logo MTDFP
  • Castellano
  • Catalán
  • Galego
  • Euskara
  • Valencià
  • English
Inicio
Portada de Ministeri
Portada de Organigrama
Portada de Ministro para la Transformación Digital y de la Función Pública Directora de Gabinete del Ministro para la Transformación Digital y de la Función Pública
Portada de Secretaría de Estado de Digitalización e Inteligencia Artificial Secretaria de Estado de Digitalización e Inteligencia Artificial
Portada de Secretaría de Estado de Telecomunicaciones e Infraestructuras Digitales Secretario de Estado de Telecomunicaciones e Infraestructuras Digitales
Portada de Secretaria d'Estat de Funció Pública Secretària d'Estat de Funció Pública
Portada de Sotssecretaria per a la Transformació Digital i de la Funció Pública Sotssecretari per a la Transformació Digital i de la Funció Pública
Regulació Legal
Protecció de Dades
Portada de Participació pública en projectes normatius
Portada de Consulta pública prèvia
Portada de Projectes sotmesos a tràmit de consulta pública prèvia Consulta pública prèvia sobre el Projecte de Reial decret pel qual es regula l'accés a l'ocupació pública i la provisió de llocs de treball de les persones amb discapacitat. Consulta pública prèvia sobre el Projecte de Reial decret d'adaptació d'organismes públics existents en l'àmbit estatal a la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic Projecte d'Ordre per la qual s'estableixen criteris generals per a l'adaptació de mitjans i temps i la realització d'ajustos raonables en els processos selectius per a l'accés a l'ocupació pública de persones amb discapacitat
Portada de Audiència i informació pública Audiència Pública sobre el projecte d'Ordre per la qual s'estableixen criteris generals per a l'adaptació de mitjans i temps i la realització d'ajustos raonables en els processos selectius per a l'accés a l'ocupació pública de persones amb discapacitat Audiència Pública sobre el projecte de Reial decret d'adaptació d'organismes públics existents en l'àmbit estatal a la llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic
Portada de Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència Instruccions de comunicació Informació addicional Seguiment del Pla
Portada de Ocupació
Portada de Personal Laboral 1FC (SEDIA) - Tècnic Superior en espais de dades sectorials 2FC (SEDIA) - Tècnic Superior anés de conveni en Intel·ligència Artificial 3FC (SEDIA) - Tècnic Superior en control de projecte 4FC (SETELECO) Consultor en Infraestructures Digitals 5FC (SETELECO) Consultor Superior en Xarxes i Sistemes de Telecomunicacions 6FC (SETELECO) Tècnic Jurídic i Econòmic expert en organitzacions públiques 7FC assumpte OEPL 2020 suprimit ministeri assumptes economicos 1CU (SEDIA) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació 2CU (SETELECO) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació (no s'admeten sol·licituds externes). 3CU (SETELECO) – M2 CIENCIAS DE LA INFORMACIÓN (PERIODISMO) 4CU (AEAD) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació 5CU (AEAD) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació 6CU (AEAD) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació 7CU (AEAD) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació 8CU (AEAD) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació 9CU (AEAD) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació 10CU (AEAD) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació 11CU (AEAD) – M2 RECERCA entre els candidats preseleccionats pel Servei Públic d'Ocupació
Portada de Personal Funcionari
Portada de Concursos 2025 Concurso general 2025 Concurso específic 2025
Portada de Ministeri
Digitalización i IA Telecomunicació e Infraestructuras Digitales
Portada de Funció Pública
Portada de La Secretaria Secretaria d'Estat de Funció Pública Directora del Gabinet de la Secretaria d'Estat de Funció Pública Newsletter de Funció Pública
Portada de Captació de talent 6 raons per a treballar en l'Administració
Actualitat Secretària d'Estat de Funció Pública
Portada de Funció Pública
Portada de Qui som Directora General de Funció Pública Subdirector General de Planificació de Recursos Humans i Retribucions Subdirectora General d'Ordenació de Recursos Humans Subdirector General de Relacions Laborals Subdirectora General de Relacions amb Altres Administracions Subdirector General de Régimen Jurídico
Portada de Subdirectora General de Dades per a l'Ocupació Pública
Portada de Subdirecció General de Dades per a l'Ocupació Pública Qui som Una mica d'història
Subdirectora General del Sector Públic Institucional Jefa de la Unidad de Asistencia Técnica
Portada de Accés a l'Ocupació Pública
Portada de Resol dubtes Què és l'ocupació pública, i quin tipus d'empleades i empleats públics existeixen? Per què és atractiu per a mi l'ocupació pública? Com puc accedir a l'ocupació pública i quins són els requisits necessaris? Quines opcions estan actualment disponibles, i com accedeixo a elles?
