Denboran bat egiten duten lehiaketa zehatz batzuetan parte hartu ahal izango da, lehenengo lehiaketa ebatzi gabe badago. Nolanahi ere, esleitutako lehenengo lehiaketan lanpostuaz jabetuz gero, ezingo da destinorik lortu ondorengo ebazpenean.
Kidego bereko edo ezberdineko bi lanpostu esleitzea, jabetza aldia bat ez datorrenean.
Estatuko Administrazio Zibileko Kudeaketa Kidegoko funtzionario bat eszedentzian dago Estatuko Administrazio Zibileko Laguntzaileen Kidego Orokorrean zerbitzuak betetzeagatik. Horri buruzkoa da gaia. Zenbait lehiaketa zehatzetan parte hartzeko eskabidea egin ondoren, eta lehiaketa horietako bat esleitu ondoren, lehiaketa horretaz jabetu ondoren, beste lehiaketa baten esleipendun izan dadila.
Horrela, norako batean edo bestean geratzea aukeratu dezakeen edo lehen norakoan bi urtez egotera behartuta dagoen planteatzen da. Era berean, lortutako ondorioa aplikatzekoa izango da esleitutako lehiaketak funtzionarioa dagoen Estatuko Administrazio Orokorreko bi kidegoei buruzkoak direnean.
Hala, lehenik eta behin, aplikatu beharreko esparru juridikoa aztertu behar da. Enplegatu Publikoaren Oinarrizko Estatutuaren (TREBEP) Legearen testu bategina onartzen duen urriaren 30eko 5/2015 Legegintzako Errege Dekretuaren azken xedapenetako laugarrenean, aldatu egiten da Estatutua garatzeko emango diren Funtzio Publikoko legeak indarrean jarri arteko lanpostuen hornidurari eta mugikortasunari buruzko xedapenak indarrean jartzeko epea.
Horrenbestez, eta TREBEPen azken xedapenetako laugarrenak xedatzen duenaren arabera, hau ezartzen du bigarren apartatuan:
“Funtzio Publikoko Legeak eta horiek garatzeko erregelamenduzko arauak eman arte, administrazio publiko bakoitzean giza baliabideak antolatzeari, planifikatzeari eta kudeatzeari buruz indarrean dauden arauak egongo dira indarrean, estatutu honetan ezarritakoaren aurkakoak ez diren bitartean”
Ondorioz, indarrean jarraitzen dute abuztuaren 2ko 30/1984 Legeak (Funtzio Publikoa erreformatzeko neurriei buruzkoa) eta martxoaren 10eko 364/1995 Errege Dekretuak (Estatuko Administrazio Orokorraren zerbitzupeko langileak sartzeko eta Estatuko Administrazio Orokorreko funtzionario zibilen lanpostuak betetzeko eta sustapen profesionalerako araudi orokorra onartzen duena) araututako lanpostuak betetzeari buruzko xedapenek.
Esparru horretan, Funtzio Publikoa Erreformatzeko Neurriei buruzko abuztuaren 2ko 30/1984 Legearen 20.1.a) artikuluak ezartzen du lehiaketa dela karrerako funtzionarioen lanpostuak betetzeko ohiko prozedura, eta bertan parte hartzea, arau orokor gisa, borondatezkoa dela.
Bestalde, Estatuko Administrazio Orokorraren Zerbitzupeko Langileen Sarrerari buruzko eta Estatuko Administrazio Orokorreko Funtzionario Zibilen Lanpostuen Hornidurari eta Lanbide Sustapenari buruzko Araudi Orokorraren 49.1 artikuluaren arabera (martxoaren 10eko 364/1995 Errege Dekretuaren bidez onetsi zen erregelamendu hori), lehiaketaz esleitutako destinoei ezin zaie uko egin, salbu eta lanpostuaz jabetzeko epea amaitu aurretik beste deialdi publiko batez lortu bada.
Aurrekoa kontuan hartuta, planteatutako auzia hainbat lehiaketatan parte hartzeko aukeran eta hainbat posturen esleipendun suertatuz gero aukeran oinarritzen da.
