logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Inicio Ministerio
Ministerio Organigrama
Organigrama Ministro para a Transformación Dixital e da Función Pública Secretaría de Estado de Dixitalización e Intelixencia Artificial Secretaría de Estado de Telecomunicacións e Infraestruturas Dixitais Secretaría de Estado de Función Pública Subsecretaría para a Transformación Dixital e da Función Pública Regulación Legal
Protección de Datos Participación pública en proxectos normativos
Participación pública en proxectos normativos Consulta pública previa Audiencia e información pública
Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia
Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia Instrucións de comunicación Información adicional Seguimento do Plan
Empleo
Empleo Persoal Laboral Persoal Funcionario
Portada de Ministerio
Dixitalización e IA Telecomunicación e infraestruturas Dixitais Función Pública
Función Pública A secretaría
A secretaría Secretaría de Estado de Función Pública Directora do Gabinete da Secretaría de Estado de Función Pública Captación de talento Newsletter de Función Pública Actualidade
Función Pública
Función Pública Quen somos Acceso ao Emprego Público Xestiona a túa vida profesional como persoal empregado público Réxime Xurídico Relacións Laborais Órganos de colaboración Rexistro Central de Persoal Espazo ISPA Persoal funcionario de administración local con habilitación de carácter nacional
Gobernación Pública
Gobernación Pública Directora General de Gobernanza Pública Simplificación administrativa e redución de cargas Inspección de Servizos Atención á cidadanía Calidade nas Administracións Públicas​ Transparencia Goberno aberto Electronic reports and notifications Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Incompatibilidade e conflito de intereses
Incompatibilidade e conflito de intereses Oficina de Conflictos de Intereses Membros do Goberno e Altos Cargos da Administración Xeral do Estado Incompatibilidades de persoal ao servizo das Administracións Públicas Informes sobre cumprimento dos altos cargos MASTERCLASS: Guía do Goberno Aberto
Comunicación Contacto Info DANA
Info DANA Medidas adoptadas en relación con la DANA Portada de Info Dana
Inicio
  • Organigrama
  • Protección de Datos
  • Participación pública en proxectos normativos
  • Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia
  • Empleo
  • Portada de Ministerio
Dixitalización e IA
Telecomunicación e infraestruturas Dixitais
  • A secretaría
  • Función Pública
  • Gobernación Pública
  • Incompatibilidade e conflito de intereses
Comunicación
Contacto
  • Medidas adoptadas en relación con la DANA
  • Portada de Info Dana
texto

