MTDFP logoa
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Hasiera Ministerioa
Ministerioa Organigrama
Organigrama Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako ministroa Digitalizazioko eta Adimen Artifizialeko Estatu Idazkaritza Telekomunikazio eta Azpiegitura Digitalen Estatu Idazkaritza Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritza Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako Idazkariordetza Lege Erregulazioa
Datuen babesa Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan
Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan Aurretiko kontsulta publikoa Entzunaldia eta jendaurreko informazioa
Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana
Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana Komunikazio-jarraibideak Informazio gehigarria Planaren jarraipena
Ministerioaren azala Empleo
Empleo Lan-kontratudunak Funtzionarioak
Digitalizazioa eta IA Telekomunikazioak eta azpiegitura digitalak Funtzio Publikoa
Funtzio Publikoa Idazkaritza
Idazkaritza Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritza Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritzaren Kabineteko zuzendaria Funtzio Publikoaren buletina Talentua erakartzea Gaurkotasuna
Funtzio Publikoa
Funtzio Publikoa Nor gara Enplegurako sarbidea Kudeatu zure bizitza profesionala enplegatu publiko gisa Araubide juridikoa Lan Harremanak Lankidetza-organoak Langileen Erregistro Nagusia ISPA gunea Gaikuntza nazionala duten toki-administrazioko funtzionarioak
Gobernantza Publikoa
Gobernantza Publikoa Gobernantza Publikoko zuzendari nagusia Administrazioa sinplifikatzea eta kargak murriztea Zerbitzuen ikuskapena Herritarrentzako arreta Kalitatea administrazio publikoetan Transparencia Gobernu irekia Erregistro elektronikoak eta egoiliarrak Oficina de ayuda en materia de protección
Bateraezintasuna eta interes-gatazka
Bateraezintasuna eta interes-gatazka Interes Gatazken Bulegoa Gobernuko kideak eta Estatuko Administrazio Orokorreko goi-kargudunak Administrazio Publikoen zerbitzura dauden langileen bateraezintasunak Goi-karguen betetze-mailari buruzko txostenak MASTERCLASS: Gobernu Irekiaren Gida
Komunikazioa Kontaktua Info DANA
Info DANA Medidas adoptadas en relación con la DANA Info Danaren azala
Hasiera
  • Organigrama
  • Datuen babesa
  • Parte-hartze publikoa arau-proiektuetan
  • Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Plana
  • Ministerioaren azala
  • Empleo
Digitalizazioa eta IA
Telekomunikazioak eta azpiegitura digitalak
  • Idazkaritza
  • Funtzio Publikoa
  • Gobernantza Publikoa
  • Bateraezintasuna eta interes-gatazka
Komunikazioa
Kontaktua
  • Medidas adoptadas en relación con la DANA
  • Info Danaren azala
texto