Portada de Coneix a fons l'Ocupació Pública
Portada de Butlletí Estadístic del RCP Butlletins anteriors a 2006 Històric de notícies
Evolució dels efectius de les Administracions Públiques Evolució dels efectius de les Comunitats Autònomes per àrea d'activitat Estudis d'envelliment de les plantilles en les Administracions Públiques
Portada de Jornades de Captació de Talent Jornades de Captació de Talent 2023 Jornades de Captació de Talent 2022 Jornades de Captació de Talent 2021 Jornades de Captació de Talent 2020 Jornades de Captació de Talent 2019 Jornades de Captació de Talent 2024
Portada de Convocatòries Personal Laboral Informació sobre Convocatòries per a Personal Laboral de l'IV Conveni Únic Convocatòries de Personal Laboral fora de l'IV Conveni Únic
Portada de Ofertes d'Ocupació Pública
Portada de 2024 Distribució de places per àrees d'interès Reserva de places per a persones amb discapacitat
Portada de 2023 Distribució de places d'accés lliure per grup de personal funcionari i personal laboral Distribució de places per àrees d'interès Reserva de places per a persones amb discapacitat
Portada de 2022 Distribució de places d'accés lliure per grup de personal funcionari i personal laboral Reserva de places per a personal amb discapacitat Distribució de places per àrees d'interès
Portada de Convocatòries Personal Funcionari Cossos i Escales Generals de funcionaris Cossos i Escales Especials de funcionaris
Portada de Gestiona la teva vida professional com a personal empleat públic Procediments de personal
Portada de Concursos de traslados
Portada de Personal laboral Concurs de trasllats de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic (Administració Central) - Procés Finalitzat Ordre PRE/2748/2010, de 5 d'octubre, per la qual es convoca concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic (Administració Perifèrica) Concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic de l'Administració General de l'Estat. Concurs de trasllats 2015 (III Conveni Únic) Concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic de l'Administració General de l'Estat (2016) Concurs de trasllats per a la provisió de llocs de treball de personal laboral en l'àmbit de l'III Conveni Únic de l'Administració General de l'Estat (2017) Concurs de trasllats personal laboral 2018
Portada de Mobilitat de les persones ocupades públiques
Portada de Mobilitat del personal funcionari de carrera Comissions de serveis Permutes Autorización bases de concursos Trasllat de lloc per raons de discapacitat, motius de salut i possibilitats de rehabilitació Mobilitat de les funcionàries víctimes de violència de gènere
Portada de Mobilitat del personal laboral
Portada de CONCURS OBERT I PERMANENT-FASES FINALITZADES
Portada de ANY 2024
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2024 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2024 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2024 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
Portada de ANY 2023
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2023 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2023 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2023 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
Portada de ANY 2022
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2022 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2022 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 3_2022 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
Portada de ANY 2021
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 1_2021 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
Portada de Concurs obert i permanent de l'IV Conveni Únic 2_2021 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
Portada de CONCURSOS TRASLADOS ANEXO II DEL IV CONVENIO ÚNICO
Portada de CONVOCATÒRIES FINALITZADES
Portada de ANY 2022
