 Azpitaldeko kidegoetan sartzeko.
        • Zerbitzu aktiboan luzapena ukatzeko aukera.
        • Desgaitasuna berrikustea hautaketa-prozesu batean.
        • Beste administrazio publiko batzuetan zerbitzuan dagoen funtzionario bat erretiratzeko eskumena duen organoa.
        • Funtzionario publiko batek bere borondatez ezintasunagatik edo erretiroagatik erretiroa hartzeko aukera, eginkizun-etenaldiko egoeran dagoenean.
        • Diziplina-espediente bidez kaleratua izan ondoren enplegu publikora sartzeko aukera, lan-kontratudun irakaslea izanik.
        • BBBn bitarteko funtzionario baten izendapena jasotzeko aukera, kidego horretako karrerako funtzionarioa izanez gero.
        • Zerbitzu aktiboan jarraitzeko luzapen baten emakida errebokatzeko aukera.
        • Goi-zuzendaritzako lan-kontratu berezia duten langileak lan-kontratudun langile finkoak hautatzeko organoko kide izateko aukera.
        • Estatuko Administrazioan karrerako funtzionario gisa lanpostuaz jabetzeko epeak.
        • Egonkortze-prozesuen epeak.
        • Joan hona 2. Ingalaterra Administrazio-karrera.
        • Lanpostuaz jabetzeko egunak behin-behineko atxikipenean eta lehiaketa bidez lortutako lanpostuaz baliatzeko aukera
        • Gradu pertsonala aitortzeko zerbitzu berezietan emandako denbora zenbatzea. Aipamen berezia behin-behineko langileen lanpostuei
        • Diziplina-espedientea izapidetzen zaion funtzionarioaren jarduneko zerbitzuan luzapena amaitzeko aukera
        • Lanpostuaz jabetzeko epearen zenbaketa, gradu pertsonala finkatzeko
        • Kidego batean emandako denbora gerora sartzen den kidego berri baten maila pertsonala finkatzeko zenbatzeko aukera
        • C1 azpitaldetik A1 azpitaldera barne-sustapena egiteko aukera
        • Kontsulta egin da gradua aitortzeko aukerari buruz, dagokion mailako lanpostuak hiru urtez etenda betetzeagatik.
        • Irakasle funtzionario batek gradu pertsonala finkatzeko aukerari buruzko kontsulta egin da.
        • Karrera horizontala aplikatzea bitarteko langileei.
        • Joan hona 3. Olaizola II Lan-baldintzak.
        • Enplegatu publikoek letraduaren laguntza izateko eskubidea
        • Erakunde sindikal adierazgarrienetan (LOLS) hautapenezko karguak dituztenen administrazio-egoera
        • Funtzionario publikoak elkargoko kide egiteko derrigortasuna
        • Joan hona 4. Ingalaterra Bateraezintasunak.
        • Unibertsitateko irakasle funtzionarioaren bateraezintasunerako aukera, Norvegiako unibertsitate batek kontratatuz gero.
        • Etenaldi irmoaren egoerako bateragarritasuna.
        • Joan hona 7. Alemania Lanaldia eta ordutegiak.
        • Seme-alabak zaintzeko ordutegi-malgutasunari aplikatu beharreko irizpideak
        • Norberaren gauzetarako baimen-egunak kentzea, ezinbesteko arrazoiak argudiatuta lanera joan ez delako
        • Seme-alabak zaintzeko lanaldi-murrizketa baliatzeko modua
        • Norberaren interesagatik lanaldi murriztua egin ohi duten funtzionarioek oporraldietan edo jaiegunetan ohiko lanaldia egiteko aukera.
        • Seme-alaben zaintzagatik lanaldi murriztua emateko aukera, jendaurreko arreta jarraitua eskaintzen duen lanpostu bat betetzen duen funtzionario bati (APC)
        • Lanaldi berezia duten funtzionarioek uztartze-neurriez baliatzeko aukera dute.
        • Udako lanaldia 12 urte arteko seme-alabentzat.
        • Ordu-poltsa aplikatzea eta ezinbesteko betebeharra.
        • Joan hona 10. Lanpostuak betetzea.
        • Trukaketa eskaera eta beste mugikortasun kasu batzuk.
        • Baja mediko batean, funtzionario bat zerbitzu-eginkizunetan betetako lanpostu batetik kentzeko aukera.
        • Lehiaketa bidez lortutako lanpostuan funtzionario izendatzeko aukera, lanpostu horrek, kargu-uztea geroratu izanagatik, okupatuta jarraitzen duenean.
        • Aldaketak lanpostuak betetzeko sisteman izango dituen ondorioak.
        • Senide baten gaixotasun larriagatiko baimena dela-eta, luzapenean dagoen funtzionario baten kargu-uztea atzeratzea.
        • Funtzionarioen osasun-arrazoiengatiko mugikortasunaren eremu subjektiboaren barruan, haien legezko tutoretzapean dauden pertsonak sartzeko aukera.
        • Kidego bereko edo ezberdineko bi lanpostu esleitzea, jabetza aldia bat ez datorrenean.
        • Funtzionario bat behin-behineko atxikipenean betetzen duen plazaren merezimendu-lehiaketara ez aurkeztearen ondorioak.
        • Joan hona 11. Emandako zerbitzuak aintzat hartzea.
        • Lanaldi partzialean aurretik emandako zerbitzuak aintzat hartzea.
        • Aurretiazko zerbitzuak aintzat hartzea – Administrazio Instituzionala.
        • Aurretiazko zerbitzuak aitortzea – Atzerrian emandako zerbitzuak.
        • Aurretiko zerbitzuak onartzea – Langile lan-kontratudunak.
        • Aurretiko zerbitzuak ezagutzea – Lotura mota.
      • 12. Lan-araubidea.
      • 15. Etapa: Ordainsariak.
      • 16. Gizarte Segurantza Funtzionarioak.
      • 17. Administrazio-egoerak.
      • 14. Erantzukizuna
        • Joan hona BODECO ren historikoa
        • BODECO BATERATUAREN INDIZEA, 23-28 ZENBAKIAK
      • 19. Oporrak, baimenak eta lizentziak.
      • Joan hona Beste batzuk
      • BODECO ren historikoa
        • Joan hona 1. Ingalaterra Funtzionario izaera eskuratzea, eskuratzea eta galtzea.
