MTDFP logoa
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Hasiera Ministerioa
Ministerioa Organigrama
Organigrama Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako ministroa Digitalizazioko eta Adimen Artifizialeko Estatu Idazkaritza Telekomunikazio eta Azpiegitura Digitalen Estatu Idazkaritza Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritza Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako Idazkariordetza Lege Erregulazioa
Datuen babesa Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan
Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan Aurretiko kontsulta publikoa Entzunaldia eta jendaurreko informazioa
Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana
Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana Komunikazio-jarraibideak Informazio gehigarria Planaren jarraipena
Ministerioaren azala Empleo
Empleo Lan-kontratudunak Funtzionarioak
Digitalizazioa eta IA Telekomunikazioak eta azpiegitura digitalak Funtzio Publikoa
Funtzio Publikoa Idazkaritza
Idazkaritza Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritza Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritzaren Kabineteko zuzendaria Funtzio Publikoaren buletina Talentua erakartzea Gaurkotasuna
Funtzio Publikoa
Funtzio Publikoa Nor gara Enplegurako sarbidea Kudeatu zure bizitza profesionala enplegatu publiko gisa Araubide juridikoa Lan Harremanak Lankidetza-organoak Langileen Erregistro Nagusia ISPA gunea Gaikuntza nazionala duten toki-administrazioko funtzionarioak
Gobernantza Publikoa
Gobernantza Publikoa Gobernantza Publikoko zuzendari nagusia Administrazioa sinplifikatzea eta kargak murriztea Zerbitzuen ikuskapena Herritarrentzako arreta Kalitatea administrazio publikoetan Transparencia Gobernu irekia Erregistro elektronikoak eta egoiliarrak Oficina de ayuda en materia de protección
Bateraezintasuna eta interes-gatazka
Bateraezintasuna eta interes-gatazka Interes Gatazken Bulegoa Gobernuko kideak eta Estatuko Administrazio Orokorreko goi-kargudunak Administrazio Publikoen zerbitzura dauden langileen bateraezintasunak Goi-karguen betetze-mailari buruzko txostenak MASTERCLASS: Gobernu Irekiaren Gida
Komunikazioa Kontaktua Info DANA
Info DANA Medidas adoptadas en relación con la DANA Info Danaren azala
Hasiera
  • Organigrama
  • Datuen babesa
  • Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan
  • Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana
  • Ministerioaren azala
  • Empleo
Digitalizazioa eta IA
Telekomunikazioak eta azpiegitura digitalak
  • Idazkaritza
  • Funtzio Publikoa
  • Gobernantza Publikoa
  • Bateraezintasuna eta interes-gatazka
Komunikazioa
Kontaktua
  • Medidas adoptadas en relación con la DANA
  • Info Danaren azala
texto

