logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Portada de Ministeri
Portada de Organigrama
Portada de Ministro para la Transformación Digital y de la Función Pública
Portada de Secretaría de Estado de Digitalización e Inteligencia Artificial
Portada de Secretaría de Estado de Telecomunicaciones e Infraestructuras Digitales
Portada de Secretaria d'Estat de Funció Pública
Portada de Sotssecretaria per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
Portada de Participació pública en projectes normatius
Portada de Consulta pública prèvia
Portada de Projectes sotmesos a tràmit de consulta pública prèvia
Portada de Audiència i informació pública
Portada de Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
Portada de Ocupació
Portada de Personal Laboral
Portada de Personal Funcionari
Portada de Concursos 2025
Portada de Funció Pública
Portada de La Secretaria
Portada de Captació de talent
Portada de Funció Pública
Portada de Qui som
Portada de Subdirectora General de Dades per a l'Ocupació Pública
Portada de Subdirecció General de Dades per a l'Ocupació Pública
Portada de Accés a l'Ocupació Pública
Portada de Resol dubtes
Portada de Coneix a fons l'Ocupació Pública
Portada de Butlletí Estadístic del RCP
Portada de Jornades de Captació de Talent
Portada de Convocatòries Personal Laboral
Portada de Ofertes d'Ocupació Pública
Portada de 2024
Portada de 2023
Portada de 2022
Portada de Convocatòries Personal Funcionari
Portada de Gestiona la teva vida professional com a personal empleat públic
Portada de Concursos de traslados
Portada de Personal laboral
Portada de Mobilitat de les persones ocupades públiques
Portada de Mobilitat del personal funcionari de carrera
Portada de Mobilitat del personal laboral
Portada de CONCURS OBERT I PERMANENT-FASES FINALITZADES
Portada de ANY 2024
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2024
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2024
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2024
Portada de ANY 2023
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2023
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2023
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2023
Portada de ANY 2022
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2022
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2022
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2022
Portada de ANY 2021
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2021
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2021
Portada de CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO
Portada de CONVOCATÒRIES FINALITZADES
Portada de ANY 2022
Portada de CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2022
Portada de CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - SEGONA CONVOCATÒRIA 2022
Portada de ANY 2023
Portada de CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2023
Portada de CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2024
Portada de CONCURS OBERT I PERMANENENTE IV CONVENI ÚNIC CAP 1 2025
Portada de Reingressos al servei actiu funcionaris i laborals
Portada de Reingresso funcionaris
Portada de Situacions administratives personal funcionari
Portada de Règim Jurídic
Portada de Comissió Superior de Personal
Portada de Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
Portada de 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.
Portada de 2. Carrera administrativa.
Portada de 3. Condicions de treball.
Portada de 4. Incompatibilitats.
Portada de 7. Jornada i horaris.
Portada de 10. Provisió de llocs.
Portada de 11. Reconeixement de serveis prestats.
Portada de Històric de BODECO
Portada de Altres
Portada de 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.
Portada de 2. Carrera administrativa
Portada de 3. Drets i deures
Portada de 4. Incompatibilitats
Portada de 5. Jornades i horaris
Portada de 6. Provisió de llocs
Portada de 7. Reconeixement de serveis prestats
Portada de 8. Responsabilitat
Portada de 12. Vacances, permisos i llicències
Portada de 13. Altres
Portada de 13. UNS ALTRES
Portada de Relacions Laborals
Portada de Diàleg Social
Portada de Negociació Col·lectiva
Portada de Negociació Col·lectiva de l'Administració General de l'Estat
Portada de Taula de Negociació de funcionaris, estatutaris i laborals
Portada de Negociació del personal laboral IV Conveni Únic
Portada de Comissió Paritària
Portada de Negociació V Conveni Únic Personal Laboral
Portada de Comissió Negociadora
Portada de Subvencions a organitzacions sindicals
Portada de Igualtat
Portada de Órganos de colaboración
Portada de Relacions Internacionals en matèria d'ocupació pública
Portada de Va unir Europea
Portada de Registre Central de Personal
Portada de Butlletí Estadístic del RCP
Portada de Documentació del Registre Central de Personal
Portada de Impresos Personal Laboral
Portada de Impresos de Personal Laboral Docent
Portada de Espai ISPA
Portada de ISPA 2025
Portada de ESTADÍSTIQUES ISPA
Portada de Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
Portada de Concursos ordinaris provisió posats reservats
Portada de Concursos ordinarios anteriores
Portada de Concursos unitaris provisió posats reservats
Portada de Concursos unitarios anteriores
Portada de Canvis de situacions administratives dels funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
Portada de Excedències
Portada de Comissions de servei / Acumulacions
Portada de Inscripció mèrits generals
Portada de Altres procediments
Portada de Governança Pública