        • A2 azpitaldera sartzeko aukera, graduko titulu ofizialeko 180 kreditu gaindituta
        • 70 urtetik gorako behin-behineko langileen izendapena
        • Titulazio ofizialak eta administrazio publikoetan, organismo publikoetan eta zuzenbide publikoko erakundeetan sartzeko ondorioak.
        • Hautaketa-ikastaroa eta jaiotza-baimena bateragarri egiteko aukera.
        • Bitarteko funtzionarioak jarduneko zerbitzuan luzatzeko aukera mahaigaineratu da.
        • Ezinezkoa da oposizio-prestatzaile bat hautaketa-organo bateko kide izatea.
        • Lanpostuaz jabetzeko aukera, egoera hauetan: aldi baterako ezintasuna, haurdunaldiaren ondorioa edo ez, haurdunaldiko arrisku-egoera edo amatasun-baja.
        • Titulu hau beharrezkoa da lanbide arautuak dituzten A1 Azpitaldeko kidegoetan sartzeko.
        • Zerbitzu aktiboan luzapena ukatzeko aukera.
        • Desgaitasuna berrikustea hautaketa-prozesu batean.
        • Beste administrazio publiko batzuetan zerbitzuan dagoen funtzionario bat erretiratzeko eskumena duen organoa.
        • Funtzionario publiko batek bere borondatez ezintasunagatik edo erretiroagatik erretiroa hartzeko aukera, eginkizun-etenaldiko egoeran dagoenean.
        • Diziplina-espediente bidez kaleratua izan ondoren enplegu publikora sartzeko aukera, lan-kontratudun irakaslea izanik.
        • BBBn bitarteko funtzionario baten izendapena jasotzeko aukera, kidego horretako karrerako funtzionarioa izanez gero.
        • Zerbitzu aktiboan jarraitzeko luzapen baten emakida errebokatzeko aukera.
        • Goi-zuzendaritzako lan-kontratu berezia duten langileak lan-kontratudun langile finkoak hautatzeko organoko kide izateko aukera.
        • Estatuko Administrazioan karrerako funtzionario gisa lanpostuaz jabetzeko epeak.
        • Egonkortze-prozesuen epeak.
        • Joan hona 2. Ingalaterra Administrazio-karrera
        • Lanpostuaz jabetzeko egunak behin-behineko atxikipenean eta lehiaketa bidez lortutako lanpostuaz baliatzeko aukera
        • Gradu pertsonala aitortzeko zerbitzu berezietan emandako denbora zenbatzea. Aipamen berezia behin-behineko langileen lanpostuei
        • Diziplina-espedientea izapidetzen zaion funtzionarioaren jarduneko zerbitzuan luzapena amaitzeko aukera
        • Lanpostuaz jabetzeko epearen zenbaketa, gradu pertsonala finkatzeko
        • Kidego batean emandako denbora gerora sartzen den kidego berri baten maila pertsonala finkatzeko zenbatzeko aukera
        • C1 azpitaldetik A1 azpitaldera barne-sustapena egiteko aukera
        • Gradua aitortzeko aukera, dagokion mailako lanpostuak hiru urtez etenez betetzeagatik
        • Irakasle funtzionario batek gradu pertsonala finkatzeko aukera
        • Karrera horizontala aplikatzea bitarteko langileei
        • Joan hona 3. Olaizola II Eskubideak eta betebeharrak
        • Enplegatu publikoek letraduaren laguntza izateko eskubidea
        • Erakunde sindikal adierazgarrienetan (LOLS) hautapenezko karguak dituztenen administrazio-egoera
        • Funtzionario publikoak elkargoko kide egiteko derrigortasuna
        • Joan hona 4. Ingalaterra Bateraezintasunak
        • Unibertsitateko irakasle funtzionarioaren bateraezintasunerako aukera, Norvegiako unibertsitate batek kontratatuz gero
        • Bateragarritasuna etenaldi irmoan zehar
        • Joan hona 5. Tiran +29.53 Jardunaldiak eta ordutegiak
        • Seme-alabak zaintzeko ordutegi-malgutasunari aplikatu beharreko irizpideak
        • Norberaren gauzetarako baimen-egunak kentzea, ezinbesteko arrazoiak argudiatuta lanera joan ez delako
        • Seme-alabak zaintzeko lanaldi-murrizketa baliatzeko modua
        • Norberaren interesagatik lanaldi murriztua egin ohi duten funtzionarioek oporraldietan edo jaiegunetan ohiko lanaldia egiteko aukera.
        • Seme-alaben zaintzagatik lanaldi murriztua emateko aukera, jendaurreko arreta jarraitua eskaintzen duen lanpostu bat betetzen duen funtzionario bati (APC)
        • Lanaldi berezia duten funtzionarioek uztartze-neurriez baliatzeko aukera dute.
        • Udako lanaldia 12 urte arteko seme-alabentzat.
        • Ordu-poltsa aplikatzea eta ezinbesteko betebeharra.
        • Joan hona 6. D.B. Lanpostuak betetzea
        • Trukaketa eskaera eta beste mugikortasun kasu batzuk.
        • Baja mediko batean, funtzionario bat zerbitzu-eginkizunetan betetako lanpostu batetik kentzeko aukera.
        • Lehiaketa bidez lortutako lanpostuan funtzionario izendatzeko aukera, lanpostu horrek, kargu-uztea geroratu izanagatik, okupatuta jarraitzen duenean.
        • Aldarazpenaren ondoreak lanpostuak hornitzeko sisteman
        • Senide baten gaixotasun larriagatiko baimena dela-eta, luzapenean dagoen funtzionario baten kargu-uztea atzeratzea.
        • Funtzionarioen osasun-arrazoiengatiko mugikortasunaren eremu subjektiboaren barruan, haien legezko tutoretzapean dauden pertsonak sartzeko aukera.
        • Kidego bereko edo ezberdineko bi lanpostu esleitzea, jabetza aldia bat ez datorrenean.
        • Funtzionario bat behin-behineko atxikipenean betetzen duen plazaren merezimendu-lehiaketara ez aurkeztearen ondorioak.
        • Unibertsitate-titulu ofizialen lehiaketetan eman beharreko balorazioa
        • Aldi baterako ezintasuna izanda, lanpostuaz jabetzea zerbitzu eginkizunetan
        • Militarra Administrazio Zibilera itzultzeko aukeraren tratamendua
