MTDFP logoa
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Hasiera Ministerioa
Ministerioa Organigrama
Organigrama Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako ministroa Digitalizazioko eta Adimen Artifizialeko Estatu Idazkaritza Telekomunikazio eta Azpiegitura Digitalen Estatu Idazkaritza Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritza Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako Idazkariordetza Lege Erregulazioa
Datuen babesa Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan
Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan Aurretiko kontsulta publikoa Entzunaldia eta jendaurreko informazioa
Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana
Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana Komunikazio-jarraibideak Informazio gehigarria Planaren jarraipena
Ministerioaren azala Empleo
Empleo Lan-kontratudunak Funtzionarioak
Digitalizazioa eta IA Telekomunikazioak eta azpiegitura digitalak Funtzio Publikoa
Funtzio Publikoa Idazkaritza
Idazkaritza Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritza Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritzaren Kabineteko zuzendaria Funtzio Publikoaren buletina Talentua erakartzea Gaurkotasuna
Funtzio Publikoa
Funtzio Publikoa Nor gara Enplegurako sarbidea Kudeatu zure bizitza profesionala enplegatu publiko gisa Araubide juridikoa Lan Harremanak Lankidetza-organoak Langileen Erregistro Nagusia ISPA gunea Gaikuntza nazionala duten toki-administrazioko funtzionarioak
Gobernantza Publikoa
Gobernantza Publikoa Gobernantza Publikoko zuzendari nagusia Administrazioa sinplifikatzea eta kargak murriztea Zerbitzuen ikuskapena Herritarrentzako arreta Kalitatea administrazio publikoetan Transparencia Gobernu irekia Erregistro elektronikoak eta egoiliarrak Oficina de ayuda en materia de protección
Bateraezintasuna eta interes-gatazka
Bateraezintasuna eta interes-gatazka Interes Gatazken Bulegoa Gobernuko kideak eta Estatuko Administrazio Orokorreko goi-kargudunak Administrazio Publikoen zerbitzura dauden langileen bateraezintasunak Goi-karguen betetze-mailari buruzko txostenak MASTERCLASS: Gobernu Irekiaren Gida
Komunikazioa Kontaktua Info DANA
Info DANA Medidas adoptadas en relación con la DANA Info Danaren azala
Hasiera
  • Organigrama
  • Datuen babesa
  • Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan
  • Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana
  • Ministerioaren azala
  • Empleo
Digitalizazioa eta IA
Telekomunikazioak eta azpiegitura digitalak
  • Idazkaritza
  • Funtzio Publikoa
  • Gobernantza Publikoa
  • Bateraezintasuna eta interes-gatazka
Komunikazioa
Kontaktua
  • Medidas adoptadas en relación con la DANA
  • Info Danaren azala
texto

