Estatuko Agentziei buruzko uztailaren 18ko 28/2006 Legearen arabera, erakunde horien jardueraren ezaugarri izan behar duten helburuak hauek dira: “herritarren beharrak eta eskaerak asetzea gizarteak une honetan eskatzen duen kalitate-mailarekin”. Gainera, legeak honela definitzen du botere publikoen konpromisoa: “Estatuko Administrazio Orokorrak kudeatzen dituen zerbitzu publikoak egoki eta eraginkortasunez emateko”. Kasu honetan, “zerbitzu horiek esleituta dituzten erakunde publikoen antolaketa- eta funtzio-ikuspegi berri baten bidez”.
Lege horrek, zioen azalpenean, agindu nagusiak jasotzen ditu, baita legegileak erakunde horiei buruz dituen itxaropenak ere. Guztien artean, bereziki azpimarratu behar da emaitzen autonomia, kontrol eta erantzukizun printzipioak behar bezala orekatuko dituen kudeaketa-eredu bat abian jarri dela, eta, horrekin batera, kudeaketa-kultura berri bat sakondu dela, helburu argiak, neurgarriak eta zerbitzuaren prestazioa hobetzera bideratuak betetzea oinarri duena, eta horrek abantailak dakartza erabiltzaileentzat eta zergadunentzat.
28/2006 Legeak berak esleitzen ditu erakunde horiek kalitate-kudeaketaren arloan egiten dituzten jardueren segimendua egiteko erantzukizunak. Arau honen lehen xedapen gehigarriaren hirugarren puntuan zehazten da Politika Publikoak eta Zerbitzuen Kalitatea Ebaluatzeko Estatuko Agentzia (AEVAL) arduratuko dela urtero txosten bat egiteaz estatu-agentziek egindako jarduerari buruz eta herritarrei emandako zerbitzuen kalitatea hobetzeko konpromisoei buruz. Al mismo tiempo, se saca el informe del Congreso. Hala da 2008tik, eta orain zazpi txosten aurkeztu dira.
Beraz, haren ordenaren arabera, 2015erako ESTATUKO TXOSTENA. AEVAL Zerbitzuen Kalitate Saila egin du, gainerako estatuetan.