O órgano convocante ha de ser quen fixe o valor dos títulos esixibles e puntuables na correspondente convocatoria de concurso de méritos, se ben, enténdese que, en todo caso, a valoración outorgada a cada título deberá ser acorde co posto ou postos de traballo convocados. A valoración outorgada ás titulacións sempre ha de ser respectuosa cos principios de mérito e capacidade.
Valoración que corresponde otorgar en concursos a títulos universitarios oficiales
A consulta refírese á valoración que corresponde outorgar en concursos a títulos universitarios oficiais. En concreto, consúltase respecto das titulacións de Doutor e Máster, se deben considerarse ao mesmo nivel (ao atribuírlles puntuación), as concedidas obtidas tras a implantación do Plan Bolonia e as pertencentes a anteriores ordenacións académicas.
Así mesmo, pregúntase sobre se nos concursos de méritos ha de establecerse algunha distinción entre os Másteres e os Doutoramentos dun mesmo Plan de Estudos (ben os do “Plan Bolonia” ou ben os dos anteriores plans), en función da súa respectiva duración. Finalmente, indícase que non se incluíu dentro dos títulos a valorar “estar en posesión dos tres primeiros cursos dunha licenciatura ou o primeiro ciclo”.
En primeiro lugar, cabe sinalar que o órgano convocante ha de ser quen fixe o valor dos títulos esixibles e puntuables na correspondente convocatoria de concurso de méritos, se ben, enténdese que, en todo caso, a valoración outorgada a cada título deberá ser acorde co posto ou postos de traballo convocados.
Así mesmo, dentro dunha mesma titulación, tamén será necesario establecer unha maior ou menor valoración en atención a criterios obxectivos, tales como duración, adecuación ao posto de traballo convocado, etc.
É dicir, a valoración outorgada ás titulacións sempre ha de ser respectuosa cos principios de mérito e capacidade.
Partindo desta premisa xeral, e en relación coa valoración a outorgar aos títulos de Máster Universitario e Doutor da nova e da anterior ordenación académica, cabe destacar que, na actualidade, segundo prevé o artigo da Lei Orgánica 6/2001, do 21 de decembro de Universidades, só existen tres títulos universitarios de carácter oficial: Doutor, Máster Universitario e Graduado. Á súa vez, estas previsións foron desenvolvidas polo Real Decreto 1393/2007, do 29 de outubro, polo que se establece a ordenación dos ensinos universitarios oficiais que foi, así mesmo, derrogado polo Real Decreto 822/2021, do 28 de setembro, polo que se establece a organización dos ensinos universitarios e do procedemento de aseguramiento da súa calidade.
Neste sentido, e en relación co título de Máster, é preciso destacar que unicamente ten o carácter de título oficial universitario o título de Máster da nova ordenación; mentres que os títulos anteriores non teñen valor oficial, unicamente teñen o carácter de títulos propios das Universidades e sen que ostenten, por tanto, o mesmo valor que os títulos oficiais.
É dicir, os títulos de “Máster” anteriores á ordenación incluída no xa derrogado Real Decreto 1393/2007, do 29 de outubro, non teñen carácter oficial, senón carácter de título “propio” e, por tanto, deberá de actuarse en consecuencia.
En canto ao título de Doutor, tanto o título da anterior ordenación como da nova, posúen o mesmo valor académico polo que deberán ser tidos en conta de igual maneira.
Por outra banda, e en canto a outorgar maior ou menor puntuación a un título oficial de Máster atendendo á súa duración, como se sinalou, debe de ser o órgano convocante quen estableza a valoración atendendo a criterios obxectivos e que cumpran co mérito e a capacidade.
Neste sentido, e no concreto suposto de que se trate de dous títulos idénticos ou equivalentes para os efectos do concurso, parece adecuado, se é preciso, que se poida outorgar maior puntuación atendendo a criterios obxectivos talles como a duración ou número de créditos ECTS.
Finalmente, e en canto á non inclusión dentro dos títulos a valorar de “os tres primeiros cursos dunha licenciatura ou o primeiro ciclo”, enténdese, do mesmo xeito que sinala o consultante, que non se trata dunha titulación propiamente dita, senón dunha equivalencia establecida polo lexislador aos sós efectos do ingreso na Administración, pero que non se estendeu expresamente para a súa valoración en procedementos de provisión de postos de traballo.
Todo o anterior indícase sen prexuízo de lembrar que, de acordo con o réxime de competencias deste centro directivo, as respostas a consultas que emite esta dirección xeral posúen carácter meramente informativo e, en consecuencia, non teñen carácter de criterio vinculante, nin orixinan dereitos nin expectativas de dereito, nin implican vinculación algunha co tipo de procedementos a que se refiran. Ademais, ao carecer de carácter preceptivo ou vinculante, os órganos destinatarios das estas respostas poderán, no seu caso, adoptar finalmente unha decisión que non se corresponda co parecer contido nas mesmas.
As respostas a consultas contidas neste boletín atenden ás cuestións expostas á luz da normativa vixente no momento da súa emisión, de maneira que estas respostas poden verse afectadas por modificacións lexislativas posteriores ou resolucións xudiciais.