Langile militarrei ez zaie aplikatzekoa Administrazio Zibilaren zerbitzuko funtzionarioentzat aurreikusitako administrazio-egoeren araubidea. Betetzen duten lanpostua uzten badute, administrazio militarrera itzuli beharko dira dagokien egoeran.
Militarra Administrazio Zibilera itzultzeko aukeraren tratamendua
Kontsulta aurrekari hauei buruzkoa da: militarra, Kidego Juridiko Militarrekoa, Administrazio autonomikoan zerbitzuak eman zituena. Bertan, izendapen askeko sistemaren bidez esleitutako lanpostu bat lortu zuen, eta, hortik, utzi egiten du zerbitzu berezien egoerara pasatzeko, udal bateko Ogasuneko eta Funtzio Publikoko Arloko zinegotzi ordezkariaren kargua modu esklusiboan betetzeko.
Aurrekari horiek ikusita, eta urriaren 30eko 5/2015 Legegintzako Errege Dekretuaren bidez (aurrerantzean, TRLEBEP) onartutako Enplegatu Publikoaren Oinarrizko Estatutuaren Legearen testu bateginaren hamaikagarren xedapen gehigarrian aurreikusitakoa aplikatuta, galdetu da ea funtzionarioak Administrazio Militarrera itzuli behar duen edo, hala badagokio, bere azken destinoa izan zuen Administrazio Zibilera itzuli behar duen, berriro sartzeko irizpideekin.
Honako hau adierazten du Enplegatu Publikoaren Legearen Testu Bateginaren hamaikagarren xedapen gehigarriak:
"1. Karrerako langile militarrek administrazio zibilean eman ahal izango dituzte zerbitzuak, administrazio publiko bakoitzak xedatzen duen moduan, aukera hori berariaz adierazten bada, eta, betiere, langile horiei lanpostua merezimendu- eta gaitasun-printzipioen arabera esleitzen bazaie; horretarako, lanpostu horiek betetzeko kasuan kasuko deialdi publikoan parte hartu beharko dute, eta Defentsa Ministerioak horretarako berariaz xedatzen dituen baldintzak bete beharko dituzte.
2. Ingalaterra Administrazio zibilean zerbitzuak ematen dituzten langile militarrei Administrazio zibil horretako araubidea aplikatuko zaie lanaldiari, lan-ordutegiari, oporrei, baimenei, lizentziei eta diziplina-araubideari dagokienez; nolanahi ere, zerbitzutik kentzeko zehapena Defentsako ministroak soilik ezarri ahalko du.
Ez zaie aplikatuko barne-sustapenerako, administrazio-karrerarako, administrazio-egoeretarako eta mugigarritasunerako xedatutakoa, hargatik eragotzi gabe administrazio zibilean langile horientzat irekita dauden beste lanpostu batzuk betetzeko prozeduretan parte hartu ahal izatea.
Jasoko dituzten ordainsariak karrerako militar izateagatik dagozkien oinarrizko ordainsariak izango dira, baita betetzen duten lanpostuari dagozkion ordainsari osagarriak ere. Karrera militarrean gora egiteak ez du inolako aldaketarik eragingo betetzen duten lanpostuaren ordainsari-baldintzetan.
Haien Gizarte Segurantzako araubidea karrerako militar gisa dagokiena izango da.
Administrazio zibilean betetzen ari diren lanpostua uzten badute, lanpostutik kentzen badituzte edo lanpostua ezabatu egiten bada, administrazio militarrera itzuli beharko dira, dagokien egoeran, eta ez zaizkie aplikatuko funtzionario zibilentzat egoera horietarako ezarrita dauden irizpideak”.
Manua irakurtze hutsetik ondorioztatzen da, alde batetik, langile militarrei ez zaiela aplikatzekoa Administrazio Zibilaren zerbitzura dauden funtzionarioentzat aurreikusitako administrazio-egoeren araubidea, eta, bestetik, betetzen duten lanpostua uzten badute, Administrazio militarrera itzuli beharko dutela, dagokien egoeran.
