MTDFP logoa
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Hasiera Ministerioa
Ministerioa Organigrama
Organigrama Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako ministroa Digitalizazioko eta Adimen Artifizialeko Estatu Idazkaritza Telekomunikazio eta Azpiegitura Digitalen Estatu Idazkaritza Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritza Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako Idazkariordetza Lege Erregulazioa
Datuen babesa Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan
Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan Aurretiko kontsulta publikoa Entzunaldia eta jendaurreko informazioa
Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana
Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana Komunikazio-jarraibideak Informazio gehigarria Planaren jarraipena
Ministerioaren azala Empleo
Empleo Lan-kontratudunak Funtzionarioak
Digitalizazioa eta IA Telekomunikazioak eta azpiegitura digitalak Funtzio Publikoa
Funtzio Publikoa Idazkaritza
Idazkaritza Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritza Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritzaren Kabineteko zuzendaria Funtzio Publikoaren buletina Talentua erakartzea Gaurkotasuna
Funtzio Publikoa
Funtzio Publikoa Nor gara Enplegurako sarbidea Kudeatu zure bizitza profesionala enplegatu publiko gisa Araubide juridikoa Lan Harremanak Lankidetza-organoak Langileen Erregistro Nagusia ISPA gunea Gaikuntza nazionala duten toki-administrazioko funtzionarioak
Gobernantza Publikoa
Gobernantza Publikoa Gobernantza Publikoko zuzendari nagusia Administrazioa sinplifikatzea eta kargak murriztea Zerbitzuen ikuskapena Herritarrentzako arreta Kalitatea administrazio publikoetan Transparencia Gobernu irekia Erregistro elektronikoak eta egoiliarrak Oficina de ayuda en materia de protección
Bateraezintasuna eta interes-gatazka
Bateraezintasuna eta interes-gatazka Interes Gatazken Bulegoa Gobernuko kideak eta Estatuko Administrazio Orokorreko goi-kargudunak Administrazio Publikoen zerbitzura dauden langileen bateraezintasunak Goi-karguen betetze-mailari buruzko txostenak MASTERCLASS: Gobernu Irekiaren Gida
Komunikazioa Kontaktua Info DANA
Info DANA Medidas adoptadas en relación con la DANA Info Danaren azala
Hasiera
  • Organigrama
  • Datuen babesa
  • Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan
  • Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana
  • Ministerioaren azala
  • Empleo
Digitalizazioa eta IA
Telekomunikazioak eta azpiegitura digitalak
  • Idazkaritza
  • Funtzio Publikoa
  • Gobernantza Publikoa
  • Bateraezintasuna eta interes-gatazka
Komunikazioa
Kontaktua
  • Medidas adoptadas en relación con la DANA
  • Info Danaren azala
texto
  1. Hasiera
  2. Funtzio Publikoa
  3. Funtzio Publikoa
  4. Araubide juridikoa
  5. Giza Baliabideen arloko kontsulten buletina (BODECO)
  6. 1. Ingalaterra Funtzionario izaera eskuratzea, eskuratzea eta galtzea.

BBBn bitarteko funtzionario baten izendapena jasotzeko aukera, kidego horretako karrerako funtzionarioa izanez gero.

Ezin da kidego edo eskala jakin bateko bitarteko funtzionario izendatu jada kidego edo eskala horretako karrerako funtzionario den pertsona. Zehazki, kontsultaren xede den kasurako, ezin da Unibertsitateko Irakasle Titularren Kidegoko bitarteko funtzionario izendatu dagoeneko kidego horretako karrerako funtzionario den pertsona bat, kidego horretako karrerako funtzionario gisa sektore publikoan zerbitzuak emateagatiko eszedentziaren administrazio-egoeran egon edo ez.

Kontsulta horren bidez, Langileen Erregistro Nagusian (BBB) bitarteko funtzionario baten izendapena jasotzeko aukera aztertzen da, kidego horretako karrerako funtzionarioa denean.