Funtzio Publikoa

    • Honen azala Nor gara
    • Funtzio Publikoko zuzendari nagusia
    • Giza Baliabideen eta Ordainsarien Plangintzako zuzendariorde nagusia
    • Giza Baliabideak Antolatzeko zuzendariorde nagusia
    • Lan Harremanetako zuzendariorde nagusia
    • Beste Administrazio batzuekiko Harremanetarako zuzendariorde nagusia
    • Araubide Juridikoko zuzendariorde nagusia
      • Joan hona Enplegu Publikorako Datuen zuzendariorde nagusia
        • Joan hona Enplegu SailaDatu Zuzendariordetza Nagusia
        • Nor gara
        • Historia pixka bat
    • Sektore Publiko Instituzionaleko zuzendariorde nagusia
    • Laguntza Teknikoko Unitateko burua
    • Honen azala Enplegurako sarbidea
      • Joan hona Zalantzak argitzen ditu
      • Zer da enplegu publikoa, eta zer motatako langile publikoak daude?
      • Zergatik da erakargarria niretzat enplegu publikoa?
      • Nola lor dezaket enplegu publikoa eta zein dira beharrezko baldintzak?
      • Zer aukera daude eskuragarri gaur egun, eta nola sar naiteke horietara?
      • Joan hona Ezagutu sakon Enplegu Publikoa
        • Joan hona Herri-administrazioetako langileen estatistika-buletina
        • 2006 baino lehenagoko buletinak
        • Albisteen historikoa
      • Administrazio publikoetako langileen bilakaera
      • Autonomia-erkidegoetako langileen bilakaera jarduera-eremuaren arabera
      • Administrazio publikoetako langileen zahartzeari buruzko azterketak
      • Joan hona Talentua erakartzeko jardunaldiak
      • Talentua Erakartzeko Jardunaldiak 2023
      • Talentua erakartzeko 2022ko jardunaldiak
      • Talentua Erakartzeko Jardunaldiak 2021
      • Talentua erakartzeko 2020ko jardunaldiak
      • Talentua Erakartzeko Jardunaldiak 2019
      • Talentua Erakartzeko Jardunaldiak 2024
      • Joan hona Lan-kontratudunen deialdiak
      • IV. Hitzarmen Bakarreko lan-kontratudun langileentzako deialdiei buruzko informazioa
      • IV. Hitzarmen Bakarretik kanpoko lan-kontratuko langileen deialdiak
      • Joan hona Lan-eskaintza publikoak
        • Joan hona 2024
        • Plazen banaketa interes-arloen arabera
        • Ezgaitasuna duten pertsonentzako plaza-erreserba
        • Joan hona 2023
        • Sarrera libreko plazen banaketa, funtzionarioen eta lan-kontratuko langileen taldeen arabera
        • Plazen banaketa interes-arloen arabera
        • Ezgaitasuna duten pertsonentzako plaza-erreserba
        • Joan hona 2022
        • Sarrera libreko plazen banaketa, funtzionarioen eta lan-kontratuko langileen taldeen arabera
        • Ezgaitasuna duten langileentzako plaza-erreserba
        • Plazen banaketa interes-arloen arabera
      • Joan hona Funtzionarioen deialdiak
      • Funtzionarioen kidegoak eta eskala orokorrak
      • La kide y la escala especiales
    • Honen azala Kudeatu zure bizitza profesionala enplegatu publiko gisa
    • Langile-prozesuak
      • Joan hona Kontratazioak
        • Joan hona Lan-kontratuak
        • III. Amaitutako prozesua de los trabajadores del marco de trabajo de un Hitzarmen Bakarraren (Administrazio Zentrala)
        • PRE/2748/2010 Agindua, urriaren 5ekoa, III. Hitzarmen Bakarraren (Administrazio Periferikoa) eremuan lan-kontratuko langileen lanpostuak betetzeko lekualdatze-lehiaketarako deialdia egiten duena.
        • Kontzertu-lehiaketa, Estatuko Administrazio Orokorra III. Hitzarmen Bakarraren indarrez lan egin dezaten langileek.
        • 2015eko kontzertu-lehiaketa (III. Hitzarmen Bakarra)
        • Kontzertu-lehiaketa, Estatuko Administrazio Orokorra III. Por lo tanto, el Acuerdo Unilateral que lan egiten duten los trabajadores para el objetivo (2016)
        • Kontzertu-lehiaketa, Estatuko Administrazio Orokorra III. Por lo tanto, los trabajadores que van a hacer un Solo Acuerdo (2017)
        • 2018ko lan-kontratudunen lehiaketa
      • Joan hona Langile publikoen mugimendua
        • Joan hona Mugikortasuna
        • Zerbitzu-zereginak
        • Permutak
        • Zerga-biltzaileen oinarria baimendu
        • Enplegua, ezintasuna, osasun-arrazoia eta pentsioen aukerak aldatu behar direla.
        • Mugikortasuna eragiten duten genero-indarkeriak
        • Joan hona Langileen mugimendua
          • Joan hona LEHIAKETA IREKIA ETA IRAUNKORRA AMAITUTAKO LANETAN
            • Joan hona 2024 URTE
              • Joan hona 1_2024 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
              • ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
              • ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
              • Joan hona 2_2024 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
              • ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
              • Joan hona 3_2024 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
              • ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
            • Joan hona 2023 URTE
              • Joan hona 1_2023 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
              • ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
              • Joan hona 2_2023 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
              • ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
              • Joan hona 3_2023 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
              • ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
            • Joan hona 2022 URTEA
              • Joan hona 1_2022 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
              • ESKAERAK AURKEZTEKO JARRAIBIDEAK
              • Joan hona 2_2022 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
              • ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
              • Joan hona 3_2022 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
              • ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
            • Joan hona 2021. URTEA
              • Joan hona 1_2021 IV. Un-Lehiaketa irekia eta Iraunkorra proiektua
              • ESKAERAK AURKEZTEKO JARRAIBIDEAK
              • Joan hona 2_2021 IV. Akordio Ireki eta Jasangarrirako Unibal Proiektua
              • ESKAERAK AURKEZTEKO JARRAIBIDEAK
          • Joan hona IV. II. HITZARMEN BAKARRA ELIKAGAI-LEHIAKETAK
            • Joan hona AMAITUTAKO DEIALDIAK
              • Joan hona 2022 URTEA
                • Joan hona IV. II. ERABAKIA. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2022KO LEHEN DEIALDIA
                • ESKAERAK AURKEZTEKO JARRAIBIDEAK
                • Joan hona IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2022ko BIGARREN DEIALDIA
                • ESKAERAK AURKEZTEKO JARRAIBIDEAK
              • Joan hona 2023 URTE
                • Joan hona IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2023KO LEHEN DEIALDIA
                • ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
              • IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2023KO BIGARREN DEIALDIA
            • 2024 URTE
            • Joan hona IV. II. ACUERDO. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2024ko LEHEN DEIALDIA
            • ESKAERAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
          • IV.- II. ERABAKIA. SALBAMENDU-LEHIAKETA - 2025EKO LEHEN DEIALDIA
          • Joan hona LEHIAKETA IREKIA ETA IRAUNKORRA IV. HITZARMEN BAKARRA 1. KAP 2025
          • ESKABIDEAK AURKEZTEKO ETA ATZERA EGITEKO JARRAIBIDEAK
        • OHIZ KANPOKO LEHIAKETA-E0-IV-NICO-CE0-2025 HITZARMENA
      • Joan hona Funtzionarioak eta lan-legepekoak itzultzea
        • Joan hona Funtzionarioak itzultzea
        • Eragiketako langileen kudeaketa
      • Lan-berreraikuntzak
      • Joan hona Administrazioaren egoera
      • Zerbitzu aktiboa
