El Consell de Ministres en la seva sessió de 18 de novembre, ha pres coneixement de l'Informe sobre el funcionament dels serveis de l'Administració General de l'Estat en el territori en 2019, a l'empara de la Llei 40/2015 de Règim Jurídic del Sector Públic.
L'Administració General de l'Estat és present en cadascuna de les 17 delegacions del Govern en les comunitats autònomes, 2 delegacions del Govern a les Ciutats de Ceuta i Melilla, 44 subdelegacions del Govern a les províncies i 7 direccions insulars.
Les dades destacades de l'Informe 2019 són els següents:
- Sanitat exterior - Llocs d'Inspecció Fronterera: Van controlar 763.711 partides en el trànsit internacional de mercaderies, un 2,69% més que en 2018. Per part seva, els 29 Centres de Vacunació Internacional, van atendre de 170.012 viatgers i van administrar un total de 93.993 vacunes.
- Protecció i seguretat ciutadana: Els Serveis de Protecció civil van gestionar un total de 16.896 alertes preventives i van ser registrats un total de 1.012 successos
- Operació Pas de l'Estret: En l'edició de 2019 van embarcar 3.340.045 persones i 760.215 vehicles, registrant-se un total de 11.184 viatges.
- Violencia de Género: Se han elaborado 2.703 informes lo que supone un incremento de 17% respecto al año anterior, y el total de Fichas de seguimiento fue de 51.729.
- Dret de reunió i manifestació - Procediment electoral- Assistència jurídica gratuïta: L'any 2019 es van celebrar tres processos electorals: Eleccions a Corts Generals de 28 d'abril de 2019. Eleccions Locals, Autonòmiques i Europees de 26 de maig de 2019. Eleccions a Corts Generals de 10 de novembre de 2019. A més, en aquelles províncies on no existeix Gerència Territorial del Ministeri de Justícia, la secretaria de les Comissions d'Assistència Jurídica Gratuïta està adscrita a les delegacions o subdelegacions del Govern. Són 14 en total: En 2019 s'han iniciat 56.202 expedients d'assistència jurídica gratuïta.
- Gestión de Drogas: Se recepcionaron 303.880 kg, con una media mensual de 25.323 kg/mes.
- Informació i atenció al ciutadà: Les Oficines d'Informació i Atenció al Ciutadà estan incorporades a la Xarxa 060 amb un catàleg de serveis. En 2019 han atès 3.618.523 consultes.
- Trámites electrónicos: Estas Oficinas son pioneras en la utilización de nuevas tecnologías y en 2019 se registraron de entrada 4.103.574 documentos. Se emitieron 63.947 Certificados Digitales por la Fábrica Nacional de Moneda y Timbre y un total de 59.921 certificados presenciales de @Clave.
- Oficines d'Estrangeria: En 2019 es van presentar 775.506 sol·licituds d'autorització i es van resoldre 763.748 expedients.
- Alta Inspección educativa: Durante 2019 se han tramitado un total de 127.245 solicitudes de homologaciones y convalidaciones de títulos y estudios extranjeros universitarios y no universitarios, de títulos españoles y de equivalencias de títulos españoles.
- Queixes: El Sistema d'Informació Administrativa (SIA) actua com a catàleg d'informació sobre tramitació administrativa. Durant l'any 2019 va rebre un total de 1.341 queixes i 21 suggeriments.
L'Informe també recull a més l'activitat dels Jurats d'Expropiació, de les Àrees de Foment que tramiten sol·licituds d'ajudes al transport de mercaderies per a Canàries i Illes Balears, o les Àrees i dependències de Treball i Immigració que s'ocupen de les ajudes d'emigrants retornats.
L'Informe així mateix inclou l'organització, funcions i activitat de la resta de serveis de l'Administració General de l'Estat en el territori, entre aquests serveis estan l'Agència Estatal d'Administració Tributària, la Tresoreria General i l'Institut Nacional de la Seguretat Social, el Servei Públic d'Ocupació Estatal, les Gerències Territorials de Justícia, les Demarcacions de Carreteres, les Confederacions Hidrogràfiques, les Delegacions d'Economia i Hisenda, les Prefectures Provincials d'Inspecció de les Telecomunicacions o les Direccions Territorials i Provincials de Comerç.
Nota de premsa completa aquí