        • Langile militarrek Administrazio zibilean lanpostuak betetzeko aukera
        • Izendapen askeko lanpostutik kenduz gero, beste Administrazio bateko funtzionarioari esleitu beharreko lanpostua
        • Lanpostuaz jabetzeko epeei buruzko hainbat kontu
        • Zerbitzu-eginkizunak, seme-alabak zaintzeko eszedentzia-egoeratik.
        • Aldi baterako ezintasuneko funtzionario lehiaketaren bidez lortutako lanpostutik kentzea eta lanpostuaz jabetzea.
        • Joan hona 7. Alemania Emandako zerbitzuak aintzat hartzea
        • Lanaldi partzialean aurretik emandako zerbitzuak aintzat hartzea
        • Aurretiazko zerbitzuak aintzat hartzea – Administrazio Instituzionala
        • Aurretiazko zerbitzuak aitortzea – Atzerrian emandako zerbitzuak
        • Aurretiazko zerbitzuak aintzat hartzea – Langile lan-kontratudunak
        • Aldez aurreko zerbitzuak aintzat hartzea – Lotura mota
        • Joan hona 8. Tiran +29.53 Erantzukizuna
        • Leku ezezagunean dagoen funtzionarioari diziplina-espedientea artxibatzeko aukera
        • Behin-behineko langileei diziplina-araubidea aplikatzea
        • Zehapen larriaren preskripzioa
        • Gradu pertsonala gordetzea, funtzionario gisa errehabilitatu ondoren
        • Hitzarmenetik kanpoko lan-kontratudun langileei aplikatu beharreko diziplina-araubidea
        • Joan hona 12. Oporrak, baimenak eta lizentziak
        • Minbizia edo beste gaixotasun larriren bat duen seme-alaba adingabea zaintzeko baimena: bi gurasoek lan egitearen irizpidea
        • Ezinbesteko betebeharragatiko baimena
        • Azterketetan parte hartzeko baimenari eta beste behin betiko gaitasun probei buruzko gaiak
        • Gaixotasuna dela-eta senideak zaintzeko lanaldia murrizteari buruzko gaiak
        • Aldi baterako ezintasuneko egoeran egoteagatik lan-kontratudun aldi baterako langileei hartu gabeko oporrak ordaintzea.
        • Aldi baterako ezintasuneko egoeran dauden senitartekoak zaintzeko lanaldi-murrizketa
        • Funtzionari batek, lanerako ezintasuneko gehienezko epea agortu ondoren, gaixotasunagatiko bajak bidaltzen jarraitzen duenean jarraitu beharreko jardunbidea
        • Emakumeen eta Gizonen Berdintasun Eragingarrirako martxoaren 22ko 3/2007 Lege Organikoaren 59. artikuluaren aplikazio-eremua zabaltzeko aukera, adopzioagatiko baimenak oporrak eten ditzan.
        • Adoptatzeko baimena, bi urte lehenago berarekin ezkondu zen emaztearen semea adoptatzen duen funtzionarioari.
        • Jaiotza-baimena lanaldi partzialean hartzea
        • Alkatearen eginkizun jakin batzuk betetzeko ezinbesteko betebeharra betetzeko baimena ematea
        • Opor-egunen eta norberaren gauzetarako egunen zenbaketa, norberaren gauzetarako lizentzia hartu bada.
        • Soldatarik gabeko edoskitze-denboraren kenketa edoskitze-baimenaren zenbaketatik, lanaldi osoetan.
        • Criterio interpretativo actual del término “distinta localidad” a efectos del permiso del artículo 48 a) TRLEBEP.
        • Larunbatak egun baliodun/baliogabetzat joko dira familiakoaren heriotza, istripu edo gaixotasun larriagatik ematen den baimenaz gozatzeko.
        • Opor-egunak, opor-egun independenteak eta norberaren gauzetarako egunak jarraian hartzeko aukera.
        • Joan hona 13. Beste batzuk
        • Zerga Administrazioak
          • Joan hona 13. BESTELAKOAK
          • Estatuaren Administrazio Orokorreko ziurtagiriak
          • NAPIren eta Funtzio Publikoaren eskumenak hautaketa-prozesuetan
          • Web eta ohiko galderen funtzioa (FAQ) artxiboen bilduma.
    • Honen azala Lan Harremanak
      • Joan hona Gizarte-elkarrizketa
        • Joan hona Negoziazio kolektiboa
          • Joan hona Estatuko Administrazio Orokorraren negoziazio kolektiboa
          • Funtzionarioen Negoziazio Mahaia
            • Joan hona Funtzionarioak, estatutupekoak eta lanekoak negoziatzeko mahaia
            • Mahai delegatuak
          • Joan hona Lan-kontratuko langileen negoziazioa IV. Hitzarmen Bakarra
            • Joan hona Batzorde Paritarioa
            • Batzorde Paritarioaren aktak
            • Civea-ren erabakiak indarrean
          • Negoziazio Batzordea
          • Joan hona Lan-kontratuko langileen V. Hitzarmen Bakarraren negoziazioa
            • Joan hona Negoziazio Batzordea
            • Aktak
          • Informazio orokorra
        • Administrazio Publikoen Negoziazio Mahai Orokorra
        • Administrazioaren eta sindikatuen arteko akordioak negoziazio-mahai orokorretan
        • Administrazioaren eta sindikatuen arteko akordioak Hitzarmen Bakarreko AGEko lan-kontratudunentzat
        • Beste akordio batzuk
      • Hauteskunde sindikalak
      • Estatuko Administrazio Orokorreko langileen greben segimendua
        • Joan hona Erakunde sindikalentzako diru-laguntzak
        • Aurreko deialdiak
      • Joan hona Igualdad.
      • Genero-berdintasunerako planak
      • Bateragarritasuna eta erantzunkidetasuna
      • Emakumeen aurkako indarkeria
      • Lan eta sexu jazarpenaren aurrean
    • Erantzukizun Sozial Korporatiboa
    • Prebentzioa
    • Honen azala Lankidetza-organoak
      • Joan hona Nazioarteko harremanak enplegu publikoaren arloan
        • Joan hona Europako Batasuna
        • EUPAN sarea
        • ADMINISTRAZIO ZENTRALETARAKO GIZARTE-ELKARRIZKETARAKO EUROPAKO BATZORDEA
