logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Portada de Ministeri
Portada de Organigrama
Portada de Ministro para la Transformación Digital y de la Función Pública
Portada de Secretaría de Estado de Digitalización e Inteligencia Artificial
Portada de Secretaría de Estado de Telecomunicaciones e Infraestructuras Digitales
Portada de Secretaria d'Estat de Funció Pública
Portada de Sotssecretaria per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
Portada de Participació pública en projectes normatius
Portada de Consulta pública prèvia
Portada de Projectes sotmesos a tràmit de consulta pública prèvia
Portada de Audiència i informació pública
Portada de Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
Portada de Ocupació
Portada de Personal Laboral
Portada de Personal Funcionari
Portada de Concursos 2025
Portada de Funció Pública
Portada de La Secretaria
Portada de Captació de talent
Portada de Funció Pública
Portada de Qui som
Portada de Subdirectora General de Dades per a l'Ocupació Pública
Portada de Subdirecció General de Dades per a l'Ocupació Pública
Portada de Accés a l'Ocupació Pública
Portada de Resol dubtes
Portada de Coneix a fons l'Ocupació Pública
Portada de Butlletí Estadístic del RCP
Portada de Jornades de Captació de Talent
Portada de Convocatòries Personal Laboral
Portada de Ofertes d'Ocupació Pública
Portada de 2024
Portada de 2023
Portada de 2022
Portada de Convocatòries Personal Funcionari
Portada de Gestiona la teva vida professional com a personal empleat públic
Portada de Concursos de traslados
Portada de Personal laboral
Portada de Mobilitat de les persones ocupades públiques
Portada de Mobilitat del personal funcionari de carrera
Portada de Mobilitat del personal laboral
Portada de CONCURS OBERT I PERMANENT-FASES FINALITZADES
Portada de ANY 2024
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2024
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2024
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2024
Portada de ANY 2023
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2023
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2023
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2023
Portada de ANY 2022
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2022
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2022
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2022
Portada de ANY 2021
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2021
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2021
Portada de CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO
Portada de CONVOCATÒRIES FINALITZADES
Portada de ANY 2022
Portada de CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2022
Portada de CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - SEGONA CONVOCATÒRIA 2022
Portada de ANY 2023
Portada de CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2023
Portada de CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2024
Portada de CONCURS OBERT I PERMANENENTE IV CONVENI ÚNIC CAP 1 2025
Portada de Reingressos al servei actiu funcionaris i laborals
Portada de Reingresso funcionaris
Portada de Situacions administratives personal funcionari
Portada de Règim Jurídic
Portada de Comissió Superior de Personal
Portada de Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
Portada de 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.
Portada de 2. Carrera administrativa.
Portada de 3. Condicions de treball.
Portada de 4. Incompatibilitats.
Portada de 7. Jornada i horaris.
Portada de 10. Provisió de llocs.
Portada de 11. Reconeixement de serveis prestats.
Portada de Històric de BODECO
Portada de Altres
Portada de 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.
Portada de 2. Carrera administrativa
Portada de 3. Drets i deures
Portada de 4. Incompatibilitats
Portada de 5. Jornades i horaris
Portada de 6. Provisió de llocs
Portada de 7. Reconeixement de serveis prestats
Portada de 8. Responsabilitat
Portada de 12. Vacances, permisos i llicències
Portada de 13. Altres
Portada de 13. UNS ALTRES
Portada de Relacions Laborals
Portada de Diàleg Social
Portada de Negociació Col·lectiva
Portada de Negociació Col·lectiva de l'Administració General de l'Estat
Portada de Taula de Negociació de funcionaris, estatutaris i laborals
Portada de Negociació del personal laboral IV Conveni Únic
Portada de Comissió Paritària
Portada de Negociació V Conveni Únic Personal Laboral
Portada de Comissió Negociadora
Portada de Subvencions a organitzacions sindicals
Portada de Igualtat
Portada de Órganos de colaboración
Portada de Relacions Internacionals en matèria d'ocupació pública
Portada de Va unir Europea
Portada de Registre Central de Personal
Portada de Butlletí Estadístic del RCP
Portada de Documentació del Registre Central de Personal
Portada de Impresos Personal Laboral
Portada de Impresos de Personal Laboral Docent
Portada de Espai ISPA
Portada de ISPA 2025
Portada de ESTADÍSTIQUES ISPA
Portada de Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
Portada de Concursos ordinaris provisió posats reservats
Portada de Concursos ordinarios anteriores
Portada de Concursos unitaris provisió posats reservats
Portada de Concursos unitarios anteriores
Portada de Canvis de situacions administratives dels funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
Portada de Excedències
Portada de Comissions de servei / Acumulacions
Portada de Inscripció mèrits generals
Portada de Altres procediments
Portada de Governança Pública
Portada de Simplificació administrativa i reducció de càrregues
Portada de Inspecció de Serveis
Portada de Qualitat en les Administracions Públiques​
Portada de Metodologia i Guies
Portada de Informes d'Avaluació de la Qualitat dels Serveis
Portada de Informes sobre la percepció ciutadana dels serveis públics
Portada de Informes sobre l'activitat desplegada per les Agències Estatals
Portada de Reconeixement: Certificacions i Premis
Portada de Certificació del Nivell d'Excel·lència de les Organitzacions
Portada de Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública​
Portada de Xarxa Interadministrativa de Qualitat dels Serveis
Portada de Conferències de Qualitat en els Serveis Públics
Portada de 7a Conferència Estatal de Qualitat en els Serveis Públics
Portada de Registres electrònics i notificacions
Portada de Oficinas de Asistencia en Materia de Registros
Portada de Incompatibilitat i conflicte d'interessos
Portada de Info DANA
Inici  
  • Organigrama
  • Protecció de Dades
  • Participació pública en projectes normatius
  • Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
  • Ocupació
  • Portada de Ministeri
  • Portada de Ministeri
Digitalització i IA  
Telecomunicació i Infraestructures Digitals  
  • La Secretaria
  • Funció Pública
  • Governança Pública
  • Incompatibilitat i conflicte d'interessos
  • Portada de Funció Pública
Comunicació  
Contacto  
  • Mesures adoptades en relació amb la DANA
  • Portada d'Info Dana
  • Portada de Info DANA
texto
  1. Inicio
  2. Funció Pública
  3. Funció Pública
  4. Règim Jurídic
  5. Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
  6. 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.