Portada de Simplificació administrativa i reducció de càrregues
Portada de Inspecció de Serveis
Portada de Qualitat en les Administracions Públiques​
Portada de Metodologia i Guies
Portada de Informes d'Avaluació de la Qualitat dels Serveis
Portada de Informes sobre la percepció ciutadana dels serveis públics
Portada de Informes sobre l'activitat desplegada per les Agències Estatals
Portada de Reconeixement: Certificacions i Premis
Portada de Certificació del Nivell d'Excel·lència de les Organitzacions
Portada de Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública​
Portada de Xarxa Interadministrativa de Qualitat dels Serveis
Portada de Conferències de Qualitat en els Serveis Públics
Portada de 7a Conferència Estatal de Qualitat en els Serveis Públics
Portada de Registres electrònics i notificacions
Portada de Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Portada de Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Portada de Info DANA
Inici  
  • Organigrama
  • Protecció de Dades
  • Participació pública en projectes normatius
  • Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
  • Ocupació
  • Portada de Ministeri
  • Portada de Ministeri
Digitalització i IA  
Telecomunicació i Infraestructures Digitals  
  • La Secretaria
  • Funció Pública
  • Governança Pública
  • Incompatibilitat i conflicte d'interessos
  • Portada de Funció Pública
Comunicació  
Contacto  
  • Mesures adoptades en relació amb la DANA
  • Portada d'Info Dana
  • Portada de Info DANA
texto
Ministeri Transformació Digital
    • Portada de Organigrama
      • Anar a Ministro para la Transformación Digital y de la Función Pública
      • Directora de Gabinete del Ministro para la Transformación Digital y de la Función Pública
      • Anar a Secretaría de Estado de Digitalización e Inteligencia Artificial
      • Secretaria de Estado de Digitalización e Inteligencia Artificial
      • Anar a Secretaría de Estado de Telecomunicaciones e Infraestructuras Digitales
      • Secretario de Estado de Telecomunicaciones e Infraestructuras Digitales
      • Anar a Secretaria d'Estat de Funció Pública
      • Secretària d'Estat de Funció Pública
      • Anar a Sotssecretaria per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
      • Sotssecretària per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
    • Regulació Legal
  • Protecció de Dades
    • Portada de Participació pública en projectes normatius
      • Anar a Consulta pública prèvia
        • Anar a Projectes sotmesos a tràmit de consulta pública prèvia
        • Consulta pública prèvia sobre el Projecte de Reial decret pel qual es regula l'accés a l'ocupació pública i la provisió de llocs de treball de les persones amb discapacitat.
        • Consulta pública prèvia sobre el Projecte de Reial decret d'adaptació d'organismes públics existents en l'àmbit estatal a la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic
        • Projecte d'Ordre per la qual s'estableixen criteris generals per a l'adaptació de mitjans i temps i la realització d'ajustos raonables en els processos selectius per a l'accés a l'ocupació pública de persones amb discapacitat
      • Anar a Audiència i informació pública
      • Audiència Pública sobre el projecte d'Ordre per la qual s'estableixen criteris generals per a l'adaptació de mitjans i temps i la realització d'ajustos raonables en els processos selectius per a l'accés a l'ocupació pública de persones amb discapacitat
      • Audiència Pública sobre el projecte de Reial decret d'adaptació d'organismes públics existents en l'àmbit estatal a la llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic
    • Portada de Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
    • Instruccions de comunicació
    • Informació addicional
    • Seguiment del Pla
    • Portada de Ocupació
      • Anar a Personal Laboral
      • 1FC (SEDIA) - Tècnic Superior en espais de dades sectorials
      • 2FC (SEDIA) - Tècnic Superior anés de conveni en Intel·ligència Artificial
      • 3FC (SEDIA) - Tècnic Superior en control de projecte
      • 4FC (SETELECO) Consultor en Infraestructures Digitals
      • 5FC (SETELECO) Consultor Superior en Xarxes i Sistemes de Telecomunicacions
      • 6FC (SETELECO) Tècnic Jurídic i Econòmic expert en organitzacions públiques
      • 7FC assumpte OEPL 2020 suprimit ministeri assumptes economicos
      • 1CU (SEDIA) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació
      • 2CU (SETELECO) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació (no s'admeten sol·licituds externes).
      • 3CU (SETELECO) – M2 CIENCIAS DE LA INFORMACIÓN (PERIODISMO)
      • 4CU (AEAD) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació
      • 5CU (AEAD) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació
      • 6CU (AEAD) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació
      • 7CU (AEAD) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació
      • 8CU (AEAD) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació
      • 9CU (AEAD) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació
      • 10CU (AEAD) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació
      • 11CU (AEAD) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació
      • Anar a Personal Funcionari
        • Anar a Concursos 2025
        • Concurs general 2025
        • Concurs específic 2025
  • Portada de Ministeri
  1. Inicio
  2. Ministeri
  3. Participació pública en projectes normatius
  4. Audiència i informació pública

