TRLEBEPen bertan funtzionarioentzat araututako adinagatiko nahitaezko erretiroa ezin da behin-behineko langileentzat zabaldu; beraz, 70 urteko adina ez litzateke muga izango behin-behineko langileak izendatzeko edo kargutik kentzeko orduan.
70 urtetik gorako behin-behineko langileen izendapena
70 urtetik gorako behin-behineko langileak izendatzeko aukerari buruzkoa da kontsulta.
Enplegatu Publikoaren Oinarrizko Estatutuaren Legearen testu bategina (aurrerantzean, TRLEBEP) onartzen duen urriaren 30eko 5/2015 Legegintzako Errege Dekretuaren 12. artikuluak erreferentzia egiten die behin-behineko langileei, administrazioetan beren zerbitzuak ematen dituzten enplegatu publikoen motetako bat baitira, honako termino hauetan:
“1. Behin-behineko langileak honako hauek dira: izendapen baten bidez eta modu ez iraunkorrean, espresuki konfiantzazkotzat edo aholkularitza berezikotzat jotzen diren eginkizunak bakarrik betetzen dituztenak eta beren ordainsaria xede horretarako izendatutako aurrekontu-kredituen kontura jasotzen dutenak.
2. Ingalaterra Estatutu hau garatzeko emango diren Funtzio Publikoko legeetan ezarriko da administrazio publikoetako zein gobernu-organok eduki ahal izango dituzten era horretako langileak. Gehieneko kopurua dagokion gobernu-organoak ezarriko du. Kopuru hori eta ordainketa baldintzak publikoak izango dira.
3. Olaizola II Izendapena eta kargu-uztea libreak izango dira. Nolanahi ere, konfiantzazko edo aholkularitzako eginkizuna betetzen duen agintariak uzten duenean utziko du kargua.
4. Ingalaterra Behin-behineko langilea izateak ez du merezimendurik ekarriko funtzio publikora iritsi edo barne-sustapena egin behar denean.
5. Tiran +29.53 Behin-behineko langileei, beren izaeraren ezaugarriak aintzat hartuta egoki denean, karrerako funtzionarioen araubide orokorra aplikatuko zaie”.
Transkribatu den manutik ondorioztatzen denez, behin-behineko langileak izendatzea eta kargutik kentzea ez dira funtzionarioentzat araututakoak bezalakoak.
Alde horretatik, behin-behineko langileek izaera berezia dute, eta horrek karrerako funtzionarioekiko berezitasunak izatea dakar. Berezitasun horietako bat da karrerako funtzionarioak izendatzea eta kargutik kentzea konfiantza politikoko irizpideetan oinarritzen direla, eta ez batean ez bestean ez direla funtzionarioentzat ezartzen diren betekizunak exijitu behar.
Horregatik, nahiz eta funtzionarioentzat ezarritako beste aurreikuspen batzuk aplikatu behar zaizkien, adibidez, baimenen araubidea, ez ordea harremana sortu eta iraungitzeari buruzkoak.
Beraz, TRLEBEPen bertan funtzionarioentzat araututako adinagatiko nahitaezko erretiroa ez da aplikagarria behin-behineko langileentzat, eta, beraz, 70 urteko adina ez litzateke muga izango behin-behineko langileak izendatzeko edo kargutik kentzeko orduan.
Aurreko guztia gorabehera, gogoratu behar da, zuzendaritza nagusi honen eskumenen araubidearen arabera, zuzendaritza nagusi honek egiten dituen kontsulten erantzunak informatzeko baino ez direla, eta, ondorioz, ez direla irizpide lotesleak, ez dutela ez eskubiderik ez eskubide-itxaropenik sortzen, eta ez dutela inolako loturarik sortzen dagozkien prozedura-motekin. Gainera, nahitaezko izaera edo izaera loteslerik ez dutenez, erantzun horien hartzaile diren organoek, hala badagokio, horietan jasotako iritziarekin bat ez datorren erabakia hartu ahal izango dute azkenean.
Buletin honetan jasotzen diren kontsulten erantzunek erantzuna emateko unean indarrean dagoen araudiaren arabera planteatutako galderei erantzuten diete, eta, beraz, erantzun horiek ondorengo lege-aldaketen edo ebazpen judizialen eragina jasan dezakete.