Possibilitat d'accés al Subgrup A2 amb la superació de 180 crèdits del títol oficial de Grau.

De conformitat amb el que es preveu en aquest article 76 TRLEBEP, estar en possessió de 180 crèdits d'una titulació universitària oficial de Grau no substitueix ni equival al títol oficial de Graduat o Grau exigible per a l'accés a Cossos o Escales classificats en el Subgrup A2.

La implantació del sistema de Graus en les titulacions universitàries, ens ha provocat el dubte en els requisits d'accés a les places d'A2 en les nostres diferents oposicions [Entitat Local].

En concret, amb anterioritat al sistema de graus s'admetia als processos selectius de places del subgrup funcionarial A2 a aquells candidats que si bé no havien obtingut en la data el títol, per exemple, de llicenciat sí havien obtingut la superació del primer cicle o 180 crèdits de les seves titulacions, i consegüentment la Universitat expedia certificació sobre aquest tema.

No obstant això en aquesta nova situació us sorgeixen dubtes si poden admetre's a un procés selectiu de subgrup A2 a aquells candidats que no havent obtingut la titulació de grau, sí hagin obtingut 180 crèdits d'aquest.

Per tant, es formula consulta sobre la possibilitat de participar en processos selectius del Subgrup A2 en cas d'haver superat 180 crèdits d'una titulació oficial de grau.

L'article 76 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic (d'ara endavant TRLEBEP) regula els grups de classificació professional del personal funcionari de carrera amb caràcter de normativa bàsica i, per tant, d'aplicació a totes les Administracions Públiques, en els següents termes:

“Els cossos i escales es classifiquen, d'acord amb la titulació exigida per a l'accés als mateixos, en els següents grups: (…) La classificació dels cossos i escales en cada Subgrup estarà en funció del nivell de responsabilitat de les funcions a exercir i de les característiques de les proves d'accés.”

Segons la legislació vigent, la titulació necessària per a accedir al Subgrup A2 seria la següent: “Grup A, dividit en dos Subgrups A1 i A2. Per a l'accés als cossos o escales d'aquest Grup s'exigirà estar en possessió del títol universitari de Grau. En aquells supòsits en els quals la Llei exigeixi un altre títol universitari serà aquest el que es tingui en compte.”

La Disposició Final 4a del TRLEBEP assenyala, en el seu apartat tercer el següent:

“Fins que es dictin les Lleis de Funció Pública i les normes reglamentàries de desenvolupament es mantindran en vigor en cada Administració Pública les normes vigents sobre ordenació, planificació i gestió de recursos humans en tant no s'oposin al que s'estableix en aquest Estatut.”

