CAF 2020 eredu berria - 20 urteko bikaintasuna administrazio publikoan-
2019ko azaroaren 28an, EUPANen Helsinkiko zuzendari nagusiek aho batez onartu zuten CAF2020. Gaur egun, 4.100 erakunde inguruk erabiltzen dute CAF, eta herrialde askok CAF sartu dute administrazio-erreformarako estrategietan. CAF2020 CAFeko Korrespontsalen Europako Sareak eta Herri Administrazioaren Europako Institutuak (IEAP) garatu zuten, bi urteko prozesu interaktiboan. CAF2020 garatzeko ideia Tallinen hasi zen, 2017ko irailean.
Zer berri dago CAF2020 azokan?
Oinarrizko egitura 9 irizpidetan eta 28 azpirizpidetan kontserbatu da. Hizkuntza sinplifikatu eta laburtu egin da, eta orain laburragoa da. CAF2020k digitalizazioaren, arintasunaren, iraunkortasunaren, berrikuntzaren, lankidetzaren (parte-hartzea) eta aniztasunaren ikuspegia indartzen du. Horren ondorioz, aldaketa garrantzitsuak gertatu dira banakako azpirizpide bakoitzean eta adibideetan. Hala ere, CAFen aurreko bertsioen erabiltzaileei ez zaie oso zaila gertatuko bertsio berriarekin ohitzea; bermatuta dago CAF2013 bertsioaren aurreko bertsioarekiko bateragarritasuna.
Informazioa etengabe eskuratzea eta parte hartzea ezinbesteko bihurtu dira pertsona askoren eguneroko bizitzan eta lanean. Herritarrek gehiago eskatzen dute, kritikoago bihurtu dira eta parte hartu nahi dute. Horrek presio handiagoa ekarri die tradizioz eratutako egitura eta kultura administratiboei. Arintasun eta berrikuntza handiagoa behar da estrategien garapenean, erakundearen egitura eta prozesuetan eta, batez ere, langileen kontzientziazioan, behar den aldaketa menderatzeko.
Zer da CAF?
Ebaluazio Esparru Bateratua (CAF) Administrazio Publikoaren ardura duten EBko ministroen arteko lankidetzaren emaitza da. 2000ko maiatzean, bertsio pilotu bat aurkeztu zen, eta 2002an, 2006an eta 2013an berrikusitako bertsioak plazaratu ziren. Maastrichteko Herri Administrazioaren Europako Institutuan (IEAP), CAFeko Baliabide Zentro bat (CAF RC) sortu zen, funtzio publikoaren ardura zuten zuzendari nagusien erabakiaren ondoren. CAFeko korrespontsal nazionalen sarearekin lankidetza estuan lan egiten du.
CAF tresna erabilerraza eta doakoa da, Europa osoko sektore publikoko erakundeei kalitatea kudeatzeko teknikak erabiltzen laguntzeko, haien errendimendua hobetzeko. CAF erabateko kalitatea kudeatzeko tresna da (TQM), eta, oro har, erabateko kalitatearen eredu nagusietan eta, bereziki, Kalitatea Kudeatzeko Europako Fundazioaren (EFQM) bikaintasun-ereduan oinarritzen da. Sektore publikoko erakundeentzat bereziki diseinatuta dago, haien ezaugarriak kontuan hartuta.
Ereduaren oinarria da erakundearen, herritarren/bezeroen, pertsonen eta gizartearen errendimenduan emaitza bikainak estrategia eta plangintza, pertsonak, elkarteak, baliabideak eta prozesuak bultzatzen dituen lidergoaren bidez lortzen direla. Era berean, erakundea hainbat ikuspegitatik aztertzen du; erakundearen errendimenduaren azterketaren ikuspegi holistikoa.