Gobernantza Publikoa

  • Gobernantza Publikoko zuzendari nagusia
    • Honen azala Administrazioa sinplifikatzea eta kargak murriztea
    • Zer da administrazio-karga bat?
    • Arauen eraginaren azterketa. Administrazio-kargetan duen eragina
    • EAOrako Administrazioa Sinplifikatzeko eta Kargak Murrizteko Eskuliburua
    • Hitzarmenak erakundeekin
    • Administrazio-kargen konpentsazioa. One in - one out
    • Herri-administrazioetako prozedurak sinplifikatzea. Egoera-mapa
    • Erreferentziazko dokumentazioa
    • Honen azala Zerbitzuen ikuskapena
    • Araudi erregulatzailea
    • Zerbitzu-ikuskatzaileentzako ikuskapen-gida
    • Zerbitzuen aholkularitza operatiboa
    • Ikuskapen-funtzioaren hautaketa-ikastaroa
    • Zerbitzuetako ikuskatzaileak, hutsik
    • Kargak sinplifikatzeko eta murrizteko txostenak
  • Herritarrentzako arreta
    • Honen azala Kalitatea administrazio publikoetan
    • Estatuko Administrazioaren Kudeaketa Orokorreko zerbitzu-kartak
      • Joan hona Metodologia eta gidak
      • Eskaria eta erabiltzaileak ebaluatzeko gida (2014ko edizioa)
      • 2013ko EFQM eredua
      • CAF 2013, Ebaluatzeko Esparru Bateratua
      • CAF 2020
      • Kexak eta iradokizunak kudeatzeko gida (2013)
      • 2010eko EFQM Bikaintasunaren Interpretazio Eredua, Gida Administrazio Publikoarentzat
      • CAF Educación (2010)
      • CAF Kanpoaldea elikatzeko prozedura (2009)
      • Zerbitzu-kartak garatzeko gida
      • Ebaluazio-gida. EVAM eredua (2009)
      • Serigrafia (2009)
      • CAF 2006
      • Kalitatearen balioa. EFQM (2018) ereduaren bidez, balio publikoa sortzeko bikaintasunerako.
      • Kalitaterako Gida, Kudeatzaileentzako Erreminta Kutxa, bertsio laburtua
      • Espainiako Administrazio Publikoari buruzko Zerbitzu Kartei buruzko esparru komuna (2015)
      • Zerbitzu Publikoen Kalitatea Ebaluatzeko Gida (2009)
      • Toki Administrazioan zerbitzu-karta bat egiteko eta kudeatzeko gida
      • Tokiko administrazioaren gida ebaluazio-ereduetan
      • Joan hona Informe de la Calidad de Servicios Evaluación
      • Ministerio espainiarrei buruzko informazioa (ISAM)
        • Joan hona Herritarrek zerbitzu publikoetan dituzten eskubideei buruzko txostena.
        • Gobernu irekia
        • Erakundeekiko konfiantza
        • Herritarrak informazioa ematera doazen zerbitzu publikoen txostena.
        • Zerbitzu publikoen jasangarritasuna eta hobekuntza
        • Zerbitzu publikoen kalitatea eta jasangarritasuna
        • Zerbitzu publikoen kalitatearen austeritate-denboran
        • Zerbitzu publikoen eta herritarren kalitatea administrazio publikoa modernizatzeko, baliabideekiko jarrerarekin.
        • Zerbitzu publikoak garrantzitsuak dira herritarren ongizaterako.
        • Administrazio Publikoa, herritarrena.
        • Agenda Publikoa eta Zerbitzu Publikoa Antolakuntzan.
        • Servicios públicos Elkargoen pertzepzio soziala 1985-2008
        • Joan hona Estatuko agentziei buruzko txostena
        • Estatuko urei buruzko 2016ko txostena Eusko Jaurlaritzan
        • 2015ean Kongresuari buruzko txostena Estatuko agentziei buruz
        • Estatuko ekintzei buruzko txostena 2014an Kongresuari buruzko txostenari buruz
        • Eusko Jaurlaritzak 2013an Kongresuan egindako ekintzei buruzko txostena
        • 2012an egindako agentziek egindako txostenari buruz
        • 2011n egindako agentziek osatutako estatu-txostenari buruzko kongresua
        • 2010ean Kongresuko Estatuko agentziei buruzko txostena
        • Eusko Jaurlaritzaren Estatuko urei buruzko 2009ko txostena
        • Eusko Jaurlaritzaren Estatuaren 2008ko ekintzei buruzko txostena.
      • Museoen zerbitzuaren kalitatearen ebaluazioa, esplizituki, 08/2007 urteetakoa.
      • Joan hona Aintzatespena: Ziurtagiriak eta Sariak
        • Joan hona Certificado de calidad de las entidades
        • Entidades con nivel de evaluación de calidad
        • Joan hona Kalitatea eta berrikuntza kudeaketa publikoan
        • Kudeaketa Publikoa Kalitatea eta Berrikuntza XIV. saria. Memoria
        • XV. Kalitaterako eta Berrikuntzaren Kudeaketa Publikoaren Sariak. edizioa. Memoria
        • XV. edizioa. Bideo-galeria
        • Calidad y Berrikuntzaren Kudeaketa Publikoa XIII. Palmondoen banaketa
        • Gestión de la Calidad Pública y Innovación XII. Galeriaren edizioa editatzeko galeria
        • Calidad y Innovación 2014ko Irudipen-galeria
    • Ezagutzaren kudeaketa eta praktika zabaltzea
    • Aholkularitza, aholkularitza, laguntza teknikoa eta prestakuntza
    • Nazioarteko sareak
      • Joan hona Zerbitzuen Kalitatearen Arteko Sarea
        • Joan hona Zerbitzu publikoen kalitateari buruzko hitzaldia
          • Joan hona 7. Estado de calidad. Servicio de servicio. Konferentzia
          • 7. Estado de calidad. Servicio de servicio. Konferentziako galeria
  • Transparencia
  • Gobernu irekia
    • Honen azala Erregistro elektronikoak eta egoiliarrak
    • Ahalen erregistro elektronikoa
    • Gaitutako ErregistroaErregistroa
    • Erregistro elektroniko orokorra
    • El Gobierno Vasco
    • Honen azala Oficina de ayuda en materia de protección
    • Dokumentuak digitalizatu eta exekutatu
    • Identifikazioa eta sinadura elektronikorako laguntza
    • La real copia
    • Ahalordetzea
  1. Hasiera
  2. Funtzio Publikoa
  3. Gobernantza Publikoa
  4. Kalitatea administrazio publikoetan
  5. Metodologia eta gidak