Función Pública

    • Portada de Quen somos
    • Directora Xeral de Función Pública
    • Subdirector Xeral de Planificación de Recursos Humanos e Retribucións
    • Subdirectora General de Ordenación de Recursos Humanos
    • Subdirector Xeral de Relacións Laborais
    • Subdirectora Xeral de Relacións con Outras Administracións
    • Subdirector General de Régimen Jurídico
      • Ir a Subdirectora Xeral de Datos para o Emprego Público
        • Ir a Subdirección Xeral de Datos para o Emprego Público
        • Quen somos
        • Un pouco de historia
    • Subdirectora Xeral do Sector Público Institucional
    • Jefa de la Unidad de Asistencia Técnica
    • Portada de Acceso ao Emprego Público
      • Ir a Resolve dúbidas
      • Que é o emprego público, e que tipo de empregadas e empregados públicos existen?
      • Por que é atractivo para min o emprego público?
      • Como podo acceder ao emprego público e cales son os requisitos necesarios?
      • Que opcións están actualmente dispoñibles, e como accedo a elas?
      • Ir a Coñece a fondo o Emprego Público
        • Ir a Boletín Estatístico do persoal ao servizo das Administracións Públicas
        • Boletines anteriores a 2006
        • Histórico de noticias
      • Evolución dos efectivos das Administracións Públicas
      • Evolución dos efectivos das Comunidades Autónomas por área de actividade
      • Estudos de envellecemento dos persoais nas Administracións Públicas
      • Ir a Xornadas de Captación de Talento
      • Xornadas de Captación de Talento 2023
      • Xornadas de Captación de Talento 2022
      • Xornadas de Captación de Talento 2021
      • Xornadas de Captación de Talento 2020
      • Xornadas de Captación de Talento 2019
      • Xornadas de Captación de Talento 2024
      • Ir a Convocatorias Persoal Laboral
      • Información sobre Convocatorias para Persoal Laboral do IV Convenio Único
      • Convocatorias de Persoal Laboral fóra do IV Convenio Único
      • Ir a Ofertas de Emprego Público
        • Ir a 2024
        • Distribución de prazas por áreas de interese
        • Reserva de prazas para persoas con discapacidade
        • Ir a 2023
        • Distribución de prazas de acceso libre por grupo de persoal funcionario e persoal laboral
        • Distribución de prazas por áreas de interese
        • Reserva de prazas para persoas con discapacidade
        • Ir a 2022
        • Distribución de prazas de acceso libre por grupo de persoal funcionario e persoal laboral
        • Reserva de prazas para persoal con discapacidade
        • Distribución de prazas por áreas de interese
      • Ir a Convocatorias Persoal Funcionario
      • Corpos e Escalas Xerais de funcionarios
      • Corpos e Escalas Especiais de funcionarios
    • Portada de Xestiona a túa vida profesional como persoal empregado público
    • Procedementos de persoal
      • Ir a Concursos de traslados
        • Ir a Persoal laboral
        • Concurso de traslados de persoal laboral no ámbito do III Convenio Único (Administración Central) - Proceso Finalizado
        • Orde PRE/2748/2010, do 5 de outubro, pola que se convoca concurso de traslados para a provisión de postos de traballo de persoal laboral no ámbito do III Convenio Único (Administración Periférica)
        • Concurso de traslados para a provisión de postos de traballo de persoal laboral no ámbito do III Convenio Único da Administración Xeral do Estado.
        • Concurso de traslados 2015 (III Convenio Único)
        • Concurso de traslados para a provisión de postos de traballo de persoal laboral no ámbito do III Convenio Único da Administración Xeral do Estado (2016)
        • Concurso de traslados para a provisión de postos de traballo de persoal laboral no ámbito do III Convenio Único da Administración Xeral do Estado (2017)
        • Concurso de traslados persoal laboral 2018
      • Ir a Mobilidade das persoas empregadas públicas
        • Ir a Mobilidade do persoal funcionario de carreira
        • Comisións de servizos
        • Permutas
        • Autorización bases de concursos
        • Traslado de posto por razóns de discapacidade, motivos de saúde e posibilidades de rehabilitación
        • Mobilidade das funcionarias vítimas de violencia de xénero
        • Ir a Mobilidade do persoal laboral
          • Ir a CONCURSO ABERTO E PERMANENTE-FASES FINALIZADAS
            • Ir a ANO 2024
              • Ir a Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2024
              • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACIÓN E DESISTENCIA DE SOLICITUDES
              • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACIÓN E DESISTENCIA DE SOLICITUDES
              • Ir a Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2024
              • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACIÓN E DESISTENCIA DE SOLICITUDES
              • Ir a Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 3_2024
              • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACIÓN E DESISTENCIA DE SOLICITUDES
            • Ir a ANO 2023
              • Ir a Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2023
              • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACIÓN E DESISTENCIA DE SOLICITUDES
              • Ir a Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2023
              • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACIÓN E DESISTENCIA DE SOLICITUDES
              • Ir a Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 3_2023
              • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACIÓN E DESISTENCIA DE SOLICITUDES
            • Ir a ANO 2022
              • Ir a Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2022
              • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACION DE SOLICITUDES
              • Ir a Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2022
              • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACION E DESISTENCIA DE SOLICITUDES
              • Ir a Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 3_2022
              • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACION E DESISTENCIA DE SOLICITUDES
            • Ir a ANO 2021
              • Ir a Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 1_2021
              • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACION DE SOLICITUDES
              • Ir a Concurso aberto e permanente do IV Convenio Único 2_2021
              • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACION DE SOLICITUDES
          • Ir a CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO
            • Ir a CONVOCATORIAS FINALIZADAS
              • Ir a ANO 2022
                • Ir a CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - PRIMEIRA CONVOCATORIA 2022
                • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACION DE SOLICITUDES
                • Ir a CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - SEGUNDA CONVOCATORIA 2022
                • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACION DE SOLICITUDES
              • Ir a ANO 2023
                • Ir a CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - PRIMEIRA CONVOCATORIA 2023
                • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACION E DESISTENCIA DE SOLICITUDES
              • CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - SEGUNDA CONVOCATORIA 2023
            • ANO 2024
            • Ir a CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - PRIMEIRA CONVOCATORIA 2024
            • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACION E DESISTENCIA DE SOLICITUDES
          • CONCURSO DE TRASLADOS DO ANEXO II DO IV CONVENIO - PRIMEIRA CONVOCATORIA 2025
          • Ir a CONCURSO ABERTO E PERMANENENTE IV CONVENIO ÚNICO CAP 1 2025
          • INSTRUCIÓNS PARA A PRESENTACIÓN E DESISTENCIA DE SOLICITUDES
        • CONCURSO-EXTRAORDINARIO-E0-IV-CONVENIO--NICO-CE0-2025
      • Ir a Reingresos ao servizo activo funcionarios e laborais
        • Ir a Reingreso funcionarios
        • Xestión do reingreso ao servizo activo dos funcionarios de carreira
      • Reingresos laborais
      • Ir a Situacións administrativas persoal funcionario
      • Servizo activo
      • Servizo especiais
      • Servizos noutras AAPP
      • Excedencia voluntaria por interese particular
      • Excedencia voluntaria por agrupación familiar
      • Excedencia por cuidado de hijo/hija o familiar
      • Excedencia por violencia de género
      • Excedencia por violencia terrorista
      • Suspensión de funcións
      • Excedencia voluntaria por prestación de servizos no sector público
      • Expectativa de destino
      • Excedencia forzosa
      • Excedencia voluntaria incentivada
    • Nomeamento de Corpos e Escalas adscritos á SEFP
    • Nomeamento de Corpos e Escalas non adscritos á SEFP
    • Xubilacións voluntarias
    • Renuncias
    • Portada de Réxime Xurídico
    • Lexislación e documentación de interese
      • Ir a Comisión Superior de Persoal
      • Que é a Comisión Superior de Persoal
      • Acuerdos de la Comisión Superior de Personal
      • Ir a Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
      • Que é Bodeco?
        • Ir a 1. Acceso, adquisición e perda da condición de funcionario.
        • Posibilidade de acceso ao Subgrupo A2 coa superación de 180 créditos do título oficial de Grao.
        • Nomeamento de eventual con idade superior a 70 anos.
        • Titulacións oficiais e os seus efectos para o ingreso nas Administracións Públicas, Organismos Públicos e Entes de Dereito Público.
        • Posibilidade de compatibilizar a realización dun curso selectivo co permiso por nacemento.
        • Exponse a posibilidade de prolongar en servizo activo a funcionarios interinos.
        • Imposibilidade de que un preparador de oposicións poida formar parte dun órgano de selección.
        • Posibilidade de tomar posesión en situación de incapacidade temporal, consecuencia ou non de embarazo, situación de risco durante o embarazo ou de baixa por maternidade.
        • Título necesario para o acceso a Corpos do Subgrupo A1 nos que se exercen profesións reguladas.
        • Posibilidade de denegar a prolongación no servizo activo.
        • Revisión dá discapacidade durante un proceso selectivo.
        • Órgano competente para xubilar a un funcionario en situación de servizo noutras Administracións Públicas.
        • Posibilidade de proceder á xubilación por incapacidade ou xubilación voluntaria dun funcionario público cando se atopa en situación de suspensión de funcións.
        • Posibilidade de acceder ao emprego público tras ser despedido mediante expediente disciplinario, sendo profesor con contrato laboral.
        • Posibilidade de anotar no RCP o nomeamento dun funcionario interino cando xa se é funcionario de carreira dese mesmo Corpo.
        • Posible revogación da concesión dunha prórroga para continuar no servizo activo.
        • Posibilidade de que o persoal suxeito a un contrato laboral especial de alta dirección forme parte do órgano de selección de persoal laboral fixo.
        • Prazos para a toma de posesión como funcionario de carreira na Administración do Estado.
        • Prazos procesos de estabilización.
        • Ir a 2. Carreira administrativa.
        • Posibilidade de goce dos días de toma de posesión nun posto obtido por concurso ocupado previamente en adscrición provisional
        • Cómputo do tempo de permanencia na situación de servizos especiais para o recoñecemento de grao persoal. Especial mención á ocupación de postos de persoal eventual
        • Posibilidade de finalizar a prolongación no servizo activo do funcionario ao que se instrúe expediente disciplinario
        • Cómputo do prazo posesorio para efectos de consolidación de grao persoal
        • Posibilidade de que o tempo desempeñado nun Corpo compute para consolidar o grao persoal dun novo Corpo ao que se accede con posterioridade
        • Posibilidade de promoción interna do Subgrupo C1 ao Subgrupo A1
        • Formúlase consulta sobre a posibilidade de recoñecemento de grao polo desempeño de postos do nivel correspondente durante tres anos con interrupción
        • Formúlase consulta sobre a posibilidade de consolidación de grao persoal por parte dun funcionario docente
        • Aplicación carreira horizontal ao persoal interino.
        • Ir a 3. Condicións de traballo.
        • Dereito á asistencia letrada do persoal empregado público
        • Situación administrativa de quen ostentan cargos electivos en organizacións sindicais máis representativas (LOLS)
        • Obrigatoriedade de colexiación de funcionarios públicos
        • Ir a 4. Incompatibilidades.
        • Posibilidade de incompatibilidade de funcionario docente universitario en caso de ser contratado por unha Universidade norueguesa.
