MTDFP logoa
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Hasiera Ministerioa
Ministerioa Organigrama
Organigrama Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako ministroa Digitalizazioko eta Adimen Artifizialeko Estatu Idazkaritza Telekomunikazio eta Azpiegitura Digitalen Estatu Idazkaritza Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritza Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako Idazkariordetza Lege Erregulazioa
Datuen babesa Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan
Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan Aurretiko kontsulta publikoa Entzunaldia eta jendaurreko informazioa
Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana
Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana Komunikazio-jarraibideak Informazio gehigarria Planaren jarraipena
Ministerioaren azala Empleo
Empleo Lan-kontratudunak Funtzionarioak
Digitalizazioa eta IA Telekomunikazioak eta azpiegitura digitalak Funtzio Publikoa
Funtzio Publikoa Idazkaritza
Idazkaritza Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritza Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritzaren Kabineteko zuzendaria Funtzio Publikoaren buletina Talentua erakartzea Gaurkotasuna
Funtzio Publikoa
Funtzio Publikoa Nor gara Enplegurako sarbidea Kudeatu zure bizitza profesionala enplegatu publiko gisa Araubide juridikoa Lan Harremanak Lankidetza-organoak Langileen Erregistro Nagusia ISPA gunea Gaikuntza nazionala duten toki-administrazioko funtzionarioak
Gobernantza Publikoa
Gobernantza Publikoa Gobernantza Publikoko zuzendari nagusia Administrazioa sinplifikatzea eta kargak murriztea Zerbitzuen ikuskapena Herritarrentzako arreta Kalitatea administrazio publikoetan Transparencia Gobernu irekia Erregistro elektronikoak eta egoiliarrak Oficina de ayuda en materia de protección
Bateraezintasuna eta interes-gatazka
Bateraezintasuna eta interes-gatazka Interes Gatazken Bulegoa Gobernuko kideak eta Estatuko Administrazio Orokorreko goi-kargudunak Administrazio Publikoen zerbitzura dauden langileen bateraezintasunak Goi-karguen betetze-mailari buruzko txostenak MASTERCLASS: Gobernu Irekiaren Gida
Komunikazioa Kontaktua Info DANA
Info DANA Medidas adoptadas en relación con la DANA Info Danaren azala
Hasiera
  • Organigrama
  • Datuen babesa
  • Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan
  • Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana
  • Ministerioaren azala
  • Empleo
Digitalizazioa eta IA
Telekomunikazioak eta azpiegitura digitalak
  • Idazkaritza
  • Funtzio Publikoa
  • Gobernantza Publikoa
  • Bateraezintasuna eta interes-gatazka
Komunikazioa
Kontaktua
  • Medidas adoptadas en relación con la DANA
  • Info Danaren azala
texto