Kontsulta Unibertsitateko Irakasleen Kidego bateko funtzionario bati buruzkoa bada ere, argudiaketa beste edozein Kidego edo Eskalatara zabal daitekeela ulertzen da.

Unibertsitate Sistemaren martxoaren 22ko 2/2023 Lege Organikoaren 68. artikuluak, unibertsitateko irakasleen kidegoei buruzkoak, hau xedatzen du:

“68. artikulua. Unibertsitateko irakasleen kidegoak.

1. Ingalaterra Unibertsitateko irakasle funtzionarioak irakaskuntza-kidego hauetakoak izango dira:

a) Unibertsitateko katedradunak.

b) Unibertsitateko irakasle titularrak.

Kidego horietako irakasleek irakaskuntza eta ikerketarako gaitasun osoa izanen dute.

2. Ingalaterra Irakasle funtzionarioak arautuko dira lege organiko honetan eta berau garatzeko araudian ezarritako oinarrien arabera, autonomia-erkidegoek beren eskumenen arabera ematen dituzten xedapenen arabera, aplikatzekoa zaien funtzio publikoko legeria orokorraren arabera eta beren unibertsitateko estatutuen arabera.”

Unibertsitateei buruzko legeriarekin bat etorriz, irakaskuntzako funtzio publikoa nazio-eremuko Kidegoen bitartez eratzen da, unibertsitateei sarbide-lehiaketak deitu eta garatzeko esleitutako eskumenei kalterik egin gabe, bai eta aipatu lehiaketa gainditu ondoren plaza lortu duten hautagaiak Unibertsitateko irakasleen Kidegoko karrerako funtzionario izendatzeko ere.

Unibertsitateko irakasleen araubideari buruzko apirilaren 30eko 898/1985 Errege Dekretuaren 5. artikuluak, unibertsitateko irakasleen kidegoetako funtzionario publikoen administrazio-egoerei buruzkoak, hau ezartzen du:

“1. Unibertsitateko irakasleen kidegoetako funtzionarioak jarduneko zerbitzuan arituko dira, baldin eta, izendapena dela bide, unibertsitateko plantillako lanpostu bat betetzen badute.

2. Ingalaterra Funtzionarioen legeria orokorrean ezarritako gainerako administrazio-egoerak unibertsitateko irakasleei ere aplikatuko zaizkie. (…)”.

Langileen Erregistro Zentralari (BBB) kontsulta egin ondoren, egiaztatu da irakaskuntzako karrerako funtzionario hori eszedentziako administrazio-egoeran dagoela sektore publikoan zerbitzuak emateagatik.

Halaber, BBBk adierazten du aipatutako funtzionarioak Unibertsitateko Irakasle Titularren Kidegoko karrerako funtzionario gisa betetzen zuela lanpostua orain Unibertsitateko Irakasle Titularren Kidegoko bitarteko funtzionario izendatu nahi duten Unibertsitateaz bestelako batean.

Sektore publikoan zerbitzuak emateagatiko borondatezko eszedentziaren administrazio-egoera edo “bateraezintasunagatiko eszedentzia” deklaratzea, beste arau batzuetan kalifikatzen den bezala, bidezkoa da sektore publikoko organismo edo erakundeetan zerbitzuak funtzionario edo lan-kontratuko langile gisa ematen hasten direnean eta zerbitzu aktiboko edo zerbitzu bereziko egoeretan ez daudenean.

Beraz, ondorio hau atera behar da: kontsultaren xede den funtzionarioa sektore publikoan zerbitzuak emateagatiko eszedentziaren administrazio-egoeran badago, eta deklaratutako egoera zuzena dela ulertzen bada, administrazio publikoan funtzionario edo lan-kontratuko langile gisa lanpostu bat betetzen ari delako da.