Funtzio Publikoa

    • Honen azala Nor gara
    • Funtzio Publikoko zuzendari nagusia
    • Giza Baliabideen eta Ordainsarien Plangintzako zuzendariorde nagusia
    • Giza Baliabideak Antolatzeko zuzendariorde nagusia
    • Lan Harremanetako zuzendariorde nagusia
    • Beste Administrazio batzuekiko Harremanetarako zuzendariorde nagusia
    • Araubide Juridikoko zuzendariorde nagusia
      • Joan hona Enplegu Publikorako Datuen zuzendariorde nagusia
        • Joan hona Enplegu SailaDatu Zuzendariordetza Nagusia
        • Nor gara
        • Historia pixka bat
    • Sektore Publiko Instituzionaleko zuzendariorde nagusia
    • Laguntza Teknikoko Unitateko burua
    • Honen azala Enplegurako sarbidea
      • Joan hona Zalantzak argitzen ditu
      • Zer da enplegu publikoa, eta zer motatako langile publikoak daude?
      • Zergatik da erakargarria niretzat enplegu publikoa?
      • Nola lor dezaket enplegu publikoa eta zein dira beharrezko baldintzak?
      • Zer aukera daude eskuragarri gaur egun, eta nola sar naiteke horietara?
      • Joan hona Ezagutu sakon Enplegu Publikoa
        • Joan hona Herri-administrazioetako langileen estatistika-buletina
        • 2006 baino lehenagoko buletinak
        • Albisteen historikoa
      • Administrazio publikoetako langileen bilakaera
      • Autonomia-erkidegoetako langileen bilakaera jarduera-eremuaren arabera
      • Administrazio publikoetako langileen zahartzeari buruzko azterketak
      • Joan hona Talentua erakartzeko jardunaldiak
      • Talentua Erakartzeko Jardunaldiak 2023
      • Talentua erakartzeko 2022ko jardunaldiak
      • Talentua Erakartzeko Jardunaldiak 2021
      • Talentua erakartzeko 2020ko jardunaldiak
      • Talentua Erakartzeko Jardunaldiak 2019
      • Talentua Erakartzeko Jardunaldiak 2024
      • Joan hona Lan-kontratudunen deialdiak
      • IV. Hitzarmen Bakarreko lan-kontratudun langileentzako deialdiei buruzko informazioa
      • IV. Hitzarmen Bakarretik kanpoko lan-kontratuko langileen deialdiak
      • Joan hona Lan-eskaintza publikoak
        • Joan hona 2024
        • Plazen banaketa interes-arloen arabera
        • Ezgaitasuna duten pertsonentzako plaza-erreserba
        • Joan hona 2023
        • Sarrera libreko plazen banaketa, funtzionarioen eta lan-kontratuko langileen taldeen arabera
        • Plazen banaketa interes-arloen arabera
        • Ezgaitasuna duten pertsonentzako plaza-erreserba
        • Joan hona 2022
        • Sarrera libreko plazen banaketa, funtzionarioen eta lan-kontratuko langileen taldeen arabera
        • Ezgaitasuna duten langileentzako plaza-erreserba
        • Plazen banaketa interes-arloen arabera
      • Joan hona Funtzionarioen deialdiak
      • Funtzionarioen kidegoak eta eskala orokorrak
      • La kide y la escala especiales
    • Honen azala Kudeatu zure bizitza profesionala enplegatu publiko gisa
    • Langile-prozesuak
      • Joan hona Kontratazioak
        • Joan hona Lan-kontratuak
        • III. Amaitutako prozesua de los trabajadores del marco de trabajo de un Hitzarmen Bakarraren (Administrazio Zentrala)
        • PRE/2748/2010 Agindua, urriaren 5ekoa, III. Hitzarmen Bakarraren (Administrazio Periferikoa) eremuan lan-kontratuko langileen lanpostuak betetzeko lekualdatze-lehiaketarako deialdia egiten duena.
        • Kontzertu-lehiaketa, Estatuko Administrazio Orokorra III. Hitzarmen Bakarraren indarrez lan egin dezaten langileek.
        • 2015eko kontzertu-lehiaketa (III. Hitzarmen Bakarra)
        • Kontzertu-lehiaketa, Estatuko Administrazio Orokorra III. Por lo tanto, el Acuerdo Unilateral que lan egiten duten los trabajadores para el objetivo (2016)
        • Kontzertu-lehiaketa, Estatuko Administrazio Orokorra III. Por lo tanto, los trabajadores que van a hacer un Solo Acuerdo (2017)
        • 2018ko lan-kontratudunen lehiaketa
      • Joan hona Langile publikoen mugimendua
        • Joan hona Mugikortasuna
        • Zerbitzu-zereginak
        • Permutak
        • Zerga-biltzaileen oinarria baimendu
        • Enplegua, ezintasuna, osasun-arrazoia eta pentsioen aukerak aldatu behar direla.
        • Mugikortasuna eragiten duten genero-indarkeriak
        • Joan hona Langileen mugimendua
          • Joan hona LEHIAKETA IREKIA ETA IRAUNKORRA AMAITUTAKO LANETAN
            • Joan hona 2024 URTE
              • Joan hona 1_2024 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
              • ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
              • ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
              • Joan hona 2_2024 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
              • ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
              • Joan hona 3_2024 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
              • ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
            • Joan hona 2023 URTE
              • Joan hona 1_2023 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
              • ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
              • Joan hona 2_2023 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
              • ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
              • Joan hona 3_2023 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
              • ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
            • Joan hona 2022 URTEA
              • Joan hona 1_2022 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
              • ESKAERAK AURKEZTEKO JARRAIBIDEAK
              • Joan hona 2_2022 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
              • ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
              • Joan hona 3_2022 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
              • ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
            • Joan hona 2021. URTEA
              • Joan hona 1_2021 IV. Un-Lehiaketa irekia eta Iraunkorra proiektua
              • ESKAERAK AURKEZTEKO JARRAIBIDEAK
              • Joan hona 2_2021 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
              • ESKAERAK AURKEZTEKO JARRAIBIDEAK
          • Joan hona IV. II. HITZARMEN BAKARRA ELIKAGAI-LEHIAKETAK
            • Joan hona AMAITUTAKO DEIALDIAK
              • Joan hona 2022 URTEA
                • Joan hona IV. II. ERABAKIA. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2022KO LEHEN DEIALDIA
                • ESKAERAK AURKEZTEKO JARRAIBIDEAK
                • Joan hona IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2022ko BIGARREN DEIALDIA
                • ESKAERAK AURKEZTEKO JARRAIBIDEAK
              • Joan hona 2023 URTE
                • Joan hona IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2023KO LEHEN DEIALDIA
                • ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
              • IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2023KO BIGARREN DEIALDIA
            • 2024 URTE
            • Joan hona IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2024ko LEHEN DEIALDIA
            • ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
          • IV.- II. ERABAKIA. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2025EKO LEHEN DEIALDIA
          • Joan hona LEHIAKETA IREKIA ETA IRAUNKORRA IV. HITZARMEN BAKARRA 1. KAP 2025
          • ESKABIDEAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
        • OHIZ KANPOKO LEHIAKETA-E0-IV-NICO-CE0-2025 HITZARMENA
      • Joan hona Funtzionarioak eta lan-legepekoak itzultzea
        • Joan hona Funtzionarioak itzultzea
        • Eragiketako langileen kudeaketa
      • Lan-berreraikuntzak
      • Joan hona Administrazioaren egoera
      • Zerbitzu aktiboa
      • Zerbitzu bereziak
      • Beste administrazio publiko bateko zerbitzuak
      • Eskatutako eszedentzia eskatu dutenak
      • Eszedentzia familia elkartzeagatik
      • Seme-alabak zaintzeko eszedentzia edo senidea
      • Genero-indarkeriazko eszedentzia
      • Respuesta a la paz de la paz
      • Desugertzea
      • Eskerrik asko sektore publikoko zerbitzuengatiko eszedentziari.
      • Destinoaren zain
      • Nahitaezko eszedentzia
      • Eszedentzia sustatua
    • SEFPri dagokionez, kidegoen eta eskalen arabera
    • SEFPri atxiki gabeko kidego eta eskaletan
    • Erretikuluak
    • Ukatu
    • Honen azala Araubide juridikoa
    • Legeria eta dokumentazio interesgarria
      • Joan hona Langileen Batzorde Nagusia
      • Zer da Langileen Batzorde Nagusia?
      • Langileen Batzorde Nagusiaren erabakiak
      • Joan hona Giza Baliabideen arloko kontsulten buletina (BODECO)
      • Zer da Bodeco?
        • Joan hona 1. Ingalaterra Funtzionario izaera eskuratzea, eskuratzea eta galtzea.
        • A2 azpitaldean sartzeko aukera, graduko titulu ofizialeko 180 kreditu gaindituta.
        • 70 urtetik gorako behin-behineko langileen izendapena.
        • Titulazio ofizialak eta administrazio publikoetan, organismo publikoetan eta zuzenbide publikoko erakundeetan sartzeko ondorioak.
        • Hautaketa-ikastaroa eta jaiotza-baimena bateragarri egiteko aukera.
        • Bitarteko funtzionarioak jarduneko zerbitzuan luzatzeko aukera mahaigaineratu da.
        • Ezinezkoa da oposizio-prestatzaile bat hautaketa-organo bateko kide izatea.
        • Lanpostuaz jabetzeko aukera, egoera hauetan: aldi baterako ezintasuna, haurdunaldiaren ondorioa edo ez, haurdunaldiko arrisku-egoera edo amatasun-baja.
        • Titulu hau beharrezkoa da lanbide arautuak dituzten A1 Azpitaldeko kidegoetan sartzeko.
        • Zerbitzu aktiboan luzapena ukatzeko aukera.
        • Desgaitasuna berrikustea hautaketa-prozesu batean.
        • Beste administrazio publiko batzuetan zerbitzuan dagoen funtzionario bat erretiratzeko eskumena duen organoa.
        • Funtzionario publiko batek bere borondatez ezintasunagatik edo erretiroagatik erretiroa hartzeko aukera, eginkizun-etenaldiko egoeran dagoenean.
        • Diziplina-espediente bidez kaleratua izan ondoren enplegu publikora sartzeko aukera, lan-kontratudun irakaslea izanik.
        • BBBn bitarteko funtzionario baten izendapena jasotzeko aukera, kidego horretako karrerako funtzionarioa izanez gero.
        • Zerbitzu aktiboan jarraitzeko luzapen baten emakida errebokatzeko aukera.