Funtzio Publikoa

    • Honen azala Nor gara
    • Funtzio Publikoko zuzendari nagusia
    • Giza Baliabideen eta Ordainsarien Plangintzako zuzendariorde nagusia
    • Giza Baliabideak Antolatzeko zuzendariorde nagusia
    • Lan Harremanetako zuzendariorde nagusia
    • Beste Administrazio batzuekiko Harremanetarako zuzendariorde nagusia
    • Araubide Juridikoko zuzendariorde nagusia
      • Joan hona Enplegu Publikorako Datuen zuzendariorde nagusia
        • Joan hona Enplegu SailaDatu Zuzendariordetza Nagusia
        • Nor gara
        • Historia pixka bat
    • Sektore Publiko Instituzionaleko zuzendariorde nagusia
    • Laguntza Teknikoko Unitateko burua
    • Honen azala Enplegurako sarbidea
      • Joan hona Zalantzak argitzen ditu
      • Zer da enplegu publikoa, eta zer motatako langile publikoak daude?
      • Zergatik da erakargarria niretzat enplegu publikoa?
      • Nola lor dezaket enplegu publikoa eta zein dira beharrezko baldintzak?
      • Zer aukera daude eskuragarri gaur egun, eta nola sar naiteke horietara?
      • Joan hona Ezagutu sakon Enplegu Publikoa
        • Joan hona Herri-administrazioetako langileen estatistika-buletina
        • 2006 baino lehenagoko buletinak
        • Albisteen historikoa
      • Administrazio publikoetako langileen bilakaera
      • Autonomia-erkidegoetako langileen bilakaera jarduera-eremuaren arabera
      • Administrazio publikoetako langileen zahartzeari buruzko azterketak
      • Joan hona Talentua erakartzeko jardunaldiak
      • Talentua Erakartzeko Jardunaldiak 2023
      • Talentua erakartzeko 2022ko jardunaldiak
      • Talentua Erakartzeko Jardunaldiak 2021
      • Talentua erakartzeko 2020ko jardunaldiak
      • Talentua Erakartzeko Jardunaldiak 2019
      • Talentua Erakartzeko Jardunaldiak 2024
      • Joan hona Lan-kontratudunen deialdiak
      • IV. Hitzarmen Bakarreko lan-kontratudun langileentzako deialdiei buruzko informazioa
      • IV. Hitzarmen Bakarretik kanpoko lan-kontratuko langileen deialdiak
      • Joan hona Lan-eskaintza publikoak
        • Joan hona 2024
        • Plazen banaketa interes-arloen arabera
        • Ezgaitasuna duten pertsonentzako plaza-erreserba
        • Joan hona 2023
        • Sarrera libreko plazen banaketa, funtzionarioen eta lan-kontratuko langileen taldeen arabera
        • Plazen banaketa interes-arloen arabera
        • Ezgaitasuna duten pertsonentzako plaza-erreserba
        • Joan hona 2022
        • Sarrera libreko plazen banaketa, funtzionarioen eta lan-kontratuko langileen taldeen arabera
        • Ezgaitasuna duten langileentzako plaza-erreserba
        • Plazen banaketa interes-arloen arabera
      • Joan hona Funtzionarioen deialdiak
      • Funtzionarioen kidegoak eta eskala orokorrak
      • La kide y la escala especiales
    • Honen azala Kudeatu zure bizitza profesionala enplegatu publiko gisa
    • Langile-prozesuak
      • Joan hona Kontratazioak
        • Joan hona Lan-kontratuak
        • III. Amaitutako prozesua de los trabajadores del marco de trabajo de un Hitzarmen Bakarraren (Administrazio Zentrala)
        • PRE/2748/2010 Agindua, urriaren 5ekoa, III. Hitzarmen Bakarraren (Administrazio Periferikoa) eremuan lan-kontratuko langileen lanpostuak betetzeko lekualdatze-lehiaketarako deialdia egiten duena.
        • Kontzertu-lehiaketa, Estatuko Administrazio Orokorra III. Hitzarmen Bakarraren indarrez lan egin dezaten langileek.
        • 2015eko kontzertu-lehiaketa (III. Hitzarmen Bakarra)
        • Kontzertu-lehiaketa, Estatuko Administrazio Orokorra III. Por lo tanto, el Acuerdo Unilateral que lan egiten duten los trabajadores para el objetivo (2016)
        • Kontzertu-lehiaketa, Estatuko Administrazio Orokorra III. Por lo tanto, los trabajadores que van a hacer un Solo Acuerdo (2017)
        • 2018ko lan-kontratudunen lehiaketa
      • Joan hona Langile publikoen mugimendua
        • Joan hona Mugikortasuna
        • Zerbitzu-zereginak
        • Permutak
        • Zerga-biltzaileen oinarria baimendu
        • Enplegua, ezintasuna, osasun-arrazoia eta pentsioen aukerak aldatu behar direla.
        • Mugikortasuna eragiten duten genero-indarkeriak
        • Joan hona Langileen mugimendua
          • Joan hona LEHIAKETA IREKIA ETA IRAUNKORRA AMAITUTAKO LANETAN
            • Joan hona 2024 URTE
              • Joan hona 1_2024 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
              • ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
              • ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
              • Joan hona 2_2024 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
              • ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
              • Joan hona 3_2024 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
              • ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
            • Joan hona 2023 URTE
              • Joan hona 1_2023 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
              • ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
              • Joan hona 2_2023 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
              • ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
              • Joan hona 3_2023 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
              • ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
            • Joan hona 2022 URTEA
              • Joan hona 1_2022 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
              • ESKAERAK AURKEZTEKO JARRAIBIDEAK
              • Joan hona 2_2022 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
              • ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
              • Joan hona 3_2022 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
              • ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
            • Joan hona 2021. URTEA
              • Joan hona 1_2021 IV. Un-Lehiaketa irekia eta Iraunkorra proiektua
              • ESKAERAK AURKEZTEKO JARRAIBIDEAK
              • Joan hona 2_2021 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
              • ESKAERAK AURKEZTEKO JARRAIBIDEAK
          • Joan hona IV. II. HITZARMEN BAKARRA ELIKAGAI-LEHIAKETAK
            • Joan hona AMAITUTAKO DEIALDIAK
              • Joan hona 2022 URTEA
                • Joan hona IV. II. ERABAKIA. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2022KO LEHEN DEIALDIA
                • ESKAERAK AURKEZTEKO JARRAIBIDEAK
                • Joan hona IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2022ko BIGARREN DEIALDIA
                • ESKAERAK AURKEZTEKO JARRAIBIDEAK
              • Joan hona 2023 URTE
                • Joan hona IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2023KO LEHEN DEIALDIA
                • ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
              • IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2023KO BIGARREN DEIALDIA
            • 2024 URTE
            • Joan hona IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2024ko LEHEN DEIALDIA
            • ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
          • IV.- II. ERABAKIA. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2025EKO LEHEN DEIALDIA
          • Joan hona LEHIAKETA IREKIA ETA IRAUNKORRA IV. HITZARMEN BAKARRA 1. KAP 2025
          • ESKABIDEAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
        • OHIZ KANPOKO LEHIAKETA-E0-IV-NICO-CE0-2025 HITZARMENA
      • Joan hona Funtzionarioak eta lan-legepekoak itzultzea
        • Joan hona Funtzionarioak itzultzea
        • Eragiketako langileen kudeaketa
      • Lan-berreraikuntzak
      • Joan hona Administrazioaren egoera