Unibertsitateko irakasleen kidegoan eszedentzian dagoen funtzionarioa gaur egun beste kidego edo eskala bateko funtzionario gisa edo Administrazio Publikoan lan-kontratuko langile gisa lanean ari denez, aztertu behar da ea aukerarik dagoen hura karrerako funtzionario gisa dagoeneko bere kidegoko bitarteko funtzionario izendatzeko –nahiz eta kidego horretan egon sektore publikoan zerbitzuak emateagatiko borondatezko eszedentzia-.

Horretarako, lehenik eta behin, Administrazio Publikoetako Langileen Bateraezintasunei buruzko abenduaren 26ko 53/1984 Legera jo behar da; lege horrek sektore publikoko bi lanposturen arteko bateragarritasun-kasuak arautzen ditu.

Abenduaren 26ko 53/1984 Legearen hirugarren artikuluak honako hau xedatzen du: “bigarren lanpostu edo jarduera bat sektore publikoan, irakaskuntza- eta osasun-funtzioetarako aurreikusitako kasuetan, 5. eta 6. artikuluetan aipatzen diren kasuetan, eta, interes publikoa dela-eta, Ministro Kontseiluak, errege-dekretu bidez edo autonomia-erkidegoko gobernu-organoaren bidez zehazten dituen kasuetan, dagozkien eskumenen esparruan; azken kasu horretan, jarduera lan-araubidean soilik eman ahal izango da, lanaldi partzialean eta iraupen mugatuarekin, lan-legeriak ezarritako baldintzetan”.

Zehazki, unibertsitateko irakaskuntzarekiko bateragarritasunari dagokionez, abenduaren 26ko 53/1984 Legearen 4.2 artikuluak hau ezartzen du:

“2. Unibertsitateko katedradun eta irakasle titularrei eta unibertsitate-eskoletako katedradunei baimendu ahal izango zaie, lege honen gainerako eskakizunak beteta, bateragarritasuna, osasun-sektore publikoan bigarren lanpostu bat betetzeko edo ikerketa-zentro publikoetan soilik ikertzaile aritzeko, beren unibertsitate-sailaren espezialitate-arloaren barruan, baldin eta bi lanpostu horiek lanaldi partzialeko prestazio gisa baimenduta badaude erregelamendu bidez.

Aurreko paragrafoan bigarren postutzat definitutakoetako bat betetzen dutenei, berriz, bateragarritasuna baimendu ahal izango zaie, aipatzen diren unibertsitateko irakasle-postuetako bat betetzeko. (…)”

Gai honi dagokionez, ez dakigu zein den funtzionarioak betetzen duen lanpostua, eta, ondorioz, sektore publikoan zerbitzuak emateagatiko eszedentzia eman zaio.

Nolanahi ere, lanpostu hori unibertsitateko katedradun edo irakasle titularraren lanpostuarekin bateratu ahal izateko, abenduaren 26ko 53/1984 Legearen 4.2 artikuluan aurreikusitakoaren arabera, osasun-sektore publikoko lanpostu bat izan beharko luke, edo ikerketa-zentro publikoetako ikertzaile soila, bere unibertsitate-sailaren espezialitate-arloaren barruan, eta, erregelamendu bidez, bi lanpostu horiek lanaldi partzialeko prestazio gisa baimenduta egon beharko lukete.

Kasu honetan, BBBn dagoen informazioaren arabera, funtzionarioa Medikuntzan eta Kirurgian doktorea da.

Horregatik, abenduaren 26ko 53/1984 Legearen 4.2 artikuluan jasotako lanpostu bat –osasun edo ikerketa publikoa– betetzen ari den hipotesitik abiatuta, aztertu behar da ea Unibertsitateko Irakasle Titularren Kidegoko bitarteko funtzionario izendatu daitekeen kidego horretako karrerako funtzionario bat, zeina borondatezko eszedentzian baitago sektore publikoan zerbitzuak emateagatik.