Portada de CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2022 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
Portada de CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - SEGONA CONVOCATÒRIA 2022 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION DE SOL·LICITUDS
Portada de ANY 2023
Portada de CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2023 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - SEGONA CONVOCATÒRIA 2023
ANY 2024
Portada de CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2024 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACION I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
CONCURS DE TRASLLATS DE L'ANNEX II DE L'IV CONVENI - PRIMERA CONVOCATÒRIA 2025
Portada de CONCURS OBERT I PERMANENENTE IV CONVENI ÚNIC CAP 1 2025 INSTRUCCIONS PER A LA PRESENTACIÓ I DESISTIMENT DE SOL·LICITUDS
CONCURS-EXTRAORDINARI-E0-IV-CONVENI--NICO-CE0-2025
Portada de Reingressos al servei actiu funcionaris i laborals
Portada de Reingresso funcionaris Gestió del reingrés al servei actiu dels funcionaris de carrera
Reingressos laborals
Portada de Situacions administratives personal funcionari Servei actiu Servei especials Excedència voluntària per interès particular Excedència voluntària per agrupació familiar Excedencia por cuidado de hijo/hija o familiar Excedencia por violencia de género Excedencia por violencia terrorista Suspensió de funcions Excedència voluntària per prestació de serveis en el sector públic Expectativa de destino Excedència forçosa Excedencia voluntaria incentivada Serveis en altres AAPP
Nomenament de Cossos i Escales adscrits a la SEFP Nomenament de Cossos i Escales no adscrits a la SEFP Jubilacions voluntàries Renuncies
Portada de Règim Jurídic Legislació i documentació d'interès
Portada de Comissió Superior de Personal Què és la Comissió Superior de Personal Acords de la Comissió Superior de Personal
Portada de Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO) Què és Bodeco?
Portada de 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari. Possibilitat d'accés al Subgrup A2 amb la superació de 180 crèdits del títol oficial de Grau. Nomenament d'eventual amb edat superior a 70 anys. Titulacions oficials i els seus efectes per a l'ingrés en les Administracions Públiques, Organismes Públics i Ens de Dret Públic. Possibilitat de compatibilitzar la realització d'un curs selectiu amb el permís per naixement. Es planteja la possibilitat de prolongar en servei actiu a funcionaris interins. Impossibilitat que un preparador d'oposicions pugui formar part d'un òrgan de selecció. Possibilitat de prendre possessió en situació d'incapacitat temporal, conseqüència o no d'embaràs, situació de risc durant l'embaràs o de baixa per maternitat. Títol necessari per a l'accés a Cossos del Subgrup A1 en els quals s'exerceixen professions regulades. Possibilitat de denegar la prolongació en el servei actiu. Revisió de la discapacitat durant un procés selectiu. Òrgan competent per a jubilar a un funcionari en situació de servei en altres Administracions Públiques. Possibilitat de conducta a la jubilació per incapacitat o jubilació voluntària d'un funcionari públic quan es troba en situació de suspensió de funcions. Possibilitat d'accedir a l'ocupació pública després d'haver estat acomiadat mitjançant expedient disciplinari, sent professor amb contracte laboral. Possibilitat d'anotar en el RCP el nomenament d'un funcionari interí quan ja s'és funcionari de carrera d'aquest mateix Cos. Possible revocació de la concessió d'una pròrroga per a continuar en el servei actiu. Possibilitat que el personal subjecte a un contracte laboral especial d'alta direcció formi part de l'òrgan de selecció de personal laboral fix. Terminis per a la presa de possessió com a funcionari de carrera en l'Administració de l'Estat. Terminis processos d'estabilització.
