Nos supostos de cesamento nun posto de libre designación, con carácter xeral, ha de ser a Administración onde viña prestando servizos a que lle adscriba nun posto de traballo de acordo con as regras que a súa propia normativa prevexa; todo iso, sen prexuízo de que o funcionario solicitase o reingreso na súa Administración de orixe.
Posto a asignar a funcionario doutra Administración en caso de cesamento en posto de libre designación
Formúlase consulta sobre a forma de proceder nos supostos de cesamento de postos ocupados mediante o procedemento de libre designación cando o funcionario que o desempeña pertence a outra Administración Pública, e non se produciu lexislación de desenvolvemento da Lei do Estatuto Básico do Empregado Público.
O artigo 84.3 do Texto Refundido da Lei do Estatuto Básico do Empregado Público, aprobado polo Real Decreto Lexislativo 5/2015, do 30 de outubro (TRLEBEP), posúe a mesma dicción literal que xa contiña a derrogada Lei 7/2007, do 12 de abril.
En síntese, o precepto vén establecer respecto dos postos que son ocupados mediante o procedemento de libre designación que, en caso de cesamento, se o funcionario que o desempeñase pertence a outra Administración Pública ha de reingresar nela, salvo que obtivese outro posto na Administración na que acaba de cesar.
Esta previsión, incluída no entón artigo 84.3 da Lei 7/2007, do 12 de abril, pola Lei 15/2014, do 16 de setembro, de racionalización do Sector Público e outras medidas de reforma administrativa, se ben supuxo un cambio material do contido do precepto, non comportou unha modificación, á súa vez, do réxime de entrada en vigor que orixinariamente posuía este precepto, en virtude do cal as previsións contidas no este artigo requiren dunha lei de desenvolvemento para que poidan resultar aplicables.
Pola súa banda, o TRLEBEP non só non alterou o réxime de entrada en vigor do este precepto, senón que a súa disposición transitoria oitava confirma o parecer indicado, é dicir, o contido do preceptuado no artigo 84.3 só resultará de aplicación cando se produciu o correspondente desenvolvemento lexislativo.
Por tanto, en aplicación do previsto na disposición final cuarta, apartado 2, en conexión coa disposición transitoria oitava, ambas as do TRLEBEP, enténdese que no ámbito daquelas Administracións Públicas para as que non se produciu o citado desenvolvemento lexislativo, deberanse de seguir empregando, para os supostos nos que se produza un cesamento nun posto de libre designación dun funcionario pertencente a outra Administración Pública, as mesmas normas que viñesen aplicándose ata o momento, é dicir, a correspondente lexislación de desenvolvemento aplicable e, na súa falta, a lexislación estatal.
Sen prexuízo do previsto no artigo 84.3 do TRLEBEP, e dos supostos nos que en virtude da existencia de lexislación de desenvolvemento puidesen aplicarse as previsións contidas no mesmo, con carácter xeral, o parecer deste centro directivo ha vindo sendo que cando se produce o cesamento nun posto de libre designación o funcionario de carreira cesado ha de ser adscrito, por esa mesma Administración, noutro posto de traballo, aplicando para iso as mesmas regras establecidas na súa regulación para os funcionarios pertencentes a Corpos ou Escalas propios da correspondente Administración.
E iso, por dous motivos.
En primeiro lugar, pola mobilidade interadministrativa que se veu xerando desde a Lei 30/1984, do 2 de agosto, e que definitivamente se consagrou na Lei 7/2007, do 12 de abril; tanto a mobilidade individual, a través dos correspondentes procedementos de provisión de postos de traballo nos que puidese participar persoal funcionario doutras Administracións Públicas; como a mobilidade amparada nun Convenio subscrito polas Administracións a tales efectos.
E en segundo lugar, e derivado desta mobilidade, en virtude do principio de “igualdade de trato”, que viría consagrarse no artigo 88 do TRLEBEP, no que se regula a situación administrativa de servizos noutras Administracións Públicas, dispóndose no mesmo que “os funcionarios de carreira na situación de servizo noutras Administracións Públicas que se atopen na esta situación por obter un posto de traballo mediante os sistemas de provisión previstos neste Estatuto, réxense pola lexislación da Administración na que estean destinados de forma efectiva”.
Neste sentido, a aplicación das previsións do artigo 88 transcritas, en relación co artigo 80.4, ambos os do TRLEBEP, permitiría concluír que nos supostos de cesamento nun posto de libre designación, con carácter xeral, ha de ser a Administración onde viña prestando servizos a que lle adscriba nun posto de traballo de acordo con as regras que a súa propia normativa prevexa; todo iso, sen prexuízo de que o funcionario solicitase o reingreso na súa Administración de orixe.
Confirma este parecer, entre outras, a Sentenza ditada con data 29 de outubro de 2014, pola Sala do Contencioso-Administrativo do Tribunal Superior de Xustiza de Castela e León, que di así:
“ (…) Pero esquece a administración demandada que o cesamento acordado na administración autonómica de destino non supón que o funcionario deixe de estar ao servizo da esta Administración Autonómica, pois o cesamento non comporta de maneira necesaria o reingreso á administración de orixe, polo que ha de entenderse que conserva a garantía anteriormente citada, debendo quedar a disposición do Secretario Xeral da respectiva Consellería, que disporá a súa adscrición provisional (…).
(…) Por tanto, a situación é de servizo activo na Administración da Comunidade Autónoma, que non perde ata punto solicite o seu reingreso á chamada administración de orixe, nin tan sequera polo cesamento no seu posto de traballo”.
A todo o anterior cabe engadir, que mesmo nos supostos nos que resultase aplicable o artigo 84.3 do TRLEBEP porque existise lexislación de desenvolvemento, ha de terse en conta a vontade do lexislador plasmada no precepto, no que se dispón, en primeiro lugar, a adscrición na propia Administración, e só en defecto de tal adscrición, entón procede que sexa reingresado pola Administración de orixe cando así sexa solicitado polo funcionario.
Por último, cabe lembrar que seguen plenamente vixentes as previsións contidas na Disposición Transitoria Novena da Lei 15/2014, do 16 de setembro.
Todo o anterior indícase sen prexuízo de lembrar que, de acordo con o réxime de competencias deste centro directivo, as respostas a consultas que emite esta dirección xeral posúen carácter meramente informativo e, en consecuencia, non teñen carácter de criterio vinculante, nin orixinan dereitos nin expectativas de dereito, nin implican vinculación algunha co tipo de procedementos a que se refiran. Ademais, ao carecer de carácter preceptivo ou vinculante, os órganos destinatarios das estas respostas poderán, no seu caso, adoptar finalmente unha decisión que non se corresponda co parecer contido nas mesmas.
As respostas a consultas contidas neste boletín atenden ás cuestións expostas á luz da normativa vixente no momento da súa emisión, de maneira que estas respostas poden verse afectadas por modificacións lexislativas posteriores ou resolucións xudiciais.