      • Zerbitzu bereziak
      • Beste administrazio publiko bateko zerbitzuak
      • Eskatutako eszedentzia eskatu dutenak
      • Eszedentzia familia elkartzeagatik
      • Seme-alabak zaintzeko eszedentzia edo senidea
      • Genero-indarkeriazko eszedentzia
      • Respuesta a la paz de la paz
      • Desugertzea
      • Eskerrik asko sektore publikoko zerbitzuengatiko eszedentziari.
      • Destinoaren zain
      • Nahitaezko eszedentzia
      • Eszedentzia sustatua
    • SEFPri dagokionez, kidegoen eta eskalen arabera
    • SEFPri atxiki gabeko kidego eta eskaletan
    • Erretikuluak
    • Ukatu
    • Honen azala Araubide juridikoa
    • Legeria eta dokumentazio interesgarria
      • Joan hona Langileen Batzorde Nagusia
      • Zer da Langileen Batzorde Nagusia?
      • Langileen Batzorde Nagusiaren erabakiak
      • Joan hona Giza Baliabideen arloko kontsulten buletina (BODECO)
      • Zer da Bodeco?
        • Joan hona 1. Ingalaterra Funtzionario izaera eskuratzea, eskuratzea eta galtzea.
        • A2 azpitaldean sartzeko aukera, graduko titulu ofizialeko 180 kreditu gaindituta.
        • 70 urtetik gorako behin-behineko langileen izendapena.
        • Titulazio ofizialak eta administrazio publikoetan, organismo publikoetan eta zuzenbide publikoko erakundeetan sartzeko ondorioak.
        • Hautaketa-ikastaroa eta jaiotza-baimena bateragarri egiteko aukera.
        • Bitarteko funtzionarioak jarduneko zerbitzuan luzatzeko aukera mahaigaineratu da.
        • Ezinezkoa da oposizio-prestatzaile bat hautaketa-organo bateko kide izatea.
        • Lanpostuaz jabetzeko aukera, egoera hauetan: aldi baterako ezintasuna, haurdunaldiaren ondorioa edo ez, haurdunaldiko arrisku-egoera edo amatasun-baja.
        • Titulu hau beharrezkoa da lanbide arautuak dituzten A1 Azpitaldeko kidegoetan sartzeko.
        • Zerbitzu aktiboan luzapena ukatzeko aukera.
        • Desgaitasuna berrikustea hautaketa-prozesu batean.
        • Beste administrazio publiko batzuetan zerbitzuan dagoen funtzionario bat erretiratzeko eskumena duen organoa.
        • Funtzionario publiko batek bere borondatez ezintasunagatik edo erretiroagatik erretiroa hartzeko aukera, eginkizun-etenaldiko egoeran dagoenean.
        • Diziplina-espediente bidez kaleratua izan ondoren enplegu publikora sartzeko aukera, lan-kontratudun irakaslea izanik.
        • BBBn bitarteko funtzionario baten izendapena jasotzeko aukera, kidego horretako karrerako funtzionarioa izanez gero.
        • Zerbitzu aktiboan jarraitzeko luzapen baten emakida errebokatzeko aukera.
        • Goi-zuzendaritzako lan-kontratu berezia duten langileak lan-kontratudun langile finkoak hautatzeko organoko kide izateko aukera.
        • Estatuko Administrazioan karrerako funtzionario gisa lanpostuaz jabetzeko epeak.
        • Egonkortze-prozesuen epeak.
        • Joan hona 2. Ingalaterra Administrazio-karrera.
        • Lanpostuaz jabetzeko egunak behin-behineko atxikipenean eta lehiaketa bidez lortutako lanpostuaz baliatzeko aukera
        • Gradu pertsonala aitortzeko zerbitzu berezietan emandako denbora zenbatzea. Aipamen berezia behin-behineko langileen lanpostuei
        • Diziplina-espedientea izapidetzen zaion funtzionarioaren jarduneko zerbitzuan luzapena amaitzeko aukera
        • Lanpostuaz jabetzeko epearen zenbaketa, gradu pertsonala finkatzeko
        • Kidego batean emandako denbora gerora sartzen den kidego berri baten maila pertsonala finkatzeko zenbatzeko aukera
        • C1 azpitaldetik A1 azpitaldera barne-sustapena egiteko aukera
        • Kontsulta egin da gradua aitortzeko aukerari buruz, dagokion mailako lanpostuak hiru urtez etenda betetzeagatik.
        • Irakasle funtzionario batek gradu pertsonala finkatzeko aukerari buruzko kontsulta egin da.
        • Karrera horizontala aplikatzea bitarteko langileei.
        • Joan hona 3. Olaizola II Lan-baldintzak.
        • Enplegatu publikoek letraduaren laguntza izateko eskubidea
        • Erakunde sindikal adierazgarrienetan (LOLS) hautapenezko karguak dituztenen administrazio-egoera
        • Funtzionario publikoak elkargoko kide egiteko derrigortasuna
        • Joan hona 4. Ingalaterra Bateraezintasunak.
        • Unibertsitateko irakasle funtzionarioaren bateraezintasunerako aukera, Norvegiako unibertsitate batek kontratatuz gero.
        • Etenaldi irmoaren egoerako bateragarritasuna.
        • Joan hona 7. Alemania Lanaldia eta ordutegiak.
        • Seme-alabak zaintzeko ordutegi-malgutasunari aplikatu beharreko irizpideak
        • Norberaren gauzetarako baimen-egunak kentzea, ezinbesteko arrazoiak argudiatuta lanera joan ez delako
        • Seme-alabak zaintzeko lanaldi-murrizketa baliatzeko modua
        • Norberaren interesagatik lanaldi murriztua egin ohi duten funtzionarioek oporraldietan edo jaiegunetan ohiko lanaldia egiteko aukera.
        • Seme-alaben zaintzagatik lanaldi murriztua emateko aukera, jendaurreko arreta jarraitua eskaintzen duen lanpostu bat betetzen duen funtzionario bati (APC)
        • Lanaldi berezia duten funtzionarioek uztartze-neurriez baliatzeko aukera dute.
        • Udako lanaldia 12 urte arteko seme-alabentzat.
        • Ordu-poltsa aplikatzea eta ezinbesteko betebeharra.
        • Joan hona 10. Lanpostuak betetzea.
        • Trukaketa eskaera eta beste mugikortasun kasu batzuk.
        • Baja mediko batean, funtzionario bat zerbitzu-eginkizunetan betetako lanpostu batetik kentzeko aukera.
        • Lehiaketa bidez lortutako lanpostuan funtzionario izendatzeko aukera, lanpostu horrek, kargu-uztea geroratu izanagatik, okupatuta jarraitzen duenean.
        • Aldaketak lanpostuak betetzeko sisteman izango dituen ondorioak.
        • Senide baten gaixotasun larriagatiko baimena dela-eta, luzapenean dagoen funtzionario baten kargu-uztea atzeratzea.
        • Funtzionarioen osasun-arrazoiengatiko mugikortasunaren eremu subjektiboaren barruan, haien legezko tutoretzapean dauden pertsonak sartzeko aukera.
        • Kidego bereko edo ezberdineko bi lanpostu esleitzea, jabetza aldia bat ez datorrenean.
        • Funtzionario bat behin-behineko atxikipenean betetzen duen plazaren merezimendu-lehiaketara ez aurkeztearen ondorioak.
        • Joan hona 11. Emandako zerbitzuak aintzat hartzea.
        • Lanaldi partzialean aurretik emandako zerbitzuak aintzat hartzea.
        • Aurretiazko zerbitzuak aintzat hartzea – Administrazio Instituzionala.
        • Aurretiazko zerbitzuak aitortzea – Atzerrian emandako zerbitzuak.
        • Aurretiko zerbitzuak onartzea – Langile lan-kontratudunak.
        • Aurretiko zerbitzuak ezagutzea – Lotura mota.
      • 12. Lan-araubidea.
      • 15. Etapa: Ordainsariak.
      • 16. Gizarte Segurantza Funtzionarioak.
      • 17. Administrazio-egoerak.
      • 14. Erantzukizuna
        • Joan hona BODECO ren historikoa
        • BODECO BATERATUAREN INDIZEA, 23-28 ZENBAKIAK
      • 19. Oporrak, baimenak eta lizentziak.
      • Joan hona Beste batzuk
      • BODECO ren historikoa
        • Joan hona 1. Ingalaterra Funtzionario izaera eskuratzea, eskuratzea eta galtzea.
        • A2 azpitaldera sartzeko aukera, graduko titulu ofizialeko 180 kreditu gaindituta
        • 70 urtetik gorako behin-behineko langileen izendapena
        • Titulazio ofizialak eta administrazio publikoetan, organismo publikoetan eta zuzenbide publikoko erakundeetan sartzeko ondorioak.
        • Hautaketa-ikastaroa eta jaiotza-baimena bateragarri egiteko aukera.
        • Bitarteko funtzionarioak jarduneko zerbitzuan luzatzeko aukera mahaigaineratu da.
        • Ezinezkoa da oposizio-prestatzaile bat hautaketa-organo bateko kide izatea.