        • Compatibilidade durante a situación de suspensión firme.
        • Ir a 7. Xornada e horarios.
        • Criterios aplicables á flexibilidade horario por coidado de fillos
        • Descontar días de permiso por asuntos particulares ao non asistir ao posto de traballo alegando razóns de forza maior
        • Forma de goce da redución de xornada por coidado de fillo
        • Posibilidade de realizar xornada ordinaria durante períodos de vacacións ou festivos por parte de funcionarios que de maneira habitual realizan xornada reducida por interese particular
        • Posibilidade de conceder unha redución de xornada por coidado de fillo a un funcionario que ocupa un posto de traballo con atención ao público continuada (APC)
        • Posibilidade de acollerse ás medidas de conciliación o persoal funcionario con xornada de especial dedicación.
        • Xornada de verán ampliada por fillos de ata 12 anos.
        • Aplicación dá bolsa de horas e deber inescusable.
        • Ir a 10. Provisión de postos.
        • Solicitude de permuta e outros supostos de mobilidade.
        • Posibilidade de que un funcionario sexa cesado nun posto ocupado en comisión de servizos durante unha baixa médica.
        • Posibilidade de nomear a funcionario en posto de traballo obtido por concurso cando este posto segue ocupado por diferir o cesamento.
        • Efectos da modificación no sistema de provisión de postos de traballo.
        • Adiamento do cesamento dunha funcionaria en prórroga no seu posto de traballo por goce dun permiso por enfermidade grave de familiar.
        • Posibilidade de entender incluído dentro do ámbito subxectivo da mobilidade por motivos de saúde dos funcionarios ás persoas que estean sometidas á tutela legal daqueles.
        • Adxudicación de dous postos do mesmo ou distinto Corpo sen que coincida o período de tempo de posesión.
        • Consecuencias de que un funcionario non se presente ao concurso de méritos da praza que ocupa en adscrición provisional.
        • Ir a 11. Recoñecemento de servizos prestados.
        • Recoñecemento de servizos previos prestados a tempo parcial.
        • Recoñecemento servizos previos – Administración Institucional.
        • Recoñecemento servizos previos – Servizos prestados non estranxeiro.
        • Recoñecemento servizos previos – Persoal laboral.
        • Recoñecemento servizos previos – Tipo de vinculación.
      • 12. Réxime laboral.
      • 15. Retribucións.
      • 16. Seguridade Social Funcionarios.
      • 17. Situacións administrativas.
      • 14. Responsabilidade
        • Ir a Histórico de BODECO
        • INDICE BODECO REFUNDIDO NUMEROS 23 A 28
      • 19. Vacacións, permisos e licenzas.
      • Ir a Outros
      • Histórico de BODECO
        • Ir a 1. Acceso, adquisición e perda da condición de funcionario.
        • Posibilidade de acceso ao Subgrupo A2 coa superación de 180 créditos do título oficial de Grao
        • Nomeamento de eventual con idade superior a 70 anos
        • Titulacións oficiais e os seus efectos para o ingreso nas Administracións Públicas, Organismos Públicos e Entes de Dereito Público.
        • Posibilidade de compatibilizar a realización dun curso selectivo co permiso por nacemento.
        • Exponse a posibilidade de prolongar en servizo activo a funcionarios interinos.
        • Imposibilidade de que un preparador de oposicións poida formar parte dun órgano de selección.
        • Posibilidade de tomar posesión en situación de incapacidade temporal, consecuencia ou non de embarazo, situación de risco durante o embarazo ou de baixa por maternidade.
        • Título necesario para o acceso a Corpos do Subgrupo A1 nos que se exercen profesións reguladas.
        • Posibilidade de denegar a prolongación no servizo activo.
        • Revisión da discapacidade durante un proceso selectivo.
        • Órgano competente para xubilar a un funcionario en situación de servizo noutras Administracións Públicas.
        • Posibilidade de proceder á xubilación por incapacidade ou xubilación voluntaria dun funcionario público cando se atopa en situación de suspensión de funcións.
        • Posibilidade de acceder ao emprego público tras ser despedido mediante expediente disciplinario, sendo profesor con contrato laboral.
        • Posibilidade de anotar no RCP o nomeamento dun funcionario interino cando xa se é funcionario de carreira dese mesmo Corpo.
        • Posible revogación da concesión dunha prórroga para continuar no servizo activo.
        • Posibilidade de que o persoal suxeito a un contrato laboral especial de alta dirección forme parte do órgano de selección de persoal laboral fixo.
        • Prazos para a toma de posesión como funcionario de carreira na Administración do Estado.
        • Prazos procesos de estabilización.
        • Ir a 2. Carreira administrativa
        • Posibilidade de goce dos días de toma de posesión nun posto obtido por concurso ocupado previamente en adscrición provisional
        • Cómputo do tempo de permanencia na situación de servizos especiais para o recoñecemento de grao persoal. Especial mención á ocupación de postos de persoal eventual
        • Posibilidade de finalizar a prolongación no servizo activo do funcionario ao que se instrúe expediente disciplinario
        • Cómputo do prazo posesorio para efectos de consolidación de grao persoal
        • Posibilidade de que o tempo desempeñado nun Corpo compute para consolidar o grao persoal dun novo Corpo ao que se accede con posterioridade
        • Posibilidade de promoción interna do Subgrupo C1 ao Subgrupo A1
        • Posibilidade de recoñecemento de grao polo desempeño de postos do nivel correspondente durante tres anos con interrupción
        • Posibilidade de consolidación de grao persoal por parte dun funcionario docente
        • Aplicación carreira horizontal ao persoal interino
        • Ir a 3. Dereitos e deberes
        • Dereito á asistencia letrada do persoal empregado público
        • Situación administrativa de quen ostentan cargos electivos en organizacións sindicais máis representativas (LOLS)
        • Obrigatoriedade de colexiación de funcionarios públicos
        • Ir a 4. Incompatibilidades
        • Posibilidade de incompatibilidade de funcionario docente universitario en caso de ser contratado por unha Universidade norueguesa
        • Compatibilidade durante a situación de suspensión firme
