Ao persoal militar non lle resulta de aplicación o réxime de situacións administrativas previsto para os funcionarios ao servizo da Administración Civil. No caso de que cesen no posto de traballo que desempeñan deberán reincorporarse á Administración militar na situación que corresponda.
Tratamento da posibilidade de reingreso de militar á Administración Civil
A consulta fai referencia aos seguintes antecedentes: militar, pertencente ao Corpo Xurídico Militar, que prestou servizos na Administración autonómica, na que obtivo un posto adxudicado polo sistema de libre designación desde o que cesa para pasar á situación de servizos especiais para desempeñar con carácter exclusivo o cargo de Concelleiro Delegado da Área de Facenda e Función Pública dun Concello.
Á luz dos estes antecedentes, e en aplicación do previsto na disposición adicional undécima do texto refundido da Lei do Estatuto Básico do Empregado Público aprobado polo Real Decreto Lexislativo 5/2015, do 30 de outubro (en diante, TRLEBEP), consúltase se o funcionario debe reingresar na Administración Militar, ou no seu caso, debe reincorporarse na Administración Civil na que tivo o seu último destino, cos criterios de reingreso desta.
A disposición adicional undécima do TRLEBEP sinala o que segue:
"1. O persoal militar de carreira poderá prestar servizos na Administración civil nos termos que estableza cada Administración Pública naqueles postos de traballo nos que se especifique esta posibilidade, e dos que resulten adxudicatarios, de acordo con os principios de mérito e capacidade, previa participación na correspondente convocatoria pública para a provisión dos estes postos, e previo cumprimento dos requisitos que, no seu caso, póidanse establecer para este fin polo Ministerio de Defensa.
2. Ao persoal militar que preste servizos na Administración civil seralle de aplicación a normativa propia da mesma en materia de xornada e horario de traballo; vacacións, permisos e licenzas; e réxime disciplinario, se ben a sanción de separación do servizo só poderá imporse polo Ministro de Defensa.
Non lles será de aplicación o previsto para promoción interna, carreira administrativa, situacións administrativas e mobilidade, sen prexuízo de que poidan participar nos procedementos de provisión doutros postos abertos a este persoal na Administración civil.
As retribucións a percibir serán as retribucións básicas que lles correspondan na súa condición de militares de carreira, e as complementarias correspondentes ao posto de traballo desempeñado. Os posibles ascensos que poidan producirse na súa carreira militar non comportarán variación algunha nas condicións retributivas do posto desempeñado.
O seu réxime de Seguridade Social será o que lles corresponda como militares de carreira.
Cando se produza o cesamento, eliminación ou supresión do posto de traballo da Administración civil que viñesen desempeñando, deberán reincorporarse á Administración militar na situación que lles corresponda, sen que lles sexan de aplicación os criterios existentes nestes supostos para o persoal funcionario civil”.
Da mera lectura do precepto, dedúcese, por unha banda, que ao persoal militar non lle resulta de aplicación o réxime de situacións administrativas previsto para os funcionarios ao servizo da Administración Civil e, doutra banda, que no caso de que cesen no posto de traballo que desempeñan deberán reincorporarse á Administración militar na situación que corresponda.
Pola súa banda, o artigo 113 bis da Lei 39/2007, do 19 de novembro, de Carreira Militar, dispón o seguinte:
“1. Os militares de carreira que, en virtude dun procedemento de provisión de postos de traballo, obteñan destino na Administración civil, serán declarados nesta situación administrativa.
O réxime xurídico de aplicación a este persoal será o previsto na Lei 7/2007, do 12 de abril, do Estatuto Básico do Empregado Público.
2. A mobilidade dos militares de carreira para a cobertura de postos de traballo na Administración civil estará sometida á condición da previa autorización do Subsecretario de Defensa. Para poder participar nos procedementos de provisión destes postos de traballo deberán contar con polo menos vinte anos de servizos, séndolles de aplicación o disposto no parágrafo terceiro do apartado 2 do artigo 110.
3. Os militares de carreira que deixen de prestar servizo na Administración civil por calquera causa deberán solicitar o reingreso á situación de servizo activo no Ministerio de Defensa, salvo que, de conformidade coas disposicións desta Lei, correspóndalles pasar á situación de reserva”.
O presente artigo, ratifica, á súa vez, a previsión de que cando o militar cesamento na prestación de servizos na Administración Civil “por calquera causa”, incide o precepto, terá que solicitar o reingreso na Administración militar.
Como se indicaba nos antecedentes antes expostos, o militar que viña prestando servizos na Administración autonómica había cesado na mesma como consecuencia de ser nomeado Concelleiro Delegado da Área de Facenda e Función Pública do Concello, con dedicación exclusiva; pasando, desde entón, como sinala tamén o consultante, á situación de servizos especiais.
Os preceptos antes indicados deixan claro que a situación administrativa do militar que preste servizos na Administración Civil será sempre a correspondente á súa carreira militar. Así mesmo, estes preceptos sinalan que cando se cese na Administración Civil, por calquera causa, como ocorre no presente asunto, os militares “deberán reincorporarse á Administración militar na situación que lles corresponda, sen que lles sexan de aplicación os criterios existentes nestes supostos para o persoal funcionario civil”.
Por iso, e dado que neste caso, o militar cesou na Administración autonómica pasando á situación de servizos especiais, na súa condición de militar, ao abeiro dos preceptos indicados, perdería a súa vinculación coa citada Administración Civil, polo que, unha vez que cesamento no seu posto de Concelleiro, en virtude do cal foi declarado en servizos especiais, deberá de solicitar o seu reingreso á situación de servizo activo no Ministerio de Defensa, salvo que lles corresponda pasar á situación de reserva ou a outra situación.
Todo o anterior indícase sen prexuízo de lembrar que, de acordo con o réxime de competencias deste centro directivo, as respostas a consultas que emite esta dirección xeral posúen carácter meramente informativo e, en consecuencia, non teñen carácter de criterio vinculante, nin orixinan dereitos nin expectativas de dereito, nin implican vinculación algunha co tipo de procedementos a que se refiran. Ademais, ao carecer de carácter preceptivo ou vinculante, os órganos destinatarios das estas respostas poderán, no seu caso, adoptar finalmente unha decisión que non se corresponda co parecer contido nas mesmas.
As respostas a consultas contidas neste boletín atenden ás cuestións expostas á luz da normativa vixente no momento da súa emisión, de maneira que estas respostas poden verse afectadas por modificacións lexislativas posteriores ou resolucións xudiciais.