        • Consejo de la Unión Europea
        • Grupo de trabajo
      • Ekonomia Lankidetza eta Garapenerako Erakundea (ELGE)
      • Mugikortasuna internacional
      • Relaciones aldebiko
    • Erakundeen arteko lankidetza-organoak
    • Honen azala Langileen Erregistro Nagusia
      • Joan hona BBBren buletina
      • 2006 baino lehenagoko buletinak
      • Albisteen historikoa
    • Administrazio publikoetako langileen bilakaera
    • Autonomia-erkidegoetako langileen bilakaera jarduera-eremuaren arabera
    • Langileen zahartzeari buruzko azterketak Estatuko Administrazio Orokorrean
    • Siep gunea
      • Joan hona Langileen Erregistro Nagusiaren dokumentazioa
      • Funtzionarioen inprimakiak
        • Joan hona Lan-kontratudunen inprimakiak
        • Lanbide-taldean eta -kategorian oinarritutako lanbide-sailkapeneko sistema duten lan-kontratuko langileak
        • Lanbide-taldeetan, lanbide-espezialitateetan eta/edo lanbide-familietan oinarritutako lanbide-sailkapeneko sistema duten lan-kontratuko langileak
      • Izena emateko inprimakiak
      • Irakasle funtzionarioen inprimakiak
        • Joan hona Lan-kontratudun irakasleen inprimakiak
        • El grupo de Lanbide-y de los trabajadores de los trabajadores de los empleo de los lanbide-sailkapeneko sistema
        • Lanbide-taldeetan, lanbide-espezialitateetan eta/edo lanbide-familietan oinarritutako lanbide-sailkapeneko sistema duten lan-kontratuko langileak
    • Honen azala ISPA gunea
      • Joan hona ISPA 2025
      • Autonomia-erkidegoak
      • Nafarroako Foru Komunitatea
      • Udalak
      • Toki-korporazioetako hautetsiak
      • Uharteetako foru-aldundiak, kontseiluak eta kabildoak
      • Joan hona ISPA-REN ESTATISTIKAK
      • Toki-erakundeetako eta autonomia-erkidegoetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2024
      • Toki-erakundeetako eta autonomia-erkidegoetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2023
      • Toki-erakundeetako eta autonomia-erkidegoetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2022
      • Toki-erakundeetako eta autonomia-erkidegoetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2021
      • Toki-erakundeetako eta autonomia-erkidegoetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2020
      • Toki-erakundeetako eta autonomia-erkidegoetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2019
      • Toki entitateetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2018
      • Toki entitateetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2017
      • Toki entitateetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2016
      • Toki entitateetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2015
      • Toki entitateetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2014
    • NAFARROA ISPA 2025
    • Honen azala Gaikuntza nazionala duten toki-administrazioko funtzionarioak
    • Erabilera-unitateak
    • FHCN Araudi erregulatzailea
    • El Gobierno Vasco / Primer destinoren
      • Joan hona Lehiaketa arruntak lanpostu erreserbatuak hornitzeko
        • Joan hona Aurreko lehiaketa arruntak
        • 2023 lehiaketa arrunta
        • 2022 lehiaketa arrunta
        • 2021 lehiaketa arrunta
        • 2020ko lehiaketa arrunta
        • 2019ko lehiaketa arrunta
        • 2018ko lehiaketa arrunta
        • 2017ko lehiaketa arrunta
      • 2024 lehiaketa arrunta
      • Joan hona Lanpostu erreserbatuak hornitzeko lehiaketa unitarioak
        • Joan hona Aurreko lehiaketa unitarioak
        • 2022 lehiaketa unitario
        • Euskal Autonomia Erkidegoko 2022 Lehiaketa Unitarioa
        • 2021 Lehiaketa Bateratua
        • 2020ko Lehiaketa Bateratua
        • 2019 lehiaketa bateratua
        • 2018ko lehiaketa unitarioa
        • 2017ko lehiaketa unitarioa
      • 2023 lehiaketa unitario
      • Joan hona Gaikuntza nazionala duten toki administrazioko funtzionarioen egoera administratiboak aldatzea
      • Servicios especiales
      • Jarduneko itzulketak (lanpostu hutsak administrazio-egoeretarako bakarrik)
      • Servicio de otra administración pública.
        • Joan hona Gidabaimenak
        • ARNASA HARTZEKO SENIDEAK
        • ESZEDENTZIA INTERES PARTIKULARRAGATIK
        • ESZEDENTZIA, SERVICIOS EN EL SECTOR PÚBLICO
        • ESZEDENTZIA, FHN-REN BESTE AZPIESKALA BATEAN ZERBITZUAK EMATEAGATIK
          • Joan hona FAMILIARENTZAKO ESZEDENTZIA ELKARTZEAGATIK
          • GENERO-INDARKERIAZKO ESZEDENTZIA
        • INDARKERIA TERRORISTAREN ESZEDENTZIA
    • Certificados de la Administración Local
      • Joan hona Tareas de servicio / Metaketak
      • Tareas de servicio
      • Funtzio erreserba metaketa
      • Joan hona Merezimendu orokorren inskripzioa
      • Norberaren graduaren aldaera
      • Izen-ematea
      • Dar nombre de la formación o mejora
      • Aurretiko izen-ematea
      • Merezimenduei buruzko bizitza pertsonala, familiakoa eta lanekoa uzteari buruzkoa
      • Joan hona Beste prozedura batzuk
      • Permar los derechos de las personas guardadas
      • Consulta sobre el proceso de comunicación
      • Por ejemplo:
      • Erretiro- eta jarduera-baimenak
  1. Hasiera
  2. Funtzio Publikoa
  3. Funtzio Publikoa
  4. Araubide juridikoa
  5. Beste batzuk
  6. 7. Alemania Emandako zerbitzuak aintzat hartzea