        • Ir a 5. Xornadas e horarios
        • Criterios aplicables á flexibilidade horario por coidado de fillos
        • Descontar días de permiso por asuntos particulares ao non asistir ao posto de traballo alegando razóns de forza maior
        • Forma de goce da redución de xornada por coidado de fillo
        • Posibilidade de realizar xornada ordinaria durante períodos de vacacións ou festivos por parte de funcionarios que de maneira habitual realizan xornada reducida por interese particular
        • Posibilidade de conceder unha redución de xornada por coidado de fillo a un funcionario que ocupa un posto de traballo con atención ao público continuada (APC)
        • Posibilidade de acollerse ás medidas de conciliación o persoal funcionario con xornada de especial dedicación.
        • Xornada de verán ampliada por fillos de ata 12 anos.
        • Aplicación da bolsa de horas e deber inescusable.
        • Ir a 6. Provisión de postos
        • Solicitude de permuta e outros supostos de mobilidade.
        • Posibilidade de que un funcionario sexa cesado nun posto ocupado en comisión de servizos durante unha baixa médica.
        • Posibilidade de nomear a funcionario en posto de traballo obtido por concurso cando este posto segue ocupado por diferir o cesamento.
        • Efectos da modificación no sistema de provisión de postos de traballo
        • Adiamento do cesamento dunha funcionaria en prórroga no seu posto de traballo por goce dun permiso por enfermidade grave de familiar.
        • Posibilidade de entender incluído dentro do ámbito subxectivo da mobilidade por motivos de saúde dos funcionarios ás persoas que estean sometidas á tutela legal daqueles.
        • Adxudicación de dous postos do mesmo ou distinto Corpo sen que coincida o período de tempo de posesión.
        • Consecuencias de que un funcionario non se presente ao concurso de méritos da praza que ocupa en adscrición provisional.
        • Valoración que corresponde otorgar en concursos a títulos universitarios oficiales
        • Toma de posesión de posto en comisión de servizos estando en incapacidade temporal
        • Tratamento da posibilidade de reingreso de militar á Administración Civil
        • Posibilidade de ocupación de postos na Administración civil por persoal militar
        • Posto a asignar a funcionario doutra Administración en caso de cesamento en posto de libre designación
        • Diferentes cuestións sobre prazos posesorios
        • Comisión de servizos desde a situación de excedencia por coidado de fillos
        • Cesamento e toma de posesión en posto obtido por concurso de funcionario en incapacidade temporal.
        • Ir a 7. Recoñecemento de servizos prestados
        • Recoñecemento de servizos previos prestados a tempo parcial
        • Recoñecemento servizos previos – Administración Institucional
        • Recoñecemento servizos previos – Servizos prestados no estranxeiro
        • Recoñecemento servizos previos – Persoal laboral
        • Recoñecemento servizos previos – Tipo de vinculación
        • Ir a 8. Responsabilidade
        • Posibilidade de arquivar expediente disciplinario a funcionario que está en paradoiro descoñecido
        • Aplicación do réxime disciplinario ao persoal eventual
        • Prescrición de sanción grave
        • Conservación do grao persoal tras a rehabilitación como funcionario
        • Réxime disciplinario aplicable ao persoal laboral fose de convenio
        • Ir a 12. Vacacións, permisos e licenzas
        • Permiso por coidado de fillo menor afectado por cancro ou outra enfermidade grave: criterio de que ambos os proxenitores traballen
        • Permiso por deber inescusable
        • Cuestións relativas ao permiso para a concorrencia a exames e demais probas definitivas de aptitude
        • Cuestións relativas á redución de xornada para coidado de familiares por razón de enfermidade
        • Abono de vacacións non gozadas ao persoal laboral temporal por estar en situación de incapacidade temporal
        • Redución de xornada para coidado de familiares en situación de incapacidade temporal
        • Actuación a seguir cando un funcionario, que, tras esgotar o período máximo de incapacidade laboral, continúa remitindo baixas por enfermidade
        • Posibilidade de ampliar o ámbito de aplicación do artigo 59 da Lei Orgánica 3/2007, do 22 de marzo, para a igualdade efectiva de mulleres e homes para efectos de permitir que o permiso por adopción interrompa as vacacións
        • Permiso de adopción a funcionario que adopta ao fillo da súa muller coa que contraeu matrimonio dous anos antes.
        • Goce do permiso por nacemento a tempo parcial
        • Concesión do permiso para o cumprimento dun deber inescusable para o exercicio de determinadas funcións de Alcalde
        • Cómputo de días de vacacións e asuntos particulares en caso de gozar unha licenza por asuntos propios.
        • Dedución do tempo de lactación sen soldo do cómputo do permiso de lactación en xornadas completas.
        • Criterio interpretativo actual del término “distinta localidad” a efectos del permiso del artículo 48 a) TRLEBEP.
        • Consideración dos sábados como días hábiles/inhábiles para efectos do goce do permiso por falecemento, accidente ou enfermidade grave de familiar
        • Posibilidade de gozar de forma continuada de días de vacacións, días independentes de vacacións e días por asuntos particulares
        • Ir a 13. Outros
        • Certificados na Administración Xeral do Estado
          • Ir a 13. OUTROS
          • Certificados na Administración Xeral do Estado
          • Competencias de INAP e de Función Pública nos procesos selectivos
          • Recompilatorio de páxinas web e arquivos de preguntas frecuentes (Faqs) de Función Pública.
    • Portada de Relacións Laborais
      • Ir a Diálogo Social
        • Ir a Negociación Colectiva
          • Ir a Negociación Colectiva da Administración Xeral do Estado
          • Mesa de Negociación de persoal funcionario
            • Ir a Mesa de Negociación de funcionarios, estatutarios e laborais
            • Mesas Delegadas
          • Ir a Negociación do persoal laboral IV Convenio Único
            • Ir a Comisión Paritaria
            • Actas da Comisión Paritaria
            • Acordos de Civea en vigor
          • Comisión Negociadora
          • Ir a Negociación V Convenio Único Persoal Laboral
