El Consejo de Ministros en su sesión de 18 de noviembre, ha tomado conocimiento del Informe sobre el funcionamiento de los servicios de la Administración General del Estado en el territorio en 2019, al amparo de la Ley 40/2015 de Régimen Jurídico del Sector Público.
La Administración General del Estado está presente en cada una de las 17 delegaciones del Gobierno en las comunidades autónomas, 2 delegaciones del Gobierno en las Ciudades de Ceuta y Melilla, 44 subdelegaciones del Gobierno en las provincias y 7 direcciones insulares.
Les dades destacades de l'Informe 2019 són els següents:
- Sanitat exterior - Llocs d'Inspecció Fronterera: Van controlar 763.711 partides en el trànsit internacional de mercaderies, un 2,69% més que en 2018. Per part seua, els 29 Centres de Vacunació Internacional, van atendre de 170.012 viatgers i van administrar un total de 93.993 vacunes.
- Protecció i seguretat ciutadana: Els Serveis de Protecció civil van gestionar un total de 16.896 alertes preventives i van ser registrats un total de 1.012 successos
- Operació Pas de l'Estret: En l'edició de 2019 van embarcar 3.340.045 persones i 760.215 vehicles, registrant-se un total de 11.184 viatges.
- Violència de Gènere: S'han elaborat 2.703 informes el que suposa un increment de 17% respecte a l'any anterior, i el total de Fitxes de seguiment va ser de 51.729.
- Dret de reunió i manifestació - Procediment electoral- Assistència jurídica gratuïta: L'any 2019 es van celebrar tres processos electorals: Eleccions a Corts Generals de 28 d'abril de 2019. Eleccions Locals, Autonòmiques i Europees de 26 de maig de 2019. Eleccions a Corts Generals de 10 de novembre de 2019. A més, en aquelles províncies on no existeix Gerència Territorial del Ministeri de Justícia, la secretaria de les Comissions d'Assistència Jurídica Gratuïta està adscrita a les delegacions o subdelegacions del Govern. Són 14 en total: En 2019 s'han iniciat 56.202 expedients d'assistència jurídica gratuïta.
- Gestión de Drogas: Se recepcionaron 303.880 kg, con una media mensual de 25.323 kg/mes.
- Información y atención al ciudadano: Las Oficinas de Información y Atención al Ciudadano están incorporadas a la Red 060 con un catálogo de servicios. En 2019 han atendido 3.618.523 consultas.
- Tràmits electrònics: Estes Oficines són pioneres en la utilització de noves tecnologies i en 2019 es van registrar d'entrada 4.103.574 documents. Es van emetre 63.947 Certificats Digitals per la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre i un total de 59.921 certificats presencials de @Clau.
- Oficines d'Estrangeria: En 2019 es van presentar 775.506 sol·licituds d'autorització i es van resoldre 763.748 expedients.
- Alta Inspecció educativa: Durant 2019 s'han tramitat un total de 127.245 sol·licituds d'homologacions i convalidacions de títols i estudis estrangers universitaris i no universitaris, de títols espanyols i d'equivalències de títols espanyols.
- Queixes: El Sistema d'Informació Administrativa (SIA) actua com a catàleg d'informació sobre tramitació administrativa. Durant l'any 2019 va rebre un total de 1.341 queixes i 21 suggeriments.
L'Informe també recull a més l'activitat dels Jurats d'Expropiació, de les Àrees de Foment que tramiten sol·licituds d'ajudes al transport de mercaderies per a Canàries i Illes Balears, o les Àrees i dependències de Treball i Immigració que s'ocupen de les ajudes d'emigrants retornats.
L'Informe així mateix inclou l'organització, funcions i activitat de la resta de serveis de l'Administració General de l'Estat en el territori, entre estos serveis estan l'Agència Estatal d'Administració Tributària, la Tresoreria General i l'Institut Nacional de la Seguretat Social, el Servei Públic d'Ocupació Estatal, les Gerències Territorials de Justícia, les Demarcacions de Carreteres, les Confederacions Hidrogràfiques, les Delegacions d'Economia i Hisenda, les Prefectures Provincials d'Inspecció de les Telecomunicacions o les Direccions Territorials i Provincials de Comerç.
Nota de premsa completa ací