Do mesmo xeito que en exercicios anteriores, este proceso ten por obxecto dar cumprimento ao pedimento de información retributiva establecida no artigo 7.4 da Orde HAP/2015/2012 (texto modificado pola Orde HAP/2082/2014), que desenvolve a Disposición adicional terceira do Real Decreto-lei 20/2012, do 13 de xuño, de medidas para garantir a estabilidade orzamentaria e de fomento da competitividade, no que se refire á remisión por parte de diferentes AAPP de información sobre retribucións e efectivos.
ESPAZO ISPA. ISPA 2025
Remisión de información sobre retribucións por parte de comunidades autónomas e entes locais contemplado na orde hap/2105/2012 (ISPA)

De que prazo disponse para remitir a información?
O período de recollida de ISPA 2025 iniciarase o 3 de marzo, finalizando o 30 de abril. Tendo en conta que algúns concellos comunicaron a imposibilidade de cubrir ISPA 2025 antes da terminación do período, comunícase que a plataforma vai manterse aberta con posterioridade ao 30 de abril permitindo remitir a información despois desa data. No entanto, deberase proceder a cubrir os formularios o máis axiña posible.
ADVERTENCIA: a opción de descarga do xustificante non está dispoñible este ano/este ano
Acesso a ISPA e expedientes dispoñibles
Os períodos anteriores a 2025 atópanse pechados estando dispoñibles para poder consultar a efectos informativos. En caso de precisar incorporar ou modificar datos dun período pechado, poderá solicitar a súa apertura remitindo un correo a ispa.ctramitacion@correo.gob.es
Con carácter xeral, o contido de ISPA 2025 vai ser similar ao do pasado exercicio e o acceso á aplicación efectúase a través de AutenticA na seguinte ligazón:
https://ssweb.seap.minhap.es/ispa
Unha vez acceda á pantalla de Expedientes dispoñibles procede seleccionar o período 2025 (á esquerda no medio). Unha vez realizado atoparanse varias pestanas polas que se accede aos expedientes.
Desde cada unha delas accédese aos distintos tipos de expedientes, que ou ben deberán cubrirse ou marcar a opción “Non aplica” (esta opción non está dispoñible en todos os expedientes, na súa ausencia procede cubrir o expediente aínda que sexa con valores cero).
Por favor, pique na ligazón que corresponda dos seguintes para acceder á información das instrucións dos modelos dispoñibles da súa administración.
Preguntas frecuentes
Neste documento pode atopar as contestacións ás preguntas máis frecuentes que se están expondo este ano/este ano. Este documento actualizarase regularmente incluíndo novas preguntas e respostas.
Consultas e incidencias técnicas
No caso de que necesite formular algunha consulta ou incidencia técnica relacionada co sistema ISPA 2025, pode dirixila á seguinte ligazón, no que atopará un formulario de consultas.
Manual do usuario
Pódese consultar o:
ADVERTENCIA PREVIA.- As retribucións a considerar en ISPA 2025, non son as pagadas ao longo de 2024, senón as vixentes ao 31 de decembro, anualizadas (en xeral as vixentes o ano anterior co incremento do 2%)
Información Básica
Que información débese remitir neste exercicio 2025 e que Administracións Públicas teñen obriga de remitila?
Durante este exercicio débense remitir tres tipos de información:
1. Retribucións de postos de traballo dos empregados públicos. A información a fornecer comprende o número de efectivos ao 31 de decembro do ano 2024 e as retribucións dos diferentes postos de traballo das distintas Administracións territoriais calquera que sexa a natureza da relación de persoal, de alto cargo, eventual, funcionarial ou laboral.
2. Produtividade e Complementos de calidade e cantidade. Ademais da información das retribucións asociadas directamente aos postos de traballo, solicítase información doutros complementos salariais vinculados á actividade e desempeño profesional, incentivos ao rendemento (produtividade e gratificaciones) do persoal funcionario e complementos vinculados á calidade ou cantidade no traballo do persoal laboral, así como os complementos singulares dos colectivos de persoal ao servizo da Administración de Xustiza, policía autonómica, docentes universitario e non universitario, e persoal do sector sanitario, que teñen particular incidencia nos niveis retributivos finais destes colectivos (modelos P1-1, P1-3, P1-4, P1-5, C2-1, C3-3, C4-1, C5-1, e C6-1).
Deben remitir a información as seguintes Administracións Públicas:
- A totalidade de Comunidades Autónomas.
- As cidades autónomas de Ceuta e Melilla.
- A totalidade de Deputacións forais, Deputacións provinciais, Consellos insulares e Cabidos insulares.
- Os concellos de municipios de máis de 1.000 habitantes respecto do seu persoal dependente, así como os incluídos nunha mostra representativa dos de municipios de 1.000 habitantes ou menos. En 2025 a mostra é distinta da do ano anterior e pódese consultar facendo clik en: Mostra 2025. Todos os municipios, independentemente da súa poboación deben presentar as retribucións dos membros das Corporacións Locais.