        • Goi-zuzendaritzako lan-kontratu berezia duten langileak lan-kontratudun langile finkoak hautatzeko organoko kide izateko aukera.
        • Estatuko Administrazioan karrerako funtzionario gisa lanpostuaz jabetzeko epeak.
        • Egonkortze-prozesuen epeak.
        • Joan hona 2. Ingalaterra Administrazio-karrera.
        • Lanpostuaz jabetzeko egunak behin-behineko atxikipenean eta lehiaketa bidez lortutako lanpostuaz baliatzeko aukera
        • Gradu pertsonala aitortzeko zerbitzu berezietan emandako denbora zenbatzea. Aipamen berezia behin-behineko langileen lanpostuei
        • Diziplina-espedientea izapidetzen zaion funtzionarioaren jarduneko zerbitzuan luzapena amaitzeko aukera
        • Lanpostuaz jabetzeko epearen zenbaketa, gradu pertsonala finkatzeko
        • Kidego batean emandako denbora gerora sartzen den kidego berri baten maila pertsonala finkatzeko zenbatzeko aukera
        • C1 azpitaldetik A1 azpitaldera barne-sustapena egiteko aukera
        • Kontsulta egin da gradua aitortzeko aukerari buruz, dagokion mailako lanpostuak hiru urtez etenda betetzeagatik.
        • Irakasle funtzionario batek gradu pertsonala finkatzeko aukerari buruzko kontsulta egin da.
        • Karrera horizontala aplikatzea bitarteko langileei.
        • Joan hona 3. Olaizola II Lan-baldintzak.
        • Enplegatu publikoek letraduaren laguntza izateko eskubidea
        • Erakunde sindikal adierazgarrienetan (LOLS) hautapenezko karguak dituztenen administrazio-egoera
        • Funtzionario publikoak elkargoko kide egiteko derrigortasuna
        • Joan hona 4. Ingalaterra Bateraezintasunak.
        • Unibertsitateko irakasle funtzionarioaren bateraezintasunerako aukera, Norvegiako unibertsitate batek kontratatuz gero.
        • Etenaldi irmoaren egoerako bateragarritasuna.
        • Joan hona 7. Alemania Lanaldia eta ordutegiak.
        • Seme-alabak zaintzeko ordutegi-malgutasunari aplikatu beharreko irizpideak
        • Norberaren gauzetarako baimen-egunak kentzea, ezinbesteko arrazoiak argudiatuta lanera joan ez delako
        • Seme-alabak zaintzeko lanaldi-murrizketa baliatzeko modua
        • Norberaren interesagatik lanaldi murriztua egin ohi duten funtzionarioek oporraldietan edo jaiegunetan ohiko lanaldia egiteko aukera.
        • Seme-alaben zaintzagatik lanaldi murriztua emateko aukera, jendaurreko arreta jarraitua eskaintzen duen lanpostu bat betetzen duen funtzionario bati (APC)
        • Lanaldi berezia duten funtzionarioek uztartze-neurriez baliatzeko aukera dute.
        • Udako lanaldia 12 urte arteko seme-alabentzat.
        • Ordu-poltsa aplikatzea eta ezinbesteko betebeharra.
        • Joan hona 10. Lanpostuak betetzea.
        • Trukaketa eskaera eta beste mugikortasun kasu batzuk.
        • Baja mediko batean, funtzionario bat zerbitzu-eginkizunetan betetako lanpostu batetik kentzeko aukera.
        • Lehiaketa bidez lortutako lanpostuan funtzionario izendatzeko aukera, lanpostu horrek, kargu-uztea geroratu izanagatik, okupatuta jarraitzen duenean.
        • Aldaketak lanpostuak betetzeko sisteman izango dituen ondorioak.
        • Senide baten gaixotasun larriagatiko baimena dela-eta, luzapenean dagoen funtzionario baten kargu-uztea atzeratzea.
        • Funtzionarioen osasun-arrazoiengatiko mugikortasunaren eremu subjektiboaren barruan, haien legezko tutoretzapean dauden pertsonak sartzeko aukera.
        • Kidego bereko edo ezberdineko bi lanpostu esleitzea, jabetza aldia bat ez datorrenean.
        • Funtzionario bat behin-behineko atxikipenean betetzen duen plazaren merezimendu-lehiaketara ez aurkeztearen ondorioak.
        • Joan hona 11. Emandako zerbitzuak aintzat hartzea.
        • Lanaldi partzialean aurretik emandako zerbitzuak aintzat hartzea.
        • Aurretiazko zerbitzuak aintzat hartzea – Administrazio Instituzionala.
        • Aurretiazko zerbitzuak aitortzea – Atzerrian emandako zerbitzuak.
        • Aurretiko zerbitzuak onartzea – Langile lan-kontratudunak.
        • Aurretiko zerbitzuak ezagutzea – Lotura mota.
      • 12. Lan-araubidea.
      • 15. Etapa: Ordainsariak.
      • 16. Gizarte Segurantza Funtzionarioak.
      • 17. Administrazio-egoerak.
      • 14. Erantzukizuna
        • Joan hona BODECO ren historikoa
        • BODECO BATERATUAREN INDIZEA, 23-28 ZENBAKIAK
      • 19. Oporrak, baimenak eta lizentziak.
      • Joan hona Beste batzuk
      • BODECO ren historikoa
        • Joan hona 1. Ingalaterra Funtzionario izaera eskuratzea, eskuratzea eta galtzea.
        • A2 azpitaldera sartzeko aukera, graduko titulu ofizialeko 180 kreditu gaindituta
        • 70 urtetik gorako behin-behineko langileen izendapena
        • Titulazio ofizialak eta administrazio publikoetan, organismo publikoetan eta zuzenbide publikoko erakundeetan sartzeko ondorioak.
        • Hautaketa-ikastaroa eta jaiotza-baimena bateragarri egiteko aukera.
        • Bitarteko funtzionarioak jarduneko zerbitzuan luzatzeko aukera mahaigaineratu da.
        • Ezinezkoa da oposizio-prestatzaile bat hautaketa-organo bateko kide izatea.
        • Lanpostuaz jabetzeko aukera, egoera hauetan: aldi baterako ezintasuna, haurdunaldiaren ondorioa edo ez, haurdunaldiko arrisku-egoera edo amatasun-baja.
        • Titulu hau beharrezkoa da lanbide arautuak dituzten A1 Azpitaldeko kidegoetan sartzeko.
        • Zerbitzu aktiboan luzapena ukatzeko aukera.
        • Desgaitasuna berrikustea hautaketa-prozesu batean.
        • Beste administrazio publiko batzuetan zerbitzuan dagoen funtzionario bat erretiratzeko eskumena duen organoa.
        • Funtzionario publiko batek bere borondatez ezintasunagatik edo erretiroagatik erretiroa hartzeko aukera, eginkizun-etenaldiko egoeran dagoenean.
        • Diziplina-espediente bidez kaleratua izan ondoren enplegu publikora sartzeko aukera, lan-kontratudun irakaslea izanik.
        • BBBn bitarteko funtzionario baten izendapena jasotzeko aukera, kidego horretako karrerako funtzionarioa izanez gero.
        • Zerbitzu aktiboan jarraitzeko luzapen baten emakida errebokatzeko aukera.
        • Goi-zuzendaritzako lan-kontratu berezia duten langileak lan-kontratudun langile finkoak hautatzeko organoko kide izateko aukera.
        • Estatuko Administrazioan karrerako funtzionario gisa lanpostuaz jabetzeko epeak.
        • Egonkortze-prozesuen epeak.
        • Joan hona 2. Ingalaterra Administrazio-karrera
        • Lanpostuaz jabetzeko egunak behin-behineko atxikipenean eta lehiaketa bidez lortutako lanpostuaz baliatzeko aukera
        • Gradu pertsonala aitortzeko zerbitzu berezietan emandako denbora zenbatzea. Aipamen berezia behin-behineko langileen lanpostuei
        • Diziplina-espedientea izapidetzen zaion funtzionarioaren jarduneko zerbitzuan luzapena amaitzeko aukera
        • Lanpostuaz jabetzeko epearen zenbaketa, gradu pertsonala finkatzeko
        • Kidego batean emandako denbora gerora sartzen den kidego berri baten maila pertsonala finkatzeko zenbatzeko aukera
        • C1 azpitaldetik A1 azpitaldera barne-sustapena egiteko aukera
        • Gradua aitortzeko aukera, dagokion mailako lanpostuak hiru urtez etenez betetzeagatik
        • Irakasle funtzionario batek gradu pertsonala finkatzeko aukera
        • Karrera horizontala aplikatzea bitarteko langileei
        • Joan hona 3. Olaizola II Eskubideak eta betebeharrak
        • Enplegatu publikoek letraduaren laguntza izateko eskubidea
        • Erakunde sindikal adierazgarrienetan (LOLS) hautapenezko karguak dituztenen administrazio-egoera
        • Funtzionario publikoak elkargoko kide egiteko derrigortasuna
        • Joan hona 4. Ingalaterra Bateraezintasunak
        • Unibertsitateko irakasle funtzionarioaren bateraezintasunerako aukera, Norvegiako unibertsitate batek kontratatuz gero
        • Bateragarritasuna etenaldi irmoan zehar
        • Joan hona 5. Tiran +29.53 Jardunaldiak eta ordutegiak
        • Seme-alabak zaintzeko ordutegi-malgutasunari aplikatu beharreko irizpideak
        • Norberaren gauzetarako baimen-egunak kentzea, ezinbesteko arrazoiak argudiatuta lanera joan ez delako
        • Seme-alabak zaintzeko lanaldi-murrizketa baliatzeko modua
        • Norberaren interesagatik lanaldi murriztua egin ohi duten funtzionarioek oporraldietan edo jaiegunetan ohiko lanaldia egiteko aukera.
        • Seme-alaben zaintzagatik lanaldi murriztua emateko aukera, jendaurreko arreta jarraitua eskaintzen duen lanpostu bat betetzen duen funtzionario bati (APC)
        • Lanaldi berezia duten funtzionarioek uztartze-neurriez baliatzeko aukera dute.
        • Udako lanaldia 12 urte arteko seme-alabentzat.
        • Ordu-poltsa aplikatzea eta ezinbesteko betebeharra.
        • Joan hona 6. D.B. Lanpostuak betetzea
        • Trukaketa eskaera eta beste mugikortasun kasu batzuk.
        • Baja mediko batean, funtzionario bat zerbitzu-eginkizunetan betetako lanpostu batetik kentzeko aukera.
        • Lehiaketa bidez lortutako lanpostuan funtzionario izendatzeko aukera, lanpostu horrek, kargu-uztea geroratu izanagatik, okupatuta jarraitzen duenean.
        • Aldarazpenaren ondoreak lanpostuak hornitzeko sisteman
        • Senide baten gaixotasun larriagatiko baimena dela-eta, luzapenean dagoen funtzionario baten kargu-uztea atzeratzea.
        • Funtzionarioen osasun-arrazoiengatiko mugikortasunaren eremu subjektiboaren barruan, haien legezko tutoretzapean dauden pertsonak sartzeko aukera.
        • Kidego bereko edo ezberdineko bi lanpostu esleitzea, jabetza aldia bat ez datorrenean.
        • Funtzionario bat behin-behineko atxikipenean betetzen duen plazaren merezimendu-lehiaketara ez aurkeztearen ondorioak.
        • Unibertsitate-titulu ofizialen lehiaketetan eman beharreko balorazioa
        • Aldi baterako ezintasuna izanda, lanpostuaz jabetzea zerbitzu eginkizunetan
        • Militarra Administrazio Zibilera itzultzeko aukeraren tratamendua
        • Langile militarrek Administrazio zibilean lanpostuak betetzeko aukera
        • Izendapen askeko lanpostutik kenduz gero, beste Administrazio bateko funtzionarioari esleitu beharreko lanpostua
        • Lanpostuaz jabetzeko epeei buruzko hainbat kontu
        • Zerbitzu-eginkizunak, seme-alabak zaintzeko eszedentzia-egoeratik.