Portada de 2. Carrera administrativa. Possibilitat de gaudi dels dies de presa de possessió en un lloc obtingut per concurs ocupat prèviament en adscripció provisional Còmput del temps de permanència en la situació de serveis especials per al reconeixement de grau personal. Especial esment a l'ocupació de llocs de personal eventual Possibilitat de finalitzar la prolongació en el servei actiu del funcionari al qual s'instrueix expedient disciplinari Còmput del termini possessori a l'efecte de consolidació de grau personal Possibilitat que el temps exercit en un Cos computi per a consolidar el grau personal d'un nou Cos al qual s'accedeix amb posterioritat Possibilitat de promoció interna del Subgrup C1 al Subgrup A1 Es formula consulta sobre la possibilitat de reconeixement de grau per l'acompliment de llocs del nivell corresponent durant tres anys amb interrupció Es formula consulta sobre la possibilitat de consolidació de grau personal per part d'un funcionari docent Aplicació carrera horitzontal al personal interí.
Portada de 3. Condicions de treball. Dret a l'assistència lletrada del personal empleat públic Situació administrativa dels qui ostenten càrrecs electius en organitzacions sindicals més representatives (LOLS) Obligatorietat de colegiació de funcionaris públics
Portada de 4. Incompatibilitats. Possibilitat d'incompatibilitat de funcionari docent universitari en cas de ser contractat per una Universitat noruega. Compatibilitat durant la situació de suspensió ferma.
Portada de 7. Jornada i horaris. Criteris aplicables a la flexibilitat horari per cura de fills Descomptar dies de permís per assumptes particulars al no assistir al lloc de treball al·legant raons de força major Forma de gaudi de la reducció de jornada per cura de fill Possibilitat de realitzar jornada ordinària durant períodes de vacances o festius per part de funcionaris que de manera habitual realitzen jornada reduïda per interès particular Possibilitat de concedir una reducció de jornada per cura de fill a un funcionari que ocupa un lloc de treball amb atenció al públic continuada (APC) Possibilitat d'acollir-se a les mesures de conciliació el personal funcionari amb jornada d'especial dedicació. Jornada d'estiu ampliada per fills de fins a 12 anys. Aplicació de la bossa d'hores i deure inexcusable.
Portada de 10. Provisió de llocs. Sol·licitud de permuta i altres supòsits de mobilitat. Possibilitat que un funcionari sigui destituït en un lloc ocupat en comissió de serveis durant una baixa mèdica. Possibilitat de nomenar de funcionari en lloc de treball obtingut per concurs quan aquest lloc segueix ocupat per haver diferit el cessament. Efectes de la modificació en el sistema de provisió de llocs de treball. Ajornament del cessament d'una funcionària en pròrroga en el seu lloc de treball per gaudi d'un permís per malaltia greu de familiar. Possibilitat d'entendre inclòs dins de l'àmbit subjectiu de la mobilitat per motius de salut dels funcionaris a les persones que estiguin sotmeses a la tutela legal d'aquells. Adjudicació de dos llocs del mateix o diferent Cos sense que coincideixi el període de temps de possessió. Conseqüències que un funcionari no es presenti al concurs de mèrits de la plaça que ocupa en adscripció provisional.
Portada de 11. Reconeixement de serveis prestats. Reconeixement de serveis previs prestats a temps parcial. Reconeixement serveis previs – Administració Institucional. Reconeixement serveis previs – Serveis prestats a l'estranger. Reconeixement serveis previs – Personal laboral. Reconeixement serveis previs – Tipus de vinculació.
