MTDFP logoa
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Hasiera Ministerioa
Ministerioa Organigrama
Organigrama Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako ministroa Digitalizazioko eta Adimen Artifizialeko Estatu Idazkaritza Telekomunikazio eta Azpiegitura Digitalen Estatu Idazkaritza Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritza Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako Idazkariordetza Lege Erregulazioa
Datuen babesa Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan
Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan Aurretiko kontsulta publikoa Entzunaldia eta jendaurreko informazioa
Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana
Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana Komunikazio-jarraibideak Informazio gehigarria Planaren jarraipena
Ministerioaren azala Empleo
Empleo Lan-kontratudunak Funtzionarioak
Digitalizazioa eta IA Telekomunikazioak eta azpiegitura digitalak Funtzio Publikoa
Funtzio Publikoa Idazkaritza
Idazkaritza Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritza Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritzaren Kabineteko zuzendaria Funtzio Publikoaren buletina Talentua erakartzea Gaurkotasuna
Funtzio Publikoa
Funtzio Publikoa Nor gara Enplegurako sarbidea Kudeatu zure bizitza profesionala enplegatu publiko gisa Araubide juridikoa Lan Harremanak Lankidetza-organoak Langileen Erregistro Nagusia ISPA gunea Gaikuntza nazionala duten toki-administrazioko funtzionarioak
Gobernantza Publikoa
Gobernantza Publikoa Gobernantza Publikoko zuzendari nagusia Administrazioa sinplifikatzea eta kargak murriztea Zerbitzuen ikuskapena Herritarrentzako arreta Kalitatea administrazio publikoetan Transparencia Gobernu irekia Erregistro elektronikoak eta egoiliarrak Oficina de ayuda en materia de protección
Bateraezintasuna eta interes-gatazka
Bateraezintasuna eta interes-gatazka Interes Gatazken Bulegoa Gobernuko kideak eta Estatuko Administrazio Orokorreko goi-kargudunak Administrazio Publikoen zerbitzura dauden langileen bateraezintasunak Goi-karguen betetze-mailari buruzko txostenak MASTERCLASS: Gobernu Irekiaren Gida
Komunikazioa Kontaktua Info DANA
Info DANA Medidas adoptadas en relación con la DANA Info Danaren azala
Hasiera
  • Organigrama
  • Datuen babesa
  • Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan
  • Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana
  • Ministerioaren azala
  • Empleo
Digitalizazioa eta IA
Telekomunikazioak eta azpiegitura digitalak
  • Idazkaritza
  • Funtzio Publikoa
  • Gobernantza Publikoa
  • Bateraezintasuna eta interes-gatazka
Komunikazioa
Kontaktua
  • Medidas adoptadas en relación con la DANA
  • Info Danaren azala
texto
  1. Hasiera
  2. Funtzio Publikoa
  3. Funtzio Publikoa
  4. Araubide juridikoa
  5. Giza Baliabideen arloko kontsulten buletina (BODECO)
  6. 7. Alemania Lanaldia eta ordutegiak.

Norberaren interesagatik lanaldi murriztua egin ohi duten funtzionarioek oporraldietan edo jaiegunetan ohiko lanaldia egiteko aukera.

Oro har, ez dago eragozpenik interesdunek lanaldi osora pasatzeko eskatu ahal izateko oporrak, jaiegunak edo lanaldi bereziko aldiak hartu aurretik; hala ere, behin lanaldi hori amaituta lanaldia berriro murrizteko eskatzen badute, lege-iruzurra ekar lezake.

Planteatutako gaia honako hau da: interes partikularragatik ohiko lanaldiaren murrizketari heldu dioten funtzionarioek oporraldietan, jaiegunetan edo lanaldi berezia dagoen aldietan ohiko lanaldira igarotzeko aukera eskatzea.

Hala, lehenik eta behin, aplikatu beharreko esparru juridikoa aztertu behar da. Administrazio publikoek eskumena dute beren zerbitzuko langileen lan-denboraren antolamendua ezartzeko, Enplegatu Publikoaren Oinarrizko Estatutuaren Legearen testu bateginak, zeina urriaren 30eko 5/2015 Legegintzako Errege Dekretuaren bidez onartu baitzen (TREBEP), 47. eta 51. artikuluetan ezarritakoari jarraituz.

Estatuko Administrazio Orokorraren esparruan, aplikatzekoa da Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritzaren 2019ko otsailaren 28ko Ebazpena, Estatuko Administrazio Orokorraren eta haren organismo publikoen zerbitzura dauden langileen lanaldi eta lan-ordutegiei buruzko jarraibideak ematen dituena.

Ebazpen horren bosgarren apartatuan jasotzen denez, betetzen den lanpostuaren izaerarekin eta lanpostuaren eginkizunekin bateragarria den kasuetan, 28 edo gutxiagoko lanpostu-osagarriko maila duten lanpostuetan diharduten langileek organo eskudunari eskatu ahal izango diote onar dezala lanaldi murriztu jarraitua, 9:00etatik 14:00etara, astelehenetik ostiralera, ordainsarien % 75 jasota.