        • Lanpostuaz jabetzeko aukera, egoera hauetan: aldi baterako ezintasuna, haurdunaldiaren ondorioa edo ez, haurdunaldiko arrisku-egoera edo amatasun-baja.
        • Titulu hau beharrezkoa da lanbide arautuak dituzten A1 Azpitaldeko kidegoetan sartzeko.
        • Zerbitzu aktiboan luzapena ukatzeko aukera.
        • Desgaitasuna berrikustea hautaketa-prozesu batean.
        • Beste administrazio publiko batzuetan zerbitzuan dagoen funtzionario bat erretiratzeko eskumena duen organoa.
        • Funtzionario publiko batek bere borondatez ezintasunagatik edo erretiroagatik erretiroa hartzeko aukera, eginkizun-etenaldiko egoeran dagoenean.
        • Diziplina-espediente bidez kaleratua izan ondoren enplegu publikora sartzeko aukera, lan-kontratudun irakaslea izanik.
        • BBBn bitarteko funtzionario baten izendapena jasotzeko aukera, kidego horretako karrerako funtzionarioa izanez gero.
        • Zerbitzu aktiboan jarraitzeko luzapen baten emakida errebokatzeko aukera.
        • Goi-zuzendaritzako lan-kontratu berezia duten langileak lan-kontratudun langile finkoak hautatzeko organoko kide izateko aukera.
        • Estatuko Administrazioan karrerako funtzionario gisa lanpostuaz jabetzeko epeak.
        • Egonkortze-prozesuen epeak.
        • Joan hona 2. Ingalaterra Administrazio-karrera
        • Lanpostuaz jabetzeko egunak behin-behineko atxikipenean eta lehiaketa bidez lortutako lanpostuaz baliatzeko aukera
        • Gradu pertsonala aitortzeko zerbitzu berezietan emandako denbora zenbatzea. Aipamen berezia behin-behineko langileen lanpostuei
        • Diziplina-espedientea izapidetzen zaion funtzionarioaren jarduneko zerbitzuan luzapena amaitzeko aukera
        • Lanpostuaz jabetzeko epearen zenbaketa, gradu pertsonala finkatzeko
        • Kidego batean emandako denbora gerora sartzen den kidego berri baten maila pertsonala finkatzeko zenbatzeko aukera
        • C1 azpitaldetik A1 azpitaldera barne-sustapena egiteko aukera
        • Gradua aitortzeko aukera, dagokion mailako lanpostuak hiru urtez etenez betetzeagatik
        • Irakasle funtzionario batek gradu pertsonala finkatzeko aukera
        • Karrera horizontala aplikatzea bitarteko langileei
        • Joan hona 3. Olaizola II Eskubideak eta betebeharrak
        • Enplegatu publikoek letraduaren laguntza izateko eskubidea
        • Erakunde sindikal adierazgarrienetan (LOLS) hautapenezko karguak dituztenen administrazio-egoera
        • Funtzionario publikoak elkargoko kide egiteko derrigortasuna
        • Joan hona 4. Ingalaterra Bateraezintasunak
        • Unibertsitateko irakasle funtzionarioaren bateraezintasunerako aukera, Norvegiako unibertsitate batek kontratatuz gero
        • Bateragarritasuna etenaldi irmoan zehar
        • Joan hona 5. Tiran +29.53 Jardunaldiak eta ordutegiak
        • Seme-alabak zaintzeko ordutegi-malgutasunari aplikatu beharreko irizpideak
        • Norberaren gauzetarako baimen-egunak kentzea, ezinbesteko arrazoiak argudiatuta lanera joan ez delako
        • Seme-alabak zaintzeko lanaldi-murrizketa baliatzeko modua
        • Norberaren interesagatik lanaldi murriztua egin ohi duten funtzionarioek oporraldietan edo jaiegunetan ohiko lanaldia egiteko aukera.
        • Seme-alaben zaintzagatik lanaldi murriztua emateko aukera, jendaurreko arreta jarraitua eskaintzen duen lanpostu bat betetzen duen funtzionario bati (APC)
        • Lanaldi berezia duten funtzionarioek uztartze-neurriez baliatzeko aukera dute.
        • Udako lanaldia 12 urte arteko seme-alabentzat.
        • Ordu-poltsa aplikatzea eta ezinbesteko betebeharra.
        • Joan hona 6. D.B. Lanpostuak betetzea
        • Trukaketa eskaera eta beste mugikortasun kasu batzuk.
        • Baja mediko batean, funtzionario bat zerbitzu-eginkizunetan betetako lanpostu batetik kentzeko aukera.
        • Lehiaketa bidez lortutako lanpostuan funtzionario izendatzeko aukera, lanpostu horrek, kargu-uztea geroratu izanagatik, okupatuta jarraitzen duenean.
        • Aldarazpenaren ondoreak lanpostuak hornitzeko sisteman
        • Senide baten gaixotasun larriagatiko baimena dela-eta, luzapenean dagoen funtzionario baten kargu-uztea atzeratzea.
        • Funtzionarioen osasun-arrazoiengatiko mugikortasunaren eremu subjektiboaren barruan, haien legezko tutoretzapean dauden pertsonak sartzeko aukera.
        • Kidego bereko edo ezberdineko bi lanpostu esleitzea, jabetza aldia bat ez datorrenean.
        • Funtzionario bat behin-behineko atxikipenean betetzen duen plazaren merezimendu-lehiaketara ez aurkeztearen ondorioak.
        • Unibertsitate-titulu ofizialen lehiaketetan eman beharreko balorazioa
        • Aldi baterako ezintasuna izanda, lanpostuaz jabetzea zerbitzu eginkizunetan
        • Militarra Administrazio Zibilera itzultzeko aukeraren tratamendua
        • Langile militarrek Administrazio zibilean lanpostuak betetzeko aukera
        • Izendapen askeko lanpostutik kenduz gero, beste Administrazio bateko funtzionarioari esleitu beharreko lanpostua
        • Lanpostuaz jabetzeko epeei buruzko hainbat kontu
        • Zerbitzu-eginkizunak, seme-alabak zaintzeko eszedentzia-egoeratik.
        • Aldi baterako ezintasuneko funtzionario lehiaketaren bidez lortutako lanpostutik kentzea eta lanpostuaz jabetzea.
        • Joan hona 7. Alemania Emandako zerbitzuak aintzat hartzea
        • Lanaldi partzialean aurretik emandako zerbitzuak aintzat hartzea
        • Aurretiazko zerbitzuak aintzat hartzea – Administrazio Instituzionala
        • Aurretiazko zerbitzuak aitortzea – Atzerrian emandako zerbitzuak
        • Aurretiazko zerbitzuak aintzat hartzea – Langile lan-kontratudunak
        • Aldez aurreko zerbitzuak aintzat hartzea – Lotura mota
        • Joan hona 8. Tiran +29.53 Erantzukizuna
        • Leku ezezagunean dagoen funtzionarioari diziplina-espedientea artxibatzeko aukera
        • Behin-behineko langileei diziplina-araubidea aplikatzea
        • Zehapen larriaren preskripzioa
        • Gradu pertsonala gordetzea, funtzionario gisa errehabilitatu ondoren
        • Hitzarmenetik kanpoko lan-kontratudun langileei aplikatu beharreko diziplina-araubidea
        • Joan hona 12. Oporrak, baimenak eta lizentziak
        • Minbizia edo beste gaixotasun larriren bat duen seme-alaba adingabea zaintzeko baimena: bi gurasoek lan egitearen irizpidea
        • Ezinbesteko betebeharragatiko baimena
        • Azterketetan parte hartzeko baimenari eta beste behin betiko gaitasun probei buruzko gaiak
        • Gaixotasuna dela-eta senideak zaintzeko lanaldia murrizteari buruzko gaiak
        • Aldi baterako ezintasuneko egoeran egoteagatik lan-kontratudun aldi baterako langileei hartu gabeko oporrak ordaintzea.
        • Aldi baterako ezintasuneko egoeran dauden senitartekoak zaintzeko lanaldi-murrizketa
        • Funtzionari batek, lanerako ezintasuneko gehienezko epea agortu ondoren, gaixotasunagatiko bajak bidaltzen jarraitzen duenean jarraitu beharreko jardunbidea
        • Emakumeen eta Gizonen Berdintasun Eragingarrirako martxoaren 22ko 3/2007 Lege Organikoaren 59. artikuluaren aplikazio-eremua zabaltzeko aukera, adopzioagatiko baimenak oporrak eten ditzan.
        • Adoptatzeko baimena, bi urte lehenago berarekin ezkondu zen emaztearen semea adoptatzen duen funtzionarioari.
        • Jaiotza-baimena lanaldi partzialean hartzea
        • Alkatearen eginkizun jakin batzuk betetzeko ezinbesteko betebeharra betetzeko baimena ematea
        • Opor-egunen eta norberaren gauzetarako egunen zenbaketa, norberaren gauzetarako lizentzia hartu bada.
        • Soldatarik gabeko edoskitze-denboraren kenketa edoskitze-baimenaren zenbaketatik, lanaldi osoetan.
        • Criterio interpretativo actual del término “distinta localidad” a efectos del permiso del artículo 48 a) TRLEBEP.