12. Règim laboral. 15. Retribucions. 16. Seguretat Social Funcionaris. 17. Situacions administratives. 14. Responsabilitat
Portada de Històric de BODECO INDICE BODECO REFÓS NUMEROS 23 A 28
19. Vacances, permisos i llicències.
Portada de Altres Històric de BODECO
Portada de 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari. Possibilitat d'accés al Subgrup A2 amb la superació de 180 crèdits del títol oficial de Grau Nomenament d'eventual amb edat superior a 70 anys Titulacions oficials i els seus efectes per a l'ingrés en les Administracions Públiques, Organismes Públics i Ens de Dret Públic. Possibilitat de compatibilitzar la realització d'un curs selectiu amb el permís per naixement. Es planteja la possibilitat de prolongar en servei actiu a funcionaris interins. Impossibilitat que un preparador d'oposicions pugui formar part d'un òrgan de selecció. Possibilitat de prendre possessió en situació d'incapacitat temporal, conseqüència o no d'embaràs, situació de risc durant l'embaràs o de baixa per maternitat. Títol necessari per a l'accés a Cossos del Subgrup A1 en els quals s'exerceixen professions regulades. Possibilitat de denegar la prolongació en el servei actiu. Revisió de la discapacitat durant un procés selectiu. Òrgan competent per a jubilar a un funcionari en situació de servei en altres Administracions Públiques. Possibilitat de conducta a la jubilació per incapacitat o jubilació voluntària d'un funcionari públic quan es troba en situació de suspensió de funcions. Possibilitat d'accedir a l'ocupació pública després d'haver estat acomiadat mitjançant expedient disciplinari, sent professor amb contracte laboral. Possibilitat d'anotar en el RCP el nomenament d'un funcionari interí quan ja s'és funcionari de carrera d'aquest mateix Cos. Possible revocació de la concessió d'una pròrroga per a continuar en el servei actiu. Possibilitat que el personal subjecte a un contracte laboral especial d'alta direcció formi part de l'òrgan de selecció de personal laboral fix. Terminis per a la presa de possessió com a funcionari de carrera en l'Administració de l'Estat. Terminis processos d'estabilització.
Portada de 2. Carrera administrativa Possibilitat de gaudi dels dies de presa de possessió en un lloc obtingut per concurs ocupat prèviament en adscripció provisional Còmput del temps de permanència en la situació de serveis especials per al reconeixement de grau personal. Especial esment a l'ocupació de llocs de personal eventual Possibilitat de finalitzar la prolongació en el servei actiu del funcionari al qual s'instrueix expedient disciplinari Còmput del termini possessori a l'efecte de consolidació de grau personal Possibilitat que el temps exercit en un Cos computi per a consolidar el grau personal d'un nou Cos al qual s'accedeix amb posterioritat Possibilitat de promoció interna del Subgrup C1 al Subgrup A1 Possibilitat de reconeixement de grau per l'acompliment de llocs del nivell corresponent durant tres anys amb interrupció Possibilitat de consolidació de grau personal per part d'un funcionari docent Aplicació carrera horitzontal al personal interí
Portada de 3. Drets i deures Dret a l'assistència lletrada del personal empleat públic Situació administrativa dels qui ostenten càrrecs electius en organitzacions sindicals més representatives (LOLS) Obligatorietat de colegiació de funcionaris públics
Portada de 4. Incompatibilitats Possibilitat d'incompatibilitat de funcionari docent universitari en cas de ser contractat per una Universitat noruega Compatibilitat durant la situació de suspensió ferma
Portada de 5. Jornades i horaris Criteris aplicables a la flexibilitat horari per cura de fills Descomptar dies de permís per assumptes particulars al no assistir al lloc de treball al·legant raons de força major Forma de gaudi de la reducció de jornada per cura de fill Possibilitat de realitzar jornada ordinària durant períodes de vacances o festius per part de funcionaris que de manera habitual realitzen jornada reduïda per interès particular Possibilitat de concedir una reducció de jornada per cura de fill a un funcionari que ocupa un lloc de treball amb atenció al públic continuada (APC) Possibilitat d'acollir-se a les mesures de conciliació el personal funcionari amb jornada d'especial dedicació. Jornada d'estiu ampliada per fills de fins a 12 anys. Aplicació de la bossa d'hores i deure inexcusable.