Aurretiazko zerbitzuak aitortzea – Atzerrian emandako zerbitzuak

Atzerrian emandako zerbitzuei dagokienez:

-Bidezkoa da Europar Batasuneko estatu kideetako herri-administrazioetan egindako zerbitzuak aitortzea.
-Erresuma Batuaren kasuan, bidezkoa izango da emandako zerbitzuak aitortzea Europar Batasunetik erretiratu arte.
-Beste Estatu batzuetako Administrazioei dagokienez, adierazi behar da hirurtekoen eraginetarako aurretiko zerbitzuen aitorpena Europar Batasuneko estatu kide bateko Administrazio Publikoaren izaera juridikoa duten organismo edo erakundeentzat egindako zerbitzuetara mugatzen dela.
-Nazioarteko erakundeei dagokienez, adierazi behar da ezinezkoa dela nazioarteko erakundeei 70/1978 Legearen 1. artikuluan aurreikusitako “administrazio publikoen” kontzeptuan subsumitzea.

Administrazio Publikoko Aurretiazko Zerbitzuak Aitortzeari buruzko abenduaren 26ko 70/1978 Legeak (aurrerantzean 70/1978 Legea) barne hartzen duen eremu objektiboari dagokionez, 1.1 artikuluak emandako zerbitzuen eremua honako hauetan bereizi gabe emandako zerbitzu guztietara mugatzen du:

“Estatuko Administrazioa, Tokikoa, Erakundeena, Justiziarena, Lan Jurisdikzioarena eta Gizarte Segurantzarena”.

Bestalde, 1461/1982 Errege Dekretuak, ekainaren 25ekoak, Administrazio Publikoko Aurretiazko Zerbitzuak Onartzeko abenduaren 26ko 70/1978 Legea aplikatzeko arauak ematen dituenak, bere 1. artikuluan zerbitzu konputagarriak eta horien eraginak arautzen ditu:

“1. Hirurtekoak osatzeko, karrerako funtzionarioek abenduaren 26ko 70/1978 Legearen 1. artikuluan aipatutako edozein administrazio publikotan egindako zerbitzu guztiak zenbatuko dira, horiek eman dituzten araubide juridikoa edozein izanda ere, nahitaezko prestazio pertsonalen izaera dutenak izan ezik.”

Horrela, nazioartean emandako zerbitzuak aintzatesteari buruzko zalantzak sortzen dira, eta honako hauek aztertzen dira:

i. Europar Batasuneko estatu kideetako administrazio publikoetan egindako zerbitzuak.

