MTDFP logoa
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Hasiera Ministerioa
Ministerioa Organigrama
Organigrama Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako ministroa Digitalizazioko eta Adimen Artifizialeko Estatu Idazkaritza Telekomunikazio eta Azpiegitura Digitalen Estatu Idazkaritza Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritza Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako Idazkariordetza Lege Erregulazioa
Datuen babesa Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan
Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan Aurretiko kontsulta publikoa Entzunaldia eta jendaurreko informazioa
Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana
Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana Komunikazio-jarraibideak Informazio gehigarria Planaren jarraipena
Ministerioaren azala Empleo
Empleo Lan-kontratudunak Funtzionarioak
Digitalizazioa eta IA Telekomunikazioak eta azpiegitura digitalak Funtzio Publikoa
Funtzio Publikoa Idazkaritza
Idazkaritza Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritza Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritzaren Kabineteko zuzendaria Funtzio Publikoaren buletina Talentua erakartzea Gaurkotasuna
Funtzio Publikoa
Funtzio Publikoa Nor gara Enplegurako sarbidea Kudeatu zure bizitza profesionala enplegatu publiko gisa Araubide juridikoa Lan Harremanak Lankidetza-organoak Langileen Erregistro Nagusia ISPA gunea Gaikuntza nazionala duten toki-administrazioko funtzionarioak
Gobernantza Publikoa
Gobernantza Publikoa Gobernantza Publikoko zuzendari nagusia Administrazioa sinplifikatzea eta kargak murriztea Zerbitzuen ikuskapena Herritarrentzako arreta Kalitatea administrazio publikoetan Transparencia Gobernu irekia Erregistro elektronikoak eta egoiliarrak Oficina de ayuda en materia de protección
Bateraezintasuna eta interes-gatazka
Bateraezintasuna eta interes-gatazka Interes Gatazken Bulegoa Gobernuko kideak eta Estatuko Administrazio Orokorreko goi-kargudunak Administrazio Publikoen zerbitzura dauden langileen bateraezintasunak Goi-karguen betetze-mailari buruzko txostenak MASTERCLASS: Gobernu Irekiaren Gida
Komunikazioa Kontaktua Info DANA
Info DANA Medidas adoptadas en relación con la DANA Info Danaren azala
Hasiera
  • Organigrama
  • Datuen babesa
  • Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan
  • Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana
  • Ministerioaren azala
  • Empleo
Digitalizazioa eta IA
Telekomunikazioak eta azpiegitura digitalak
  • Idazkaritza
  • Funtzio Publikoa
  • Gobernantza Publikoa
  • Bateraezintasuna eta interes-gatazka
Komunikazioa
Kontaktua
  • Medidas adoptadas en relación con la DANA
  • Info Danaren azala
texto
  1. Hasiera
  2. Funtzio Publikoa
  3. Funtzio Publikoa
  4. Araubide juridikoa
  5. Giza Baliabideen arloko kontsulten buletina (BODECO)
  6. 2. Ingalaterra Administrazio-karrera.

Lanpostuaz jabetzeko epearen zenbaketa, gradu pertsonala finkatzeko

Lanpostuaz jabetzeko epea zenbatu egin behar da, dagokion lanpostuaren maila finkatzeko, eta jatorrizko lanpostuari dagokionez, lanpostu hori uzteko aurreikusitako epea baino ez da zenbatuko.

Planteatutako gaia, gradu pertsonala aitortzearen ondorioetarako, lanpostuaz jabetzeko epea zenbatzeko moduari buruzkoa da.

Hala, lehenik eta behin, aplikatu beharreko esparru juridikoa aztertu behar da; kasu honetan, martxoaren 10eko 364/1995 Errege Dekretuak (DSBE, aurrerantzean) onartutako Administrazioaren Zerbitzupeko Langileen Sarrerari buruzko Erregelamendu Orokorra.

Aurrekoa kontuan hartuta, planteatutako auzia lanpostu berri batean kargua uzteko eta lanpostuaz jabetzeko denboren egozpena zehaztean datza eta, zehazki, zer gertatzen den funtzionario batek gradu bat betetzen duenean lanpostuaz jabetzeko epean.

Horri dagokionez, DSBEren 48. artikuluak honako hau ezartzen du:

“1. Lanpostuaz jabetzeko epea hiru astegunekoa izango da, baldin eta funtzionarioak egoitzaz aldatzea ez badakar, edo hilabetekoa, baldin eta egoitzaz aldatzea edo jarduneko zerbitzura itzultzea badakar.

Lanpostuaz jabetzeko epea utzarazpenaren egunaren biharamunean hasiko da zenbatzen; utzarazpen hori lehiaketaren ebazpena Estatuko Aldizkari Ofizialean argitaratu eta hurrengo hiru egun balioduneko epearen barruan egin beharko da. Ebazpenak jarduneko zerbitzura itzultzea badakar, lanpostuaz jabetzeko epea ebazpena argitaratu ondoren hasiko da zenbatzen. (…)

4. Ingalaterra Lanpostuaz jabetu ondoren, lanpostuaz jabetzeko epea jarduneko zerbitzutzat hartuko da ondorio guztietarako, lehenengo urtea igaro ondoren borondatezko eszedentziatik edo seme-alabak zaintzeko eszedentziatik berriz itzultzeko kasuetan izan ezik.