        • Aldi baterako ezintasuneko funtzionario lehiaketaren bidez lortutako lanpostutik kentzea eta lanpostuaz jabetzea.
        • Joan hona 7. Alemania Emandako zerbitzuak aintzat hartzea
        • Lanaldi partzialean aurretik emandako zerbitzuak aintzat hartzea
        • Aurretiazko zerbitzuak aintzat hartzea – Administrazio Instituzionala
        • Aurretiazko zerbitzuak aitortzea – Atzerrian emandako zerbitzuak
        • Aurretiazko zerbitzuak aintzat hartzea – Langile lan-kontratudunak
        • Aldez aurreko zerbitzuak aintzat hartzea – Lotura mota
        • Joan hona 8. Tiran +29.53 Erantzukizuna
        • Leku ezezagunean dagoen funtzionarioari diziplina-espedientea artxibatzeko aukera
        • Behin-behineko langileei diziplina-araubidea aplikatzea
        • Zehapen larriaren preskripzioa
        • Gradu pertsonala gordetzea, funtzionario gisa errehabilitatu ondoren
        • Hitzarmenetik kanpoko lan-kontratudun langileei aplikatu beharreko diziplina-araubidea
        • Joan hona 12. Oporrak, baimenak eta lizentziak
        • Minbizia edo beste gaixotasun larriren bat duen seme-alaba adingabea zaintzeko baimena: bi gurasoek lan egitearen irizpidea
        • Ezinbesteko betebeharragatiko baimena
        • Azterketetan parte hartzeko baimenari eta beste behin betiko gaitasun probei buruzko gaiak
        • Gaixotasuna dela-eta senideak zaintzeko lanaldia murrizteari buruzko gaiak
        • Aldi baterako ezintasuneko egoeran egoteagatik lan-kontratudun aldi baterako langileei hartu gabeko oporrak ordaintzea.
        • Aldi baterako ezintasuneko egoeran dauden senitartekoak zaintzeko lanaldi-murrizketa
        • Funtzionari batek, lanerako ezintasuneko gehienezko epea agortu ondoren, gaixotasunagatiko bajak bidaltzen jarraitzen duenean jarraitu beharreko jardunbidea
        • Emakumeen eta Gizonen Berdintasun Eragingarrirako martxoaren 22ko 3/2007 Lege Organikoaren 59. artikuluaren aplikazio-eremua zabaltzeko aukera, adopzioagatiko baimenak oporrak eten ditzan.
        • Adoptatzeko baimena, bi urte lehenago berarekin ezkondu zen emaztearen semea adoptatzen duen funtzionarioari.
        • Jaiotza-baimena lanaldi partzialean hartzea
        • Alkatearen eginkizun jakin batzuk betetzeko ezinbesteko betebeharra betetzeko baimena ematea
        • Opor-egunen eta norberaren gauzetarako egunen zenbaketa, norberaren gauzetarako lizentzia hartu bada.
        • Soldatarik gabeko edoskitze-denboraren kenketa edoskitze-baimenaren zenbaketatik, lanaldi osoetan.
        • Criterio interpretativo actual del término “distinta localidad” a efectos del permiso del artículo 48 a) TRLEBEP.
        • Larunbatak egun baliodun/baliogabetzat joko dira familiakoaren heriotza, istripu edo gaixotasun larriagatik ematen den baimenaz gozatzeko.
        • Opor-egunak, opor-egun independenteak eta norberaren gauzetarako egunak jarraian hartzeko aukera.
        • Joan hona 13. Beste batzuk
        • Zerga Administrazioak
          • Joan hona 13. BESTELAKOAK
          • Estatuaren Administrazio Orokorreko ziurtagiriak
          • NAPIren eta Funtzio Publikoaren eskumenak hautaketa-prozesuetan
          • Web eta ohiko galderen funtzioa (FAQ) artxiboen bilduma.
    • Honen azala Lan Harremanak
      • Joan hona Gizarte-elkarrizketa
        • Joan hona Negoziazio kolektiboa
          • Joan hona Estatuko Administrazio Orokorraren negoziazio kolektiboa
          • Funtzionarioen Negoziazio Mahaia
            • Joan hona Funtzionarioak, estatutupekoak eta lanekoak negoziatzeko mahaia
            • Mahai delegatuak
          • Joan hona Lan-kontratuko langileen negoziazioa IV. Hitzarmen Bakarra
            • Joan hona Batzorde Paritarioa
            • Batzorde Paritarioaren aktak
            • Civea-ren erabakiak indarrean
          • Negoziazio Batzordea
          • Joan hona Lan-kontratuko langileen V. Hitzarmen Bakarraren negoziazioa
            • Joan hona Negoziazio Batzordea
            • Aktak
          • Informazio orokorra
        • Administrazio Publikoen Negoziazio Mahai Orokorra
        • Administrazioaren eta sindikatuen arteko akordioak negoziazio-mahai orokorretan
        • Administrazioaren eta sindikatuen arteko akordioak Hitzarmen Bakarreko AGEko lan-kontratudunentzat
        • Beste akordio batzuk
      • Hauteskunde sindikalak
      • Estatuko Administrazio Orokorreko langileen greben segimendua
        • Joan hona Erakunde sindikalentzako diru-laguntzak
        • Aurreko deialdiak
      • Joan hona Igualdad.
      • Genero-berdintasunerako planak
      • Bateragarritasuna eta erantzunkidetasuna
      • Emakumeen aurkako indarkeria
      • Lan eta sexu jazarpenaren aurrean
    • Erantzukizun Sozial Korporatiboa
    • Prebentzioa
    • Honen azala Lankidetza-organoak
      • Joan hona Nazioarteko harremanak enplegu publikoaren arloan
        • Joan hona Europako Batasuna
        • EUPAN sarea
        • ADMINISTRAZIO ZENTRALETARAKO GIZARTE-ELKARRIZKETARAKO EUROPAKO BATZORDEA
        • Consejo de la Unión Europea
        • Grupo de trabajo
      • Ekonomia Lankidetza eta Garapenerako Erakundea (ELGE)
      • Mugikortasuna internacional
      • Relaciones aldebiko
    • Erakundeen arteko lankidetza-organoak
    • Honen azala Langileen Erregistro Nagusia
      • Joan hona BBBren buletina
      • 2006 baino lehenagoko buletinak
      • Albisteen historikoa
    • Administrazio publikoetako langileen bilakaera
    • Autonomia-erkidegoetako langileen bilakaera jarduera-eremuaren arabera
    • Langileen zahartzeari buruzko azterketak Estatuko Administrazio Orokorrean
    • Siep gunea
      • Joan hona Langileen Erregistro Nagusiaren dokumentazioa
      • Funtzionarioen inprimakiak
        • Joan hona Lan-kontratudunen inprimakiak
        • Lanbide-taldean eta -kategorian oinarritutako lanbide-sailkapeneko sistema duten lan-kontratuko langileak
        • Lanbide-taldeetan, lanbide-espezialitateetan eta/edo lanbide-familietan oinarritutako lanbide-sailkapeneko sistema duten lan-kontratuko langileak
      • Izena emateko inprimakiak
      • Irakasle funtzionarioen inprimakiak
        • Joan hona Lan-kontratudun irakasleen inprimakiak
        • El grupo de Lanbide-y de los trabajadores de los trabajadores de los empleo de los lanbide-sailkapeneko sistema
        • Lanbide-taldeetan, lanbide-espezialitateetan eta/edo lanbide-familietan oinarritutako lanbide-sailkapeneko sistema duten lan-kontratuko langileak
    • Honen azala ISPA gunea
      • Joan hona ISPA 2025
      • Autonomia-erkidegoak
      • Nafarroako Foru Komunitatea
      • Udalak
      • Toki-korporazioetako hautetsiak
      • Uharteetako foru-aldundiak, kontseiluak eta kabildoak
      • Joan hona ISPA-REN ESTATISTIKAK
      • Toki-erakundeetako eta autonomia-erkidegoetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2024
      • Toki-erakundeetako eta autonomia-erkidegoetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2023
      • Toki-erakundeetako eta autonomia-erkidegoetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2022
      • Toki-erakundeetako eta autonomia-erkidegoetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2021
      • Toki-erakundeetako eta autonomia-erkidegoetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2020
      • Toki-erakundeetako eta autonomia-erkidegoetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2019
      • Toki entitateetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2018
      • Toki entitateetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2017
      • Toki entitateetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2016
      • Toki entitateetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2015
      • Toki entitateetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2014
    • NAFARROA ISPA 2025
    • Honen azala Gaikuntza nazionala duten toki-administrazioko funtzionarioak
    • Erabilera-unitateak
    • FHCN Araudi erregulatzailea
    • El Gobierno Vasco / Primer destinoren
      • Joan hona Lehiaketa arruntak lanpostu erreserbatuak hornitzeko
        • Joan hona Aurreko lehiaketa arruntak
        • 2023 lehiaketa arrunta
        • 2022 lehiaketa arrunta
        • 2021 lehiaketa arrunta
        • 2020ko lehiaketa arrunta
        • 2019ko lehiaketa arrunta
        • 2018ko lehiaketa arrunta
        • 2017ko lehiaketa arrunta
      • 2024 lehiaketa arrunta
      • Joan hona Lanpostu erreserbatuak hornitzeko lehiaketa unitarioak
        • Joan hona Aurreko lehiaketa unitarioak
        • 2022 lehiaketa unitario
        • Euskal Autonomia Erkidegoko 2022 Lehiaketa Unitarioa
        • 2021 Lehiaketa Bateratua
        • 2020ko Lehiaketa Bateratua
        • 2019 lehiaketa bateratua
        • 2018ko lehiaketa unitarioa
        • 2017ko lehiaketa unitarioa
      • 2023 lehiaketa unitario
      • Joan hona Gaikuntza nazionala duten toki administrazioko funtzionarioen egoera administratiboak aldatzea
      • Servicios especiales
      • Jarduneko itzulketak (lanpostu hutsak administrazio-egoeretarako bakarrik)
      • Servicio de otra administración pública.
        • Joan hona Gidabaimenak
        • ARNASA HARTZEKO SENIDEAK
        • ESZEDENTZIA INTERES PARTIKULARRAGATIK
        • ESZEDENTZIA, SERVICIOS EN EL SECTOR PÚBLICO
        • ESZEDENTZIA, FHN-REN BESTE AZPIESKALA BATEAN ZERBITZUAK EMATEAGATIK
          • Joan hona FAMILIARENTZAKO ESZEDENTZIA ELKARTZEAGATIK
          • GENERO-INDARKERIAZKO ESZEDENTZIA
        • INDARKERIA TERRORISTAREN ESZEDENTZIA
    • Certificados de la Administración Local
      • Joan hona Tareas de servicio / Metaketak
      • Tareas de servicio
      • Funtzio erreserba metaketa
      • Joan hona Merezimendu orokorren inskripzioa
      • Norberaren graduaren aldaera
      • Izen-ematea
      • Dar nombre de la formación o mejora
      • Aurretiko izen-ematea
      • Merezimenduei buruzko bizitza pertsonala, familiakoa eta lanekoa uzteari buruzkoa
      • Joan hona Beste prozedura batzuk
      • Permar los derechos de las personas guardadas
      • Consulta sobre el proceso de comunicación
      • Por ejemplo:
      • Erretiro- eta jarduera-baimenak
  1. Hasiera
  2. Funtzio Publikoa
  3. Funtzio Publikoa
  4. Araubide juridikoa
  5. Beste batzuk
  6. 1. Ingalaterra Funtzionario izaera eskuratzea, eskuratzea eta galtzea.