        • Larunbatak egun baliodun/baliogabetzat joko dira familiakoaren heriotza, istripu edo gaixotasun larriagatik ematen den baimenaz gozatzeko.
        • Opor-egunak, opor-egun independenteak eta norberaren gauzetarako egunak jarraian hartzeko aukera.
        • Joan hona 13. Beste batzuk
        • Zerga Administrazioak
          • Joan hona 13. BESTELAKOAK
          • Estatuaren Administrazio Orokorreko ziurtagiriak
          • NAPIren eta Funtzio Publikoaren eskumenak hautaketa-prozesuetan
          • Web eta ohiko galderen funtzioa (FAQ) artxiboen bilduma.
    • Honen azala Lan Harremanak
      • Joan hona Gizarte-elkarrizketa
        • Joan hona Negoziazio kolektiboa
          • Joan hona Estatuko Administrazio Orokorraren negoziazio kolektiboa
          • Funtzionarioen Negoziazio Mahaia
            • Joan hona Funtzionarioak, estatutupekoak eta lanekoak negoziatzeko mahaia
            • Mahai delegatuak
          • Joan hona Lan-kontratuko langileen negoziazioa IV. Hitzarmen Bakarra
            • Joan hona Batzorde Paritarioa
            • Batzorde Paritarioaren aktak
            • Civea-ren erabakiak indarrean
          • Negoziazio Batzordea
          • Joan hona Lan-kontratuko langileen V. Hitzarmen Bakarraren negoziazioa
            • Joan hona Negoziazio Batzordea
            • Aktak
          • Informazio orokorra
        • Administrazio Publikoen Negoziazio Mahai Orokorra
        • Administrazioaren eta sindikatuen arteko akordioak negoziazio-mahai orokorretan
        • Administrazioaren eta sindikatuen arteko akordioak Hitzarmen Bakarreko AGEko lan-kontratudunentzat
        • Beste akordio batzuk
      • Hauteskunde sindikalak
      • Estatuko Administrazio Orokorreko langileen greben segimendua
        • Joan hona Erakunde sindikalentzako diru-laguntzak
        • Aurreko deialdiak
      • Joan hona Igualdad.
      • Genero-berdintasunerako planak
      • Bateragarritasuna eta erantzunkidetasuna
      • Emakumeen aurkako indarkeria
      • Lan eta sexu jazarpenaren aurrean
    • Erantzukizun Sozial Korporatiboa
    • Prebentzioa
    • Honen azala Lankidetza-organoak
      • Joan hona Nazioarteko harremanak enplegu publikoaren arloan
        • Joan hona Europako Batasuna
        • EUPAN sarea
        • ADMINISTRAZIO ZENTRALETARAKO GIZARTE-ELKARRIZKETARAKO EUROPAKO BATZORDEA
        • Consejo de la Unión Europea
        • Grupo de trabajo
      • Ekonomia Lankidetza eta Garapenerako Erakundea (ELGE)
      • Mugikortasuna internacional
      • Relaciones aldebiko
    • Erakundeen arteko lankidetza-organoak
    • Honen azala Langileen Erregistro Nagusia
      • Joan hona BBBren buletina
      • 2006 baino lehenagoko buletinak
      • Albisteen historikoa
    • Administrazio publikoetako langileen bilakaera
    • Autonomia-erkidegoetako langileen bilakaera jarduera-eremuaren arabera
    • Langileen zahartzeari buruzko azterketak Estatuko Administrazio Orokorrean
    • Siep gunea
      • Joan hona Langileen Erregistro Nagusiaren dokumentazioa
      • Funtzionarioen inprimakiak
        • Joan hona Lan-kontratudunen inprimakiak
        • Lanbide-taldean eta -kategorian oinarritutako lanbide-sailkapeneko sistema duten lan-kontratuko langileak
        • Lanbide-taldeetan, lanbide-espezialitateetan eta/edo lanbide-familietan oinarritutako lanbide-sailkapeneko sistema duten lan-kontratuko langileak
      • Izena emateko inprimakiak
      • Irakasle funtzionarioen inprimakiak
        • Joan hona Lan-kontratudun irakasleen inprimakiak
        • El grupo de Lanbide-y de los trabajadores de los trabajadores de los empleo de los lanbide-sailkapeneko sistema
        • Lanbide-taldeetan, lanbide-espezialitateetan eta/edo lanbide-familietan oinarritutako lanbide-sailkapeneko sistema duten lan-kontratuko langileak
    • Honen azala ISPA gunea
      • Joan hona ISPA 2025
      • Autonomia-erkidegoak
      • Nafarroako Foru Komunitatea
      • Udalak
      • Toki-korporazioetako hautetsiak
      • Uharteetako foru-aldundiak, kontseiluak eta kabildoak
      • Joan hona ISPA-REN ESTATISTIKAK
      • Toki-erakundeetako eta autonomia-erkidegoetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2024
      • Toki-erakundeetako eta autonomia-erkidegoetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2023
      • Toki-erakundeetako eta autonomia-erkidegoetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2022
      • Toki-erakundeetako eta autonomia-erkidegoetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2021
      • Toki-erakundeetako eta autonomia-erkidegoetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2020
      • Toki-erakundeetako eta autonomia-erkidegoetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2019
      • Toki entitateetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2018
      • Toki entitateetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2017
      • Toki entitateetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2016
      • Toki entitateetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2015
      • Toki entitateetako hautetsien eta enplegatu publikoen ordainsariak. ISPA 2014
    • NAFARROA ISPA 2025
    • Honen azala Gaikuntza nazionala duten toki-administrazioko funtzionarioak
    • Erabilera-unitateak
    • FHCN Araudi erregulatzailea
    • El Gobierno Vasco / Primer destinoren
      • Joan hona Lehiaketa arruntak lanpostu erreserbatuak hornitzeko
        • Joan hona Aurreko lehiaketa arruntak
        • 2023 lehiaketa arrunta
        • 2022 lehiaketa arrunta
        • 2021 lehiaketa arrunta
        • 2020ko lehiaketa arrunta
        • 2019ko lehiaketa arrunta
        • 2018ko lehiaketa arrunta
        • 2017ko lehiaketa arrunta
      • 2024 lehiaketa arrunta
      • Joan hona Lanpostu erreserbatuak hornitzeko lehiaketa unitarioak
        • Joan hona Aurreko lehiaketa unitarioak
        • 2022 lehiaketa unitario
        • Euskal Autonomia Erkidegoko 2022 Lehiaketa Unitarioa
        • 2021 Lehiaketa Bateratua
        • 2020ko Lehiaketa Bateratua
        • 2019 lehiaketa bateratua
        • 2018ko lehiaketa unitarioa
        • 2017ko lehiaketa unitarioa
      • 2023 lehiaketa unitario
      • Joan hona Gaikuntza nazionala duten toki administrazioko funtzionarioen egoera administratiboak aldatzea
      • Servicios especiales
      • Jarduneko itzulketak (lanpostu hutsak administrazio-egoeretarako bakarrik)
      • Servicio de otra administración pública.
        • Joan hona Gidabaimenak
        • ARNASA HARTZEKO SENIDEAK
        • ESZEDENTZIA INTERES PARTIKULARRAGATIK
        • ESZEDENTZIA, SERVICIOS EN EL SECTOR PÚBLICO
        • ESZEDENTZIA, FHN-REN BESTE AZPIESKALA BATEAN ZERBITZUAK EMATEAGATIK
          • Joan hona FAMILIARENTZAKO ESZEDENTZIA ELKARTZEAGATIK
          • GENERO-INDARKERIAZKO ESZEDENTZIA
        • INDARKERIA TERRORISTAREN ESZEDENTZIA
    • Certificados de la Administración Local
      • Joan hona Tareas de servicio / Metaketak
      • Tareas de servicio
      • Funtzio erreserba metaketa
      • Joan hona Merezimendu orokorren inskripzioa
      • Norberaren graduaren aldaera
      • Izen-ematea
      • Dar nombre de la formación o mejora
      • Aurretiko izen-ematea
      • Merezimenduei buruzko bizitza pertsonala, familiakoa eta lanekoa uzteari buruzkoa
      • Joan hona Beste prozedura batzuk
      • Permar los derechos de las personas guardadas
      • Consulta sobre el proceso de comunicación
      • Por ejemplo:
      • Erretiro- eta jarduera-baimenak
  1. Hasiera
  2. Funtzio Publikoa
  3. Funtzio Publikoa
  4. Araubide juridikoa
  5. Beste batzuk
  6. 5. Tiran +29.53 Jardunaldiak eta ordutegiak