      • Zerbitzu aktiboa
      • Zerbitzu bereziak
      • Beste administrazio publiko bateko zerbitzuak
      • Eskatutako eszedentzia eskatu dutenak
      • Eszedentzia familia elkartzeagatik
      • Seme-alabak zaintzeko eszedentzia edo senidea
      • Genero-indarkeriazko eszedentzia
      • Respuesta a la paz de la paz
      • Desugertzea
      • Eskerrik asko sektore publikoko zerbitzuengatiko eszedentziari.
      • Destinoaren zain
      • Nahitaezko eszedentzia
      • Eszedentzia sustatua
    • SEFPri dagokionez, kidegoen eta eskalen arabera
    • SEFPri atxiki gabeko kidego eta eskaletan
    • Erretikuluak
    • Ukatu
    • Honen azala Araubide juridikoa
    • Legeria eta dokumentazio interesgarria
      • Joan hona Langileen Batzorde Nagusia
      • Zer da Langileen Batzorde Nagusia?
      • Langileen Batzorde Nagusiaren erabakiak
      • Joan hona Giza Baliabideen arloko kontsulten buletina (BODECO)
      • Zer da Bodeco?
        • Joan hona 1. Ingalaterra Funtzionario izaera eskuratzea, eskuratzea eta galtzea.
        • A2 azpitaldean sartzeko aukera, graduko titulu ofizialeko 180 kreditu gaindituta.
        • 70 urtetik gorako behin-behineko langileen izendapena.
        • Titulazio ofizialak eta administrazio publikoetan, organismo publikoetan eta zuzenbide publikoko erakundeetan sartzeko ondorioak.
        • Hautaketa-ikastaroa eta jaiotza-baimena bateragarri egiteko aukera.
        • Bitarteko funtzionarioak jarduneko zerbitzuan luzatzeko aukera mahaigaineratu da.
        • Ezinezkoa da oposizio-prestatzaile bat hautaketa-organo bateko kide izatea.
        • Lanpostuaz jabetzeko aukera, egoera hauetan: aldi baterako ezintasuna, haurdunaldiaren ondorioa edo ez, haurdunaldiko arrisku-egoera edo amatasun-baja.
        • Titulu hau beharrezkoa da lanbide arautuak dituzten A1 Azpitaldeko kidegoetan sartzeko.
        • Zerbitzu aktiboan luzapena ukatzeko aukera.
        • Desgaitasuna berrikustea hautaketa-prozesu batean.
        • Beste administrazio publiko batzuetan zerbitzuan dagoen funtzionario bat erretiratzeko eskumena duen organoa.
        • Funtzionario publiko batek bere borondatez ezintasunagatik edo erretiroagatik erretiroa hartzeko aukera, eginkizun-etenaldiko egoeran dagoenean.
        • Diziplina-espediente bidez kaleratua izan ondoren enplegu publikora sartzeko aukera, lan-kontratudun irakaslea izanik.
        • BBBn bitarteko funtzionario baten izendapena jasotzeko aukera, kidego horretako karrerako funtzionarioa izanez gero.
        • Zerbitzu aktiboan jarraitzeko luzapen baten emakida errebokatzeko aukera.
        • Goi-zuzendaritzako lan-kontratu berezia duten langileak lan-kontratudun langile finkoak hautatzeko organoko kide izateko aukera.
        • Estatuko Administrazioan karrerako funtzionario gisa lanpostuaz jabetzeko epeak.
        • Egonkortze-prozesuen epeak.
        • Joan hona 2. Ingalaterra Administrazio-karrera.
        • Lanpostuaz jabetzeko egunak behin-behineko atxikipenean eta lehiaketa bidez lortutako lanpostuaz baliatzeko aukera
        • Gradu pertsonala aitortzeko zerbitzu berezietan emandako denbora zenbatzea. Aipamen berezia behin-behineko langileen lanpostuei
        • Diziplina-espedientea izapidetzen zaion funtzionarioaren jarduneko zerbitzuan luzapena amaitzeko aukera
        • Lanpostuaz jabetzeko epearen zenbaketa, gradu pertsonala finkatzeko
        • Kidego batean emandako denbora gerora sartzen den kidego berri baten maila pertsonala finkatzeko zenbatzeko aukera
        • C1 azpitaldetik A1 azpitaldera barne-sustapena egiteko aukera
        • Kontsulta egin da gradua aitortzeko aukerari buruz, dagokion mailako lanpostuak hiru urtez etenda betetzeagatik.
        • Irakasle funtzionario batek gradu pertsonala finkatzeko aukerari buruzko kontsulta egin da.
        • Karrera horizontala aplikatzea bitarteko langileei.
        • Joan hona 3. Olaizola II Lan-baldintzak.
        • Enplegatu publikoek letraduaren laguntza izateko eskubidea
        • Erakunde sindikal adierazgarrienetan (LOLS) hautapenezko karguak dituztenen administrazio-egoera
        • Funtzionario publikoak elkargoko kide egiteko derrigortasuna
        • Joan hona 4. Ingalaterra Bateraezintasunak.
        • Unibertsitateko irakasle funtzionarioaren bateraezintasunerako aukera, Norvegiako unibertsitate batek kontratatuz gero.
        • Etenaldi irmoaren egoerako bateragarritasuna.
        • Joan hona 7. Alemania Lanaldia eta ordutegiak.
        • Seme-alabak zaintzeko ordutegi-malgutasunari aplikatu beharreko irizpideak
        • Norberaren gauzetarako baimen-egunak kentzea, ezinbesteko arrazoiak argudiatuta lanera joan ez delako
        • Seme-alabak zaintzeko lanaldi-murrizketa baliatzeko modua
        • Norberaren interesagatik lanaldi murriztua egin ohi duten funtzionarioek oporraldietan edo jaiegunetan ohiko lanaldia egiteko aukera.
        • Seme-alaben zaintzagatik lanaldi murriztua emateko aukera, jendaurreko arreta jarraitua eskaintzen duen lanpostu bat betetzen duen funtzionario bati (APC)
        • Lanaldi berezia duten funtzionarioek uztartze-neurriez baliatzeko aukera dute.
        • Udako lanaldia 12 urte arteko seme-alabentzat.
        • Ordu-poltsa aplikatzea eta ezinbesteko betebeharra.
        • Joan hona 10. Lanpostuak betetzea.
        • Trukaketa eskaera eta beste mugikortasun kasu batzuk.
        • Baja mediko batean, funtzionario bat zerbitzu-eginkizunetan betetako lanpostu batetik kentzeko aukera.
        • Lehiaketa bidez lortutako lanpostuan funtzionario izendatzeko aukera, lanpostu horrek, kargu-uztea geroratu izanagatik, okupatuta jarraitzen duenean.
        • Aldaketak lanpostuak betetzeko sisteman izango dituen ondorioak.
        • Senide baten gaixotasun larriagatiko baimena dela-eta, luzapenean dagoen funtzionario baten kargu-uztea atzeratzea.
        • Funtzionarioen osasun-arrazoiengatiko mugikortasunaren eremu subjektiboaren barruan, haien legezko tutoretzapean dauden pertsonak sartzeko aukera.
        • Kidego bereko edo ezberdineko bi lanpostu esleitzea, jabetza aldia bat ez datorrenean.
        • Funtzionario bat behin-behineko atxikipenean betetzen duen plazaren merezimendu-lehiaketara ez aurkeztearen ondorioak.
        • Joan hona 11. Emandako zerbitzuak aintzat hartzea.
        • Lanaldi partzialean aurretik emandako zerbitzuak aintzat hartzea.
        • Aurretiazko zerbitzuak aintzat hartzea – Administrazio Instituzionala.
        • Aurretiazko zerbitzuak aitortzea – Atzerrian emandako zerbitzuak.
        • Aurretiko zerbitzuak onartzea – Langile lan-kontratudunak.
        • Aurretiko zerbitzuak ezagutzea – Lotura mota.
      • 12. Lan-araubidea.
      • 15. Etapa: Ordainsariak.
      • 16. Gizarte Segurantza Funtzionarioak.
      • 17. Administrazio-egoerak.
      • 14. Erantzukizuna
        • Joan hona BODECO ren historikoa
        • BODECO BATERATUAREN INDIZEA, 23-28 ZENBAKIAK
      • 19. Oporrak, baimenak eta lizentziak.
      • Joan hona Beste batzuk
      • BODECO ren historikoa
        • Joan hona 1. Ingalaterra Funtzionario izaera eskuratzea, eskuratzea eta galtzea.
        • A2 azpitaldera sartzeko aukera, graduko titulu ofizialeko 180 kreditu gaindituta
        • 70 urtetik gorako behin-behineko langileen izendapena
        • Titulazio ofizialak eta administrazio publikoetan, organismo publikoetan eta zuzenbide publikoko erakundeetan sartzeko ondorioak.
        • Hautaketa-ikastaroa eta jaiotza-baimena bateragarri egiteko aukera.
        • Bitarteko funtzionarioak jarduneko zerbitzuan luzatzeko aukera mahaigaineratu da.
        • Ezinezkoa da oposizio-prestatzaile bat hautaketa-organo bateko kide izatea.