Titulu hau beharrezkoa da lanbide arautuak dituzten A1 Azpitaldeko kidegoetan sartzeko.

A1 azpitaldeko kidego “orokorretan” sartzeko, ezin da unibertsitate-masterreko titulurik izan, lehenago azaldu den bezala, eta beharrezkoa da gradu-titulua edo aurreko araudiko dagokion titulua izatea.

Bestalde, kidego “berezietan” sartzeko, zeinaren funtsezko helburua araututako lanbide batean aritzea baita, araututako lanbidean aritzeko gaitzen duen titulua edukitzea eskatzen da, hau da, kasu bakoitzean lanbide horretan aritzeko gaitzen duen titulua edo tituluak eduki behar dira.

Horrela, lanbidean jarduteko gaitzen duen titulua Unibertsitate Masterra edo aurreko antolamenduari dagokiona bada (Ingeniaria edo Arkitektoa), horietako bat izango da deialdian parte hartu nahi duenak izan beharko duena; beti ere, adierazten den bezala, lanbide arautu bati dagozkion funtzioak garatzea xede duen Kidego edo Eskala bat denean.

Kontsulta honetan, lanbide arautuak dituzten A1 Azpitaldeko kidegoetan sartzeko zer titulu behar den planteatzen da.

Era berean, Graduko, Lizentziaturako, Ingeniaritzako edo Arkitekturako titulazioa generikoki eskatzen den Teknikari lanpostu baterako deialdia bada: Gradua ez duten baina Ingeniaritza Teknikoa eta Ingeniaritzako lanbide arauturen batean aritzeko gaitzen duen Masterra duten pertsonak sartzeko aukera dago.

Lehenik eta behin, arlo horretako eskumen-araubidea zehaztu behar da.

Hala, Hezkuntza, Lanbide Heziketa eta Kirol Ministerioa da titulazio ofizialen arloan eskumena duen ministerio-saila, eta hari dagokio, halaber, hala badagokio, tituluen arteko baliokidetasunak ezartzea.

Bestalde, lanbide arautuen araubidea Zientzia, Berrikuntza eta Unibertsitate Ministerioaren eskumena da.

Alderdi hori argitu ondoren, eta ministerio-sail horiek azkenean eman dezaketenari kalterik egin gabe, honako hau adierazi behar da:

Urriaren 30eko 5/2015 Legegintzako Errege Dekretuaren bidez onartutako Enplegatu Publikoaren Oinarrizko Estatutuaren Legearen testu bateginaren 76. artikuluak eta hirugarren xedapen iragankorrak administrazio publikoen zerbitzura funtzionario izateko titulazio-baldintzak arautzen dituzte.

Zehazki, A Taldeko Kidego edo Eskaletara –A1 eta A2azpitaldeak– sartzeko hauxe xedatu du: “graduko unibertsitate-tituluaren jabe izatea eskatuko da. Legeak beste unibertsitate-tituluren bat eskatzen duenean, hori hartuko da kontuan”.

Beraz, transkribatutako aginduaren arabera, A taldean, A1 azpitaldean eta A2 azpitaldean sartzeko, graduko unibertsitate-titulua eduki behar da, edo, hala badagokio, legeak eskatzen duen beste unibertsitate-titulu bat.

Gainera, kontuan hartu behar dira aurreko antolamenduari dagozkion unibertsitate-titulu ofizialetarako ezarritako aurreikuspenak; izan ere, Unibertsitate-irakaskuntzen antolamendua eta haien kalitatea ziurtatzeko prozedura ezartzen dituen irailaren 28ko 822/2021 Errege Dekretuaren lehenengo xedapen gehigarrian ezartzen denaren arabera, urriaren 29ko 1393/2007 Errege Dekretuak (unibertsitate-irakaskuntza ofizialen antolamendua ezartzen duena) lehen egiten zuen bezala jarraitzen dute:

“Lehenengo xedapen gehigarria. GHEEren aurreko antolamenduari dagozkion unibertsitate-titulu ofizialen eraginkortasuna.

1. Ingalaterra Goi-mailako Hezkuntzaren Europako Esparruaren printzipioen arabera ezarritako unibertsitate-irakaskuntzen oraingo antolaketa baino lehenagoko ikasketa-planen arabera lortutako unibertsitate-titulu ofizialek beren ondorio akademiko guztiak mantenduko dituzte, eta, hala badagokio, baita profesionalak ere.”

Ildo horretan, aurreko antolamenduko unibertsitate-titulu ofizialek baliozkoak izaten jarraitzen dute funtzionarioen kidego edo eskaletan sartzeko, aurreko antolamenduaren arabera baliozkoak ziren modu berean. Horrela, lizentziatu, ingeniari edo arkitekto tituluek A1 azpitaldeko kidegoetan sartzeko ahalmena ere ematen dute.

Beraz, arau orokor gisa, A1 azpitaldean sartzeko, beharrezkoa izango da gradu-, lizentziatu-, arkitekto- edo ingeniari-titulua izatea.

Halaber, unibertsitate-antolamendu berrian oinarrituta, ulertzen da Unibertsitate Masterraren titulu ofiziala ez dela, berez, A Taldean sartzeko gaitzen duen titulua, eta, beraz, beharrezkoa da, gainera, bai Graduko titulu ofiziala izatea, bai Masterrean sartzeko aukera eman duen aurreko unibertsitate-antolamenduko beste titulu ofizialen bat.

Zentzu honetan, beharrezkoa da bereiztea batetik, bertan sartzeko titulu zehatzik eskatzen ez duten Kidego eta Eskalak, maila zehatz bateko unibertsitate-titulu ofiziala izatea besterik ez dutenak –p.ej Gradu edo Graduatu Titulua – eta, bestetik, titulu ofizial jakin bat izatea eskatzen duten beste Kidegoak.

Hala, edozein unibertsitate-titulu ofizial izatea eskatzen denean, erreferentzia, legearen arabera, gradu-titulua edo aurreko antolamenduko unibertsitate-titulu ofizialak (lizentziaduna, ingeniaria edo arkitektoa) dira; hala ere, unibertsitate-masterraren titulua edukitzeak ez du esan nahi, betiere, titulu horietako bat eduki behar denik; izan ere, egoera jakin batzuetan, master-ikasketak egin ahal izan dira titulu horiek eduki gabe.

