A Resolución permite a acumulación dos días por asuntos particulares aos días de vacacións que se poden gozar de forma independente, pero non pode dar lugar a outras combinacións que poden resultar fraudulentas como sería xuntar, a seguir, os días de vacacións ordinarios.
Posibilidade de gozar de forma continuada de días de vacacións, días independentes de vacacións e días por asuntos particulares.
A cuestión exposta versa sobre a posibilidade de gozar de forma continuada de días de vacacións, días independentes de vacacións e días por asuntos particulares.
A este respecto, temos que acudir ao disposto na Resolución do 28 de febreiro de 2019, da Secretaría de Estado de Función Pública, pola que se ditan instrucións sobre xornada e horarios de traballo do persoal ao servizo da Administración Xeral do Estado e os seus organismos públicos que dispón, no seu apartado noveno relativo a ‘vacacións e permisos’:
“9.3 As vacacións gozaranse, previa autorización e sempre que resulte compatible coas necesidades do servizo, dentro do ano natural e ata o 31 de xaneiro do ano seguinte, en períodos mínimos de cinco días hábiles consecutivos.
Sen prexuízo do anterior, e sempre que as necesidades do servizo permítano, dos días de vacacións previstos no apartado 9.1 desta Resolución, poderase solicitar o goce independente de ata cinco días hábiles por ano natural. (…) 9.7 Ao longo de cada ano os empregados ou empregadas públicos terán dereito a gozar de seis días de permiso por asuntos particulares, sen prexuízo da concesión dos restantes permisos e licenzas establecidos na normativa vixente.
Así mesmo, os empregados ou empregadas públicos terán dereito a gozar de dous días adicionais de permiso por asuntos particulares desde o día seguinte ao do cumprimento do sexto trienio, incrementándose, como máximo, nun día adicional por cada trienio cumprido a partir do oitavo.
Os días de permiso por asuntos particulares non poderán acumularse aos períodos de vacacións anuais. O persoal poderá distribuír estes días á súa conveniencia, previa autorización dos seus superiores e respectando sempre as necesidades do servizo. Cando por estas razóns non sexa posible gozar do mencionado permiso antes de finalizar o mes de decembro, poderá concederse ata o 31 de xaneiro seguinte.
Sen prexuízo do anterior, e sempre que as necesidades do servizo permítano, os días de permiso por asuntos particulares así como, no seu caso, os días de permiso previstos no apartado seguinte, poderán acumularse aos días de vacacións que se gocen de forma independente.”
Por tanto, o feito de que a Resolución permita a acumulación dos días por asuntos particulares aos días de vacacións que se poden gozar de forma independente, non pode dar lugar a outras combinacións que poden resultar fraudulentas como sería xuntar, a seguir, os días de vacacións ordinarios, xa que este suposto iría en contra da prohibición de acumulación dos días de asuntos particulares cos períodos de vacacións anuais, pois se gozan sen solución de continuidade.
Distinto sería o suposto en que mediase un día hábil, é dicir, un día no que se presta servizos, entre os días de asuntos particulares e o período vacacional, ou entre os días de vacacións de goce independente (a gozar a seguir dos días de asuntos particulares) e os días de vacacións ordinarios, nese caso si poderían gozarse.
En conclusión, e como regra xeral os días de permiso por asuntos particulares non poderán acumularse aos períodos de vacacións anuais, salvo os días de vacacións que se gocen de forma independente.
Todo o anterior indícase sen prexuízo de lembrar que, de acordo con o réxime de competencias deste centro directivo, as respostas a consultas que emite esta dirección xeral posúen carácter meramente informativo e, en consecuencia, non teñen carácter de criterio vinculante, nin orixinan dereitos nin expectativas de dereito, nin implican vinculación algunha co tipo de procedementos a que se refiran. Ademais, ao carecer de carácter preceptivo ou vinculante, os órganos destinatarios das estas respostas poderán, no seu caso, adoptar finalmente unha decisión que non se corresponda co parecer contido nas mesmas.
As respostas a consultas contidas neste boletín atenden ás cuestións expostas á luz da normativa vixente no momento da súa emisión, de maneira que estas respostas poden verse afectadas por modificacións lexislativas posteriores ou resolucións xudiciais.