2013ko EFQM eredua

Estatuko Administrazio Orokorrak (EAO) etengabeko interesa du kudeatzaile publikoen esku jartzeko bere erakundeak EFQM ereduaren jarraibideen arabera autoebaluatzeko laguntza-tresna praktikoen multzo bat. Hala, kalitatea hobetzeko esparru orokorra osatzen duen programa erraza da. Tresna horiek uztailaren 29ko 951/2005 Errege Dekretuaren bidez ezarri ziren, hala nola Kalitatea Programa, Espainiako erakunde publikoen artean Bikaintasunaren Kudeaketa Autoebaluazioa eta Espainiako Bikaintasunaren Kudeaketa Gida (CEG).

Fundazioak 2009an egin zuen EFQM - EFQM 2010 ereduaren berrikuspen berriaren ondorioz, AEVALek eta beste erakunde publiko batzuek, CEGek eskatuta, eredu horren interpretazio bat egin zuten administrazio publikoentzat. 2012an, el modelo 1 se publicó en el 2010 de la Calidad del modelo EFQM para la Administración Pública. Interpretazio Gida, bertsio horren berezitasun gisa, EFQM sektore publiko guztiek garatu baitzuten.

2012aren amaieran, Europako Bikaintasun Ereduaren (EFQM 2013) bertsio berri bat aurkeztu zen. Bertsio horretan, sakon aztertu dira bikaintasunaren oinarrizko zortzi kontzeptuak, azpirizpide batzuen izena eta REDER Eskema Logikoaren ezaugarri jakin batzuk, bai eta puntuazio-matrizearen balorazio-eskalaren parametroak ere. EFQM ereduan izandako aldaketa garrantzitsu horiek erronka berri bat ekarri zioten AEVALi: herri-administrazioentzat eduki berrien interpretazio eguneratua egitea. Horretarako, CEGen bultzada eta administrazioen arteko lankidetza izan ditu kalitate-kudeaketaren arloan, eta, horren ondorioz, gida hau argitaratu da.

​BOEren web orriko argitalpenak

2004an, Administrazio Publikoarentzako Autoebaluazio Gidaren 4. edizioa argitaratu zen, Kalitatea Kudeatzeko Europako Fundazioaren EFQM Bikaintasun Eredua eguneratzeari lotua (2003. urtea). EFQM ereduak aintzat hartu beharreko irizpideak, azpi-irizpideak eta elementuak modu nabarmenean birformulatzeak, aurreko batzuetan bezala, gida hau kasu praktiko batekin osatzea gomendatzen zuen, administrazio publikoen esparruan errazago interpreta zedin.

Kasu praktiko hori egiteko eta argitaratzeko lana ez zen, beraz, berritasun bat. 1. edizio honetako gida, 1999an jaso den kasu bat, materialen ebaluazio bat. Izan ere, Administrazio Publikoen Ministerioko Ikuskapenaren, Ebaluazioaren eta Zerbitzuen Kalitatearen Zuzendaritza Nagusi sortu berriak sustatzen zituen autoebaluazio-ariketak, bere prestakuntza-ekintzen bidez. Lehenengo kasu hori, Hezkuntzako Altamira Zuzendaritza Probintzialak, Gidaren hurrengo edizioak osatu zituzten kasu praktiko batzuei ireki zien atea: 2000ko edizioari zegokiona Gobernuaren Ordezkariordetza izan zen Hesperian, 2001ean (3. edizioa) Gizarte Administrazioko Agentzia Nazionala (ANAS) eta 2003an (4. edizioa) Administrazio Publikoan Prestakuntza eta Ikerketa Agentzia. Kasu horiek berregiteak eta argitaratzeak bi premia zituen: batetik, berrikustea eta hobetzea, prestakuntza-jardunaren arabera, eta, bestetik, Kalitatea Kudeatzeko Europako Fundazioak aldian-aldian egiten duen ereduaren eguneratzeetara egokitzea.