            • Ir a Comisión Negociadora
            • Actas
          • Información Xeral
        • Mesa Xeral de Negociación das Administracións Públicas
        • Acordos Administración-Sindicatos nas Mesas Xerais de Negociación
        • Acordos Administración-Sindicatos para o persoal laboral AGE do Convenio Único
        • Outros Acordos
      • Eleccións Sindicais
      • Seguimento Folgas de persoal AGE
        • Ir a Subvencións a organizacións sindicais
        • Convocatorias Anteriores
      • Ir a Igualdade
      • Plans para a Igualdade de xénero
      • Conciliación e corresponsabilidade
      • Violencia contra as mulleres
      • Fronte ao acoso laboral e sexual
    • Responsabilidade Social Corporativa
    • Prevención
    • Portada de Órganos de colaboración
      • Ir a Relacións Internacionais en materia de emprego público
        • Ir a Unión Europea
        • Rede EUPAN
        • COMITÉ EUROPEO DE DIÁLOGO SOCIAL PARA As ADMINISTRACIÓNS CENTRAIS
        • Consejo de la Unión Europea
        • Grupo de Traballo Estatuto
      • Organización para a Cooperación e o Desenvolvemento Económico (OCDE)
      • Mobilidade Internacional
      • Relacións bilaterais
    • Órganos de colaboración interadministrativa
    • Portada de Rexistro Central de Persoal
      • Ir a Boletín Estatístico do RCP
      • Boletines anteriores a 2006
      • Histórico de noticias
    • Evolución dos efectivos das Administracións Públicas
    • Evolución de los efectivos de las Comunidades Autónomas por área de actividad
    • Estudios de envejecimiento de las plantillas en la Administración General del Estado
    • Espazo Siep
      • Ir a Documentación do Rexistro Central de Persoal
      • Impresos Persoal Funcionario
        • Ir a Impresos Persoal Laboral
        • Persoal laboral con sistema de clasificación profesional baseado en grupo e categoría profesionais
        • Persoal laboral con sistema de clasificación profesional baseado en grupos profesionais, especialidades profesionais e/ou familias profesionais
      • Impresos de inscrición
      • Impresos de Persoal Funcionario Docente
        • Ir a Impresos de Persoal Laboral Docente
        • Persoal laboral con sistema de clasificación profesional baseado en grupo e categoría profesionais
        • Persoal laboral con sistema de clasificación profesional baseado en grupos profesionais, especialidades profesionais e/ou familias profesionais
    • Portada de Espazo ISPA
      • Ir a ISPA 2025
      • Comunidades Autonomas
      • Comunidade Foral de Navarra
      • Concellos
      • Cargos electos de Corporacións Locais
      • Deputacións, Consellos e Cabidos Insulares
      • Ir a ESTATÍSTICAS ISPA
      • Retribucións de cargos electos e empregados públicos das Entidades Locais e Comunidades Autónomas. ISPA 2024
      • Retribucións de cargos electos e empregados públicos das Entidades Locais e Comunidades Autónomas. ISPA 2023
      • Retribucións de cargos electos e empregados públicos das Entidades Locais e Comunidades Autónomas. ISPA 2022
      • Retribucións de cargos electos e empregados públicos das Entidades Locais e Comunidades Autónomas. ISPA 2021
      • Retribucións de cargos electos e empregados públicos das Entidades Locais e Comunidades Autónomas. ISPA 2020
      • Retribucións de cargos electos e empregados públicos das Entidades Locais e Comunidades Autónomas. ISPA 2019
      • Retribucións de cargos electos e empregados públicos das Entidades Locais. ISPA 2018
      • Retribucións de cargos electos e empregados públicos das Entidades Locais. ISPA 2017
      • Retribucións de cargos electos e empregados públicos das Entidades Locais. ISPA 2016
      • Retribucións de cargos electos e empregados públicos das Entidades Locais. ISPA 2015
      • Retribucións de cargos electos e empregados públicos das Entidades Locais. ISPA 2014
    • ISPA NAVARRA 2025
    • Portada de Persoal funcionario de administración local con habilitación de carácter nacional
    • Novidades
    • Normativa Reguladora FHCN
    • Nomeamentos de persoal funcionario / Asignación do primeiro destino
      • Ir a Concursos ordinarios provisión postos reservados
        • Ir a Concursos ordinarios anteriores
        • Concurso Ordinario 2023
        • Concurso Ordinario 2022
        • Concurso Ordinario 2021
        • Concurso Ordinario 2020
        • Concurso Ordinario 2019
        • Concurso Ordinario 2018
        • Concurso Ordinario 2017
      • Concurso Ordinario 2024
      • Ir a Concursos unitarios provisión postos reservados
        • Ir a Concursos unitarios anteriores
        • Concurso Unitario 2022
        • Concurso Unitario 2022 País Vasco
        • Concurso Unitario 2021
        • Concurso Unitario 2020
        • Concurso Unitario 2019
        • Concurso Unitario 2018
        • Concurso Unitario 2017
      • Concurso Unitario 2023
      • Ir a Cambios de situacións administrativas dos funcionarios de administración local con habilitación de carácter nacional
      • Servizos especiais
      • Reingreso ao servizo activo (só para aquelas situacións administrativas con reserva de posto de traballo)
      • Servizo noutras Administracións Públicas
        • Ir a Excedencias
        • EXCEDENCIAS POR CUIDADO DE FAMILIARES
        • EXCEDENCIA POR INTERÉS PARTICULAR
        • EXCEDENCIA VOLUNTARIA POR PRESTACIÓN DE SERVIZOS NO SECTOR PÚBLICO
        • EXCEDENCIA VOLUNTARIA POR PRESTACIÓN DE SERVIZOS NOUTRA SUBESCALA DE FHN
        • EXCEDENCIA VOLUNTARIA POR AGRUPACIÓN FAMILIAR
        • EXCEDENCIA POR VIOLENCIA DE GÉNERO
        • EXCEDENCIA POR RAZÓN DE VIOLENCIA TERRORISTA
    • Certificados funcionarios de administración local
      • Ir a Comisións de servizo / Acumulacións
      • Comisións de servizos
      • Acumulación de funcións reservadas
      • Ir a Inscripción méritos generales
      • Inscrición do grao persoal
      • Inscrición de titulacións
      • Inscripción de cursos de formación o perfeccionamiento
      • Inscrición de servizos previos
      • Méritos referidos á conciliación da vida persoal, familiar e laboral
      • Ir a Outros procedementos
      • Permuta de postos de traballo reservado
      • Remisión de consultas sobre o réxime xurídico
      • Recurso potestativo de reposición
      • Xubilacións e prolongacións do servizo activo
  1. Inicio
  2. Función Pública
  3. Función Pública
  4. Réxime Xurídico
  5. Outros
  6. 2. Carreira administrativa