Audiència Pública sobre el projecte d'Ordre per la qual s'estableixen criteris generals per a l'adaptació de mitjans i temps i la realització d'ajustos raonables en els processos selectius per a l'accés a l'ocupació pública de persones amb discapacitat

Resum

Es publica aquesta Audiència Pública sobre el projecte d'Ordre per la qual s'estableixen criteris generals per a l'adaptació de mitjans i temps i la realització d'ajustos raonables en els processos selectius per a l'accés a l'ocupació pública de persones amb discapacitat

Termini i forma de remissió
Termini per a presentar al·legacions fins a les 24 hores del dia el 21 de gener de 2025

Presentació d'al·legacions
Les al·legacions podran remetre's a l'adreça de correu:
consultapublicasefp@digital.gob.es

Només seran considerades les respostes en les quals el remitent estigui identificat i la seva aportació veure's sobre la necessitat, oportunitat o contingut del text del projecte normatiu sobre el qual versi el present tràmit d'audiència pública. Amb caràcter general les respostes i aportacions rebudes es consideraran susceptibles de difusió pública. Les parts de la informació remesa que, segons el parer de l'interessat, hagin de ser tractades amb caràcter confidencial i en conseqüència no procedeixi la seva lliure difusió, hauran de ser específicament assenyalades en el propi text de l'aportació o comentari, no considerant-se a aquest efecte els missatges genèrics de confidencialitat de la informació.

Data de publicació: 27/12/2024

Termini: fins al 21/01/2025

L'article 26.6 de la Llei 50/1997, de 27 de novembre, del Govern, diu que, sense perjudici de la consulta prèvia a la redacció del text de la iniciativa, quan la norma afecti dels drets i interessos legítims de les persones, el centre directiu competent publicarà el text en el portal web corresponent, a fi de donar audiència als ciutadans afectats i obtenir quantes aportacions addicionals puguin fer-se per altres persones o entitats. Així mateix, podrà recaptar-se directament l'opinió de les organitzacions o associacions reconegudes per llei que agrupin o representin a les persones els drets o els interessos de les quals legítims es veiessin afectats per la norma i les finalitats de la qual guardin relació directa amb el seu objecte.

El termini mínim d'aquesta audiència i informació públiques serà de 15 dies hàbils, i podrà ser reduït fins a un mínim de set dies hàbils quan raons degudament motivades així el justifiquin; així com quan s'apliqui la tramitació urgent d'iniciatives normatives, tal com s'estableix en l'article 27.2. D'això haurà de deixar-se constància en la Memòria de l'Anàlisi d'Impacte Normatiu.

Es presenta el projecte d'Ordre per la qual s'estableixen criteris generals per a l'adaptació de mitjans i temps i la realització d'ajustos raonables en els processos selectius per a l'accés a l'ocupació pública de persones amb discapacitat

L'objectiu principal d'aquesta norma és garantir la igualtat d'oportunitats per a les persones amb discapacitat en l'accés a l'ocupació pública. Concretament, es pretén facilitar la consecució de l'objectiu de cobertura de les places ofertes per persones amb discapacitat previst per l'article 59.1 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic.