Administrazio Publikoko Prestakuntza eta Ikerketa Agentziaren kasua ahalegin handia izan zen; izan ere, ereduaren aldaketetara egokitzeko, adibide guztiz berri bat egiteko erronkaz gain, ahalegin gehigarri bat egitea eskatzen zuen, eredu hori "unibertsala" izan zedin, hau da, administrazio publiko guztiek (estatukoa, autonomikoa eta tokikoa) "guztientzat asmatutako eta garatutako" adibide praktiko bat izan zezaten. Bestalde, baliozkotze "ofiziala" lortzeko helburuarekin, balio erantsi argia ematen zitzaion Kalitatearen Kudeaketa Klubari, Espainiako EFQMren ordezkari gisa.

Administrazioaren hiru mailetarako pentsatuta egoteaz gain, kasua, berez, administrazioen arteko lankidetzaren adibide bat zen; izan ere, nahiz eta Administrazio Publikoen Ministerioko Ikuskapenaren, Ebaluazioaren eta Zerbitzuen Kalitatearen Zuzendaritza Nagusiak koordinatuta egon, erredakzio-taldean sartu zituen Zerga Administrazioko Estatu Agentziako ordezkariak, Gizarte Segurantzako Diruzaintza Nagusia, Valentziako Autonomia Erkidegoetako Erkidegoko Ikuskaritza Orokorra, eta, azkenik, Valentziako Autonomia Erkidegoetako Erkidegoko Administrazio Orokorreko Ordezkaritza. Hori guztia, Kalitatea Kudeatzeko Klubeko ordezkariak gainbegiratuta, berrikusita eta exekutatuta.

Administrazio Publikorako Autoebaluazio Gidaren 2004ko edizioak eta Administrazio Publikoko Prestakuntza eta Ikerketa Agentziaren kasu praktikoak 1999an hasitako zikloa ixten zuen, aipatutako lau edizioekin (nahiz eta 1992-93az geroztik hurbilketak egin ziren, Gidaren parekoak izan zitezkeenak) eta horiei zegozkien "kasuek" sendotasuna eman zuten, eta lankidetza handia ekarri zuten Espainiako zenbait administrazio publikoren eta Europako Federazioaren artean, CEG (European Management for European Management, European Research, CEG).

2009aren amaieran, 2010eko Kalitatearen Europako eredu berria aurkeztu zen. Gaztelaniara itzulita, berriz ere agerian geratu zen beharrezkoa zela herri-administrazioentzat eduki berrien interpretazio eguneratua egitea; izan ere, bertsio horren berezitasun gisa, EFQMk bakarra garatu zuen sektore guztietarako, sektore publikoa barne. 2010eko bertsioa ez zen, aurrekoetan bezala, refreshing review bat, baizik eta Bikaintasunaren 8 Oinarrizko Kontzeptuen eguneratze oso bat, ereduaren egituraren berrikuspen sakon bat eta REDER logikaren elementuen aldaketa esanguratsuak, eta horrek erronka handi samar bat planteatzen zuen. Emaitza interpretazio bateratua eta adostua izan zen –CEGk berak hala eskatuta–, ereduaren aurreko bertsiorako (2003) Administrazio Publikoari egindako egokitzapenak eguneratu beharrean.