Europar Batasuneko estatu kideetako herri-administrazioetan emandako zerbitzuei dagokienez, adierazi behar da 2005erako Estatuko Aurrekontu Orokorrei buruzko abenduaren 27ko 2/2004 Legeak, 2005eko urtarrilaren 1etik aurrerako ondorioekin eta indarraldi mugagabearekin, xedapen gehigarri berri bat gehitu ziola, hogeita seigarrena, Funtzio Publikoa Erreformatzeko Neurriei buruzko abuztuaren 2ko 30/1984 Legeari. Lege horrek, hain zuzen ere, Europar Batasuneko estatu kideek Europar Batasunean emandako zerbitzuei, Tratatuei eta Europar Batasunean emandako zerbitzuei buruz egindako edozein araudi berretsiri aplikatuz aitortzen duena:

“1. Hirurtekoen ondorioetarako, edozein administrazio publikotako kidego, eskala, klase edo kategoriatan sartu edo horietara itzuli aurretik Europar Batasuneko estatu kideetako administrazio publikoetan egindako zerbitzuak zenbatuko dira, nahitaezko prestazioen izaera duten zerbitzuak izan ezik. Aurreko lerrokadan ezarritako zenbaketa aplikatzekoa izango zaie, halaber, Europar Batasunak izenpetu eta Espainiak berretsitako nazioarteko tratatuen arabera langileen zirkulazio askea aplikatzekoa zaien estatuetako administrazio publikoetan emandako zerbitzuei, Europako Erkidegoa Eratzeko Tratatuan definituta dagoen moduan.”

Adierazpen hau zehazteko orduan: “edozein herri-administrazio” Europako Batasuneko estatuetako Administrazio Publikoak ere hor sartzen dira. Komeni da zenbait zehaztapen egitea.

2005erako Aurrekontuen Legeak espresuki hala adierazten bazuen ere, abenduaren 26ko 70/1978 Legea ez zen aldatu, Europako Erkidegoko herritarrek beste estatu kide batzuetako funtzio publikoan aurretik betetako zerbitzualdiak Espainiako funtzio publikoan benetan aintzat har zitezen ahalbidetzearren; Batzordeak errekurtsoa jartzea erabaki zuen ez-betetzeagatik, 2004ko maiatzaren 7an.

2006ko otsailaren 23ko epaiak, aipatu errekurtsoa ebazten duenak (EEJA\2006\55), honako hau dio: “Justizia Auzitegiaren jurisprudentzian oinarrituta (…), Espainiako Erresumak bermatu behar du Erkidegoko herritarrek beste estatu kide bateko funtzio publikoan eskuratutako antzinatasuna eta esperientzia profesionala benetan kontuan hartzen direla, eta, horri dagokionez, Espainiako funtzio publikoan antzeko esperientzia hartu duten Erkidegoko herritarrei aitortzen zaizkien eskubideak eta abantailak eman behar dizkie sailkapenari eta ordainsariei dagokienez”. Era berean, epaiak honako hau gogorarazten du: “Estatu kide bateko erakunde publiko batek, aipatutako artikuluaren 4. paragrafoaren aplikazio-eremuan sartzen ez diren lanpostuak betetzeko langileak kontratatu nahi dituenean, hautagaiek administrazio publiko batean egindako aurreko jarduera profesionalak aintzat hartu nahi dituenean, erakunde horrek ezin du bereizketarik egin Erkidegoko nazionalen artean, jarduera horiek erakunde hori dagoen estatu kidean edo beste estatu kide batean egin diren kontuan hartuta”.

Epai honen oinarri juridikoak kontuan hartuta, Zuzendaritza Zentro honen iritziz, “Administrazio Publikoak” kontzeptuaren interpretazio zabala egin behar da, bertan abenduaren 26ko 70/71978 Legean araututakoaren babespean aurretik emandako zerbitzuak aitortzearen ondorioetarako, Europar Batasuneko Estatu Kideen Administrazio Publikoen barruan daudela uler daitezkeen erakunde edo entitateak barne hartzen direla kontuan hartuz.

Ondorioz, hirugarren estatuetako administrazio publikoetan integratutako organismo edo erakundeek emandako zerbitzuak aitortu ahal izango dira, betiere nahitaezko zerbitzuak ez badira; horretarako, beharrezkoa izango da delako estatua Europar Batasuneko estatu kide bat izatea, edo, Europar Batasunak egindako eta Espainiak berretsitako Nazioarteko Tratatuaren arabera, langileen zirkulazio askea aplikatzekoa izatea.

ii. Erresuma Batuaren kasua.

Erresuma Batuaren kasu espezifikoan, 2021eko urtarrilaren 1etik ez da Europar Batasuneko kide, eta, beraz, jada ez du pertsonen zirkulazio askearen, zerbitzuak emateko askatasunaren eta kokatzeko askatasunaren printzipioen onurarik jasotzen, arlo horretan baliokide den traturik egin ez badu ere.

Hori dela eta, ez 70/1978 Legeak, ez 2005erako Estatuko Aurrekontu Orokorren Legeak ez dute erregimen berezirik ezartzen, zerbitzuak ematen diren erakundearen izaera aldatzen denerako zerbitzuak ematen direnetik aitortzen diren arte.

Arauketan zehaztasunik ez dagoenez, eta arauaren interpretazio-ariketa sistematikoari eta teleologikoari jarraiki, logikoa da ondorioztatzea zerbitzuak onartzeko baldintzak betetzen ari diren unean bete behar direla. Hala, zerbitzuak eman ziren garaian bete beharko dira 70/1978 Legeak eta 2005eko Estatuko Aurrekontu Orokorren Legeak eskatutako baldintzak, bereziki eta kontsulta honetan interesatzen denari dagokionez, estatu hori Europar Batasuneko estatu bat izatea.