Portada de 6. Provisió de llocs Sol·licitud de permuta i altres supòsits de mobilitat. Possibilitat que un funcionari sigui destituït en un lloc ocupat en comissió de serveis durant una baixa mèdica. Possibilitat de nomenar de funcionari en lloc de treball obtingut per concurs quan aquest lloc segueix ocupat per haver diferit el cessament. Efectes de la modificació en el sistema de provisió de llocs de treball Ajornament del cessament d'una funcionària en pròrroga en el seu lloc de treball per gaudi d'un permís per malaltia greu de familiar. Possibilitat d'entendre inclòs dins de l'àmbit subjectiu de la mobilitat per motius de salut dels funcionaris a les persones que estiguin sotmeses a la tutela legal d'aquells. Adjudicació de dos llocs del mateix o diferent Cos sense que coincideixi el període de temps de possessió. Conseqüències que un funcionari no es presenti al concurs de mèrits de la plaça que ocupa en adscripció provisional. Valoración que corresponde otorgar en concursos a títulos universitarios oficiales Presa de possessió de lloc en comissió de serveis estant en incapacitat temporal Tractament de la possibilitat de reingrés de militar a l'Administració civil Possibilitat d'ocupació de llocs en l'Administració civil per personal militar Lloc a assignar a funcionari d'una altra Administració en cas de cessament en lloc de lliure designació Diferents qüestions sobre terminis possessoris Comissió de serveis des de la situació d'excedència per cura de fills Cessament i presa de possessió en lloc obtingut per concurs de funcionari en incapacitat temporal.
Portada de 7. Reconeixement de serveis prestats Reconeixement de serveis previs prestats a temps parcial Reconeixement serveis previs – Administració Institucional Reconeixement serveis previs – Serveis prestats a l'estranger Reconeixement serveis previs – Personal laboral Reconeixement serveis previs – Tipus de vinculació
Portada de 8. Responsabilitat Possibilitat d'arxivar expedient disciplinari a funcionari que està en parador ignorat Aplicació del règim disciplinari al personal eventual Prescripció de sanció greu Conservació del grau personal després de la rehabilitació com a funcionari Règim disciplinari aplicable al personal laboral anés de conveni
Portada de 12. Vacances, permisos i llicències Permís per cura de fill menor afectat per càncer o una altra malaltia greu: criteri que tots dos progenitors treballin Permís per deure inexcusable Qüestions relatives al permís per a la concurrència a exàmens i altres proves definitives d'aptitud Qüestions relatives a la reducció de jornada per a cura de familiars per raó de malaltia Abonament de vacances no gaudides al personal laboral temporal per estar en situació d'incapacitat temporal Reducció de jornada per a cura de familiars en situació d'incapacitat temporal Actuació a seguir quan un funcionari, que, després d'haver esgotat el període màxim d'incapacitat laboral, continua remetent baixes per malaltia Possibilitat d'ampliar l'àmbit d'aplicació de l'article 59 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes a l'efecte de permetre que el permís per adopció interrompi les vacances Permís d'adopció a funcionari que adopta al fill de la seva dona amb la qual va contreure matrimoni dos anys abans. Gaudi del permís per naixement a temps parcial Concessió del permís per al compliment d'un deure inexcusable per a l'exercici de determinades funcions d'Alcalde Còmput de dies de vacances i assumptes particulars en cas d'haver gaudit una llicència per assumptes propis. Deducció del temps de lactància sense sou del còmput del permís de lactància en jornades completes. Criterio interpretativo actual del término “distinta localidad” a efectos del permiso del artículo 48 a) TRLEBEP. Consideració dels dissabtes com a dies hàbils/inhàbils a l'efecte del gaudi del permís per defunció, accident o malaltia greu de familiar Possibilitat de gaudir de forma continuada de dies de vacances, dies independents de vacances i dies per assumptes particulars
Portada de 13. Altres Certificats en l'Administració General de l'Estat
Portada de 13. UNS ALTRES Certificats en l'Administració General de l'Estat Competències d'INAP/INAP i de Funció Pública en els processos selectius Recopilatori de pàgines web i arxius de preguntes freqüents (FAQs) de Funció Pública.
