Kontsulta egin da gradua aitortzeko aukerari buruz, dagokion mailako lanpostuak hiru urtez etenda betetzeagatik.
Gradu pertsonala finkatzeko bide ematen duten lanpostu bakarrak behin betiko betetzen direnak dira. Era berean, martxoaren 10eko 364/1995 Errege Dekretuak 70.2 artikuluan aipatzen duen gradu pertsonal baten finkapena etetea behin betiko lanpostua betetzen den kasuei buruz baino ezin da esan, eta, beraz, figura hori ezin da behin-behineko eginkizunetara zabaldu, ez zerbitzu-eginkizunetara.
Kontsultan gradua aitortzeko aukerari buruz hitz egiten da, dagokion mailako lanpostuak hiru urtez etenda egoteagatik. Zehazki, 2011ko martxoaren 29an 15. gradu finkatua zuen funtzionario batek finkatu beharreko maila aztertu nahi da. Funtzionario horrek 16. mailako lanpostu bat beteko du zerbitzu-eginkizunetan 2014ko martxoaren 3tik 2017ko apirilaren 5era, eta, ondoren, 2011ko apirilaren 7tik 2017ko azaroaren 30era arte 15. mailarako erreserbatuta zuen lanpostuan jardungo du berriro. 2017ko abenduaren 1ean, behin betiko izaeraz, 16. mailako lanpostu bat hartuko du.
Gradu pertsonala finkatzeari ekitean, Estatuko Administrazio Orokorraren Zerbitzupeko Langileen Sarrerari buruzko eta Estatuko Administrazio Orokorreko Funtzionario Zibilen Lanpostuen Hornidurari eta Lanbide Sustapenari buruzko Erregelamendu Orokorraren 70. artikuluan xedatutakoa bete behar da (martxoaren 10eko 364/1995 Errege Dekretuak onartu zuen erregelamendu hori).
Zehazki, artikulu horren bigarren apartatuak adierazten du gradu pertsonala lortzen dela dagokion mailako lanpostu bat edo gehiago bi urte jarraian edo hiru urte tarteak eginez betez. Era berean, seigarren zenbakiak adierazten du, behin hasierako gradua finkatu ondoren, zerbitzu-eginkizunetan emandako denbora zenbatu egingo dela betetzen den lanpostuari dagokion gradua sendotzeko, baldin eta lanpostu hori edo maila bereko edo handiagoko beste bat behin betiko lortzen bada.
Transkribatutako aginduaren arabera, zerbitzu-eginkizunetan emandako denbora gradu pertsonala sendotzeko kontuan hartu ahal izateko, lanpostu bera edo maila bereko edo handiagoko beste bat lortu behar da behin betiko eta zerbitzu-eginkizuna amaitutakoan etenik gabe.
Adierazi den bezala, gradu pertsonala finkatzeko aukera ematen duten lanpostu bakarrak behin betiko betetzen direnak dira. Eta, ildo beretik, gradu pertsonal baten finkapena etetea, Erregelamenduaren 70.2 artikuluak aipatzen duena, lanpostua behin betiko betetzen den kasuei buruz baino ezin da esan, eta figura hori ezin da hedatu, beraz, behin-behinean betetzen den kasuetara, hala nola zerbitzu-eginkizunetara.
Kontsultagileak adierazitako xehetasunetatik datu hauek ateratzen dira: funtzionarioak behin betiko lanpostua du, 15. mailakoa, eta 15. gradu pertsonala finkatua izango luke; zerbitzu-eginkizunetan igarotzen da N 16 lanpostura; zerbitzu-eginkizuna amaitzen du lanpostu hori edo maila bereko edo antzeko beste bat behin betiko eskuratu gabe, eta, beraz, jatorrizko lanpostura itzultzen da: N 15.
Beraz, N 16 lanpostua edo maila bereko edo goragoko beste bat behin betiko lortu ez denez, zerbitzu-eginkizunetan emandako denbora ezin da zenbatu gradu pertsonala sendotzeko.
Halaber, esan bezala, zerbitzu-eginkizunetan betetzen diren lanpostuek perez dute gradua finkatzen. Era berean, ezin zaio behin-behineko lanaldi horri “etena” aplikatu. Etenaldi hori behin betiko lanpostua betetzearen ondorioz gradua finkatzen den kasuetan bakarrik erabil daiteke.
Beraz, Erregelamenduaren 70. artikuluan xedatutakoa aplikatuta, eta kontsultagileak adierazitako alderdien argitan, ulertzen da 16. gradu pertsonala sendotu egingo dela postuan etengabe bi urte betetzen direnean; kasu honetan, 2019ko azaroaren 30ean gauzatuko litzateke finkatze hori, baldin eta, adierazi den bezala, jarduera eteten ez bada.
Aurreko guztia gorabehera, gogoratu behar da, zuzendaritza nagusi honen eskumenen araubidearen arabera, zuzendaritza nagusi honek egiten dituen kontsulten erantzunak informatzeko baino ez direla, eta, ondorioz, ez direla irizpide lotesleak, ez dutela ez eskubiderik ez eskubide-itxaropenik sortzen, eta ez dutela inolako loturarik sortzen dagozkien prozedura-motekin. Gainera, nahitaezko izaera edo izaera loteslerik ez dutenez, erantzun horien hartzaile diren organoek, hala badagokio, horietan jasotako iritziarekin bat ez datorren erabakia hartu ahal izango dute azkenean.
Buletin honetan jasotzen diren kontsulten erantzunek erantzuna emateko unean indarrean dagoen araudiaren arabera planteatutako galderei erantzuten diete, eta, beraz, erantzun horiek ondorengo lege-aldaketen edo ebazpen judizialen eragina jasan dezakete.