Udako lanaldi jarraitua, ekainaren 1etik irailaren 30era arte, kontziliazio-arrazoiengatik, funtzionario bakoitzaren eskubide indibidual gisa eratzen da, eta, beraz, bi gurasoek unitate berean lan egiten badute ere, ezin da eskubide hori mugatu egoera horretan. Egiaztatuta geratu beharko da kontziliazio-arrazoiak daudela lanaldi hori hartu ahal izateko; beraz, zentro kudeatzaileak kasu bakoitzean hori egiaztatzen duen dokumentazioa eskatu ahal izango du.
Udako lanaldia 12 urte arteko seme-alabentzat.
Kontsulta hau Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritzaren 2019ko otsailaren 28ko Ebazpenaren 7.1 apartatuan ezarritako udako lanaldia baliatzeari buruzkoa da; ebazpen horren bidez, Estatuko Administrazio Orokorraren eta haren organismo publikoen zerbitzura dauden langileen lanaldi eta lan-ordutegiei buruzko jarraibideak ematen dira. Zehazki, bi gurasoek lanaldi hori urtarrilaren 1etik irailaren 30era arte, biek administrazio-unitate berean lan egiten dutenean, erabil dezaketen jakiteko txostena eskatu da.
Era berean, txostena eskatzen da adingabearekin bizi dela edo zaintza partekatua duela egiaztatu behar den jakiteko, banantze edo dibortzio kasuetan.
Enplegatu Publikoaren Oinarrizko Estatutuaren Legearen testu bateginak, zeina urriaren 30eko 5/2015 Legegintzako Errege Dekretuaren bidez onartu baitzen, 47. artikuluan xedatzen duenez: “Administrazio publikoek beren funtzionario publikoen lanaldi orokorra eta lanaldi bereziak ezarriko dituzte. Lanaldia denbora osokoa edo lanaldi partzialekoa izan daiteke”.
Bestalde, 2019ko otsailaren 28ko Ebazpenaren 7.1 atalean, udako lanaldi jarraitua arautzean, hau ezartzen da:
“7.1 Ekainaren 16tik irailaren 15era bitartean, biak barne, lanaldi jarraia ezarri ahal izango da, sei ordu eta erdikoa, astelehenetik ostiralera, 8:00etatik 15:00etara. Lanaldia soilik arratsaldez egiten duten langileek sei ordu eta erdi jarraian egin beharko dituzte, 14:30etik 21:30era, astelehenetik ostiralera.
Familia- eta lan-bizitza uztartzeko arrazoiak direla eta, langile publikoek lanaldi trinkoaren modalitate honi heldu ahal izango diote ekainaren 1etik irailaren 30era bitartean, baldin eta haien tutoretzapean edo harreran dauden 12 urte arteko ondorengoak edo pertsonak badituzte, betiere eskatzailearekin bizi badira eta haren mende badaude. Eskubide hori erabili ahal izango da, halaber, adingabeak 12 urte betetzen dituen urtean. (…)”.
Bestalde, Erabakiaren 2.4.e) idatz-zatiak ezartzen du lan-egutegiak beti errespetatu beharko duela ordutegia zerbitzuaren beharretara eta zentroaren funtzioetara egokitzea.
Hau da, ebazpen horren 7.1 atalak aurreikusten du, alde batetik, udako lanaldia ezartzeko aukera, ekainaren 16tik irailaren 15era; eta, bestetik, haren aplikazio-eremuan sartzen diren langile publikoek udako lanaldiari heldu ahal izateko eskubidea, bizitza pertsonala, familiakoa eta lanekoa uztartzeko arrazoiengatik, ekainaren 1etik irailaren 30era.
Gainera, lanaldi hori dagokion lan-egutegian aurreikusi behar da, eta, adierazi den bezala, lan-egutegi horrek, nolanahi ere, zerbitzuaren beharrak eta zentroaren eginkizunak errespetatu beharko ditu.
Bai udako lanaldia, bai hamabi urte arteko seme-alabak dituztenek bizitza pertsonala, familia eta lana uztartzeko hartzen duten lanaldia luzatzea, guraso bakoitzaren eskubide indibiduala da, eta ez da inolako mugarik ezarri alde horretatik.
Hau da, norberaren bizitza, lanekoa eta familiakoa uztartzeko arrazoiek eragindako lanaldiaren egokitzapena funtzionario bakoitzaren eskubide indibidual gisa aurreikusten da, eta, beraz, nahiz eta bi gurasoek unitate berean lan egin, ezingo litzateke eskubide hori mugatu egoera horregatik.
Beste kontu bat izango litzateke zerbitzuaren beharrak behar bezala egiaztatuko balira. Hala ere, kontuan hartu behar da, kontziliazio-arrazoiengatik “handitutako” udako lanaldia Ebazpenaren beraren bidez eskubidetzat eratzen den bitartean, unitate bakoitzean behar diren neurriak hartu beharko direla langile publikoek eskubide hori baliatu ahal izan dezaten, eta salbuespen gisa, behar bezala egiaztatutako zerbitzu-beharrengatik bakarrik mugatu beharko dela eskubide hori.
Azkenik, banantze edo dibortzio kasuetan adingabearekin edo zaintza partekatuarekin elkarbizitza exijitu behar den galderari dagokionez, aipatu ebazpenaren 7.1 atalaren bigarren paragrafoan adierazitakoaren argitan, uler daiteke egiaztatuta geratu beharko dela kontziliaziorako arrazoiak daudela lanaldi horri heldu ahal izateko; beraz, zentro kudeatzaileak kasu bakoitzean hori egiaztatzen duen dokumentazioa eskatu ahal izango du.
Aurreko guztia gorabehera, gogoratu behar da, zuzendaritza nagusi honen eskumenen araubidearen arabera, zuzendaritza nagusi honek egiten dituen kontsulten erantzunak informatzeko baino ez direla, eta, ondorioz, ez direla irizpide lotesleak, ez dutela ez eskubiderik ez eskubide-itxaropenik sortzen, eta ez dutela inolako loturarik sortzen dagozkien prozedura-motekin. Gainera, nahitaezko izaera edo izaera loteslerik ez dutenez, erantzun horien hartzaile diren organoek, hala badagokio, horietan jasotako iritziarekin bat ez datorren erabakia hartu ahal izango dute azkenean.
Buletin honetan jasotzen diren kontsulten erantzunek erantzuna emateko unean indarrean dagoen araudiaren arabera planteatutako galderei erantzuten diete, eta, beraz, erantzun horiek ondorengo lege-aldaketen edo ebazpen judizialen eragina jasan dezakete.