Hori dela eta, esan izan da Unibertsitate Masterrak ez duela egiaztatzen A1 Azpitaldean (Lizentziaduna, Ingeniaria edo Arkitektoa) sartzeko gaitzen duen gradu-titulurik edo aurreko ordenazioko tituluren bat duenik, eta, beraz, A1 Azpitaldeko Kidegoan edo Eskalan sartzeko, indarrean dagoen unibertsitate-antolamenduaren arabera, Masterraz gain Gradua izatea eskatzen dela.

Gainera, zenbait ordenamendu autonomiko, Enplegatu Publikoaren Oinarrizko Estatutua garatze aldera, eta lehen aipatutako 76. artikuluan jasotako aurreikuspenaz baliatuz, honako hau “legeak eskatzen duen beste unibertsitate-titulu bat”- A1 azpitaldean sailkatutako kidegoetan sartu ahal izateko, bi tituluak izan behar dituzte: gradua eta unibertsitate-masterra, biak; edo, bestela, aurrez aipatutako antolamenduko tituluren bat (lizentziaduna, ingeniaria edo arkitektoa).

Horri dagokionez, eta ondorio akademikoetarako baino ez bada ere, Goi Mailako Hezkuntzako Kualifikazioen Espainiako Esparrua (MECES) arautzea, funtsean, urriaren 18ko 889/2022 Errege Dekretuan dago jasota. Errege-dekretu horren bidez, atzerriko hezkuntza-sistemetako unibertsitate-irakaskuntzen homologazio-, baliokidetasun- eta baliozkotze-baldintzak eta -prozedurak ezartzen dira, eta Espainiako Unibertsitate Ikasketen Esparruko mailei dagozkien ebazpenak ezartzen dira, Unibertsitate Ikasketen Antolamenduko Titulazio Titulu Ofizialen aurreko mailaketa Antolamendu Ordenazio Tekniko Berrikoak bezala sailkatu diren bitartean. Unibertsitate-titulu Ikasketen Graduazio Graduazio Ofizialei dagozkien 2. Graduazio Titulu Titulu Tekniko eta Gradu Ofizialei dagozkien titulu Ofizialei dagozkien ebazpenak ere ezarri dira, aurreko mailaketa berrikoak, aurreko mailetan, Ikasketen Antolamendu Graduazio Graduazio Graduazio Tekniko

Adierazitako aurreikuspen horiek, unibertsitate-titulu jakin bat eskatzen ez zaien kidego edo eskaletan sartzeko aplikagarriak direnak, unibertsitate-titulu jakin bat eskatzen den kasuei lotuta jarri behar dira. Titulu horiek bat etorri ohi dira “araututako lanbide” batean aritu diren kidegoekin, EBZLren 76. artikuluan jasotako aurreikuspenean oinarritzen baitira. Artikulu horrek aurreikusten duenez, legeak beste unibertsitate-titulu bat eskatzen duenean, hura izango da kontuan hartu beharrekoa.

Horri dagokionez, gogoratu behar da “Lege” terminoak ez diola soilik formalki aldarrikatu den arauari erreferentzia egiten, gure ordenamenduan indar bera edo “handiagoa” duten arauak ere barnean hartzen baititu.

Ildo horretan, Erkidegoko arauak nahitaez bete behar dituzte estatu kideek, eta lehentasuna dute nazioko Zuzenbidearen aurrean.

Halaber, gogora ekarri behar da, Erkidegoko ordenamenduaren barruan, arau jakin batzuek, zehazki, zuzentarauek, ez dutela ezartzen gure ordenamenduan nola sartu behar diren, baina bai haien helburua; beraz, ordenamendura ekarri behar dira, eta, adierazi den bezala, barne-zuzenbidearen gainetik egon behar dute.

Hala, Europako Parlamentuaren eta Kontseiluaren 2005eko irailaren 7ko 2005/36/EE Zuzentaraua eta Kontseiluaren 2006ko azaroaren 20ko 2006/100/EE Zuzentaraua gure ordenamendura egokitzen dituen azaroaren 8ko 1837/2008 Errege Dekretuaren bidez eta abokatuaren lanbidearen alderdi jakin batzuei buruzko Kontseiluaren 2006ko azaroaren 20ko 2006/100/EE Zuzentarauaren bidez Espainiako ordenamendu juridikoan txertatu da lanbide arautuen Europako arauketa.

Zehazki, Errege Dekretu horren 12.9 artikuluak honako hau aurreikusten du:

“Tituluak Espainian araututako jarduera profesionaletan aritzeko gaitzen badu, dagozkion ikasketa-planak zer baldintzatara egokitu behar diren ezarriko du Gobernuak; baldintza horiek, gainera, aplikatu beharreko Europako araudira egokitu beharko dira. Ikasketa-plan horiek, betiere, lanbide horretan aritzeko behar diren gaitasunak eskuratzeko moduan diseinatu beharko dira. Ondorio horietarako, unibertsitateak ikasketa-plana baldintza horietara egokitzen dela justifikatuko du.

Europako Erkidegoko araudiak prestakuntza-eskakizun bereziak ezartzen dituen kasuetan, Gobernuak aurreko paragrafoan aipatzen diren baldintzak ezarriko ditu, nahiz eta dagokion gradu-tituluak dagokion lanbide-jarduerarako gaikuntza eman ez, baina gaikuntza-titulutzat zehaztu den master-titulua eskuratzeko baldintza izan”.

Eta Errege Dekretu horren 15.4 artikuluak honela dio:

“Tituluak Espainian araututako jarduera profesionaletan aritzeko gaitzen badu, dagozkion ikasketa-planak zer baldintzatara egokitu behar diren ezarriko du Gobernuak; baldintza horiek, gainera, aplikatu beharreko Europako araudira egokitu beharko dira. Ikasketa-plan horiek, betiere, lanbide horretan aritzeko behar diren gaitasunak eskuratzeko moduan diseinatu beharko dira. Ondorio horietarako, Unibertsitateak ikasketa-plana baldintza horietara egokitzea justifikatuko du”.

Bestalde, bederatzigarren xedapen gehigarriak honako hau aurreikusten du:

“Hezkuntza eta Zientzia Ministerioak errege-dekretu honen I. eranskinaren edukiak zehaztuko ditu, eta horietara egokitu beharko dira ikasketa-planen egiaztapena lortzeko eskaerak errege-dekretu honen 12.9 eta 15.4 artikuluetan aipatzen diren kasuetan, Unibertsitateen Kontseiluak txostena egin ondoren eta, hala badagokio, tartean dauden elkargo eta elkarte profesionalei entzun ondoren”.

Horregatik, begien bistakoa dirudi lanbide arautu bat gauzatzen bada, esate baterako, nekazaritza-ingeniaria, lanbide horrek eskatzen dituen ezagutzak eta gainerako trebetasunak edo gaitasunak izan behar dituela, are gehiago herritarren interes orokorrei eta interes kolektibo eta indibidualei eragingo dien jarduera bada. Izan ere, arau bakar batek ere ez du ezarri titulazioaren salbuespenik Administrazio Publikoaren eremuan araututako lanbide batean aritzeko.

Izan ere, indarrean dagoen legeriak xedatzen du lanbide arautu baten ezagutzak, trebetasunak eta gaitasunak eskuratzeko eta egiaztatzeko, dagokion lanbidean aritzeko dagokion titulu gaitzailea lortzera bideratutako irakaskuntza guztiak gainditu behar direla, eta ez dagoela beste bide baliokiderik, ez eta Administrazio Publikoan sartzeko hautaketa-prozesua bera ere.

Beraz, araututako lanbideetan jarduteko kidego edo eskala bakoitzean sartzeko, interesdunak dagokion lanbidean aritzeko gaitzen duen dagokion titulazioa izan beharko du; esate baterako, nekazaritza-ingeniarien kasuan, dagokion unibertsitate-masterraren titulu ofiziala, edo unibertsitate-titulazioen aurreko araubideko ingeniari-titulu ofiziala.

Alde horretatik, Unibertsitate Masterraren titulua dakarten ikasketak egin ahal izateko –titulu horrek ahalbidetuko du, azkenean, lanbidean sartzeko–, unibertsitate-antolamendu berriaren arabera, beharrezkoa da dagokion gradu-titulua izatea, irakaskuntza horietan sartzeko ahalmena ematen duena, edo, hala badagokio, aurreko antolamenduko ingeniari teknikoaren titulua.

Horregatik, unibertsitate-antolamendu berriari soilik erreparatuz, lanbide arautu bati dagokion Unibertsitate Masterraren titulua duenak, era berean, ikasketa horietan sartzeko ahalmena ematen duen Gradu titulua izan behar du, eta horrek, kasu honetan, Master titulua duenak Gradu titulua ere baduela baieztatzea ahalbidetzen du.