Horri dagokionez, gogoratu behar da sektore publikoan zerbitzuak emateagatiko borondatezko eszedentziaren administrazio-egoera deklaratzeko aukera ematen duen kasua –beste legeri batzuengatik ere deitzen zaio, bateraezinezko eszedentzia– honako honetan datzala: kidego edo eskala jakin batean zerbitzuak emateari uztean, beste kidego edo eskala batean zerbitzuak ematearen ondorioz, edo Administrazio Publikoan lan-kontratuko langile gisa lanpostu bat betetzearen ondorioz.

Hori oinarri hartuta, kidego edo eskala jakin batean jada karrerako funtzionarioa den inor ezin da bitarteko funtzionario izendatu kidego edo eskala horretan; izan ere, hori gertatuko balitz, pertsona horrek bere kidegoan zerbitzuak ematen jarraituko luke, eta, beraz, inkoherentzia bat sortuko litzateke, eta inkoherentzia hori ezin izango litzateke gainditu. Izan ere, funtzionarioa borondatezko eszedentzian dago kidego horretan zerbitzuak emateagatik, eta, aldi berean, beste kidego batean, zerbitzuak ematen ditu. Hau da: kontraesana in terminis.

Gainera, egoera hori baimentzeaz gain, zuzenbidezko gehiegikeria bat babestuko litzateke, hau da, kidego bereko bitarteko funtzionario izendatzearen bidea erabiliko litzateke lekuz edo lanpostuz aldatzeko, horrela legeak aurreikusten dituen lanpostuak betetzeko prozedurak saihestuz.

Azkenik, eta adierazi den bezala, ezin dugu ahaztu unibertsitateko irakasle funtzionarioak nazio-eremuko kidegoetan sartzen direla, gai honetan, Unibertsitateko Irakasle Titularren Kidegoa, kidego horretako funtzionario bakoitzak zerbitzuak ematen dituen unibertsitateari kalterik egin gabe.

Horiek horrela, Unibertsitateko Irakasle Titularren Kidegoko behin-behineko funtzionario ezin da kidego horretako karrerako funtzionarioa izendatu, nahiz eta kidego horretako karrerako funtzionarioa izan eta sektore publikoan zerbitzuak emateagatiko eszedentziaren administrazio-egoeran egon.

Halaber, argudiaketa beste edozein kidego edo eskalatara ere heda litekeela ulertzen da, eta, beraz, ezin da kidego edo eskala jakin bateko bitarteko funtzionario izendatu jada kidego edo eskala horretako karrerako funtzionario den pertsona.

Aurreko guztia gorabehera, gogoratu behar da, zuzendaritza nagusi honen eskumenen araubidearen arabera, zuzendaritza nagusi honek egiten dituen kontsulten erantzunak informatzeko baino ez direla, eta, ondorioz, ez direla irizpide lotesleak, ez dutela ez eskubiderik ez eskubide-itxaropenik sortzen, eta ez dutela inolako loturarik sortzen dagozkien prozedura-motekin. Gainera, nahitaezko izaera edo izaera loteslerik ez dutenez, erantzun horien hartzaile diren organoek, hala badagokio, horietan jasotako iritziarekin bat ez datorren erabakia hartu ahal izango dute azkenean.

Buletin honetan jasotzen diren kontsulten erantzunek erantzuna emateko unean indarrean dagoen araudiaren arabera planteatutako galderei erantzuten diete, eta, beraz, erantzun horiek ondorengo lege-aldaketen edo ebazpen judizialen eragina jasan dezakete.

  • Nabigazio-gida
  • Mapa
  • Harremanetarako
  • Lege-oharra
  • Irisgarritasuna
  • Informazioaren barne-sistema
  • Cookie-politika

© Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako Ministerioa

Cookie-politika

Webgune honek cookie propioak eta hirugarrenenak erabiltzen ditu zerbitzu hobea eskaintzeko. Nabigatzen jarraitzen baduzu, erabilera onartzen duzula uste dugu.

Ikusi cookie-politika