Portada de Relacions Laborals
Portada de Diàleg Social
Portada de Negociació Col·lectiva
Portada de Negociació Col·lectiva de l'Administració General de l'Estat Taula de Negociació de personal funcionari
Portada de Taula de Negociació de funcionaris, estatutaris i laborals Taules Delegades
Portada de Negociació del personal laboral IV Conveni Únic
Portada de Comissió Paritària Actes de la Comissió Paritària Acords de Civea en vigor
Comissió Negociadora
Portada de Negociació V Conveni Únic Personal Laboral
Portada de Comissió Negociadora Actes
Informació General
Taula General de Negociació de les Administracions Públiques Acords Administració-Sindicats en les Taules Generals de Negociació Acords Administració-Sindicats per al personal laboral AGE del Conveni Únic Altres Acords
Eleccions Sindicals Seguiment Vagues de personal AGE
Portada de Subvencions a organitzacions sindicals Convocatòries Anteriors
Portada de Igualdad Plans per a la Igualtat de gènere Conciliació i corresponsabilitat Violència contra les dones Enfront de l'assetjament laboral i sexual
Responsabilitat Social Corporativa Prevenció
Portada de Órganos de colaboración
Portada de Relacions Internacionals en matèria d'ocupació pública
Portada de Va unir Europea Xarxa EUPAN COMITÈ EUROPEU DE DIÀLEG SOCIAL PER A LES ADMINISTRACIONS CENTRALS Consejo de la Unión Europea Grup de Treball Estatut
Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE) Mobilitat Internacional Relacions bilaterals
Órganos de colaboración interadministrativa
Portada de Registre Central de Personal
Portada de Butlletí Estadístic del RCP Boletines anteriores a 2006 Histórico de noticias
Evolució dels efectius de les Administracions Públiques Evolució dels efectius de les Comunitats Autònomes per àrea d'activitat Estudis d'envelliment de les plantilles en l'Administració General de l'Estat Espai Siep
Portada de Documentació del Registre Central de Personal Impresos Personal Funcionari
Portada de Impresos Personal Laboral Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grup i categoria professionals Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grups professionals, especialitats professionals i/o famílies professionals
Impresos d'inscripció Impresos de Personal Funcionari Docent
Portada de Impresos de Personal Laboral Docent Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grup i categoria professionals Personal laboral amb sistema de classificació professional basat en grups professionals, especialitats professionals i/o famílies professionals
Portada de Espai ISPA
Portada de ISPA 2025 Comunitats Autonomas Comunitat Foral de Navarresa Ajuntaments Càrrecs electes de Corporacions Locals Diputacions, Consells i Cabildos Insulars
Portada de ESTADÍSTIQUES ISPA Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2024 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2023 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2022 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2021 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2020 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals i Comunitats Autònomes. ISPA 2019 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2018 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2017 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2016 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2015 Retribucions de càrrecs electes i empleats públics de les Entitats Locals. ISPA 2014
ISPA NAVARRA 2025
Portada de Personal funcionari d'administració local amb habilitació de caràcter nacional Novetats Normativa Reguladora FHCN Nomenaments de personal funcionari / Assignació del primer destino
Portada de Concursos ordinaris provisió posats reservats