Nolanahi ere, dagokion unitateak lanaldi murriztua ukatu ahal izango du, baldin eta lanpostuaren izaerarekin eta lantokiko eginkizunekin bateragarria ez bada, edo manu horretan ezarritako baldintzak betetzen ez badira, ukatze hori arrazoitua izan beharko da, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 35. artikuluaren arabera.

Aurrekoa kontuan hartuta, planteatutako gaia da ohiko lanaldira pasatzea ukatzeko aukera interes partikularragatik lanaldi-murrizketa baimendu zaien langileei, baldin eta behin eta berriro eskatzen badute baimen hori oporraldietan edo jaiegunetan eta ikastetxearen lanaldia murriztua den aldietan bakarrik, horrela, aldi horietan ordainsari guztiak jaso ahal izateko, jakinarazten da zuzendaritza-zentro honek jarraitutako irizpidea aplikatu ahal izango dela, analogiaz, legezko zaintzagatiko murrizketari dagokionez.

Ildo horretan, oro har, eta analogiaz, ezerk ez du eragozten interesdunek lanaldi osora pasatzea eskatzea oporrak, jaiegunak edo lanaldi bereziko aldiak hartu aurretik; hala ere, behin lanaldi murrizketa berriro eskatuz gero, lege-iruzurra ekar lezake.

Hori berretsi egiten da Galiziako Auzitegi Nagusiko Administrazioarekiko Auzien Salaren Lehen Sekzioak 1998ko maiatzaren 14an emandako epaian xedatutakoaren arabera. Epai horretan, funtzionario batek legezko zaintza murrizteko baimena baliatzeko aldi zehatzak ezarri nahi zituen, bere interesen arabera. Bigarren eta Hirugarren Oinarri Juridikoetan honako hau ezartzen du:

(...) Argi dago errekurtsogileak ez duela lanaldi-murrizketa erabili nahi eskola-lanaldi jarraian edo eskola-oporraldietan; bai, ordea, gainerako aldietan, eta, beraz, bere kasa hautatzean, lanaldi murriztua baliatzeko epeak jarri ditu. Baina bistan da, halaber, errekurtsogileak bere helburuari babesa aurkitu nahi dion arauaren helburua —alegia, lana eta adingabearen zaintza bateragarri egitea— ez datorrela guztiz bat auzi-jartzaileak lortu nahi duenarekin; izan ere, haren helburua, dirudienez, ordainsariak eskolakoak ez diren aldietatik edo lanaldi etengabetik kanpo osorik jasotzea baino ez da. (…)

Izan ere, lanaldia murrizteko arrazoia adingabearen edo gutxituaren arreta eta zaintza lan ordainduaren kaltetan izan gabe lortzeko behar zehatzari dagokio; horregatik dago edo ez dago arrazoi hori, baina ez dirudi logikoa denik arrazoi hori agertzea eta desagertzea demandatzailearen interesen arabera, eskaera komeni zaion moduan tenporalizatuz”.

Hori dela eta, eskaera horiek behin eta berriz egiten badira eta oporraldietarako, jaiegunetarako edo lanaldi berezietarako baino ez badira, arrazoituta ukatu ahal izango dira, baldin eta, gertatzen diren zirkunstantzien arabera, Langileen Unitateak uste badu lege-iruzurra izan daitezkeela.

Beraz, ezerk ez du eragozten ohiko lanaldira aldatzea eskatzea, hargatik eragotzi gabe Langileen Unitateak ebaluatzea enplegatu publikoaren jokabidean lege-iruzurrik dagoen ala ez.

Aurreko guztia gorabehera, gogoratu behar da, zuzendaritza nagusi honen eskumenen araubidearen arabera, zuzendaritza nagusi honek egiten dituen kontsulten erantzunak informatzeko baino ez direla, eta, ondorioz, ez direla irizpide lotesleak, ez dutela ez eskubiderik ez eskubide-itxaropenik sortzen, eta ez dutela inolako loturarik sortzen dagozkien prozedura-motekin. Gainera, nahitaezko izaera edo izaera loteslerik ez dutenez, erantzun horien hartzaile diren organoek, hala badagokio, horietan jasotako iritziarekin bat ez datorren erabakia hartu ahal izango dute azkenean.

Buletin honetan jasotzen diren kontsulten erantzunek erantzuna emateko unean indarrean dagoen araudiaren arabera planteatutako galderei erantzuten diete, eta, beraz, erantzun horiek ondorengo lege-aldaketen edo ebazpen judizialen eragina jasan dezakete.

  • Nabigazio-gida
  • Mapa
  • Harremanetarako
  • Lege-oharra
  • Irisgarritasuna
  • Informazioaren barne-sistema
  • Cookie-politika

© Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako Ministerioa

Cookie-politika

Webgune honek cookie propioak eta hirugarrenenak erabiltzen ditu zerbitzu hobea eskaintzeko. Nabigatzen jarraitzen baduzu, erabilera onartzen duzula uste dugu.

Ikusi cookie-politika