Hala ere, horrek ez du eragozten, orain, aurreko ordenazioko tituluetarako ezarritako erregimena kontuan hartuta, lanbide erregulatu bati dagokion Unibertsitate Masterreko ikasketak egiteko aukera izatea aurreko ordenazioko titulu bat dutenek ere (p. adib., Ingeniari teknikoa edo arkitekto teknikoa).

Ondorioz, A1 Azpitaldeko Kidego “orokorretan” sartzeko, ezin da Unibertsitate Masterreko titulurik aurkeztu, azaldutako moduan, eta beharrezkoa da Graduko titulua edo aurrekoan dagokion titulua izatea.

Bestalde, kidego “berezietan” sartzeko, zeinaren funtsezko helburua araututako lanbide batean aritzea baita, araututako lanbidean aritzeko gaitzen duen titulua edukitzea eskatzen da, hau da, kasu bakoitzean lanbide horretan aritzeko gaitzen duen titulua edo tituluak eduki behar dira.

Horrela, lanbidean jarduteko gaitzen duen titulua Unibertsitate Masterra edo aurreko antolamenduari dagokiona bada (Ingeniaria edo Arkitektoa), horietako bat izango da deialdian parte hartu nahi duenak izan beharko duena; beti ere, adierazten den bezala, lanbide arautu bati dagozkion funtzioak garatzea xede duen Kidego edo Eskala bat denean.

Aurreko paragrafoetan azaldutako ondorioaren osagarri gisa, Unibertsitateen Idazkaritza Nagusiari atxikitako Unibertsitate Politikarako Zuzendaritza Nagusiaren 2014ko maiatzaren 5eko txosten baten zati bat bidaltzen da hona, planteatzen diguten gaiari buruz:

«(…) Lizentziatu, Arkitekto, Ingeniari, Diplomatu, Arkitekto Tekniko eta Ingeniari Teknikoen Katalogoko tituluen ordez titulu berriak jartzean ez da kontuan hartzen Katalogoko titulu bakoitzari Graduko titulu bakarra edo, hala badagokio, Masterrekoa dagokion titulurik. Lanpostu horiek ez dituzte jarraibide orokor propioak eta ez dira izen bakar batekin identifikatzen, aurrekoak bezala; aitzitik, izendapenak unibertsitateek adosten dituztenak dira, eta Kontseiluaren uztailaren 29ko 1393/2010 Errege Dekretuak egiaztatzen ditu, uztailaren 29ko 1361/2010 Errege Dekretuaren bidez. Planteamendu horren salbuespen bakarra araututako lanbideetan aritzeko aukera ematen duten tituluak dira. Kasu horietan, badira jarraibide orokor propioak eta izen-erreserbak, dagozkien Ministro Kontseiluaren Erabakietan eta dagozkien ministro-aginduetan ezarritakoak, baina horrek ez du esan nahi erreserbaz bestelako izenik ez dagoenik.

Tituluen ordezkapenak eta Unibertsitate Titulu Ofizialen Katalogoa desagertzeak, unibertsitate guztietan tituluaren izen bakarra ezabatzearekin batera, zaildu egiten du identifikazioa, kualifikazio jakin bat behar duten lanpostuetara iristeko deialdi batean parte hartzeko eskakizun gisa eskatu behar diren tituluak zehaztu ahal izateko. Horregatik, beharrezkoa da irizpide berriak finkatzea (tituluaren izenaz bestelakoak) deialdi batean eskatzen diren titulazioak ezartzeko.

Horri dagokionez, titulu ofizial berriak lortzera bideratutako ikasketa-plan guztiak ikasleek eskuratu beharreko gaitasunen arabera diseinatzen direnez, formula bat da identifikatzea zer gaitasun eskuratu behar diren kasuan kasuko lanpostuan jarduteko. Behin horiek identifikatuta, nahikoa da izangaiak egiaztatutako prestakuntzarekin alderatzea, haien barnean dauden ala ez jakiteko. (…)

Hala ere, kontuan izan behar da lanbide arautu batzuetan, dagokion gradu-tituluaz gain, master-titulu espezifiko bat ere behar dela. Egoera hori oso titulazio gutxi batzuetara mugatzen da, eta horiek gaitzen dute honako lanbide hauetan jarduteko: nekazaritza-ingeniaria, aire-ingeniaria, bide, ubide eta portuetako ingeniaria, industria-ingeniaria, meatze-ingeniaria, mendi-ingeniaria, ontzi- eta ozeano-ingeniaria, telekomunikazio-ingeniaria (…). Kasu horretan, masterraren titulu espezifikoa izango da, eta ez gradukoa, sartzeko behar dena.

Horrela, eta adibide gisa, Bide, Ubide eta Portuetako Ingeniariaren lanbide arautua gauzatzea eskatzen duen plaza bat bete nahi izanez gero, zure idatzian adierazten duzun bezala, eskatu beharreko titulua edo tituluak indarrean dagoen legeriak horretarako gaitzailetzat jotzen dituenak dira. Titulu horiek, alde batetik, aurreko unibertsitate-antolamenduko Bide, Ubide eta Portuetako Ingeniariarena, Katalogo horretako tituluekin homologatzeari buruzko irailaren 30eko 1954/1994 Errege Dekretuaren Eranskinean argitaratutako Unibertsitate-Titulu Ofizialen Katalogoan sartutakoa; eta, bestetik, unibertsitate-antolamendu berriaren arabera onartutako Unibertsitate-Masterreko titulu espezifikoak, aurrez dagokion Gradu-titulua edukitzea dakartenak. Master-titulu horiek bat etorri behar dute otsailaren 9ko CIN/309/2009 Aginduan ezarritako jarraibide orokorrekin (BOE, 2009ko otsailaren 18koa). Agindu horrek Bide, Ubide eta Portuetako Ingeniari lanbidean jarduteko gaitasuna ematen duten unibertsitate-titulu ofizialak egiaztatzeko baldintzak ezartzen ditu. (…).

Lanbidean jarduteko gaitzen duten master-tituluen kasu zehatz horietan bakarrik ez da aplikatzen A taldean (A1 azpitaldea) gradu-titulu batekin sartzeko printzipio orokorra; izan ere, adierazitako kasuetan izan ezik, Unibertsitate Masterreko tituluek ez dute aukerarik ematen Administrazio Publikoko lanbide-sailkapeneko ezein taldetan sartzeko.

Hori dela eta, beharrezkoa da zehaztea, nahiz eta diplomatu, arkitekto tekniko edo ingeniari tekniko titulu ofiziala dutenek masterreko ikasketa ofizialetan sartzeko aukera izan, unibertsitateek ezartzen dituzten berariazko betekizunetatik eta merezimenduak baloratzeko irizpideetatik harago doan inolako baldintza gehigarririk bete behar izan gabe, horrek ez duela esan nahi master tituluaz osaturiko unibertsitateko diplomadun titulu bat A taldeko (A1 azpitaldea) kidego eta eskaletara sartzeko gaitzen duen titulutzat har daitekeenik. Adierazi den bezala, sarbide horretarako eskatzen den titulazioa gradu-titulu bat da, edo, hala badagokio, lizentziadun, arkitekto edo ingeniariarena, eta ez dago inolako homologazio edo baliokiderik unibertsitate-ikasketa ofizialen antolamendu berriaren arabera ezarritako tituluen eta Unibertsitate Titulu Ofizialen Katalogoko aurrekoen artean.»

Bigarrenik, orain aztertu behar da ea Ingeniari Teknikoaren titulua eta Ingeniari lanbide arautu batean jarduteko gaitzen duen Masterra onartu egingo liratekeen Gradu, Lizentziatura, Ingeniaritza edo Arkitektura titulazioa eskatzen duen deialdi batera aurkezteko.

Aurreko atalean adierazi bezala, TRLEBEPen 76. artikuluak xedatzen du A Taldeko kidego edo eskaletan sartzeko –A1 eta A2azpitaldeak– unibertsitateko Gradu-titulua izatea eskatuko dela, eta A Taldeko kidego edo eskaletan sartzeko –A1 eta A2azpitaldeak– honako hau xedatzen du: “graduko unibertsitate-tituluaren jabe izatea eskatuko da. Legeak beste unibertsitate-tituluren bat eskatzen duenean, hori hartuko da kontuan”.

Adierazi nahi dugu, halaber, aipatutako manuan aurreikusitakoa gorabehera, eta testu bateginaren hirugarren xedapen iragankorrean oinarrituta, ulertzen dela funtzio publikoan sartzeko baliozkoak izaten jarraituko dutela estatutu hau indarrean jartzean indarrean dauden unibertsitate-tituluek, 76. artikuluan aipatzen diren unibertsitate-titulu berrien ezarpena orokortu arte.