        • Lanpostuaz jabetzeko aukera, egoera hauetan: aldi baterako ezintasuna, haurdunaldiaren ondorioa edo ez, haurdunaldiko arrisku-egoera edo amatasun-baja.
        • Titulu hau beharrezkoa da lanbide arautuak dituzten A1 Azpitaldeko kidegoetan sartzeko.
        • Zerbitzu aktiboan luzapena ukatzeko aukera.
        • Desgaitasuna berrikustea hautaketa-prozesu batean.
        • Beste administrazio publiko batzuetan zerbitzuan dagoen funtzionario bat erretiratzeko eskumena duen organoa.
        • Funtzionario publiko batek bere borondatez ezintasunagatik edo erretiroagatik erretiroa hartzeko aukera, eginkizun-etenaldiko egoeran dagoenean.
        • Diziplina-espediente bidez kaleratua izan ondoren enplegu publikora sartzeko aukera, lan-kontratudun irakaslea izanik.
        • BBBn bitarteko funtzionario baten izendapena jasotzeko aukera, kidego horretako karrerako funtzionarioa izanez gero.
        • Zerbitzu aktiboan jarraitzeko luzapen baten emakida errebokatzeko aukera.
        • Goi-zuzendaritzako lan-kontratu berezia duten langileak lan-kontratudun langile finkoak hautatzeko organoko kide izateko aukera.
        • Estatuko Administrazioan karrerako funtzionario gisa lanpostuaz jabetzeko epeak.
        • Egonkortze-prozesuen epeak.
        • Joan hona 2. Ingalaterra Administrazio-karrera
        • Lanpostuaz jabetzeko egunak behin-behineko atxikipenean eta lehiaketa bidez lortutako lanpostuaz baliatzeko aukera
        • Gradu pertsonala aitortzeko zerbitzu berezietan emandako denbora zenbatzea. Aipamen berezia behin-behineko langileen lanpostuei
        • Diziplina-espedientea izapidetzen zaion funtzionarioaren jarduneko zerbitzuan luzapena amaitzeko aukera
        • Lanpostuaz jabetzeko epearen zenbaketa, gradu pertsonala finkatzeko
        • Kidego batean emandako denbora gerora sartzen den kidego berri baten maila pertsonala finkatzeko zenbatzeko aukera
        • C1 azpitaldetik A1 azpitaldera barne-sustapena egiteko aukera
        • Gradua aitortzeko aukera, dagokion mailako lanpostuak hiru urtez etenez betetzeagatik
        • Irakasle funtzionario batek gradu pertsonala finkatzeko aukera
        • Karrera horizontala aplikatzea bitarteko langileei
        • Joan hona 3. Olaizola II Eskubideak eta betebeharrak
        • Enplegatu publikoek letraduaren laguntza izateko eskubidea
        • Erakunde sindikal adierazgarrienetan (LOLS) hautapenezko karguak dituztenen administrazio-egoera
        • Funtzionario publikoak elkargoko kide egiteko derrigortasuna
        • Joan hona 4. Ingalaterra Bateraezintasunak
        • Unibertsitateko irakasle funtzionarioaren bateraezintasunerako aukera, Norvegiako unibertsitate batek kontratatuz gero
        • Bateragarritasuna etenaldi irmoan zehar
        • Joan hona 5. Tiran +29.53 Jardunaldiak eta ordutegiak
        • Seme-alabak zaintzeko ordutegi-malgutasunari aplikatu beharreko irizpideak
        • Norberaren gauzetarako baimen-egunak kentzea, ezinbesteko arrazoiak argudiatuta lanera joan ez delako
        • Seme-alabak zaintzeko lanaldi-murrizketa baliatzeko modua
        • Norberaren interesagatik lanaldi murriztua egin ohi duten funtzionarioek oporraldietan edo jaiegunetan ohiko lanaldia egiteko aukera.
        • Seme-alaben zaintzagatik lanaldi murriztua emateko aukera, jendaurreko arreta jarraitua eskaintzen duen lanpostu bat betetzen duen funtzionario bati (APC)
        • Lanaldi berezia duten funtzionarioek uztartze-neurriez baliatzeko aukera dute.
        • Udako lanaldia 12 urte arteko seme-alabentzat.
        • Ordu-poltsa aplikatzea eta ezinbesteko betebeharra.
        • Joan hona 6. D.B. Lanpostuak betetzea
        • Trukaketa eskaera eta beste mugikortasun kasu batzuk.
        • Baja mediko batean, funtzionario bat zerbitzu-eginkizunetan betetako lanpostu batetik kentzeko aukera.
        • Lehiaketa bidez lortutako lanpostuan funtzionario izendatzeko aukera, lanpostu horrek, kargu-uztea geroratu izanagatik, okupatuta jarraitzen duenean.
        • Aldarazpenaren ondoreak lanpostuak hornitzeko sisteman
        • Senide baten gaixotasun larriagatiko baimena dela-eta, luzapenean dagoen funtzionario baten kargu-uztea atzeratzea.
        • Funtzionarioen osasun-arrazoiengatiko mugikortasunaren eremu subjektiboaren barruan, haien legezko tutoretzapean dauden pertsonak sartzeko aukera.
        • Kidego bereko edo ezberdineko bi lanpostu esleitzea, jabetza aldia bat ez datorrenean.
        • Funtzionario bat behin-behineko atxikipenean betetzen duen plazaren merezimendu-lehiaketara ez aurkeztearen ondorioak.
        • Unibertsitate-titulu ofizialen lehiaketetan eman beharreko balorazioa
        • Aldi baterako ezintasuna izanda, lanpostuaz jabetzea zerbitzu eginkizunetan
        • Militarra Administrazio Zibilera itzultzeko aukeraren tratamendua
        • Langile militarrek Administrazio zibilean lanpostuak betetzeko aukera
        • Izendapen askeko lanpostutik kenduz gero, beste Administrazio bateko funtzionarioari esleitu beharreko lanpostua
        • Lanpostuaz jabetzeko epeei buruzko hainbat kontu
        • Zerbitzu-eginkizunak, seme-alabak zaintzeko eszedentzia-egoeratik.
        • Aldi baterako ezintasuneko funtzionario lehiaketaren bidez lortutako lanpostutik kentzea eta lanpostuaz jabetzea.
        • Joan hona 7. Alemania Emandako zerbitzuak aintzat hartzea
        • Lanaldi partzialean aurretik emandako zerbitzuak aintzat hartzea
        • Aurretiazko zerbitzuak aintzat hartzea – Administrazio Instituzionala
        • Aurretiazko zerbitzuak aitortzea – Atzerrian emandako zerbitzuak
        • Aurretiazko zerbitzuak aintzat hartzea – Langile lan-kontratudunak
        • Aldez aurreko zerbitzuak aintzat hartzea – Lotura mota
        • Joan hona 8. Tiran +29.53 Erantzukizuna
        • Leku ezezagunean dagoen funtzionarioari diziplina-espedientea artxibatzeko aukera
        • Behin-behineko langileei diziplina-araubidea aplikatzea
        • Zehapen larriaren preskripzioa
        • Gradu pertsonala gordetzea, funtzionario gisa errehabilitatu ondoren
        • Hitzarmenetik kanpoko lan-kontratudun langileei aplikatu beharreko diziplina-araubidea
        • Joan hona 12. Oporrak, baimenak eta lizentziak
        • Minbizia edo beste gaixotasun larriren bat duen seme-alaba adingabea zaintzeko baimena: bi gurasoek lan egitearen irizpidea
        • Ezinbesteko betebeharragatiko baimena
        • Azterketetan parte hartzeko baimenari eta beste behin betiko gaitasun probei buruzko gaiak
        • Gaixotasuna dela-eta senideak zaintzeko lanaldia murrizteari buruzko gaiak
        • Aldi baterako ezintasuneko egoeran egoteagatik lan-kontratudun aldi baterako langileei hartu gabeko oporrak ordaintzea.
        • Aldi baterako ezintasuneko egoeran dauden senitartekoak zaintzeko lanaldi-murrizketa
        • Funtzionari batek, lanerako ezintasuneko gehienezko epea agortu ondoren, gaixotasunagatiko bajak bidaltzen jarraitzen duenean jarraitu beharreko jardunbidea
        • Emakumeen eta Gizonen Berdintasun Eragingarrirako martxoaren 22ko 3/2007 Lege Organikoaren 59. artikuluaren aplikazio-eremua zabaltzeko aukera, adopzioagatiko baimenak oporrak eten ditzan.
        • Adoptatzeko baimena, bi urte lehenago berarekin ezkondu zen emaztearen semea adoptatzen duen funtzionarioari.
        • Jaiotza-baimena lanaldi partzialean hartzea
        • Alkatearen eginkizun jakin batzuk betetzeko ezinbesteko betebeharra betetzeko baimena ematea
        • Opor-egunen eta norberaren gauzetarako egunen zenbaketa, norberaren gauzetarako lizentzia hartu bada.
        • Soldatarik gabeko edoskitze-denboraren kenketa edoskitze-baimenaren zenbaketatik, lanaldi osoetan.
        • Criterio interpretativo actual del término “distinta localidad” a efectos del permiso del artículo 48 a) TRLEBEP.