364/1995 Errege Dekretuaren 49.1 artikulutik ondorioztatzen da, arau orokor gisa, lehiaketa bidez esleitutako destinoei ezin zaiela uko egin. Araudi horretako 41. artikuluko 2. idatz-zatiaren arabera, “funtzionarioek gutxienez bi urtez egon beharko dute behin betiko destinoko lanpostu bakoitzean, hornidura-lehiaketetan parte hartu ahal izateko, salbu eta estatu-idazkaritza baten edo ministerio-sail baten eremuan, halakorik egon ezean (…)”.
Horrela, lehiaketa bidez lanpostu bat esleituta eta behin lanpostuaz jabetuta, gutxienez bi urtez egon beharko da bertan, arau orokor gisa. Alde horretatik, funtzionarioari lanpostu bat beste bat baino gehiago interesatzen bazaio, komenigarria eta egokia litzateke lehiaketan parte hartzeko eskaeran atzera egin dezala, eta hori ez zaio interesatzen lehiaketa ebatzi baino lehen. Hala eginez gero, eskaera horri ezin izango zaio uko egin.
364/1995 Errege Dekretuko 49.1 artikuluak salbuespen bakarra jasotzen du: lanpostuaz jabetzeko epea amaitu aurretik deialdi publiko bidez beste destino bat lortu den kasuak. Kasu horretan bakarrik aukeratu ahal izango du funtzionarioak nahi duen plaza.
Beraz, denboran bat egiten duten hainbat lehiaketa espezifikotan parte har daiteke lehenengoa ebatzi gabe. Baina lanpostuaz jabetzeko epea amaitzen denean, destinoari ezin zaionez uko egin, ezin da geroko ebazpen-lehiaketan esleitutako destinoa aukeratu.
Ondorengo lehiaketa batean interesaturik egonez gero, parte hartzeko borondatezkotasunean oinarrituta, horietako bati uko egin ahal izango zaio deialdi zehatzean aurreikusitakoaren arabera, normalean Balorazio Batzordeak merezimenduak berrikusi eta barematzeko prozesua amaitu baino lehen.
Nolanahi ere, deialdia egin duen organoak izango du eskumena gorabeherak kontuan hartzeko eta baloratzeko, bai eta deitzen dituzten lehiaketen inguruan sor daitezkeen zalantzak ebazteko ere, eta, horri dagokionez, egokitzat jotzen dituen erabaki arrazoituak hartuko ditu.
Era berean, kontsulta bera egin da kidego desberdinetako bi lanpostu lehiaketa bidez esleitzeko aukerari dagokionez, lanpostuaz jabetzeko epea bat ez datorrenean.
Horrela eginez gero, ez legoke eragozpenik funtzionarioari dagozkion zenbait kidegotako lehiaketetan parte hartzeko, eta kidego horietako bat bere alde ebatzi eta esleitu ondoren, lanpostuaz jabetu ahalko litzateke a posteriori, baldin eta aurreko kidegoaz bestelako aldi batean ebazten bada, eta beste kidegoarekiko sektore publikoan zerbitzuak emateagatiko borondatezko eszedentziaren administrazio-egoerara igaroko litzateke.
Aurrekoa gorabehera, gogorarazten da administrazio-egoeren aldaketa ez dela legegileak funtzionario baten mugikortasunerako aintzat hartzen duen tresna, ez soilik lege-iruzurra izan daitekeelako, baizik eta Administrazioari eragin diezazkiokeen kalteengatik.
Aurreko guztia gorabehera, gogoratu behar da, zuzendaritza nagusi honen eskumenen araubidearen arabera, zuzendaritza nagusi honek egiten dituen kontsulten erantzunak informatzeko baino ez direla, eta, ondorioz, ez direla irizpide lotesleak, ez dutela ez eskubiderik ez eskubide-itxaropenik sortzen, eta ez dutela inolako loturarik sortzen dagozkien prozedura-motekin. Gainera, nahitaezko izaera edo izaera loteslerik ez dutenez, erantzun horien hartzaile diren organoek, hala badagokio, horietan jasotako iritziarekin bat ez datorren erabakia hartu ahal izango dute azkenean.
Buletin honetan jasotzen diren kontsulten erantzunek erantzuna emateko unean indarrean dagoen araudiaren arabera planteatutako galderei erantzuten diete, eta, beraz, erantzun horiek ondorengo lege-aldaketen edo ebazpen judizialen eragina jasan dezakete.