Un pouco de historia
O Rexistro Central de Persoal ten a súa orixe no artigo 12 do Decreto 315/1964, do 7 de febreiro, polo que se aproba a Lei articulada de Funcionarios Civís do Estado. Este precepto prevía a existencia dun Rexistro de persoal ao servizo da Administración civil do Estado, así como que a inscrición dos nomeamentos, cesamentos ou contratacións sería requisito indispensable para a acreditación dos correspondentes haberes.
Ese mesmo ano, o Decreto 864/1964, do 9 de abril, estableceu unha primeira regulación das relacións de funcionarios e follas de servizos, incluíu unha primeira codificación das situacións administrativas e creou o Número de Rexistro de Persoal.
Orixinalmente só contiña información do persoal funcionario dos Corpos adscritos ao Ministerio de Administración Públicas (os coñecidos popularmente como “Corpos xerais”); aos poucos, foise incorporando o persoal dos Corpos adscritos a outros Ministerios (“Corpos especiais”) e das Escalas de Organismos Autónomos.
Posteriormente, a Lei 30/1984, do 2 de agosto, de Medidas para a Reforma da Función Pública, indicaba no seu artigo 13 que todas as Administracións debían ter rexistros de persoal coordinados entre si, e en particular, un Rexistro Central no que se inscribiría a todo o persoal ao servizo da Administración do Estado. Tamén o artigo 18 da Lei 53/1984, do 26 de decembro, de Incompatibilidades do persoal ao servizo das Administracións Públicas mencionaba a obriga de anotar nos Rexistros correspondentes as resolucións de compatibilidade para desempeñar un segundo posto ou actividade no sector público ou o exercicio de actividades privadas.
Nos seus inicios a xestión de persoal realizábase maioritariamente en papel, razón pola que durante os anos oitenta creáronse as oficinas delegadas do Rexistro Central de Persoal naqueles ministerios e organismos onde a súa presenza se consideraba conveniente. Estas quedaban integradas por persoal que actuaba por mandato do RCP, independentemente da súa adscrición orgánica á unidade que xestiona o RCP, e encargábanse de inscribir e anotar en RCP os actos e resolucións aprobados polo órgano de persoal. A proximidade facilitaba a xestión e a asesoría a estas unidades.
En 1990 comezou a publicarse o Boletín Estatístico do persoal ao servizo das Administracións Públicas. Trátase dunha estatística elaborada polo Rexistro Central de Persoal a partir da enumeración de datos administrativos recompilados desde distintas fontes, co obxectivo de presentar información dos efectivos ao servizo da Administración Pública Estatal, as Administracións das Comunidades Autónomas e a Administración Local. Este Boletín está incluído no Plan Estatístico Nacional.
A Disposición final cuarta da Lei 13/1996, do 30 de decembro, de Medidas Fiscais, Administrativas e de Orde Social, engadiulle unha nova dimensión que supera a actividade meramente rexistral, ao indicar que o Rexistro Central de Persoal debería dispor da información necesaria en materia de recursos humanos do sector público.
As previsións da Lei de Medidas para a Reforma da Función Pública desenvolvéronse no Real Decreto 1405/1986, do 6 de xuño, polo que se aproban o Regulamento do Rexistro Central de Persoal e as normas de coordinación cos das restantes Administracións Públicas, que foi modificado polo Real Decreto 2073/1999, do 30 de decembro.
Actualmente, o Real Decreto Lexislativo 5/2015, do 30 de outubro, polo que se aproba o texto refundido da Lei do Estatuto Básico do Empregado Público, dispón no seu artigo 71 a obriga de cada Administración Pública de constituír un Rexistro de Persoal, no que se inscribirán os datos relativos ao persoal incluído no seu ámbito de aplicación, sinalando que poderán dispor de información agregada sobre os restantes recursos humanos do seu respectivo sector público, á vez que fai un chamamento ao impulso da xestión integrada dos recursos humanos.
De maneira paralela a esa evolución normativa, o Rexistro Central de Persoal sempre estivo vinculado ao progreso tecnolóxico. A súa primeira mecanización data de 1968 e a súa primeira informatización en 1972. O sistema de información actual púxose en marcha en 2003, acompañando á modificación do Regulamento, e foi continuamente mellorado e ampliado desde entón. Como complemento, este sistema conta cunha serie de aplicacións e servizos informáticos, cada unha delas con funcionalidades específicas:
- RCP: é o núcleo do Sistema de Información do Rexistro Central de Persoal; consta dunha base de datos de expedientes de persoal e doutra base de datos integrada polas estruturas orgánicas e as relacións de postos de traballo.
- Portal CECIR: trátase dun medio para compartir información relativa á presentación de expedientes de modificación de Relacións de Postos de Traballo entre os xestores de persoal e os membros da Comisión Interministerial de Retribucións e a súa Comisión Executiva.
- Badaral: foi a primeira aplicación informática de xestión de recursos humanos conectada directamente co RCP; permite xerar os documentos rexistrais, envialos a sinatura da autoridade competente e da oficina delegada, anotalos en RCP e almacenalos en RCPDOC. Está en proceso de extinción, polo que non se adaptará ao IV Convenio para o persoal laboral da Administración Xeral do Estado.
- SIGP: o Sistema Integrado de Xestión de Persoal (SIGP) está composto por un conxunto de procedementos de xestión de recursos humanos que permiten a participación sucesiva dos diferentes órganos competentes, garantindo a redución de tempo nos procesos, a dispoñibilidade da información e evitando a duplicidade de datos e tarefas. Permite á súa vez a conexión con NEDAES para a xestión da nómina dos empregados públicos.
- eSIR: o Sistema de Información Estatística do RCP aglutina información do RCP e doutras fontes externas, permitindo a súa explotación estatística para a elaboración do Boletín estatístico do persoal ao servizo das AAPP e outras estatísticas de persoal.
- Edita RCP: este servizo web permite ás aplicacións de RRHH xerar documentos rexistrais de acordo con os formatos normalizados aprobados pola Secretaría de Estado de Política Territorial e Función Pública. Presenta como principal vantaxe que permite ás aplicacións de RRHH illarse dos cambios dos estes formatos derivados de modificacións da lexislación vixente.
- Anota RCP: trátase dun servizo web que permite ás unidades de RRHH da Administración do Estado e das Universidades Públicas o envío de documentos electrónicos ao Rexistro Central de Persoal para a súa anotación.
- RCPDOC: é o xestor de documentos do Sistema de Información do RCP; almacena máis de 20 millóns de documentos.
- Consult@rcp: Este servizo web permite ás aplicacións clientes a consulta dos documentos rexistrais dispoñibles no xestor de documentos RCPDOC correspondente ao RCP.