Ordu-poltsa aplikatzea eta ezinbesteko betebeharra.

Orduen poltsa aplikatzeko, haztapen egokia egin beharko da langileak bateragarritasun-neurri hori erabiltzeko duen interesaren eta langileak bere eginkizunak betetzen dituen unitatearen interesaren artean, bai eta zerbitzuaren beharrizan eta berezitasunen artean ere, horiek guztiak bete egin behar baitira.

Ordu-poltsa eta ezinbesteko betebeharragatiko baimena babesten duten kasuak bat datoz zenbait ezaugarrirekin, baina esan daiteke ezaugarri horietako batzuk intentsitate handiagoarekin gertatzen direla aipatzen ari garen neurriaren edo baimenaren arabera.

Kontsulta 2019ko otsailaren 28ko Ebazpenaren 8.8 atalean aurreikusitako ordu-poltsaren aplikazioari buruzkoa da (ebazpen horrek Estatuko Administrazio Orokorraren zerbitzura dauden langileen lanaldiari eta lan-ordutegiari buruzko jarraibideak ematen ditu), eta, zehazki, ordu erabilgarriak lanaldi osoetan meta daitezkeen, eta orduen poltsa dedikazio bereziko erregimeneko lanaldiarekin eta lanaldiko ordutegi finkoaren ordutegi-malgutasunarekin bateragarria den aztertzen du.

Era berean, ezinbesteko betebeharragatiko baimenari aurre egiteko ordu-poltsaren figurari hel diezaioketen kasuak argitzeko ere eskatzen da.

Familia- eta lan-bizitza uztartzeko ordu-poltsari buruzko neurria 2019ko otsailaren 28ko Ebazpenaren 8.8 apartatuan arautzen da, eta haren lehen paragrafoak hau dio:

“8.8 Enplegatu publikoek enplegatu bakoitzaren urteko lanaldiaren % 5era arteko ordu-poltsa bat eduki ahal izango dute, seme-alaba adingabeak eta tutoretzapean edo harreran dauden adingabeak zaintzeko, eta adinekoei eta desgaitasuna duten pertsonei arreta emateko, odolkidetasuneko edo ahaidetasuneko lehen mailara arte”.