Lanpostua aldatzeko kasu horietan, ez dago hutsunerik zerbitzuak ematean, funtzionarioak etenak eginez lan egin baitu; horrela, epe bakoitza (kargu-uztearena eta karguaz jabetzearena) aplikatuko da, hala badagokio, gradu bat edo bestea finkatzeko, eta hori aztertu egin beharko da, artikulu honetan ezarritakoaren arabera. 70 DSBE (artikuluan aurreikusitakoarekin bat datorrena) Funtzio Publikoa Erreformatzeko Neurriei buruzko abuztuaren 2ko 30/1984 Legearen 21. artikulua, arlo horretan indarrean dagoena, Enplegatu Publikoaren Oinarrizko Estatutuaren Legearen testu bateginaren laugarren xedapen gehigarriaren 2. zenbakian aurreikusitakoarekin bat etorriz (urriaren 30eko 5/2015 Legegintzako Errege Dekretuaren bidez onartu zen testu bategin hori). Xedapen horrek gradu pertsonalari buruzko arau orokorrak jasotzen ditu, eta, bereziki, gradu pertsonal jakin bat finkatzeko epeak eteteari edo ez egiteari buruzkoak.

Beraz, martxoaren 10eko 364/1995 Errege Dekretuak onartutako Erregelamenduaren 48. artikuluan aurreikusten den lanpostuaz jabetzeko epea zerbitzu aktiboa denez, lanpostuaz jabetzeko epe hori zenbatu egin behar da dagokion lanpostuarekiko maila finkatzeko, eta jatorrizko lanpostuaz jabetzeko epea baino ez da kontabilizatuko.

Gradu jakin bat finkatu den ala ez zehazteko irizpide hori aplikatu izanaren adibide gisa, honako hau planteatzen da: 28 gradu finkatua duen, 2011ko abuztuaren 1etik 30 maila duen eta 2013ko uztailaren 9an kargua utzi duen baina 2013ko abuztuaren 1era arte 28 mailako destino berrian lanpostuaz jabetu ez den funtzionario baten kasua.

Hau da, 22 egunez lanpostuaz jabetzeko aldian dagoenez (kasu honetan, funtzionarioak lanpostua utzi zuen Madrilen eta kanpora zihoan), planteatu du ea 30. maila kontsolidatu ahal izango lukeen (izan ere, epe horretan 30. mailan finkatzen jarraitzen duela ulertzen bada, artikulu horretan aurreikusitako bi urteak igaro beharko lirateke). 70 DSBE) edo, aldiz, ez litzateke posible izango.

Emandako informaziotik ondorioztatzen da funtzionarioak bere borondatez utzi duela 30. mailako lanpostua; kasu horretan, eta lanpostuaz jabetzeko epea zerbitzu aktiboa denez, lanpostuaz jabetzen den lanpostuarekiko gradua sendotzeko zenbatu behar dira, DSBEren 48.4 artikuluak aurreikusten duen moduan. Aurreko lanpostuaren 30. mailako finkatzearen ondorioetarako, lanpostua uzteko aurreikusitako epea bakarrik hartuko da kontuan (kasu honetan, 2013ko uztailaren 9ra artekoa).

Beraz, lanpostuaz jabetzeko epea (egun horretatik abuztuaren 1era arte) 28. mailako lanpostu berriari bakarrik egotziko zaio, eta horrek ez du uzten 30. maila finkatzen. Izan ere, jarduera bertan behera uzteko epea igarotakoan, zerbitzua eten egiten da, eta ez da bi urteko epea igaro 30a finkatu arte.

Ondorioz, adierazi den bezala, lanpostuaz jabetzeko epea zenbatu egin behar da, dagokion lanpostuari dagokion maila finkatzearen ondorioetarako, eta jatorrizko lanpostuari dagokionez, lanpostu hori uzteko aurreikusitako epea soilik kontabilizatuko da.

Aurreko guztia gorabehera, gogoratu behar da, zuzendaritza nagusi honen eskumenen araubidearen arabera, zuzendaritza nagusi honek egiten dituen kontsulten erantzunak informatzeko baino ez direla, eta, ondorioz, ez direla irizpide lotesleak, ez dutela ez eskubiderik ez eskubide-itxaropenik sortzen, eta ez dutela inolako loturarik sortzen dagozkien prozedura-motekin. Gainera, nahitaezko izaera edo izaera loteslerik ez dutenez, erantzun horien hartzaile diren organoek, hala badagokio, horietan jasotako iritziarekin bat ez datorren erabakia hartu ahal izango dute azkenean.

Buletin honetan jasotzen diren kontsulten erantzunek erantzuna emateko unean indarrean dagoen araudiaren arabera planteatutako galderei erantzuten diete, eta, beraz, erantzun horiek ondorengo lege-aldaketen edo ebazpen judizialen eragina jasan dezakete.

  • Nabigazio-gida
  • Mapa
  • Harremanetarako
  • Lege-oharra
  • Irisgarritasuna
  • Informazioaren barne-sistema
  • Cookie-politika

© Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako Ministerioa

Cookie-politika

Webgune honek cookie propioak eta hirugarrenenak erabiltzen ditu zerbitzu hobea eskaintzeko. Nabigatzen jarraitzen baduzu, erabilera onartzen duzula uste dugu.

Ikusi cookie-politika