Horren guztiaren emaitza EFQM Bikaintasun Ereduaren Herri Administrazioentzako 2010eko Interpretazio Gida argitaratzean gauzatu zen, 2012ko uztailean, AEVALeko Kalitate Sailak koordinatuta eta Estatuko Aldizkari Ofizialaren Estatuko Agentziarekin batera argitaratuta. Bertan, Andaluziako Juntako, Gaztela eta Leongo Juntako, Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Orokorreko, Madrilgo Udaleko, REGTSAko, Alcobendasko Udaleko eta bertako AEVAL.Llegados ordezkariek parte hartu zuten, eta badirudi beharrezkoa zela argitalpen hori kasu praktiko argigarri berri batekin osatzea, ohikoa zen bezala. Horri Administrazio Publikoen Foroa aplikatu zitzaion berriro, eta lan-talde bat osatu zen –oraingo honetan, arinagoa–, AEVAL, Madrilgo Erkidegoa eta REGTSAko ordezkariek osatua.

2012ko apiriletik azarora bitartean, Taldeak EFQM ereduaren 2010eko bertsiotik aurrera ekin zion kasuari, eta aurreko kasua erabat berregin zuen (2004an argitaratutako "Prestakuntza Agentzia"). Helburua zen erakunde-motari eustea —haren eraginkortasuna eta erabilgarritasuna frogatuta baitzeukan—, baina ikuspegi ebolutiboa ematea, une honetan Espainiako administrazio publikoei eragiten dieten testuinguru- eta antolaketa-aldaketak nabarmentzeko. 2012ko Foroaren bileran, urtarrilaren 11koan, abian aurkeztu ziren lanak. Halaber, Klubak egindako erakusketa baten bidez, EFQM Bikaintasunaren EFQM Ereduaren bertsio berriari (2013) EFQMk gehitutako nobedade garrantzitsuenak aurkeztu ziren.

Bertsio berri hori —eta hiru urteetan, beste behin—, Foroken Foroak hausnarketa sakona egin zuen, bai, eta sarekari eta egokitasunarekin, eta marcha.Para hausnarketa hori martxan jartzeko egutegiari buruz. Lantalde tekniko bat eratu zen, mahai gainean jarri zen gori arazoari behar bezala erantzuteko: Jarraitu egin behar al zen —planifikatuta dagoenaren arabera— eta Administrazio Eredu Praktiko bat osatu duela gutxi argitaratu da, eta Administrazio Eredu Praktiko Berriaren interpretazioarekin eta Eredu berri bat osatu behar da (EFQM).

Foroko koordinatzaileak eta AEVALeko Kalitate Saileko zuzendariak azaldu zuten emaitza, hizlarien (AEVAL, Madrilgo Erkidegoa eta REGTSA) eta eztabaidan parte hartu zuten gainerako erakundeen ordezkari gisa, eta komenigarriena izan zen, aldi berean eta aldi berean, EFQM 2013 Ereduaren Herri Administrazioentzako Interpretazioari heltzea, bai eta 2013ko Kasu Praktikoari ere, argitalpen horren bertsio objektiboari eutsiz. Horrekin, bestalde, EFQM ereduaren erreplikaz jabetzea.

Hurrengo bileran, CEGren egoitzan 2013ko ekainaren 19an egin zen bileran, martxan zeuden lanak aurkeztu ziren, bai Ereduaren bertsio berriaren interpretazioari buruzkoak, bai Kasu Praktikoari buruzkoak, egutegi-aurreikuspen batekin, aurreko batzuetan 2013.Como argitaratzeari buruz hartutako erabakiak betetzeko. Orain aurkezten den kasu praktiko honek ez du behin betiko dokumentu bat izan nahi, baizik eta irekia izan nahi du, eta, ondorioz, erabiltzaile berriak ere, 1999an arrakasta izan du.

Herri Administrazioen Foroak uste du esperientzia horren jarraipena onuragarria izango dela Espainiako administrazioentzat, eta jardunbide egokia izango dela kalitatearen Europako esparruan.

BOEren web orriko argitalpenak

  • Nabigazio-gida
  • Mapa
  • Harremanetarako
  • Lege-oharra
  • Irisgarritasuna
  • Informazioaren barne-sistema
  • Cookie-politika

© Eraldaketa Digitalerako eta Funtzio Publikorako Ministerioa

Cookie-politika

Webgune honek cookie propioak eta hirugarrenenak erabiltzen ditu zerbitzu hobea eskaintzeko. Nabigatzen jarraitzen baduzu, erabilera onartzen duzula uste dugu.

Ikusi cookie-politika