Hiru nota atera daitezke, oro har, sortzen den iruditik:

(i) Neurria malgutasunik handienean oinarrituta taxutu da, eta, beraz, neurriaren erregulazioa honako hau da: adingabeko seme-alabak eta tutoretzapeko edo harrerako adingabeak zaintzeko arintasunik eta malgutasunik handienarekin erabiltzea ahalbidetzea, bultzatzea eta ahalbidetzea, bai eta adinekoak eta desgaitasuna duten pertsonak —lehen mailako odolkidetasuna edo ezkontza-ahaidetasuna dutenak— artatzeko ere.

(ii) Orduen poltsa lehendik daudenen ordutegia malgutzeko neurri osagarri gisa eratu da, eta ez ditu inolaz ere aurretik araututako baimenak edo lizentziak zehazten edo ordezten.

(iii) Neurri zehatz hori eredu misto baten arabera egituratzen da; eredu horren arabera, ordu-poltsaren zati bat orduka eta nahitaez hartu beharreko denboran hartu ahal izango da, eta beste zati bat jarraian eta lanaldi osoetan metatuta.

Lanaldi eta ordutegiei buruzko jarraibideen 8.8 ataleko bosgarren eta seigarren lerroaldeetan hauxe adierazten da:

“Orduak lanaldi osoetan pilatu ahal izango dira, baldin eta horretarako arrazoi justifikaturen bat badago, zerbitzu publikoa ematearen berezitasunak kontuan hartuta.

Lan-egutegiek lanaldi osoak lortu gabe ordu horiek metatzeko mugak eta baldintzak ezarri ahal izango dituzte, betiere lanaren antolaketarekin bateragarria bada, bai eta eremu edo kolektibo jakin batzuen berezitasunetarako beharrezkoak izan daitezkeen egokitzapenak ere.”

Hala, lana eta familia uztartzeko ordu-poltsa, funtsean, ordutegi-malgutasunaren neurri bat da, aukera ematen duena ordu solteak —gero berreskuratuak— erabiltzeko, lan-ordutegia hobeto egokitzeko adin txikikoak zaintzeari edo desgaitasuna duten adinekoak zaintzeari.

Halaber, erreferentzia egin behar zaio Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritzaren 2019ko otsailaren 28ko Ebazpenaren 8.8 apartatuan jasota dagoen “ordu-poltsa” ordu-malgutasunaren neurria aplikatzeko irizpideei buruzko Langileen Batzorde Nagusiaren Erabakiari (Estatuko Administrazio Orokorraren eta haren organismo publikoen zerbitzura dauden langileen lanaldiari eta lan-ordutegiei buruzko jarraibideak ematen ditu ebazpen horrek).

Erabaki horrek orduen poltsaren ezaugarriak zehazten ditu eta, zehazki, 1.2 puntuan honakoa zehazten du: “Ordutegia malgutzeko neurri bat da, lehendik daudenez gain, eta ez ditu inolaz ere zehazten edo ordezten lehendik araututa dauden baimenak eta lizentziak. Hau da, neurri horrek berezko nortasuna du, eta indarrean dagoen legerian aurreikusitako beste baimenekiko eta kontziliazio-neurriekiko bereizita dago; ez da de facto eta praktikan erabilera libreko egunekin parekatu behar, baizik eta lanaldiari eta lan-ordutegiei buruzko jarraibideetan aurreikusitako kasuetan hobeto kontziliatzeko ordutegi-malgutasunerako neurri bat da.”

Ildo horretan, kontuan izan behar da ordu-poltsa eredu misto baten arabera egituratzen dela, eta eredu horren arabera, ordu-poltsaren zati bat behar den denboran eta behar den denboran erabil daitekeela; eta beste zati bat, jarraian eta lanaldi osoetan metatuta.

Hala, orduen poltsa aplikatzeko ohiko modua ordu solteak erabiltzea izango da, ondoren berreskuratuak. Xedatzeko modu arrunt horrekin batera, bi aplikazio-modu aurreikusten dira, ohiz kanpokoak eta justifikatuak: zenbait ordu metatzea, lanaldi osoa izan gabe, eta zenbait ordu metatzea lanaldi osoan; bi kasuetan, ordu horien ondorengo eta ondorengo konpentsazioarekin.

Orduen poltsa haztapen egokiaren bidez aplikatuko da: batetik, langileak kontziliazio-neurri hori erabiltzeko duen interesa, eta, bestetik, langileak lanaldiari eta lan-ordutegiei buruzko jarraibideetako 8.8. zenbakian aipatzen diren familiako zainketetarako hoberen baliatzeko moduan duen prestasuna; eta, bestetik, langileak bere eginkizunak betetzen dituen unitatearen interesa, eta bete behar den zerbitzuaren beharrak eta berezitasunak.

Horrela, aipatutako 8.8 apartatuaren bosgarren paragrafoak hitzez hitz dioenaren arabera, lanaldi osoetan metatzea kasuz kasu baloratu beharko da, komenigarritasunaren justifikazio zehatzaren eta zerbitzu publikoa ematearen berezitasunei egokitasunaren arabera. Nolanahi ere, aintzat hartu beharko da Langileen Batzorde Nagusiaren Erabakiaren 1.2 atalean ezarritakoa (arestian aipatu da).

Lanordu-poltsari dagokion adiskidetze-neurria eta dedikazio bereziko erregimeneko lanaldia bateragarriak diren ala ez galdetuta, esan behar da ordu-poltsa ez dagoela mugatuta langileen dedikazio-erregimen zehatzari dagokionez. Hala, 8.8 paragrafoaren lehen lerrokada neurriaren xedeari buruzkoa da; “enplegatu bakoitzaren urteko lanaldiaren % 5era artekoa” izan daiteke, eta, beraz, enplegatu bakoitzaren lanaldi zehatzaren % 5ari dagokio. Beraz, dedikazio bereziko erregimenarekin bateragarria da, eta funtzionario bakoitzaren urteko lanaldiari dagokionez kalkulatzen da. Horri % 5eko kalkulua aplikatu beharko zaio, kasuz kasu.

Ordu-poltsa ordutegi finkoaren ordutegi-malgutasunarekin bateragarria den ala ez galdetuta, esan behar da ez dela inolako aurreikuspenik egin ordu horien aplikazioa beste malgutasun-neurri batzuekin bat etor ez dadin. Kontuan izan behar da, nolanahi ere, lan-poltsaren figurak izaera eta identitate propio eta bereizia duela indarrean dagoen legerian aurreikusten diren eta kontsultaren xede den kasuan ere aplika daitezkeen beste baimen eta adiskidetze-neurri batzuekiko (norbere kontuetarako egunak, soldatarik gabeko lizentzia, ordutegi-malgutasunak, etab.). ); beraz, haren xedeak beste malgutasun-neurri batzuetatik bereizteko modukoa izan beharko luke, eta gainerako neurriak edo baimenak aplikagarriak ez diren egoerei erantzuteko soilik aplikatu beharko litzateke.

