É posible a participación en diversos concursos específicos que coincidan no tempo sen que se resolveu o primeiro deles, sen prexuízo de que, a toma de posesión no primeiro concurso adxudicado impediría a obtención do destino no de posterior resolución.
Adxudicación de dous postos do mesmo ou distinto Corpo sen que coincida o período de tempo de posesión.
A cuestión exposta versa sobre a situación dunha funcionaria pertencente ao Corpo de Xestión da Administración Civil do Estado en situación de excedencia por prestación de servizos no sector público no Corpo Xeral Auxiliar da Administración Civil do Estado. Unha vez solicitada a participación en varios concursos específicos e, adxudicado un deles, tras a toma de posesión no mesmo, resulte adxudicataria doutro concurso.
Exponse así se pode elixir permanecer nun ou outro destino, ou está obrigada a permanecer no primeiro destino dous anos. Así mesmo, se a conclusión que se alcance resulta de aplicación para o caso de que os concursos adxudicados refíranse aos dous Corpos da Administración Xeral do Estado aos que pertence a funcionaria.
Así, en primeiro lugar, cabe analizar o marco xurídico de aplicación. A disposición final cuarta do Real Decreto Lexislativo 5/2015, do 30 de outubro, polo que se aproba o texto refundido da Lei do Estatuto Básico do Empregado Público (TREBEP), difire a entrada en vigor das disposicións relativas á provisión de postos de traballo e mobilidade ata a entrada en vigor das leis de Función Pública que se diten en desenvolvemento do Estatuto.
Así, e de acordo con o disposto na disposición final cuarta do TREBEP, que establece no seu apartado segundo:
“Ata que se diten as Leis de Función Pública e as normas regulamentarias de desenvolvemento manteranse en vigor en cada Administración Pública as normas vixentes sobre ordenación, planificación e xestión de recursos humanos en tanto non se opoñan ao establecido neste Estatuto”
En consecuencia, continúan vixentes as disposicións relativas á provisión de postos regulados pola Lei 30/1984, do 2 de agosto, de Medidas para a reforma da Función Pública e o Real Decreto 364/1995, do 10 de marzo, que aproba o Regulamento Xeral de Ingreso do persoal ao servizo da Administración Xeral do Estado e de provisión de postos de traballo e promoción profesional dos funcionarios civís da Administración Xeral do Estado.
Neste marco, o artigo 20.1.a) da Lei 30/1984, do 2 de agosto, de Medidas para a Reforma da Función Pública, establecen que o concurso é o procedemento normal para a provisión de postos de traballo do persoal funcionario de carreira; e a participación no mesmo, como regra xeral, ten un carácter voluntario.
Pola súa banda, segundo prevé o artigo 49.1 do Regulamento Xeral de Ingreso do Persoal ao Servizo da Administración Xeral do Estado e de Provisión de postos de traballo e Promoción Profesional dos Funcionarios Civís da Administración Xeral do Estado, aprobado polo Real Decreto 364/1995, do 10 de marzo, os destinos adxudicados por concurso son irrenunciables, salvo no caso de que antes de finalizar o prazo de toma de posesión obtívose outro destino mediante convocatoria pública.
Tendo en conta o anterior, a cuestión exposta céntrase na posibilidade de participar en varios concursos e a opción en caso de resultar adxudicatario de varios postos.
Do disposto o artigo 49.1 do Real Decreto 364/1995 inférese que, como regra xeral, os destinos adxudicados por concurso son irrenunciables. Conforme o artigo 41 apartado 2 do mesmo Regulamento antes citado, “os funcionarios deberán permanecer en cada posto de traballo de destino definitivo un mínimo de dous anos para poder participar nos concursos de provisión, salvo no ámbito dunha Secretaría de Estado ou dun Departamento Ministerial, en defecto daquela (…)”.
Deste xeito, adxudicado un posto por concurso e unha vez tómase posesión deste, deberase permanecer no mesmo un mínimo de dous anos como regra xeral. Neste sentido, no caso de que á funcionaria interéselle un posto máis que outro sería conveniente e adecuado que formule a desistencia da solicitude de participación no concurso que non lle interesa antes de que o mesmo resólvase, nese caso o mesmo sería irrenunciable.
O propio artigo 49.1 do Real Decreto 364/1995 recolle a única excepción a esta regra, aqueles casos nos que, antes de finalizar o prazo de toma de posesión, obtívose outro destino mediante convocatoria pública. Só neste caso se poderá optar o funcionario ou funcionaria pola praza que desexe.
Por tanto, é posible a participación en diversos concursos específicos que coincidan no tempo sen que se resolveu o primeiro deles. Pero unha vez finaliza o prazo de toma de posesión, como o destino é irrenunciable, non se pode optar polo destino adxudicado no concurso de posterior resolución.
No caso de estar interesada nun concurso posterior, en base á voluntariedad na participación nos mesmos, poderá renunciarse a un deles conforme ao previsto na convocatoria concreta, normalmente con anterioridade á data en que a Comisión de Valoración finalice o proceso de revisión e baremación dos méritos.
E todo iso sen prexuízo de que será o órgano convocante o competente para considerar e apreciar as incidencias, así como para resolver aquelas dúbidas que puidesen xurdir en relación cos concursos que convocan, adoptando respecto diso as decisións motivadas que estime convenientes.
Así mesmo, exponse a mesma consulta en relación coa posibilidade de que lle sexan adxudicados por concurso dous postos de distintos Corpos sen que coincida no tempo o prazo de toma de posesión.
Neste caso non existiría inconveniente na participación en concursos de varios Corpos aos que pertenza a funcionaria e, resolto e adxudicado ao seu favor un deles, podería tomar posesión a posteriori, se se resolve nun período distinto ao anterior xa obtido, pasando a estar en situación administrativa de excedencia voluntaria por prestación de servizos no sector público respecto do outro Corpo.
Non obstante o anterior, lémbrase que o cambio de situacións administrativas non é o instrumento que o lexislador contempla para a mobilidade dun funcionario, non só porque puidese constituír unha fraude de lei senón polos posibles prexuízos que puidese causar á Administración.
Todo o anterior indícase sen prexuízo de lembrar que, de acordo con o réxime de competencias deste centro directivo, as respostas a consultas que emite esta dirección xeral posúen carácter meramente informativo e, en consecuencia, non teñen carácter de criterio vinculante, nin orixinan dereitos nin expectativas de dereito, nin implican vinculación algunha co tipo de procedementos a que se refiran. Ademais, ao carecer de carácter preceptivo ou vinculante, os órganos destinatarios das estas respostas poderán, no seu caso, adoptar finalmente unha decisión que non se corresponda co parecer contido nas mesmas.
As respostas a consultas contidas neste boletín atenden ás cuestións expostas á luz da normativa vixente no momento da súa emisión, de maneira que estas respostas poden verse afectadas por modificacións lexislativas posteriores ou resolucións xudiciais.