Dokumentu honetan, espainiarrek politika eta zerbitzu publikoei buruz duten pertzepzioa aztertzen da, bai eta azken urteetan izan duten bilakaera ere. Zehazki, austeritate-urte honetan, herritarrek zerbitzu publikoei ematen dieten garrantzia eta politika eta zerbitzu sektorialen aukera zabalarekin duten gogobetetze-maila aztertzen dira.
Beste urte batzuetan bezala, herritarrek zerbitzu publiko administratiboei eta administrazio elektronikoari buruz dituzten iritziak eta ohiturak ere xehetasunez aztertzen dira. Y, por último, la mejora, la kexa y la iradokizun-ek zehazten dituzte beren jarrerak programa errepikakorrekin.
Lehenik eta behin, nabarmendu behar da herritarrek gero eta garrantzi handiagoa ematen dietela zerbitzu publikoei, beren generoaren, adinaren, nazionalitatearen, ideologiaren edo ikasketa-mailaren arabera zein taldetakoak diren kontuan hartu gabe, krisi-egoera batean espero zitekeen bezala. Seguruenik, zerbitzu publikoekiko kontzientzia gero eta handiagoa izateak, gaur egungo egoeran, lehen baino sentikorragoak bihurtzen ditu zerbitzu publikoen kalitateari dagokionez.
Bestalde, politika eta zerbitzu sektorialetan ez bezala, herritarrek oso positibotzat jotzen dute bulegoekiko harremana.