Asimismo, cabe señalar que el artículo 50.3 del Tratado de la Unión Europea, establece que: “Tratatuak ez zaizkio aplikatuko erretiratzen den Estatuari Irteteko Akordioa indarrean sartzen den egunetik aurrera, edo, horrelakorik ezean, jakinarazpena egin eta handik bi urtera, salbu eta Kontseilu Europarrak, estatu horrekin bat etorriz, aho batez epe hori luzatzea erabakitzen badu”.

Manu horretan xedatutakoarekin bat etorriz, Britainia Handiko eta Ipar Irlandako Erresuma Batua Europar Batasunetik eta Energia Atomikoaren Europako Erkidegotik ateratzeari buruzko Akordioa egiten da, eta 2020ko abenduaren 31n amaituko den trantsizio-aldia aurreikusten da.

Aipatutako trantsizio-aldia kontuan hartuta, unitate honen iritziz, Erresuma Batuan emandako zerbitzuak Europar Batasuneko estatu kide gisa aitortu ahal izango dira, baldin eta eskatutako baldintzak betetzen badira eta 2021eko urtarrilaren 1a baino lehen emandako zerbitzuak badira; izan ere, lehenago azaldu den bezala, 2020ko abenduaren 31n amaitu zen Britainia Handiko eta Ipar Irlandako Erresuma Batua Europar Batasunetik eta Energia Atomikoaren Europako Erkidegotik irteteari buruzko Akordioan aurreikusitako trantsizio-aldia.

III. Beste estatu batzuetako administrazioak.

Zirriborratutako esparru juridikoa ikusita, ondorioztatzen da hirurtekoetarako aurretiko zerbitzuen aitorpena –kontsultagileak ondorio horietarako egiten ditu bere gaiak– Europar Batasuneko estatu kide bateko administrazio publikoaren izaera juridikoa duten organismo edo entitateentzat egindako zerbitzuetara mugatzen dela.

iv. Nazioarteko erakundeetan emandako zerbitzuak.

Nazioarteko erakundeetan emandako zerbitzuak aitortzea bidezkoa den zehazteko, aztertu behar dugu ea nazioarteko erakunde bat sar daitekeen 70/1978 Legearen eremuan, hau da, ea ondorio horietarako “Administrazio Publikoa” dela esan daitekeen.

Zerbitzuen onarpenak dituen ondorioak direla eta, araudi erregulatzailearen aplikazio-eremua zabaltzea irizpide murriztaileekin hartu behar da kontuan.

Nazioarteko erakundeen kasuan, ezin dira automatikoki kontzeptu horretan sartu, arrazoi hauengatik:

Espainiako administrazio publikoen helburu nagusia da zerbitzu publikoak ematea, haien gaineko gobernu-organoak garatutako politikak gauzatuz, herritarren eskaerak betetzeko. Haien jarduerak behar bezala gauzatzen direla bermatzeko, ordenamendu juridikoak neurriz gaineko ahalak ematen dizkie administrazioei, beren jarduerak eragindako herritarrekiko harremanetan baliarazi ditzaketenak, betiere Konstituzioak eta legeek ezarritako mugen barruan. Beste herrialde batzuekin izan ditzakeen nazioarteko harremanak alde batera utzi gabe, administrazio publikoen jarduera-eremua lurralde-eremu jakin batera mugatzen da (estatukoa, autonomikoa edo tokikoa), eta lurralde-eremu horretan garatzen dute beren jarduera.

Bestalde, nazioarteko erakundeak zenbait estaturen arteko akordio bidez eratutako erakundeak dira, eta estatu kideen mesederako edo, are, onura orokorrago baterako jarduerak gauzatzen dituzte. Nazioarteko Zuzenbide publikoaren esparruan jarduten dira, eta estatu kideek eratze-akordioetan xedatutakoa bete behar dute. Haien jardunak ez du zertan zerbitzu publikoak ematera bideratuta egon, eta, oro har, nazioz gaindiko eremu batean garatzen da. Beraz, oso zaila da Nazioarteko Erakunde bati 70/1978 Legean aurreikusitako “Administrazio Publikoaren” kontzeptuan subsumitzea.

Hala ere, kontuan izan behar da batzuetan Nazioarteko Erakundean emandako zerbitzuak “Kanpo Arazoetako eta Lankidetzako Ministerioaren bidez” eman zirela.

Horrek esan nahi lezake zerbitzuak Estatuko Administrazio Orokorreko langile gisa eman zirela eta, beraz, zenbatu ahalko liratekeela aurretiko zerbitzuen ondorioetarako.

Hori baieztatzeko, beharrezkoa izango da zehaztea interesduna norekin zegoen lotuta juridikoki aitortuak izan nahi dituen zerbitzuak emateko unean; izan ere, azken batean, zerbitzu batzuk “aurretiko zerbitzu” gisa aitortu behar diren erabakitzeko elementu erabakigarria da interesdunaren eta kasuan kasuko administrazioaren arteko harreman sinalagmatikoa ezarri izana, eta harreman horretan interesdunak zerbitzu batzuk ematen dizkio Administrazioari (eta Administrazioak zerbitzu horien onura jasotzen du), eta trukean ordainsaria jasotzen du, Administrazioak ordaindua. Nazioarteko Erakunde baten misioen dinamikak estatu kideetako herritarren parte-hartzea eskatzen du.