Esate baterako, A1 azpitaldeko kidego edo eskaletan sartzeko hautaprobetan parte hartzeko gaur egun egiten diren deialdietan, lizentziadun, ingeniari, arkitekto edo gradu-titulua izatea edo lortzeko moduan egotea eskatzen da.

Kontuan hartu behar dira, gainera, aurreko antolamenduari dagozkion unibertsitate-titulu ofizialetarako ezarritako aurreikuspenak; izan ere, adierazi bezala, Unibertsitate-irakaskuntzen antolamendua eta haien kalitatea ziurtatzeko prozedura ezartzen dituen irailaren 28ko 822/2021 Errege Dekretuaren lehenengo xedapen gehigarrian (arau horrek urriaren 29ko 1393/2007 Errege Dekretua indargabetzen du, unibertsitate-irakaskuntza ofizialen antolamendua ezartzen duena) hau adierazten da:

“Errege-dekretu hau indarrean jarri aurreko ikasketa-planen arabera lortutako unibertsitate-titulu ofizialek beren ondorio akademiko eta, hala badagokio, profesional guztiak mantenduko dituzte”.

Ildo horretan, aurreko antolamenduko unibertsitate-titulu ofizialek baliozkoak izaten jarraitzen dute funtzionarioen kidego edo eskaletan sartzeko, aurreko antolamenduaren arabera baliozkoak ziren modu berean. Horrela, lizentziatu, ingeniari edo arkitekto tituluek A1 azpitaldeko kidego edo eskaletara sartzeko ahalmena ere ematen dute.

Beraz, arau orokor gisa, A1 azpitaldean sartzeko, beharrezkoa izango da gradu-, lizentziatu-, arkitekto- edo ingeniari-titulua izatea.

Zentzu horretan, adierazi zen Unibertsitate Masterraren titulua edukitzeak ez duela esan nahi, beti eta nolanahi ere, titulu horietako bat eduki behar denik, egoera jakin batzuetan Master ikasketak egin ahal izan baitira titulu horiek eduki gabe.

Ildo horretan, eta Araubide Juridikoaren eta Unibertsitate Koordinazioaren Zuzendariordetza Nagusiak 2008ko uztailaren 2an egindako txostenean oinarrituta, funtzio publikoan sartzeko unibertsitateko titulu akademiko zahar eta berriei dagokienez, honako hau ondorioztatu behar da:

822/2021 Errege Dekretuak, irailaren 28koak, unibertsitate-irakaskuntzen antolaketa eta haien kalitatea ziurtatzeko prozedura ezartzen dituenak, unibertsitate-irakaskuntza ofizialen antolamendu berri bat ezartzen du, beste printzipio batzuetan inspiratua eta titulazio berriak lortzera bideratua: Gradua, masterra eta doktoregoa.

Egitura berri horrek aurrekoa ordezten du, baina horrek ez du esan nahi egungo tituluak eta arau horren arabera ezartzen diren berriak baliokideak direnik.

Errege Dekretu horrek ez du inolako prozedurarik aurreikusten egungo lizentziadun, arkitekto eta ingeniari edo diplomadun, arkitekto tekniko eta ingeniari tekniko unibertsitate-titulu ofizialak gradu, master eta doktore berriekin homologatzeko edo baliokidetzeko.

Lehenengo xedapen gehigarrian, egungo tituluen eskubide akademiko eta profesionalak babesteaz gain, arauan ezarritakoaren arabera kredituak aitortzeko aukera ematen zaie gaur egun indarrean dauden titulu ofizialetako baten jabe izan eta gradu-titulu bat lortzera bideratutako ikasketak egin nahi dituztenei.

Bestalde, eta Master tituluak A1 Azpitaldean sailkatutako kidego edo eskaletara sartzeko gaitzen duen aldetik, Lege Araubide eta Unibertsitate Koordinaziorako Zuzendariordetza Nagusiak honako hau adierazten du: “Unibertsitateko Masterraren titulu ofiziala den graduondoko titulua lortzeak ere ez du esan nahi titulu horretara gradu-titulu batekin edo lizentziadun, arkitekto edo ingeniari titulu batekin sartu diren ikasketen baliokidea denik”. Hala, 17. artikuluaren 4. atalean ezarritakoaren arabera, Masterrean onartzeak ez du esan nahi aldez aurreko tituluari dagozkion ondorio akademikoak eta, hala badagokio, profesionalak aldatuko direnik, ez eta ondorio horiek aitortuko direnik ere ikasketa horiek egitea ez den beste ondore batzuetarako.

Era berean, lehen xedapen gehigarri honen arabera, unibertsitateek diplomatu, arkitekto tekniko eta ingeniari teknikoei eska diezaieketen prestakuntza gehigarria Masterreko ikasketa ofizial berrietan onartzeko baino ez da, eta ez dakar inolaz ere lizentziatu, arkitekto edo ingeniari ikasketekin parekatzea.

Laburbilduz, TREBEPen 76. artikuluak gradu-titulua edo, hala badagokio, lizentziaduna, arkitektoa edo ingeniaria eskatzen du A taldean (A1 azpitaldea) sartzeko. Esan bezala, masterraren titulu ofiziala lortzeak ez du esan nahi A1 azpitaldean sartzeko eskatzen diren tituluetako bat ere eduki behar denik. Halaber, graduondoko titulua izan arren, horrek ez du esan nahi gradu-titulua eduki behar denik.

Beraz, Unibertsitate Masterraren titulu ofiziala ez da A Taldean (A1 Azpitaldea) sartzeko gaitzen duen titulua, baizik eta, titulu horrez gain, azpitalde horretan sartzeko eskatzen diren beste tituluetako bat daukanean.

Ondorioz, arau orokor gisa, A1 azpitaldean sartzeko, beharrezkoa izango da graduko titulua, lizentziaduna, arkitektoa edo ingeniaria izatea; eta A2 azpitaldean sartzeko, graduko titulua, unibertsitateko diplomaduna, arkitekto teknikoa eta ingeniari teknikoa; beraz, A taldeko (A1 azpitaldeko) kidegoetan sartzeko, ezin da aurkeztu –azaldu den bezala– unibertsitateko diplomadun edo ingeniari tekniko eta masterreko titulurik.

Beste kontu bat izango litzateke unibertsitateko titulu jakin bat eskatzen den kasuetan kidegoetan enplegu publikoa eskuratzeko aukera izatea. Titulu hori bat dator “lanbide arautua” gauzatzen ari diren kidegoekin –horien argudioak gorago azaldu dira–, eta LEBEPBren 76. artikuluan jasotako aurreikuspenean oinarritzen dira. Artikulu horren arabera, legeak beste unibertsitate-titulu bat eskatzen duenean, unibertsitate-titulu hori izango da kontuan hartu beharrekoa.

Horrek guztiak ez ditu eragotziko, adierazi bezala, beste ministerio-sail batzuei esleitutako eskumenak, beraiei baitagokie informazioa ematea titulazio ofizialen araubideari, tituluen baliokidetasunei eta erregulatutako lanbideen araubideari buruz.

Aurreko guztia gorabehera, gogoratu behar da, zuzendaritza nagusi honen eskumenen araubidearen arabera, zuzendaritza nagusi honek egiten dituen kontsulten erantzunak informatzeko baino ez direla, eta, ondorioz, ez direla irizpide lotesleak, ez dutela ez eskubiderik ez eskubide-itxaropenik sortzen, eta ez dutela inolako loturarik sortzen dagozkien prozedura-motekin. Gainera, nahitaezko izaera edo izaera loteslerik ez dutenez, erantzun horien hartzaile diren organoek, hala badagokio, horietan jasotako iritziarekin bat ez datorren erabakia hartu ahal izango dute azkenean.

Buletin honetan jasotzen diren kontsulten erantzunek erantzuna emateko unean indarrean dagoen araudiaren arabera planteatutako galderei erantzuten diete, eta, beraz, erantzun horiek ondorengo lege-aldaketen edo ebazpen judizialen eragina jasan dezakete.

  • Nabigazio-gida
  • Mapa
  • Harremanetarako
  • Lege-oharra
  • Irisgarritasuna
  • Informazioaren barne-sistema
  • Cookie-politika

© Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako Ministerioa

Cookie-politika

Webgune honek cookie propioak eta hirugarrenenak erabiltzen ditu zerbitzu hobea eskaintzeko. Nabigatzen jarraitzen baduzu, erabilera onartzen duzula uste dugu.

Ikusi cookie-politika