Karrerako funtzionario baten erretiroa erabakitzeko organo eskuduna funtzionarioa lanean ari den administrazioaren barruan dagokiona izango da.
Beste administrazio publiko batzuetan zerbitzuan dagoen funtzionario bat erretiratzeko eskumena duen organoa.
Beste administrazio publiko batzuetan zerbitzuan dagoen funtzionario bat erretiratzeko eskumena duen organoari buruzko kontsulta da.
Enplegatu Publikoaren Oinarrizko Estatutuaren Legearen testu bategina onartzen duen urriaren 30eko 5/2015 Legegintzako Errege Dekretuaren 88. artikuluak beste administrazio publiko batzuen zerbitzu-egoerari buruzko erregulazioa jasotzen du, honela adierazita:
“1. Karrerako funtzionarioak, transferentzia-prozesuen bitartez edo lanpostuak betetzeko prozedurak erabilita, beste administrazio publiko batean destinoa eskuratzen dutenean, beste administrazio publiko batzuen zerbitzuan dauden funtzionariotzat joko dira. Egoera horretan iraungo dute, baldin eta iritsi direneko administrazio horrek lege-xedapen bidez bere langile gisa hartzen baditu.
2. Ingalaterra Autonomia-erkidegoetara transferitutako funtzionarioak autonomia-erkidego horietako Funtzio Publikoaren antolamenduan sartuko dira erabat, eta zerbitzu aktiboko egoeran egongo dira integratu direneko autonomia-erkidegoko Funtzio Publikoaren barruan.
Autonomia-erkidegoek, transferitutako funtzionarioak beren funtzionariotzat hartzen dituztenean, funtzionarioaren jatorrizko kidegoko edo eskalako taldea edo azpitaldea errespetatu beharko dute, bai eta funtzionarioak aitortuta duen karrerako posizioari atxikitako eskubide ekonomikoak ere.
Transferitutako funtzionarioak sorburuko administrazio publikoan zituen eskubide guztiak gordeko ditu zerbitzu aktiboan jardungo balu bezala, kasuan kasuko autonomia-estatutuetan ezarritakoaren arabera.
Autonomia-erkidegoetako berezko funtzionario guztien arteko berdintasuna aitortzen da, haien jatorrizko administrazioa zein den kontuan hartu gabe.
3. Olaizola II Beste administrazio publiko batzuen zerbitzuan dauden karrerako funtzionarioek, baldin eta lanpostuak betetzeko estatutu honetan jasotako sistemak erabilita badaude egoera horretan, modu efektiboan destinatuta dauden administrazioaren legeria izango dute oinarri, eta jatorrizko administrazioko funtzionario-izaerari eutsiko diote, bai eta administrazio horrek lanpostuak betetzeko egiten dituen deialdietan parte hartzeko eskubideari ere. Destinaturik dauden administrazio publikoan zerbitzuan emandako denbora beren jatorrizko kidegoan edo eskalan egindako zerbitzu aktibotzat hartuko da.
4. Ingalaterra Beste administrazio publiko batzuen zerbitzuan egon ondoren, sorburu-administrazioko zerbitzu aktibora itzultzen diren funtzionarioek aintzatespen profesionala izango dute, lanbide-karrera egiteko sisteman egindako aurrerakuntzak eta ordainsarien mailari dagozkion ondorioak aitortuta, betiere, Sektoreko Batzarrean lotutako Hitzarmenetan ezarritako prozeduraren arabera, eta, administrazioen arteko mugigarritasuna sustatzeko, estatutu honetako 84. artikuluan jasotako gainerako lankidetza-tresnen bidez. Halako lankidetza-hitzarmen edo -tresnarik ezean, funtzionarioa itzuli den administrazio publikoak egingo du aitorpena.”
Funtzio Publikoaren Legearen Testu Bateginaren 88. artikuluaren 3. paragrafoan ezarritakoaren arabera, funtzionarioak lan egingo duten autonomia-erkidegoaren administrazio-aparatuan sartuko dira; beraz, logikoa litzateke pentsatzea administrazio autonomikoa arduratuko dela funtzionarioaren administrazio-bizitzari buruzko gaiak kudeatzeaz, erretiro-deklarazioa barne, hala dagokionean.
Baieztapen hori are sendoagoa da Estatuko Klase Pasiboen Legearen Testu Bategina onartzen duen apirilaren 30eko 670/1987 Legegintzako Errege Dekretuaren 28. artikuluko 3. atalean ezarritakoagatik; izan ere, artikulu horretan adierazten denez, erretiroa “dagokion Sailak edo funtzio publikoko sailak” erabakiko du dagokion kasuetan. “Estatuko edozein funtzionario-mota, autonomia-erkidegoei transferitua”.
Adierazitakoaren arabera, zuzendaritza zentro honen iritziz, karrerako funtzionario baten erretiroa erabakitzeko organo eskuduna funtzionarioa zerbitzuak ematen ari den administraziotik datorrena izango da.
Hala ere, adierazi behar da autonomia-erkidegoak horren berri eman beharko diola Estatuko Administrazio Orokorrari, idatzoharra Langileen Erregistro Nagusian egin dezan.
Aurreko guztia gorabehera, gogoratu behar da, zuzendaritza nagusi honen eskumenen araubidearen arabera, zuzendaritza nagusi honek egiten dituen kontsulten erantzunak informatzeko baino ez direla, eta, ondorioz, ez direla irizpide lotesleak, ez dutela ez eskubiderik ez eskubide-itxaropenik sortzen, eta ez dutela inolako loturarik sortzen dagozkien prozedura-motekin. Gainera, nahitaezko izaera edo izaera loteslerik ez dutenez, erantzun horien hartzaile diren organoek, hala badagokio, horietan jasotako iritziarekin bat ez datorren erabakia hartu ahal izango dute azkenean.
Buletin honetan jasotzen diren kontsulten erantzunek erantzuna emateko unean indarrean dagoen araudiaren arabera planteatutako galderei erantzuten diete, eta, beraz, erantzun horiek ondorengo lege-aldaketen edo ebazpen judizialen eragina jasan dezakete.