        • Larunbatak egun baliodun/baliogabetzat joko dira familiakoaren heriotza, istripu edo gaixotasun larriagatik ematen den baimenaz gozatzeko.
        • Opor-egunak, opor-egun independenteak eta norberaren gauzetarako egunak jarraian hartzeko aukera.
        • Joan hona 13. Beste batzuk
        • Zerga Administrazioak
          • Joan hona 13. BESTELAKOAK
          • Estatuaren Administrazio Orokorreko ziurtagiriak
          • NAPIren eta Funtzio Publikoaren eskumenak hautaketa-prozesuetan
          • Web eta ohiko galderen funtzioa (FAQ) artxiboen bilduma.
    • Honen azala Lan Harremanak
      • Joan hona Gizarte-elkarrizketa
        • Joan hona Negoziazio kolektiboa
          • Joan hona Estatuko Administrazio Orokorraren negoziazio kolektiboa
          • Funtzionarioen Negoziazio Mahaia
            • Joan hona Funtzionarioak, estatutupekoak eta lanekoak negoziatzeko mahaia
            • Mahai delegatuak
          • Joan hona Lan-kontratuko langileen negoziazioa IV. Hitzarmen Bakarra
            • Joan hona Batzorde Paritarioa
            • Batzorde Paritarioaren aktak
            • Civea-ren erabakiak indarrean
          • Negoziazio Batzordea
          • Joan hona Lan-kontratuko langileen V. Hitzarmen Bakarraren negoziazioa
            • Joan hona Negoziazio Batzordea
            • Aktak
          • Informazio orokorra
        • Administrazio Publikoen Negoziazio Mahai Orokorra
        • Administrazioaren eta sindikatuen arteko akordioak negoziazio-mahai orokorretan
        • Administrazioaren eta sindikatuen arteko akordioak Hitzarmen Bakarreko AGEko lan-kontratudunentzat
        • Beste akordio batzuk
      • Hauteskunde sindikalak
      • Estatuko Administrazio Orokorreko langileen greben segimendua
        • Joan hona Erakunde sindikalentzako diru-laguntzak
        • Aurreko deialdiak
      • Joan hona Igualdad.
      • Genero-berdintasunerako planak
      • Bateragarritasuna eta erantzunkidetasuna
      • Emakumeen aurkako indarkeria
      • Lan eta sexu jazarpenaren aurrean
    • Erantzukizun Sozial Korporatiboa
    • Prebentzioa
    • Honen azala Lankidetza-organoak
      • Joan hona Nazioarteko harremanak enplegu publikoaren arloan
        • Joan hona Europako Batasuna
        • EUPAN sarea
        • ADMINISTRAZIO ZENTRALETARAKO GIZARTE-ELKARRIZKETARAKO EUROPAKO BATZORDEA
        • Consejo de la Unión Europea
        • Grupo de trabajo
      • Ekonomia Lankidetza eta Garapenerako Erakundea (ELGE)
      • Mugikortasuna internacional
      • Relaciones aldebiko
    • Erakundeen arteko lankidetza-organoak
    • Honen azala Langileen Erregistro Nagusia
      • Joan hona BBBren buletina
      • 2006 baino lehenagoko buletinak
      • Albisteen historikoa
    • Administrazio publikoetako langileen bilakaera
    • Autonomia-erkidegoetako langileen bilakaera jarduera-eremuaren arabera
    • Langileen zahartzeari buruzko azterketak Estatuko Administrazio Orokorrean
    • Siep gunea
      • Joan hona Langileen Erregistro Nagusiaren dokumentazioa
      • Funtzionarioen inprimakiak
        • Joan hona Lan-kontratudunen inprimakiak
        • Lanbide-taldean eta -kategorian oinarritutako lanbide-sailkapeneko sistema duten lan-kontratuko langileak
        • Lanbide-taldeetan, lanbide-espezialitateetan eta/edo lanbide-familietan oinarritutako lanbide-sailkapeneko sistema duten lan-kontratuko langileak
      • Izena emateko inprimakiak
      • Irakasle funtzionarioen inprimakiak
        • Joan hona Lan-kontratudun irakasleen inprimakiak
        • El grupo de Lanbide-y de los trabajadores de los trabajadores de los empleo de los lanbide-sailkapeneko sistema
        • Lanbide-taldeetan, lanbide-espezialitateetan eta/edo lanbide-familietan oinarritutako lanbide-sailkapeneko sistema duten lan-kontratuko langileak
    • Honen azala ISPA gunea
      • Joan hona ISPA 2025
      • Autonomia-erkidegoak
      • Nafarroako Foru Komunitatea
      • Udalak
      • Toki-korporazioetako hautetsiak
      • Uharteetako foru-aldundiak, kontseiluak eta kabildoak
      • Joan hona ISPA-REN ESTATISTIKAK
      • Toki-erakundeetako eta autonomia-erkidegoetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2024
      • Toki-erakundeetako eta autonomia-erkidegoetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2023
      • Toki-erakundeetako eta autonomia-erkidegoetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2022
      • Toki-erakundeetako eta autonomia-erkidegoetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2021
      • Toki-erakundeetako eta autonomia-erkidegoetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2020
      • Toki-erakundeetako eta autonomia-erkidegoetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2019
      • Toki entitateetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2018
      • Toki entitateetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2017
      • Toki entitateetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2016
      • Toki entitateetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2015
      • Toki entitateetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2014
    • NAFARROA ISPA 2025
    • Honen azala Gaikuntza nazionala duten toki-administrazioko funtzionarioak
    • Erabilera-unitateak
    • FHCN Araudi erregulatzailea
    • El Gobierno Vasco / Primer destinoren
      • Joan hona Lehiaketa arruntak lanpostu erreserbatuak hornitzeko
        • Joan hona Aurreko lehiaketa arruntak
        • 2023 lehiaketa arrunta
        • 2022 lehiaketa arrunta
        • 2021 lehiaketa arrunta
        • 2020ko lehiaketa arrunta
        • 2019ko lehiaketa arrunta
        • 2018ko lehiaketa arrunta
        • 2017ko lehiaketa arrunta
      • 2024 lehiaketa arrunta
      • Joan hona Lanpostu erreserbatuak hornitzeko lehiaketa unitarioak
        • Joan hona Aurreko lehiaketa unitarioak
        • 2022 lehiaketa unitario
        • Euskal Autonomia Erkidegoko 2022 Lehiaketa Unitarioa
        • 2021 Lehiaketa Bateratua
        • 2020ko Lehiaketa Bateratua
        • 2019 lehiaketa bateratua
        • 2018ko lehiaketa unitarioa
        • 2017ko lehiaketa unitarioa
      • 2023 lehiaketa unitario
      • Joan hona Gaikuntza nazionala duten toki administrazioko funtzionarioen egoera administratiboak aldatzea
      • Servicios especiales
      • Jarduneko itzulketak (lanpostu hutsak administrazio-egoeretarako bakarrik)
      • Servicio de otra administración pública.
        • Joan hona Gidabaimenak
        • ARNASA HARTZEKO SENIDEAK
        • ESZEDENTZIA INTERES PARTIKULARRAGATIK
        • ESZEDENTZIA, SERVICIOS EN EL SECTOR PÚBLICO
        • ESZEDENTZIA, FHN-REN BESTE AZPIESKALA BATEAN ZERBITZUAK EMATEAGATIK
          • Joan hona FAMILIARENTZAKO ESZEDENTZIA ELKARTZEAGATIK
          • GENERO-INDARKERIAZKO ESZEDENTZIA
        • INDARKERIA TERRORISTAREN ESZEDENTZIA
    • Certificados de la Administración Local
      • Joan hona Tareas de servicio / Metaketak
      • Tareas de servicio
      • Funtzio erreserba metaketa
      • Joan hona Merezimendu orokorren inskripzioa
      • Norberaren graduaren aldaera
      • Izen-ematea
      • Dar nombre de la formación o mejora
      • Aurretiko izen-ematea
      • Merezimenduei buruzko bizitza pertsonala, familiakoa eta lanekoa uzteari buruzkoa
      • Joan hona Beste prozedura batzuk
      • Permar los derechos de las personas guardadas
      • Consulta sobre el proceso de comunicación
      • Por ejemplo:
      • Erretiro- eta jarduera-baimenak
  1. Hasiera
  2. Funtzio Publikoa
  3. Funtzio Publikoa
  4. Araubide juridikoa
  5. Beste batzuk
  6. 7. Alemania Emandako zerbitzuak aintzat hartzea