Per tant, el desenvolupament dels processos selectius per a l'accés a la Funció Pública, es regirà per les normes que, en cada Administració, regulin l'ordenació, planificació i gestió de recursos humans respectant en tot cas la regulació prevista en el TRLEBEP.

L'anterior normativa bàsica en la matèria estava continguda en l'article 25 de la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de Mesures per a la Reforma de la Funció Pública, que contenia la següent regulació respecte als Cossos i Escales inclosos en l'antic grup B:

“Els Cossos, Escales, Classes i Categories de funcionaris al servei de les Administracions Públiques s'agruparan, d'acord amb la titulació exigida per al seu ingrés, en els següents grups: (…)

Grup B. Títol d'Enginyer Tècnic, Diplomat Universitari, Arquitecte Tècnic, Formació Professional de Tercer grau o equivalent.”

Per part seva, la Disposició Transitòria Cinquena de la mateixa Llei disposa el següent:

“A l'efecte del que es disposa en aquesta Llei, es considerarà equivalent al títol de diplomat universitari l'haver superat tres cursos complets de llicenciatura”.

Així mateix, el Reial decret 1272/2003, de 10 d'octubre, pel qual es regulen les condicions per a la declaració d'equivalència de títols espanyols d'ensenyament superior universitari o no universitària, disposa en la seva Disposició addicional primera que:

“A l'efecte del que es disposa en la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de Mesures per a la Reforma de la Funció Pública, es considerarà equivalent al títol de Diplomat Universitari l'haver superat els tres primers cursos complets dels estudis conduents a l'obtenció de qualsevol títol oficial de Llicenciat, Arquitecte o Enginyer, o el primer cicle corresponent a aquests estudis, sempre que aquest primer cicle contingui una càrrega lectiva mínima de 180 crèdits.”

Així, la certificació acadèmica expedida per la Universitat acreditativa d'haver superat els tres primers cursos o el primer cicle d'una Llicenciatura, sempre que aquest cicle contingui una càrrega lectiva mínima de 180 crèdits, constituiria títol suficient equivalent per a participar en les proves selectives d'accés als Cossos i Escales del Subgrup A2.

No obstant això, no s'han de confondre els “180 crèdits” als quals es refereix el Reial decret 1272/2003, de 10 d'octubre, amb els 180 crèdits d'un títol oficial de grau.

En aquest sentit, els “180 crèdits” als quals es refereix el Reial decret 1272/2003, de 10 d'octubre, fan referència exclusivament als títols universitaris de llarga durada de l'ordenació anterior, és a dir: Llicenciat, Arquitecte o Enginyer.

Així, malgrat la semblança de denominació, no hi ha equivalència automàtica entre els “crèdits” corresponents al títol de Llicenciat i els crèdits que conformen una titulació oficial de Grau.

Confirma aquest extrem el propi article 76 del TRLEBEP quan disposa expressament que pari l'ingrés en els Cossos classificats en el Subgrup A2 caldrà comptar amb el títol de Grau; el que impedeix, per tant, participar en aquests processos selectius comptant únicament amb 180 crèdits d'una titulació de Grau.

Per tot el que s'ha exposat, i de conformitat amb el que es preveu en aquest article 76 TRLEBEP es conclou que estar en possessió de 180 crèdits d'una titulació universitària oficial de Grau no substitueix ni equival al títol oficial de Graduat o Grau exigible per a l'accés a Cossos o Escales classificats en el Subgrup A2.

Tot l'anterior s'indica sense perjudici de recordar que, d'acord amb el règim de competències d'aquest centre directiu, les respostes a consultes que emet aquesta direcció general posseeixen caràcter merament informatiu i, en conseqüència, no tenen caràcter de criteri vinculant, ni originen drets ni expectatives de dret, ni impliquen cap vinculació amb el tipus de procediments a què es refereixin. A més, en mancar de caràcter preceptiu o vinculant, els òrgans destinataris d'aquestes respostes podran, si escau, adoptar finalment una decisió que no es correspongui amb el parer contingut en aquestes.

Les respostes a consultes contingudes en aquest butlletí atenen de les qüestions plantejades a la llum de la normativa vigent en el moment de la seva emissió, de manera que aquestes respostes poden veure's afectades per modificacions legislatives posteriors o resolucions judicials.

  • Guia de navegació
  • Mapa
  • Contacte
  • Nota Legal
  • Accessibilitat
  • Sistema intern d'informació
  • Pla Estratègic de Subvencions del MTDFP

© Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública

Política de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a oferir un millor servei. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.

Veure política de cookies