L'Article 113.4 del Reial decret llei 6/2023, de 19 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a l'execució del Pla de recuperació, Transformació i Resiliència en matèria de servei públic de justícia, funció pública, règim local i mecenatge, respecte a l'accés a l'ocupació pública de persones amb discapacitat regula que l'Administració de l'Estat adoptarà les mesures adequades per a establir les adaptacions i ajustos raonables de temps i mitjans en els processos selectius que es duguin a terme, permetent-se l'ús de pròtesi, incloses les auditives, durant la realització dels processos selectius pels qui les precisin i l'acreditin.

El Reial decret 2271/2004, de 3 de desembre, pel qual es regula l'accés a l'ocupació pública i la provisió de llocs de treball de les persones amb discapacitat, regula i fomenta la pràctica d'accions positives que afavoreixin la igualtat d'oportunitats, sense perjudici de la igualtat de condicions d'accés que ha d'imperar entre els candidats a la cobertura de llocs d'ocupació pública.

El citat Reial decret 2271/2004, de 3 de desembre, en el seu article 8.3 va habilitar el seu desenvolupament normatiu per Ordre ministerial, que es reflectiria en l'Ordre PRE/1822/2006, de 9 de juny, per la qual s'estableixen criteris generals per a l'adaptació de temps addicionals en els processos selectius per a l'accés a l'ocupació pública de persones amb discapacitat.

El ple extraordinari del Congrés va aprovar al gener de 2024 la Proposició de Reforma de l'article 49 de la Constitució Espanyola, que amplia els drets de les persones amb discapacitat i elimina del text l'expressió "disminuïts físics, sensorials i psíquics". Aquesta modificació és la tercera des de l'entrada en vigor de la Constitució, però la primera de contingut social. El nou text s'adapta en llenguatge i contingut a la realitat actual i a la terminologia internacional.

L'Estratègia Espanyola sobre Discapacitat 2022-2030 proposa potenciar l'accés a l'ocupació pública entre les persones amb discapacitat, mitjançant el desenvolupament, extensió i millora de l'aplicació de la quota de reserva (7% i 2% en discapacitat intel·lectual) en totes les ofertes d'ocupació pública.

Per tot l'anterior, l'ordre establirà els criteris generals per a determinar les adaptacions de mitjans i temps, així com la realització dels ajustos raonables en els exercicis corresponents a les proves selectives en les quals participin persones amb discapacitat. Igualment actualitza els criteris generals d'adaptacions de temps en l'Annex d'aquesta ordre.

El projecte consta d'una part expositiva, deu articles, el contingut succint dels quals és el següent:

  • Article 1 sobre l'objecte d'aquesta ordre
  • Article 2 de definició d'ajustos raonables.
  • Article 3 d'àmbit d'aplicació.
  • Article 4 sobre Persones beneficiàries de les mesures d'adaptació de mitjans i temps, i dels altres ajustos raonables en els processos selectius.
  • Article 5 sobre adaptacions de mitjans humans.
  • Article 6 sobre garantia de recursos i suports per a l'autonomia personal.
  • Article 7 de petició d'adaptació de mitjans i temps i ajustos raonables.
  • Article 8 sobre criteris i processos aplicables per a la concessió d'adaptació de mitjans i temps i altres ajustos raonables.
  • Disposició addicional única del Manual general orientatiu.
  • Disposició derogatòria única de derogació normativa.
  • i una Disposició final d'entrada en vigor.

Ateses de les consideracions anteriors, s'obre un període d'audiència pública sobre el projecte d'Ordre Ministerial per la qual s'estableixen criteris generals per a l'adaptació de mitjans i temps i la realització d'ajustos raonables en els processos selectius per a l'accés a l'ocupació pública de persones amb discapacitat

Termini de durada de l'audiència: Finalitza fins a les 24 hores del dia el 21 de gener de 2025.

Adreça de correu on dirigir les observacions: consultapublicasefp@digital.gob.es

Ateses de les consideracions anteriors, s'obre un període de consulta pública prèvia sobre el possible contingut del Reial decret previst.

Termini de durada de la consulta: Finalitza el 3 de gener de 2025.

Adreça de correu on dirigir les observacions: participacion.dgfp@digital.gob.es

Documents

Ordre temps i mitjans (PDF · 328,85 kB)
Projecte d'Ordre de temps i mitjans accés a ocupació publico (PDF · 353,2 kB)
  • Guia de navegació
  • Mapa
  • Contacte
  • Nota Legal
  • Accessibilitat
  • Sistema intern d'informació
  • Pla Estratègic de Subvencions del MTDFP

© Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública

Política de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a oferir un millor servei. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.

Veure política de cookies