Bestalde, Karrera Militarrari buruzko azaroaren 19ko 39/2007 Legearen 113 bis artikuluak honako hau xedatzen du:
“1. Karrerako militarrek, lanpostuak betetzeko prozedura baten bidez, Administrazio zibilean destinoa lortzen dutenean, administrazio-egoera horretan deklaratuko dira.
Langile horiei Enplegatu Publikoaren Oinarrizko Estatutuaren apirilaren 12ko 7/2007 Legean xedatutako araubide juridikoa aplikatuko zaie.
2. Ingalaterra Karrerako militarren mugigarritasunak Administrazio zibileko lanpostuak betetzea duenean xede, ezinbestekoa izango da Defentsako idazkariordearen aurretiazko baimena. Lanpostu horiek betetzeko prozeduretan parte hartu ahal izateko, gutxienez hogei urtez jardun beharko dute zerbitzuan, eta 110. artikuluko 2. paragrafoko hirugarren lerrokadan xedatutakoa aplikatuko zaie.
3. Olaizola II Karrerako militarrek, Administrazio zibilean zerbitzuak emateari uzten diotenean, arrazoia edozein dela ere, zerbitzu aktiboaren egoerara itzultzea eskatu beharko dute Defentsa Ministerioan, salbu eta, lege honen xedapenen arabera, erreserba-egoerara igarotzea dagokienean”.
Artikulu honek, era berean, berretsi egiten du aurreikuspen hau: militarrak Administrazio Zibilean zerbitzuak emateari uzten dionean, “edozein arrazoirengatik”, manuak eragina duenean, Administrazio militarrera itzultzea eskatu beharko du.
Lehen azaldutako aurrekarietan adierazi den bezala, Administrazio autonomikoan zerbitzuak ematen zituen militarrak utzi egin zuen administrazio hori Udaleko Ogasuneko eta Funtzio Publikoko Saileko zinegotzi ordezkari izendatu zutelako, arduraldi esklusiboz; harrezkero, kontsultagileak adierazten duen bezala, zerbitzu berezien egoerara igaro da.
Arestian aipatutako manuek argi uzten dute Administrazio Zibilean zerbitzuak ematen dituen militarraren administrazio-egoera beti izango dela bere karrera militarrari dagokiona. Era berean, agindu horiek adierazten dutenez, Administrazio Zibilean edozein arrazoirengatik kargua uzten denean, gai honetan gertatzen den bezala, militarrek “Administrazio militarrera itzuli beharko dira, dagokien egoeran, eta ez zaizkie aplikatuko funtzionario zibilentzat egoera horietarako ezarrita dauden irizpideak.”.
Hori dela eta, kasu honetan, militarrak utzi egin zuenez administrazio autonomikoa, eta zerbitzu berezien egoerara igaro zenez, militar gisa, aipatutako manuen babespean, galdu egingo zuen aipatutako administrazio zibilarekiko lotura, eta, beraz, zinegotzi kargua utzi ondoren, zerbitzu berezietan deklaratu zutelako, zerbitzu aktiboko egoerara itzultzea eskatu beharko du Defentsa Ministerioan, erreserba-egoerara edo beste egoera batera pasatzea badagokie izan ezik.
Aurreko guztia gorabehera, gogoratu behar da, zuzendaritza nagusi honen eskumenen araubidearen arabera, zuzendaritza nagusi honek egiten dituen kontsulten erantzunak informatzeko baino ez direla, eta, ondorioz, ez direla irizpide lotesleak, ez dutela ez eskubiderik ez eskubide-itxaropenik sortzen, eta ez dutela inolako loturarik sortzen dagozkien prozedura-motekin. Gainera, nahitaezko izaera edo izaera loteslerik ez dutenez, erantzun horien hartzaile diren organoek, hala badagokio, horietan jasotako iritziarekin bat ez datorren erabakia hartu ahal izango dute azkenean.
Buletin honetan jasotzen diren kontsulten erantzunek erantzuna emateko unean indarrean dagoen araudiaren arabera planteatutako galderei erantzuten diete, eta, beraz, erantzun horiek ondorengo lege-aldaketen edo ebazpen judizialen eragina jasan dezakete.