Aurretiazko zerbitzuak aintzat hartzea – Administrazio Instituzionala

artikuluak ezartzen duen eremu objektiboari dagokionez. Abenduaren 26ko 70/1978 Legearen 1.1 artikuluan, Administrazio Publikoan aldez aurreko zerbitzuak aitortzeari buruzkoan, “Administrazio instituzionala” kontzeptuaren zehaztugabetasunak hainbat interpretazio-jarraibide planteatzera behartu du, sektore publiko instituzionalaren bilakaeraren arabera.

Administrazio Publikoko Aurretiazko Zerbitzuak Aitortzeari buruzko abenduaren 26ko 70/1978 Legeak (aurrerantzean 70/1978 Legea) barne hartzen duen eremu objektiboari dagokionez, 1.1 artikuluak emandako zerbitzuen eremua honako hauetan bereizi gabe emandako zerbitzu guztietara mugatzen du:

“Estatuko Administrazioa, Tokikoa, Erakundeena, Justiziarena, Lan Jurisdikzioarena eta Gizarte Segurantzarena”.

“Administrazio instituzionala” kontzeptuaren zehaztasunik ezak sektore publiko instituzionalaren bilakaeraren arabera hainbat interpretazio-jarraibide planteatzera behartu du.

“a) Estatuaren Administrazio Orokorrari lotutako edo haren mendeko organismo publikoak; honela sailkatzen dira:

1. Ingalaterra Erakunde autonomoak.

2. Ingalaterra Enpresa-entitate publikoak.

3. Olaizola II Estatu-agentziak.

b) Administrazio-agintaritza independenteak.

c) Estatuko merkataritza-sozietateak.

d) Partzuergoak.

e) Sektore publikoko fundazioak.

f) Nortasun juridikorik gabeko funtsak.

g) Transferitu gabeko unibertsitate publikoak.”

Hala ere, Langileen Batzorde Gorenak eta Estatuko Abokatutzak irizpide funtzional bat berretsi dute 1986az geroztik, 70/1978 Legeak jasotzen duen “Administrazio instituzionala” kontzeptu espezifikoaren barruan zer ente edo erakunde dauden zehazteko.

Zeregin hori oso baliagarria izan da, Estatuko Administrazioaren antolakuntzak eboluzionatzen jarraitu baitu Estatuko Administrazio Orokorraren Antolakuntzari eta Funtzionamenduari buruzko apirilaren 14ko 6/1997 Legearen eta Sektore Publikoaren Araubide Juridikoari buruzko urriaren 1eko 40/2015 Legearen (aurrerantzean, 40/2015 Legea) bitartez. Lege horrek oinarrizko izaera duen sektore publiko instituzionalaren sailkapen berri bat ezarri du 2. artikuluan, eta, zehazki, Estaturako, 84. artikuluan.

Horrela, Estatuko zerbitzu juridikoek finkatutako irizpidea da barne hartuko direla “nortasun propioa duten erakunde guztiak, funts publikoak kudeatzeko eta sortu dituen Lurralde Administrazio Publikoaren berezko xedeen kudeaketan gastatzeko ahalmenarekin adskribatzen zaizkienak”. Hau da, ideia nagusia da erakundeek, berezko nortasun juridikoa badute, funts publikoak atxikita izatea, haiek administratzeko eta sortu dituen Lurralde Administrazio Publikoaren berezko xedeen kudeaketan gastatzeko gaitasunarekin, “Administrazio Instituzionalaren” parte izatea. Oro har, sortu dituen Administrazioarekin lotzen duen tresna-harremana da 70/1978 Legearen eremu objektiboan sartzeko kontuan hartu behar den funtsezko egitatea. Izan ere, argi erakusten du sortuak izan ziren xedea edo zerbitzua erakunde nagusiaren berezko xedea edo zerbitzua dela, eta haren titulartasunari eusten zaiola erakunde filiala sortu ondoren ere, eta haren berezko antolakuntza- eta errendimendu-erantzukizuna duela oraindik ere. Hala ere, aurreko irizpidean oinarrituta, Langileen Batzorde Gorenak, 1986ko uztailaren 29ko akordioan, “Administrazio Instituzionalaren” izaera aitortu die Espainiako Bankuan emandako zerbitzuei ere. Erakunde hori, independentzia funtzionala eta autonomia dituena, ez da instrumentaltasun-erlazio horretatik ondorioztatzen, baina Administrazio Publikoak soilik esleituta zituen zerbitzuak ematen ditu, eta indartu egiten du bere eginkizunen alderdia.

Horrela, Langileen Batzorde Gorenak 1989ko urriaren 27an hartutako erabakiak ezartzen du "Administrazio Instituzionala" kontzeptuaren barruan sartu behar direla zerbitzuak ematen dituzten beste erakunde publikoak, baldin eta zerbitzu horiek antolatzea eta garatzea Administrazio Publikoari bakarrik badagokio. Halaber, Langileen Batzorde Nagusiak “Administrazio Instituzionala” kontzeptuaren mugaketa negatiboa egin du, Estatuko merkataritza-sozietateetan emandako zerbitzuak baztertuz. Hala xedatu zuen 1989ko urriaren 27ko erabakiak, uste baitzuen Estatuko merkataritza-sozietateek gehienetan ez dutela egiten zerbitzu publikoko edo Administrazioari erreserbatutako jarduera kalifikagarririk; haien jarduera, berriz, merkataritza-trafikoan egiten da, eta, beraz, beste enpresa pribatu batzuekin lehian, eta horrek hautsi egiten du haien izaera instrumentala, zerbitzu publiko bat emateari dagokionez.

Hala, kasu bakoitzean aztertu beharko da onartu nahi diren zerbitzuak eman dituen erakundea Administrazio Instituzionaltzat har daitekeen eta, beraz, 70/1978 Legearen eremu objektiboaren barruan dagoen.

Hona hemen adibide batzuk, argigarri:

i. Fundazioak.

Sektore Publikoaren Araubide Juridikoaren urriaren 1eko 40/2015 Legeak Estatuko sektore publiko instituzionala deiturikoa arautzen du, sektore publikoaren kontzeptuaren barruan. Sektore publikoa 84.1 artikuluan aurreikusitako entitateek osatzen dute, besteak beste, e) idatz-zatian sektore publikoko fundazioek.

Halaber, eta Aurrekontuei buruzko azaroaren 26ko 47/2003 Lege Orokorraren 2. artikuluak adierazten duen bezala, Estatuko sektore publikoaren parte dira, besteak beste: “Estatuko Administrazio Orokorrari atxikitako sektore publikoko fundazioak.”

