Ambos os proxenitores traballan e teñen dereito ao permiso por coidado de fillo menor afectado por cancro ou outra enfermidade grave, se ben a nai neste momento non está a gozar deste permiso, senón do permiso por nacemento para a nai biolóxica, polo que nada obsta para que o outro proxenitor poida gozar do permiso por coidado de fillo menor afectado por cancro ou outra enfermidade grave, percibindo as súas retribucións íntegras.
Permiso por coidado de fillo menor afectado por cancro ou outra enfermidade grave: criterio de que ambos os proxenitores traballen
Exponse consulta sobre a aplicación do artigo 49, letra e) do texto refundido da Lei do Estatuto Básico do Empregado Público (en diante TRLEBEP), aprobado polo Real Decreto lexislativo 5/2015, do 30 de outubro cando ambos os proxenitores son funcionarios docentes e atópase a nai gozando do permiso por maternidade.
En particular, cuéstionase se o requisito de que “ambos os proxenitores traballen” enténdese cumprido no caso de que a nai estea a gozar do permiso por parto podendo o pai, por tanto, gozar do permiso por coidado de fillo menor afectado por cancro ou outra enfermidade grave, percibindo as súas retribucións íntegras.
O artigo 49, letra e, do TRLEBEP regula o permiso por coidado de fillo menor afectado por cancro ou outra enfermidade grave nos seguintes termos:
“e) Permiso por coidado de fillo menor, afectado por cancro ou outra enfermidade grave: o funcionario terá dereito, sempre que ambas as persoas proxenitoras, adoptantes, guardadoras con fins de adopción ou acolledoras de carácter permanente traballen, a unha redución da xornada de traballo de polo menos a metade da duración daquela, percibindo as retribucións íntegras con cargo aos orzamentos do órgano ou entidade onde veña prestando os seus servizos, para o coidado, durante a hospitalización e tratamento continuado, do fillo ou filla menor de idade, afectado por cancro (tumores malignos, melanomas ou carcinomas) ou por calquera outra enfermidade grave que implique un ingreso hospitalario de longa duración e requira a necesidade do seu coidado directo, continuo e permanente acreditado polo informe do servizo público de saúde ou órgano administrativo sanitario da comunidade autónoma ou, no seu caso, da entidade sanitaria concertada correspondente e, como máximo, ata que o fillo ou persoa que fose obxecto de acollemento permanente ou garda con fins de adopción cumpra os 23 anos. Para estes efectos, o mero cumprimento dos 18 anos do fillo ou do menor suxeito a acollemento permanente ou a garda con fins de adopción, non será causa de extinción da redución da xornada, se se mantén a necesidade de coidado directo, continuo e permanente.
No entanto, cumpridos os 18 anos, poderase recoñecer o dereito á redución de xornada ata que a persoa ao seu cargo cumpra os 23 anos nos supostos en que o padecimiento do cancro ou enfermidade grave fose diagnosticado antes de alcanzar a maioría de idade, sempre que no momento da solicitude acredítense os requisitos establecidos nos parágrafos anteriores, salvo a idade.
Así mesmo, manterase o dereito a esta redución de xornada ata que a persoa ao seu cargo cumpra 26 anos se, antes de alcanzar os 23 anos, acreditase, ademais, un grao de discapacidade igual ou superior ao 65 por cento.
Cando concorran en ambas as persoas proxenitoras, adoptantes, guardadoras con fins de adopción ou acolledoras de carácter permanente, polo mesmo suxeito e feito causante, as circunstancias necesarias para ter dereito a este permiso ou, no seu caso, poidan ter a condición de beneficiarias da prestación establecida para este fin no Réxime da Seguridade Social que lles sexa de aplicación, o funcionario ou funcionaria terá dereito á percepción das retribucións íntegras durante o tempo que dure a redución da súa xornada de traballo, sempre que a outra comparece proxenitora, adoptante ou guardadora con fins de adopción ou acolledora de carácter permanente, sen prexuízo do dereito á redución de xornada que lle corresponda, non cobre as súas retribucións íntegras en virtude deste permiso ou como beneficiaria da prestación establecida para este fin no Réxime da Seguridade Social que lle sexa de aplicación. En caso contrario, só se terá dereito á redución de xornada, coa consecuente redución de retribucións.
Así mesmo, no caso de que ambos presten servizos no mesmo órgano ou entidade, esta poderá limitar o seu exercicio simultáneo por razóns fundadas no correcto funcionamento do servizo.
Cando a persoa enferma contraia matrimonio ou constitúa unha parella de feito, terá dereito ao permiso quen sexa o seu cónxuxe ou parella de feito, sempre que acredite as condicións para ser beneficiario.
Reglamentariamente estableceranse as condicións e supostos nos que esta redución de xornada poderase acumular en xornadas completas.”
De acordo con o precepto transcrito, no caso de que os dous pais do menor afectado por cancro ou outra enfermidade grave traballen, só un deles poderá percibir as retribucións íntegras cando os dous gocen deste mesmo permiso.
No suposto exposto no escrito de consulta, ambos os proxenitores traballan e teñen dereito ao permiso por coidado de fillo menor afectado por cancro ou outra enfermidade grave, se ben a nai neste momento non está a gozar deste permiso, senón do permiso por nacemento para a nai biolóxica, polo que nada obsta para que o outro proxenitor poida gozar do permiso por coidado de fillo menor afectado por cancro ou outra enfermidade grave, percibindo as súas retribucións íntegras.
Con todo, unha vez que a nai finalice o seu permiso por nacemento para a nai biolóxica, se os dous proxenitores optasen por gozar do permiso por coidado de fillo menor afectado por cancro ou outra enfermidade grave, deberá terse en conta que un deles terá dereito á percepción das súas retribucións íntegras, sempre que ao outro, sen prexuízo do seu dereito á redución de xornada, aplíqueselle a consecuente redución de retribucións.
Ademais, se os dous prestan servizos no mesmo centro docente, este poderá limitar o goce simultáneo do permiso por razóns fundadas no correcto funcionamento do servizo.
Todo o anterior indícase sen prexuízo de lembrar que, de acordo con o réxime de competencias deste centro directivo, as respostas a consultas que emite esta dirección xeral posúen carácter meramente informativo e, en consecuencia, non teñen carácter de criterio vinculante, nin orixinan dereitos nin expectativas de dereito, nin implican vinculación algunha co tipo de procedementos a que se refiran. Ademais, ao carecer de carácter preceptivo ou vinculante, os órganos destinatarios das estas respostas poderán, no seu caso, adoptar finalmente unha decisión que non se corresponda co parecer contido nas mesmas.
As respostas a consultas contidas neste boletín atenden ás cuestións expostas á luz da normativa vixente no momento da súa emisión, de maneira que estas respostas poden verse afectadas por modificacións lexislativas posteriores ou resolucións xudiciais.