Azken gaiari dagokionez, hau da, ezinbesteko betebeharragatiko baimenari dagokionez orduen poltsa mugatzeari dagokionez, honako hau jakinarazi behar da:

Baimen horren erregulazioa Enplegatu Publikoaren Oinarrizko Estatutuaren Legearen testu bateginaren 48.j) artikuluan dago (testu bategin hori urriaren 30eko 5/2015 Legegintzako Errege Dekretuaren bidez onartu zen, eta honela arautzen du: “Funtzionario publikoek baimen hauek izango dituzte: […] j) Ezin saihestuzko betebehar publiko edo pertsonal bat betetzeko ezinbesteko denboraz eta familia- eta lan-bizitza uztartzearekin lotutako betebeharrengatik”.

“Eginbehar saihestezina”, kontzeptu juridiko zehaztugabe gisa konfiguratua, Administrazio Publikorako Estatu Idazkaritzaren 1992ko abenduaren 14ko Ebazpenaren bidez argitaratutako Giza Baliabideak Kudeatzeko Prozeduren Eskuliburuak jasotzen duen bezala definitu izan da. Eginbehar hori ez betetzeak erantzukizun zibila, penala edo administratiboa eragiten dion pertsona bati dagokion betebehar gisa definitu izan da. Definizio hori Justizia Auzitegiek onartu izan dute (besteak beste, 2016ko apirilaren 27ko 272/27a, Galiziako Justizia Auzitegi Gorenaren Auzitegiak emandako epaiaren arabera).

Beraz, kontzeptu juridiko zehaztugabea den aldetik, ezinezkoa da, aldez aurretik eta orokorrean, automatikoki aplika daitezkeen kasuen zerrenda zehatza eta tasatua egitea. Ildo horretan, berriro jo da Langileen Batzorde Nagusiaren aipatutako akordiora, zeinak 2. puntuan arautzen baitu ordu-poltsaren eta nahitaezko betebeharragatiko baimenaren arteko bizikidetza, honela:

“Ordu-poltsa eta ezinbesteko betebeharragatiko baimena babesten duten kasuak lehen aurkeztutako zenbait oharrekin bat etor daitezkeen arren, esan daiteke ohar horietako batzuk intentsitate handiagoz ematen direla aipatzen ari garen neurriaren edo baimenaren arabera, hala nola:

Adiskidetze-arrazoiengatiko ezinbesteko betebeharragatiko baimenari dagokionez, TRLEBEPen 48.j) artikuluan eta IV. CUAGEren 75.f) artikuluan arautua:

2.1. Hasiera batean eta oro har, esan daiteke definitzen duen elementua egitatezko kasuak oso larriak izatea dela, halako moduz non betebeharrak ez betetzeak interesdunari erantzukizun zibil, penal edo administratibo zuzena eta pertsonala eragiten dion.

2.2. Hondar-baimena da, eta subsidiarioki aplikatzekoa; hau da, haren bidez babestu nahi den egoera babesten duen beste baimen edo bitartekorik ez dagoenean soilik aplikatzen da.

2.3. Hori dela eta, egoera puntual eta aurreikusezinetara mugatu behar da, denboran luzatzen ez diren egoeretara, eta salbuespenezkoetara, errepikakorrak ez direnetara; izan ere, bestela, komeniko litzateke lanaldia, baimenak eta eszedentziak bateratzeko edo malgutzeko beste neurri batzuk aplikatzea, funtzionarioek har ditzaketenak, hierarkiako nagusi hurrenak baimendu edo ukatu egingo baititu, zerbitzuaren beharren arabera.

Ordutegi-malgutasunari dagokionez, ordu-poltsaren bidez:

2.4. Lanaldiari eta ordutegiei buruzko jarraibideen 8.8 atalarekin bat etorriz, seme-alaba adingabeak eta tutoretzapean edo harreran dauden adingabeak zaintzeko kasuetan soilik aplika daiteke, baita adinekoak eta desgaitasuna duten pertsonak —odol- edo ezkontza-ahaidetasuneko lehen mailara arte— artatzeko kasuetan ere.

2.5. Ez dator bat betebehar saihestezinengatiko baimenari buruz aipatzen den hondar-izaerari buruzko oharrarekin, eta, azken horrekin alderatuta, egitatezko kasuak larritasun txikiagokoak izatea du definitzeko elementu gisa.

2.6. Betebehar saihestezinagatiko baimenean bezala, ordu-poltsa ustekabeko egoerei aurre egiteko erabil daiteke, oro har, gerora sortutako premia nabariko egoerekin batera, eta interesduna bertan egotea eskatzen dute; baina, betebehar saihestezinagatiko baimenean ez bezala, egoera aurreikusgarriagoetan edo denboran errepikatutakoetan aplika daiteke, baldin eta lanaren antolaketarekin bateragarria bada, eta betiere haren aplikazioa ez bada de facto eta praktikan parekatzen erabilera libreko egunen aplikazioarekin”.

Adierazitako puntuek gida gisa balio behar dute giza baliabideen arloko unitate eskudunek horri buruzko ebazpena eman dezaten, kasu zehatz bakoitzean gertatzen diren inguruabarrak kontuan hartuta.

Aurreko guztia gorabehera, gogoratu behar da, zuzendaritza nagusi honen eskumenen araubidearen arabera, zuzendaritza nagusi honek egiten dituen kontsulten erantzunak informatzeko baino ez direla, eta, ondorioz, ez direla irizpide lotesleak, ez dutela ez eskubiderik ez eskubide-itxaropenik sortzen, eta ez dutela inolako loturarik sortzen dagozkien prozedura-motekin. Gainera, nahitaezko izaera edo izaera loteslerik ez dutenez, erantzun horien hartzaile diren organoek, hala badagokio, horietan jasotako iritziarekin bat ez datorren erabakia hartu ahal izango dute azkenean.

Buletin honetan jasotzen diren kontsulten erantzunek erantzuna emateko unean indarrean dagoen araudiaren arabera planteatutako galderei erantzuten diete, eta, beraz, erantzun horiek ondorengo lege-aldaketen edo ebazpen judizialen eragina jasan dezakete.

  • Nabigazio-gida
  • Mapa
  • Harremanetarako
  • Lege-oharra
  • Irisgarritasuna
  • Informazioaren barne-sistema
  • Cookie-politika

© Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako Ministerioa

Cookie-politika

Webgune honek cookie propioak eta hirugarrenenak erabiltzen ditu zerbitzu hobea eskaintzeko. Nabigatzen jarraitzen baduzu, erabilera onartzen duzula uste dugu.

Ikusi cookie-politika