Aplicación carreira horizontal ao persoal interino

O persoal funcionario interino terá dereito á carreira horizontal regulada no artigo 122 do Real Decreto-lei 6/2023 a condición de que cumpra cos requisitos sinalados na norma, en concreto, que transcorrese un período mínimo de cinco anos de servizos efectivos.

Exponse se o artigo 122 do Real Decreto-lei 6/2023, do 19 de decembro, polo que se aproban medidas urxentes para a execución do Plan de Recuperación, Transformación e Resiliencia en materia de servizo público de xustiza, función pública, réxime local e mecenado, que regula a carreira horizontal, resulta de aplicación ao persoal funcionario interino.

No presente caso corresponde analizar se os funcionarios interinos teñen dereito ao recoñecemento da carreira horizontal nos mesmos termos que os funcionarios de carreira.

Antes de abordar a concreta cuestión exposta, é preciso analizar o marco xurídico da carreira horizontal, como fórmula de progreso profesional.

O artigo 16 do Real Decreto Lexislativo 5/2015, do 30 de outubro, polo que se aproba o texto refundido da Lei do Estatuto Básico do Empregado Público (en diante, TREBEP), dispón que:

"1. Os funcionarios de carreira terán dereito á promoción profesional.

2. A carreira profesional é o conxunto ordenado de oportunidades de ascenso e expectativas de progreso profesional conforme aos principios de igualdade, mérito e capacidade (…)”

E continúa sinalando que:

"3. A) Carreira profesional horizontal consiste na progresión de grao, categoría, chanzo ou outros conceptos análogos, sen necesidade de cambiar de posto de traballo e de conformidade co establecido na letra b) do artigo 17 e no apartado 3 do artigo 20 deste Estatuto".

Para iso, segundo estas remisións normativas, (i) deberanse valorar “a traxectoria e actuación profesional, a calidade dos traballos realizados, os coñecementos adquiridos e o resultado da avaliación do desempeño. Poderán incluírse así mesmo outros méritos e aptitudes por razón da especificidade da función desenvolvida e a experiencia adquirida” -artigo 17.b)-; e, (ii) "As Administracións Públicas determinarán os efectos da avaliación na carreira profesional horizontal, a formación, a provisión de postos de traballo e na percepción das retribucións complementarias previstas no artigo 24 do presente Estatuto" -artigo 20.3-.

Pola súa banda, o artigo 122 do Real Decreto-lei 6/2023 regula a carreira horizontal, que consiste en:

“o recoñecemento do desenvolvemento profesional do persoal funcionario de carreira mediante a súa progresión a través do ascenso nun sistema de tramos, definidos como as etapas sucesivas de recoñecemento do desenvolvemento profesional que son resultado dunha avaliación obxectiva e regulada, sen necesidade de cambiar de posto de traballo”.

O recoñecemento deste dereito require do cumprimento dunha serie de requisitos, en particular:

  • o transcurso dun período mínimo de cinco anos de servizos efectivos no caso do primeiro tramo e de seis anos no seguintes -artigo 122.2.c)-;
  • a valoración da traxectoria profesional, así como do resultado da avaliación do desempeño -artigo 122.3.a-;
  • o cumprimento dun itinerario de formación especializada -artigo 122.3.b)- e;
  • a adquisición de competencias e cualificacións profesionais que se estimen necesarias -artigo 122. 3.c-

Así, da lectura conxunta dos preceptos mencionados, o dereito á carreira horizontal mediante o ascenso no sistema de tramos, parte do cumprimento dos seguintes requisitos:

  • Que polo menos transcorrese o período mínimo de servizos efectivos (cinco no primeiro tramo e seis nos seguintes).
  • Valoración da traxectoria profesional, do resultado da avaliación do desempeño e acreditación da formación e competencias profesionais.

Por tanto, e pola propia natureza da figura da carreira horizontal, esta só produce os seus efectos cando se cumpren os requisitos establecidos na norma.

Desta maneira, a carreira horizontal é un modelo de progresión profesional para os empregados públicos, directamente aplicable, aínda que subordinada ao transcurso do período mínimo de servizos, e coa adecuada valoración da traxectoria e formación profesional.

Un segundo aspecto a precisar é o réxime xurídico dos funcionarios interinos.

O artigo 10 do TREBEP define aos funcionarios interinos como aqueles que “por razóns expresamente xustificadas de necesidade e urxencia, son nomeados como talles con carácter temporal para o desempeño de funcións propias de funcionarios de carreira”.

No entanto, a redacción dese artigo foi modificada por Lei 20/2021, do 28 de decembro, de medidas urxentes para a redución da temporalidade no emprego público, atendendo ao disposto na cláusula cuarta e quinta da Directiva 1999/70 CE do Consello, do 28 de xuño de 1999, relativa ao Acordo Marco da CES, a UNICE e o CEEP sobre o contrato de duración determinada.

A citada Lei tiña por obxecto, tal e como reflicte o seu preámbulo, modificar a regulación da figura do funcionario interino actuando, baixo as seguintes premisas: a) a adopción de medidas inmediatas para remediar a elevada temporalidade existente, b) a articulación de medidas eficaces para previr e sancionar o abuso e a fraude a futuro, c) a potenciación das ferramentas e dunha cultura da planificación para unha mellor xestión dos recursos humanos, e d) que as diferenzas no réxime xurídico do persoal temporal e do fixo deben basearse unicamente en razóns obxectivas que poidan demostrar a necesidade destas diferenzas para lograr o seu fin.

Así, por unha banda, a lei ten como obxectivo reforzar o carácter temporal da figura do persoal interino.

Para iso, no seu artigo 1. Un inclúe unha nova redacción do artigo 10 do TREBEP, que, subliña a noción de temporalidade, co fin de delimitar claramente a natureza da relación que lle une coa Administración. Iso compleméntase co disposto no apartado 1 do artigo 10, no relativo ao nomeamento e delimitación do prazo máximo de duración do mesmo:

  • No suposto de nomeamento en prazas vacantes cando non sexa posible a súa cobertura por funcionarios de carreira por un máximo de tres anos;
  • No suposto de nomeamento por substitución, polo tempo estritamente indispensable que motive o nomeamento;
  • No suposto de nomeamento para executar programas de carácter temporal, por un máximo de tres anos, ampliable a doce meses máis polas leis de función pública de cada Administración, ou;
  • No suposto de exceso ou acumulación de tarefas, por un prazo máximo de nove meses

Deste xeito, o funcionario interino ten un vínculo temporal coa Administración, que por regra xeral non superará os tres anos, a diferenza do persoal funcionario de carreira.