A información relativa a produtividade e complementos de calidade ou cantidade no traballo só remitirase, en 2025, polos concellos de máis de 10.000 habitantes. Non será preciso, neste exercicio, facilitar a información correspondente aos organismos autónomos dependentes das distintas Administracións territoriais.
3. Cantidades percibidas polos cargos electos das Corporacións Locais. Consignaranse a totalidade das cantidades percibidas por cada cargo en 2024, tanto o sexan en concepto de retribucións como percepcións por asistencia aos órganos colexiados da corporación, así como calquera outra cantidade que se puido percibir con carácter fixo e xornal.
Ademais, a través das seguintes ligazóns pódese consultar a normativa de referencia.
Requisitos sobre acceso e solución de problemas
1. Estar dado de alta en AutenticA
Aínda que a maioría dos funcionarios/as que desempeñan as funcións de intervención, secretaría-intervención ou de colaboración nas áreas económicas ou de recursos humanos estarán dados de alta en AutenticA, para verificar se está dado de alta, pode entrar en https://autentica.redsara.es e pulsar no apartado “Estou dado de alta?” para comprobar.
No caso de non estar dado de alta previamente en AutenticA débese tramitar a mesma mediante autoregistro en:
https://autentica.redsara.es/Autentica/servlet/AutenticaServlet?action=goToInsertLdapUserForm®=1
2. Ter permisos de acceso a ISPA
En 2025 a maioría dos informantes de ISPA terán previamente asignados estes permisos, ben por importación da Base de datos de Habilitados ou por tramitarse en anos anteriores.
Os permisos están individualizados por concellos. É preciso contar cun permiso específico para cada un dos concellos. No caso dos Secretarios/as-interventores/as que desempeñen a súa función en varios concellos (agrupacións, acumulacións…) pode suceder que teñan permiso para un concello, por exemplo o de cabeceira da agrupación, pero non para o resto. Neste caso deberán solicitarse os correspondentes permisos para os outros concellos.
Nos casos de non ter permiso de acceso a ISPA para un ou varios concellos por non asignarse en 2024 ou por cambio de destino ou outras causas procede solicitar as correspondentes altas.
Para solicitar os permisos ISPA débese remitir un correo a ispa.ctramitacion@correo.gob.es incluíndo a seguinte información:
1. Nome, apelidos e DNI da persoa a dar de alta en ISPA.
2. Cargo ou posto de traballo desempeñado.
3. Concello ou concellos para os que se solicita o permiso, indicando a Provincia á que pertencen.
4. Perfil solicitado:
-Colaborador.- Permite acceder á aplicación e cargar a información pero non asinala.
- Remisor.- Ademais do anterior habilita para a sinatura da información. En xeral este perfil está reservado aos funcionarios/as que desempeñan as funcións de intervención no concello.
Problemas máis comúns que poden xurdir:
- Non se lle recoñece o seu correo electrónico como dun dominio oficial (por exemplo @gmail.com).
Neste caso, deberá formalizar unha incidencia en AutenticA, para iso desde a páxina de inicio de AutenticA (https://autentica.redsara.es) acceder ao apartado de Contacto e unha vez dentro del a Acceso a formulario de incidencias:
https://ssweb.seap.minhap.es/axuda/consulta/Autentica
- Ao tentar acceder a ISPA recibe unha mensaxe: “Non se identificou co mesmo certificado do usuario activo”. Neste caso procede volver acceder co certificado co que se rexistrou en AutenticA. En caso de aínda así seguir tendo problemas pode abrir unha incidencia en ISPA:
https://ssweb.seap.minhap.es/axuda/consulta/ISPA
- Problemas de acceso a ISPA
A pesar de estar dado de alta en AutenticA ao tentar entrar en ISPA denégaselle o acceso aos expedientes de ISPA.
“Acceso denegado. Non está dado de alta ou a súa entidade non ten acceso á aplicación. Para poder acceder á aplicación débese xestionar previamente a súa alta en AUTENTICA para ISPA.”
Para tramitar a alta en ISPA unha vez dado de alta en AutenticA pódese solicitar remitindo un correo á dirección ispa.ctramitacion@correo.gob.es
- Problema de firma
Pode suceder que a pestana de firma apareza en gris e que ao picar nela apareza debaixo a mensaxe “Firma-O seu perfil non ten permisos para asinar”.
Neste caso é que o perfil asignado é o de Colaborador que non habilita para asinar.
Procede remitir un correo a ispa.ctramitacion@correo.gob.es indicando que se solicita o perfil de Remisor para poder asinar, se lle corresponde polas funcións desempeñadas procederase a habilitarlle para a firma.
Para calquera outro problema formalizar unha incidencia ISPA na dirección indicada.
Recomendación sobre o uso de navegadores
Os navegadores e versións soportados para ISPA son Mozilla Firefox, superior a versión 26.0 (recomendado), Google Chrome, superior á versión 48.0 e Microsoft Edge