Méritos referidos á conciliación da vida persoal, familiar e laboral
Nos concursos convocados a partir da entrada en vigor da Orde TFP/153/2021, do 16 de febreiro, pola que se regula a valoración dos méritos xerais do persoal funcionario de Administración Local con habilitación de carácter nacional valoraranse os méritos xerais referidos á conciliación da vida persoal, familiar e laboral, ata un máximo de 1 punto os seguintes:
Os feitos causantes destes méritos deberán reunirse e alegarse en cada convocatoria. Máis concretamente:
Para o concurso ordinario, á data en que se dite a Resolución pola que se publica un extracto das convocatorias no «Boletín Oficial do Estado»,
Para o concurso unitario, á data en que se dite a Resolución de convocatoria correspondente,
En ambos os casos, deberán manterse ata a data de incorporación ao posto que lle sexa adxudicado, no seu caso, no concurso.
O destino previo do cónxuxe que teña a condición de empregado público de carácter fixo de calquera Administración
O destino previo do cónxuxe que teña a condición de empregado público de carácter fixo de calquera Administración, obtido mediante convocatoria pública, no municipio onde radique o posto solicitado ou en municipio limítrofe co solicitado, e sempre que se acceda desde municipio distinto valorarase con 0,3 puntos.
Para acreditar este mérito, deberá achegar xunto con a súa solicitude de participación ao concurso:
- Certificación acreditativa do destino do cónxuxe e da súa forma de provisión, expedida pola Unidade Administrativa competente onde o cónxuxe se ache destinado.
Salvo que se manifeste a oposición expresa á súa consulta, consultarase de oficio o certificado de matrimonio que acredite o vínculo de parentesco. Unicamente no caso de que exista oposición á súa consulta por medios telemáticos deberá achegar:
Certificado de matrimonio
O coidado de fillo/s
O coidado de fillo/a valorarase con 0,4 tanto cando o/o fillo/ao sexa tanto por natureza como por adopción ou acollemento permanente ou preadoptivo sempre que:
- O/o fillo/a sexa menor de doce anos
- O municipio de residencia do menor sexa o mesmo no que radique o posto solicitado ou en municipio limítrofe co solicitado, e sempre que se acceda desde municipio distinto.
Para acreditar este mérito, e salvo que se manifeste oposición expresa, consultaranse de oficio:
- O Certificado de nacemento do menor
- Os datos de residencia
Unicamente se se mostra a oposición expresa, ou ben o vínculo co menor provén de adopción ou acollemento pre adoptivo, deberá acompañar á súa solicitude copia do certificado de nacemento ou copia do Libro de Familia ou documento oficial acreditativo dos membros que compoñen a unidade familiar, ou no seu caso, resolución administrativa ou xudicial da adopción, acollemento permanente ou preadoptivo.
En relación aos datos de residencia dos menores, e en cumprimento do que establece a Resolución do 29 de abril de 2020, da Subsecretaría, pola que se publica a Resolución do 17 de febreiro de 2020, da Presidencia do Instituto Nacional de Estatística e da Dirección Xeral de Cooperación Autonómica e Local, pola que se ditan instrucións técnicas aos Concellos sobre a xestión do Padrón municipal, apartado 8, se o/a solicitante é o proxenitor que non ostenta a garda e custodia deberá achegar a documentación acreditativa da residencia.
Tamén se deberá achegar en todos os casos:
- Declaración do proxenitor solicitante, debidamente asinada, xustificando fidedignamente as razóns que avalan que o cambio de posto permite a mellor atención do menor e que unicamente terá validez cando veña motivado en termos de localización ou horario oficial do posto que se convoca, acompañada, no seu caso, da correspondente documentación acreditativa. Esta declaración poderá non terse en conta se o Tribunal de Valoración dispón de documentación oficial que invalide, de forma negativa, a xustificación contida na esta declaración.
O coidado de familiar
O coidado de familiar valorarase con 0,3 puntos. Resultará de aplicación para familiares ata o segundo grao de consanguinidade ou afinidade que:
- teñan a condición de discapacitado e non poida valerse en por si,
- O municipio de residencia do familiar sexa o mesmo no que radique o posto solicitado ou en municipio limítrofe co solicitado, e sempre que se acceda desde municipio distinto.
Para acreditar este mérito, deberá achegar xunto con a súa solicitude de participación ao concurso:
- Consentimento fidedigno do familiar que autorice ao tratamento e consulta, no seu caso, dos datos relativos ao mérito acreditado. Se estivese incapacitado, achegarase copia da resolución xudicial e o consentimento deberá prestalo a persoa que ostente a súa tutela/curatela. Pode descargarse un modelo de consentimento na seguinte ligazón
- Para acreditar o parentesco: Copia de libro de familia ou documento oficial acreditativo dos membros que compoñen a unidade familiar e/ou outros documentos públicos que acrediten a relación ata o segundo grao, inclusive, de consanguinidade ou afinidade.
- Para acreditar a situación de dependencia, por idade, accidente, enfermidade ou discapacidade: Certificado médico oficial ou documento dos órganos da Administración Pública competente na materia, acreditativo de tales extremos.
- Para acreditar o non desempeño de actividade retribuída: Certificado de non atoparse en alta en ningún dos réximes da Seguridade Social e declaración da persoa dependente de que non desempeña actividade retribuída algunha.
- Para acreditar o acceso desde Municipio distinto: Se se accede desde municipio distinto, deberase prestar consentimento fidedigno do familiar dependente para realizar a consulta ao Sistema de Verificación de Datos de Residencia para que os datos de empadroamento sexan solicitados de oficio. Se non se prestase tal consentimento, ou se producisen outros supostos que se detallan na normativa reguladora, o solicitante deberá achegar o certificado de empadroamento do familiar dependente, de acordo con o Real Decreto523/2006, de28 de abril, e a Orde PRE/4008/2006, de27 de decembro, normas que suprimen a esixencia de achegar o certificado de empadroamento como documento probatorio do domicilio e residencia.
- Para acreditar a mellor atención familiar: Declaración do solicitante, debidamente asinada, xustificando as razóns que avalan que o cambio de posto permite a mellor atención do familiar. Esta declaración prevista poderá non terse en conta se o Tribunal de Valoración dispón de documentación oficial que invalide, de forma negativa, a xustificación contida na esta declaración.