Doutra banda, modifica o apartado quinto, en relación coa cláusula cuarta da Directiva, para establecer que:

“Ao persoal funcionario interino seralle aplicable o réxime xeral do persoal funcionario de carreira en canto sexa adecuado á natureza da súa condición temporal e ao carácter extraordinario e urxente do seu nomeamento, salvo aqueles dereitos inherentes á condición de funcionario de carreira”.

Partindo do anterior, a cuestión que se suscita é se os funcionarios interinos teñen dereito á carreira horizontal e non cabe outra conclusión que este tipo de persoal non pode ser excluído, per se, da carreira horizontal, pero que esta se ha de recoñecer nos mesmos termos que o persoal funcionario.

Aos funcionarios interinos élles aplicable o réxime xeral do persoal funcionario de carreira en canto sexa adecuado á natureza da súa condición temporal e ao carácter extraordinario e urxente do seu nomeamento, salvo aqueles dereitos inherentes á condición de funcionario de carreira, en base ao disposto no artigo 10.5 do TREBEP.

Así, cabe traer a colación a sentenza da Sala Segunda do Tribunal de Xustiza da Unión Europea do 8 de setembro de 2011 (asunto C- 177/2010 ), que ao resolver unha cuestión prejudicial en torno á Directiva 1999/70/CE, esixe que se exclúa toda diferenza de trato entre os funcionarios de carreira e os funcionarios interinos comparables dun Estado membro baseada no mero feito de que estes teñen unha relación de servizo de duración determinada, a menos que razóns obxectivas xustifiquen un trato diferente.

Así mesmo, a sentenza do Tribunal Constitucional 104/2004 (EDJ 2004/58856) que insiste, considerando tamén a Directiva 99/70/CE (EDL 1999/66412), en que:

"toda diferenza de tratamento debe estar xustificada por razóns obxectivas, sen que resulte compatible co art. 14 CE un tratamento, xa sexa xeral ou específico en relación con ámbitos concretos das condicións de traballo, que configure aos traballadores temporais como colectivo nunha posición de segunda orde en relación cos traballadores con contratos de duración indefinida".

Neste sentido pronunciouse o Tribunal Supremo en sentenza nº 665/2019, do 25 de febreiro de 2019 e máis recentemente en sentenza nº 2123/2023, do 10 de maio de 2023 sinalando:

“Forman parte das "condicións de traballo", no sentido da cláusula 4 do Acordo Marco, os seguintes aspectos da relación de servizo: as retribucións, o réxime de Seguridade Social, as vacacións, os permisos e as posibilidades de formación profesional, así como o recoñecemento da antigüidade se se adquire a condición de funcionario de carreira. Nestas materias non cabe un trato diferente de quen están nunha relación estatutaria de servizo de carácter non fixo con respecto aos funcionarios de carreira. Tampouco cabe o trato diferente no relativo á "carreira horizontal", contemplada no art. 17 do Estatuto Básico do Empregado Público”.

Sen prexuízo do sinalado, cabe precisar que o recoñecemento do dereito en idénticas condicións supón que aos funcionarios interinos esíxaselles para o acceso e ascenso no sistema de tramos os mesmos requisitos que aos funcionarios de carreira, é dicir: de tempo de prestación de servizos, avaliación do desempeño e formación que esixe o artigo 122 do Real Decreto-lei para o recoñecemento da carreira horizontal.

Con todo, como xa se adiantaba, dado que o nomeamento do persoal interino, como regra xeral, está restrinxida a un período máximo de tres anos, en principio os funcionarios interinos non cumprirían cos requisitos que permiten optar á carreira horizontal.

No entanto, naqueles casos en que, pola natureza do vínculo que lles une coa administración e a súa duración, poidan cumprir cos requisitos, deberán poder acceder en igualdade de condicións.

En conclusión, o persoal funcionario interino terá dereito á carreira horizontal regulada no artigo 122 do Real Decreto-lei 6/2023 a condición de que cumpra cos requisitos sinalados na norma, en concreto, que transcorrese un período mínimo de cinco anos de servizos efectivos.

Todo o anterior indícase sen prexuízo de lembrar que, de acordo con o réxime de competencias deste centro directivo, as respostas a consultas que emite esta dirección xeral posúen carácter meramente informativo e, en consecuencia, non teñen carácter de criterio vinculante, nin orixinan dereitos nin expectativas de dereito, nin implican vinculación algunha co tipo de procedementos a que se refiran. Ademais, ao carecer de carácter preceptivo ou vinculante, os órganos destinatarios das estas respostas poderán, no seu caso, adoptar finalmente unha decisión que non se corresponda co parecer contido nas mesmas.

As respostas a consultas contidas neste boletín atenden ás cuestións expostas á luz da normativa vixente no momento da súa emisión, de maneira que estas respostas poden verse afectadas por modificacións lexislativas posteriores ou resolucións xudiciais.

  • Guía de navegación
  • Mapa
  • Contacto
  • Nota Legal
  • Accesibilidade
  • Sistema interno de información
  • Política de cookies

© Ministerio para a Transformación Dixital e da Función Pública

Política de cookies

Este sitio web utiliza cookies propias e de terceiros para ofrecer un mellor servizo. Se continúa navegando consideramos que acepta o seu uso.

Ver política de cookies