Fundazioei dagokienez, azaroaren 26ko 47/2003 Legearen 2 e) artikuluak aurreikusten duen bezala, Fundazioei buruzko abenduaren 26ko 50/2002 Legean horrela definitzen direnak izango dira. Ondorioz, aintzat hartu beharko da berariazko erregulazioa, eta baloratu beharko da fundazio horien izaera juridikoa bat datorren abenduaren 26ko 50/2002 Legearen XI. kapituluan Estatuko sektore publikoarentzat aurreikusitako baldintzekin.

Fundazioei buruzko abenduaren 26ko 50/2002 Legearen 8.4 artikuluak fundazioak eratzeko gaitasuna aitortzen die pertsona juridiko-publikoei.

Aurrekotik abiatuta, fundazioaren estatutuak aztertu behar dira fundazioa estatuko sektore publiko instituzionalekoa den zehazteko, eta, beraz, Administrazio Publikoko Aurretiazko Zerbitzuak Aitortzeko abenduaren 26ko 70/1978 Legearen aplikazio-eremuaren barruan egongo den zehazteko, lege horren 1.1 artikuluak ezartzen duen moduan.

Hala ere, kontsulta egin duen organoak egiaztatu beharko du, azkenean, zer baldintza eskatzen diren aitorpen hori lortzeko; besteak beste, egiaztatu beharko du Fundazioak Estatuko sektore publikoa sortu duela.

ii. Radio Televisión Española Korporazioa.

RTVE Korporazioa autonomia bereziko Estatuko merkataritza-sozietatea da. Sozietate Anonimo gisa dago eratuta, kapital osoa Estatuarena duena, eta irrati- eta telebista-zerbitzu publikoen zuzeneko kudeaketa du esleituta, Estatuaren titulartasuneko irrati eta telebistaren 17/2006 Legearen arabera; lege hori Espainiako Konstituzioaren 20. artikuluak sortu eta garatzen du. Zehazki, 17/2006 Legeak estatuko merkataritza-sozietate gisa eratzen du RTVE Korporazioa.

Langileen Goi Batzordearen 1989ko urriaren 27ko Erabakiak, Aurretiko Zerbitzuak Aitortzeko abenduaren 26ko 70/1978 Legea interpretatzeko eta aplikatzeko irizpideak ezartzean, adierazi zuen merkataritza-sozietateen forma hartzen duten estatu-sozietateetan emandako zerbitzuak 70/1978 Legearen aplikazio-eremutik kanpo geratuko zirela, sozietate horiek ez baitira “Administrazio instituzionaltzat” hartzen.

Ildo beretik, Funtzio Publikoa Erreformatzeko Neurriei buruzko abuztuaren 2ko 30/1984 Legearen 29.3.d) artikuluak berariaz uzten du hirurtekoen ondorioetarako zerrendatik kanpo administrazio publikoen zuzeneko edo zeharkako partaidetza nagusia duten merkataritza-sozietateetan zerbitzuak emateko aldia. Aurrez azaldutakoaren arabera, zuzendaritza zentro honen iritziz, ez litzateke bidezkoa izango kontsultan aipatzen den aldian RTVEn emandako zerbitzuak aitortzea, une horretan RTVE estatu mailako sozietate baitzen.

III. RENFE.

Bigarrenik, RENFEko aurretiko zerbitzuak (gaur egun, Trenbide Azpiegituren Administratzailea – ADIF).

70/78 Legea Administrazio Instituzionalari aplikatzeari dagokionez, Langileen Batzorde Nagusiak berak, 1989ko urriaren 27ko bileran, adierazi zuen baztertuta zeudela Aurrekontuen Lege Orokorraren 6.1.a) eta b) artikuluetan araututako estatu-sozietateetan emandako zerbitzuak, organismo autonomoen izaera zutenak izan ezik; izan ere, kasu askotan zerbitzu publiko gisa kalifikatu ezin diren jarduerak egiten dituzten zuzenbide pribatuko erakundeak dira.

Ildo beretik doa Funtzio Publikoa Erreformatzeko Neurriei buruzko abuztuaren 2ko 30/84 Legearen 29.3.d) artikulua, lehen ere aipatu duguna. Jurisprudentziak irizpide hori babesten du, besteak beste, Auzitegi Gorenaren 1998ko urtarrilaren 16ko Epaian, honako hau adierazten baitu: “enpresa nazionalak, gaur egun estatu-sozietateak direnak, ez dira zehazki Erakunde Autonomoak, baizik eta trafiko juridikoan jarduten duten erakunde pribatuak, subjektu pribatuekin parekatuak eta Zuzenbide zibilak, merkataritzakoak eta lan-zuzenbideak arautuak. Ez dago pertsonifikazio publikorik, eta, beraz, ez dute administrazio publikoaren izaera, eta, hertsiki, ezin dira 70/78 Legearen 1. artikuluan aipatzen diren administrazio-eremuekin parekatu”.

RENFE Zuzenbide Publikoko Erakundean emandako zerbitzuei dagokienez, enpresa publikoa izan zen hasieran. Horrela, Estatuko Zerbitzu Juridikoaren Zuzendaritza Nagusiak, 1986ko uztailaren 29ko irizpenean, honako hau adierazi zuen: “enpresa publikoa da, eta bere oinarrizko ezaugarri definitzailea kudeatzen duen zerbitzu publikoaren estatu-titulartasuna da; lehen, administrazio-emakida araubidean dauden enpresa pribatuen esku utzi zen”.

Txosten horretan hauxe ondorioztatu zen: “Aurrekontuei buruzko urtarrilaren 4ko 11/1977 Lege Orokorra indarrean jarri zenetik, RENFE Estatuko Sozietate gisa kalifikatu behar da, lege horren 6.1.b) artikuluan jasotako kategorian sartuta, nortasun juridikoa duen zuzenbide publikoko erakunde gisa, eta, legez, bere jarduera ordenamendu juridiko pribatura egokitzen du. Hori dela eta, Aurrekontu Sozietateen, Aurrekontu Jardueren eta Ekintza Programen Lege Orokorraren 87. artikulutik 91. artikulura ezarritakoa aplikatu behar zaio".

Estatuko Baltzu honen ezaugarri ziren oharrek Administrazio Publiko gisa onartua izatea eragozten zuten aurretiko zerbitzuen ondorioetarako.

Hala ere, Estatuko Administrazio Orokorraren Antolamenduari eta Funtzionamenduari buruzko apirilaren 14ko 6/1997 Legearen hirugarren xedapen iragankorrak 2.b) idatz-zatian xedatu zuen Aurrekontuen Lege Orokorraren 6. artikuluaren 1. paragrafoaren b) idatz-zatian jasotako erakundeak (besteak beste, Espainiako Trenbideen Sare Nazionala (RENFE) enpresa-erakunde publiko motara egokitzea.

Egokitzapen hori Zerga, Administrazio eta Gizarte Arloko Neurriei buruzko abenduaren 30eko 50/1998 Legearen 74. artikuluaren bidez gauzatu zen, Estatuko Administrazio Orokorraren Antolaketa eta Funtzionamenduari buruzko apirilaren 14ko 6/1997 Legera lege honen 43. artikuluaren 1. paragrafoaren b) idatz-zatian aurreikusitako Enpresa Erakunde Publiko gisa egokitzeko.