Ondorioz, ez litzateke bidezkoa izango Nazioarteko Erakundearen misioetan emandako zerbitzuak aitortzea, Administrazio Publikoan Aurretiazko Zerbitzuak Aitortzeari buruzko abenduaren 26ko 70/1978 Legean aurreikusitakoaren babesean emandako aurretiko zerbitzu gisa. Ondorio hori funtsezko bi arrazoitan oinarritzen da:

a) Nazioarteko erakundeei 70/1978 Legearen 1. artikuluan aurreikusitako “administrazio publikoen” kontzeptuan subsumitzeko ezintasuna.

b) Zerbitzuak betetzean edozein administrazio publikoren eta interesdunaren artean estatutu- edo lan-lotura juridikorik ez egotea, zerbitzu horiek administrazio publikoren batek eman zituela edo administrazio publiko batentzat eman zirela eta, beraz, zerbitzutzat hartzea eragozten duena.

i. Eskatu beharreko agiriak.

Azkenik, atzerrian aurretik emandako zerbitzuak egiaztatutzat jotzeko eskatu beharreko dokumentazioa aipatu behar da. Horri buruzko araudi espezifikorik ez badago, badirudi estatuko eskakizunekin analogikoki bat etorri beharko lukeela, aurkeztutako ziurtagiriek, nolanahi ere, alderagarria den dokumentazio nazionalaren fede-maila bera izan dezaten.

Kontsultan aipatzen den zinpeko itzulpenaren eskakizunari dagokionez, badirudi oro har aplikatu behar dela Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 15. artikuluan agindutakoa, prozeduretako hizkuntzari dagokionez: “Estatuko Administrazio Orokorrak izapidetutako prozeduren hizkuntza gaztelania izango da (…)”.

Halaber, puntu honi dagokionez, Prozedura Zibilaren urtarrilaren 7ko 1/2000 Legearen 144. artikulua interesatzen zaigu (lege horrek ofiziala ez den hizkuntzan idatzitako froga-agirien tratamendua arautzen du):

“1. Gaztelania edo, hala badagokio, Autonomia Erkidegoko berezko hizkuntza ofiziala ez den beste hizkuntza batean idatzitako dokumentu ororen itzulpena erantsiko zaio.

2. Ingalaterra Itzulpen hori modu pribatuan egin ahalko da, eta, kasu horretan, alderdietako batek aurkaratzen badu lekualdaketa egin eta hurrengo bost egunen barruan, eta adierazi beharko du ez duela leialtzat eta zehatztzat jotzen, eta desadostasunaren arrazoiak adierazi beharko ditu; idazkari judizialak, desadostasuna dagoen alderdiari dagokionez, dokumentuaren itzulpen ofiziala aginduko du, dokumentua aurkeztu duenaren kontura.

3. Olaizola II Hala ere, alderdi batek eskaturik egindako itzulpen ofiziala eta pribatua funtsean berdinak badira, eskaeraren gastuak eskatzailearen kontura izango dira.”

Berez, beharrezkoa dirudi, aurretiko zerbitzuak egiaztatzeko atzerriko dokumentazioaren aurrean, alde batetik, egiaztagiriaren edo egiaztagiriaren “legeztatzea” jasotzea, “apostila” sistemaren edo Zuzenbidean dagokion sistemaren arabera, Espainiako Administrazioak behar bezala justifikatuta izan dezan haren egiazkotasuna, eta, bestetik, dokumentuak itzulpen ofiziala izan dezan, haren hitzez hitzeko edukia ulertu ahal izateko.

Hala eta guztiz ere, prozeduraren instrukzio-organoa izango da, froga-elementuak baloratzeko eskumena duen aldetik, ebazten duena, espediente jakin baten inguruko inguruabar zehatzak direla eta, atzerriko dokumentua osotasunean, formalki eta materialki, fidagarritzat hartzea, ez delarik beharrezkoa haren aurkezpena aipatutako alderdietara guztiz egokitzea eskatzea.

Aurreko guztia gorabehera, gogoratu behar da, zuzendaritza nagusi honen eskumenen araubidearen arabera, zuzendaritza nagusi honek egiten dituen kontsulten erantzunak informatzeko baino ez direla, eta, ondorioz, ez direla irizpide lotesleak, ez dutela ez eskubiderik ez eskubide-itxaropenik sortzen, eta ez dutela inolako loturarik sortzen dagozkien prozedura-motekin. Gainera, nahitaezko izaera edo izaera loteslerik ez dutenez, erantzun horien hartzaile diren organoek, hala badagokio, horietan jasotako iritziarekin bat ez datorren erabakia hartu ahal izango dute azkenean.

Buletin honetan jasotzen diren kontsulten erantzunek erantzuna emateko unean indarrean dagoen araudiaren arabera planteatutako galderei erantzuten diete, eta, beraz, erantzun horiek ondorengo lege-aldaketen edo ebazpen judizialen eragina jasan dezakete.

  • Nabigazio-gida
  • Mapa
  • Harremanetarako
  • Lege-oharra
  • Irisgarritasuna
  • Informazioaren barne-sistema
  • Cookie-politika

© Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako Ministerioa

Cookie-politika

Webgune honek cookie propioak eta hirugarrenenak erabiltzen ditu zerbitzu hobea eskaintzeko. Nabigatzen jarraitzen baduzu, erabilera onartzen duzula uste dugu.

Ikusi cookie-politika