6/1997 Legeak aldatu egiten du Estatu-sozietateen izaera juridikoa. Hala, Aurrekontuei buruzko Lege Orokorraren 6.1.a) artikuluan jasotako ordenamendu juridiko pribatuak osoki arautzen dituen merkataritza-sozietateak izan ezik (haien izaera juridikoa edozein dela ere), artikulu horren 1.b) paragrafoan jasotako gainerako erakundeak egokitu egiten dira LOFAGEk sortutako enpresa-erakunde publiko motara, Espainiako Trenbide Ministerioaren mendeko Estatuko Administrazioaren parte izanik, trenbideko garraioa sustatzeko helburuarekin.

Ondorioz, RENFE Ente Publikoa 70/1978 Legearen 1. artikuluko Administrazio kontzeptuan sartuko litzateke, eta, beraz, bertan emandako zerbitzuak errekonozitzeko modukoak izango dira.

Ondoren, azaroaren 17ko 39/2003 Legearen bidez Trenbide Sektorean egindako erreformak ez du RENFE Enpresa Erakunde Publikoaren izaera juridikoa aldatzen. Erreforma horren helburua da azpiegiturak administratzeko eta zerbitzuak ustiatzeko jarduerak bereiztea eta trenbideko garraioa pixkanaka lehiakortasunera irekitzea.

Hala, lege honen lehenengo xedapen gehigarriak xedatzen du RENFE enpresa-erakunde publikoa Trenbide Azpiegituren Administratzailea (ADIF) izango dela aurrerantzean, eta bere gain hartzen ditu lege honetan tren-azpiegituren administratzaileari esleitutako eginkizunak. ADIFek, beraz, enpresa-erakunde publikoa izaten jarraitzen du, bere araudiak ezarritako mugen barruan kudeatzeko autonomiarekin, eta Sustapen Ministerioari atxikita dago.

Eta, bestetik, hirugarren xedapen gehigarriak RENFE-Operadora enpresa-erakunde publikoa sortzen du, LOFAGEn aurreikusitako organismo publiko gisa, nortasun juridiko propioarekin, jarduteko gaitasun osoarekin eta ondare propioarekin, Sustapen Ministerioari atxikita.

Aurrekoarekin bat etorriz, 70/1978 Legearen ondorioetarako, LOFAGE indarrean jarri zenetik RENFEn emandako zerbitzuen aldia aintzatetsi ahal izango litzateke, une horretatik aurrera Enpresa Erakunde Publikoaren izaera duelako, baina ez aurretik emandako zerbitzuak, Estatuko Sozietatea zelako eta, beraz, aipatutako Legearen aplikazio-eremutik kanpo zegoelako.

iv. Errege Akademiak.

Hala, Errege Akademiaren izaera juridikoa zehaztu behar da, eta, horretarako, haren izaera publikoa edo pribatua identifikatu behar da.

Aurreko pausu bezala, bere Estatutuetan, bere izendapenean eta Sektore publikoko enteen Inbentarioan (INVENTE) izena eman ez izanaren ondorioz, Errege Akademiak ez direla sektore publiko instituzionalaren parte ondorioztatu dezakegu.

Nolanahi ere, eta haien izaera kontuan hartuta, Espainiako Institutua zein institutua osatzen duten Errege Akademia Nazionalak zuzenbide publikoko korporazio gisa eratu dira, bakoitzaren estatutuei jarraiki, baina berezitasun batzuekin, sortzeko moduagatik eta helburuagatik.

Konstituzio Auzitegiak behin baino gehiagotan eman du entitate horien izaerari buruzko iritzia, eta abuztuaren 5eko 76/1983 Epaia nabarmendu behar da, honako hau baitio:

“Nahiz eta nagusiki xede pribatuak lortzera bideratuta egon, korporazio horiek osatzen dituzten kideen berezko helburuak, administrazio publikoen izaerarekin bat egiten dute, eta, zentzu horretan, haien organoen eraketa eta administrazio-funtzioak betetzen dituzten alderdi mugatuetan egiten duten jarduera, ulertu behar da Estatuak aipatutako korporazioei buruz ematen dituen oinarriei lotuta daudela, artikuluan aitortzen zaizkion eskumenak egikaritzean. 149.1.18.”.

Horrela, zuzenbide publikoko korporazioak, gaur egun, ez daude sektore publikoaren kontzeptuaren barruan sartuta, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 2. artikulua ikusita, zeinak honako hau baitio laugarren apartatuan:

“Zuzenbide publikoko korporazioek beren araudi espezifikoari jarraituko diote legez esleitu zaizkien edo administrazio publiko batek delegatu dizkien funtzio publikoak betetzean, eta, modu osagarrian, lege honi.”

Egia bada, kontsultan adierazten den bezala, zuzenbide publikoko korporazioak administrazio publikotzat hartu zirela, Administrazioarekiko Auzien Jurisdikzioa arautzen duen Legearen 1.2 artikuluan ezarritakoaren arabera. Halakotzat hartzea, ordea, doktrina- eta jurisprudentzia-eztabaiden xede izan zen, eta ez zegoen horri buruzko aho bateko irizpiderik. Nolanahi ere, ikuspegi hori gaindituta geratzen da Herri Administrazioen Araubide Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen azaroaren 26ko 30/1992 Legearekin.

Beraz, ondoriozta dezakegu Errege Akademiak zuzenbide publikoko korporazioak direla, baina ez dela sektore publiko instituzionalaren parte, eta, beraz, ez dela bidezkoa aurretiko zerbitzuak aitortzea, ez baitago jasota Administrazio Publikoko aurretiko zerbitzuak aitortzeari buruzko abenduaren 26ko 70/1978 Legearen aplikazio-eremuan.

Aurreko guztia gorabehera, gogoratu behar da, zuzendaritza nagusi honen eskumenen araubidearen arabera, zuzendaritza nagusi honek egiten dituen kontsulten erantzunak informatzeko baino ez direla, eta, ondorioz, ez direla irizpide lotesleak, ez dutela ez eskubiderik ez eskubide-itxaropenik sortzen, eta ez dutela inolako loturarik sortzen dagozkien prozedura-motekin. Gainera, nahitaezko izaera edo izaera loteslerik ez dutenez, erantzun horien hartzaile diren organoek, hala badagokio, horietan jasotako iritziarekin bat ez datorren erabakia hartu ahal izango dute azkenean.

Buletin honetan jasotzen diren kontsulten erantzunek erantzuna emateko unean indarrean dagoen araudiaren arabera planteatutako galderei erantzuten diete, eta, beraz, erantzun horiek ondorengo lege-aldaketen edo ebazpen judizialen eragina jasan dezakete.

  • Nabigazio-gida
  • Mapa
  • Harremanetarako
  • Lege-oharra
  • Irisgarritasuna
  • Informazioaren barne-sistema
  • Cookie-politika

© Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako Ministerioa

Cookie-politika

Webgune honek cookie propioak eta hirugarrenenak erabiltzen ditu zerbitzu hobea eskaintzeko. Nabigatzen jarraitzen baduzu, erabilera onartzen duzula uste dugu.

Ikusi cookie-politika