Portada de Concursos ordinarios anteriores Concurs Ordinari 2023 Concurs Ordinari 2022 Concurs Ordinari 2021 Concurs Ordinari 2020 Concurs Ordinari 2019 Concurs Ordinari 2018 Concurs Ordinari 2017
Concurs Ordinari 2024
Portada de Concursos unitaris provisió posats reservats
Portada de Concursos unitarios anteriores Concurs Unitari 2022 Concurso Unitario 2022 País Vasco Concurs Unitari 2021 Concurs Unitari 2020 Concurs Unitari 2019 Concurs Unitari 2018 Concurs Unitari 2017
Concurs Unitari 2023
Portada de Canvis de situacions administratives dels funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional Serveis especials Reingrés al servei actiu (només per a aquelles situacions administratives amb reserva de lloc de treball) Servei en altres Administracions Públiques
Portada de Excedències EXCEDENCIAS POR CUIDADO DE FAMILIARES EXCEDENCIA POR INTERÉS PARTICULAR EXCEDÈNCIA VOLUNTÀRIA PER PRESTACIÓ DE SERVEIS EN EL SECTOR PÚBLIC EXCEDÈNCIA VOLUNTÀRIA PER PRESTACIÓ DE SERVEIS EN UNA ALTRA SUBESCALA DE FHN EXCEDENCIA VOLUNTARIA POR AGRUPACIÓN FAMILIAR EXCEDENCIA POR VIOLENCIA DE GÉNERO EXCEDENCIA POR RAZÓN DE VIOLENCIA TERRORISTA
Certificats funcionaris d'administració local
Portada de Comissions de servei / Acumulacions Comissions de serveis Acumulació de funcions reservades
Portada de Inscripció mèrits generals Inscripció del grau personal Inscripció de titulacions Inscripción de cursos de formación o perfeccionamiento Inscripció de serveis previs Mèrits referits a la conciliació de la vida personal, familiar i laboral
Portada de Altres procediments Permuta de llocs de treball reservat Remissió de consultes sobre el règim jurídic Recurso potestativo de reposición Jubilacions i prolongacions del servei actiu
Portada de Governança Pública Directora General de Gobernanza Pública
Portada de Simplificació administrativa i reducció de càrregues Què és una càrrega administrativa? Análisis de Impacto Normativo. Impacto en cargas administrativas Manual de Simplificación Administrativa i Reducción de Cargas para la AGE Convenis amb organitzacions Compensación de cargas administrativas. One in - one out Simplificación de Procedimientos en les Administracions Públiques. Mapa de Situació Documentació de referència
Portada de Inspecció de Serveis Normativa reguladora Guia d'auditoria per a inspectors de serveis Consultoria operativa de serveis Curs selectiu de la funció inspectora Vacants d'Inspectors/as de Serveis Informes de Simplificació i Reducció de Càrregues
Atenció a la ciutadania
Portada de Qualitat en les Administracions Públiques​ Gestió de Cartes de Serveis en l'AGE
Portada de Metodologia i Guies Guia per a la realització d'estudis d'anàlisis de la demanda i d'avaluació de la satisfacció dels usuaris (edició 2014) Modelo EFQM 2013 CAF 2013, el Marc Comú d'Avaluació CAF 2020 Guia per a la gestió de queixes i suggeriments (2013) Guia d'Interpretació del Model EFQM d'Excel·lència 2010 per a les Administracions Públiques CAF Educació (2010) CAF Procediment de Retroalimentació Externa (2009) Guia per al desenvolupament de Cartes de Serveis Guía de Evaluación. Modelo EVAM (2009) Guia per al reconeixement a l'excel·lència (2009) CAF 2006 El Valor de l'Excel·lència. Recomanacions per a l'excel·lència en la creació de valor públic a través del Model EFQM (2018).​​ Guia per a la Qualitat de l'Administració Pública, Una Caixa d'Eines per a Gestors, versió resumida Marc comú sobre les Cartes de Serveis en les Administracions Públiques Espanyoles (2015) Guia per a l'Avaluació de la Qualitat dels Serveis Públics (2009)​​ Guia per a l'elaboració i gestió d'una carta de serveis en l'Administració Local Guia de models d'avaluació per a l'Administració Local
Portada de Informes d'Avaluació de la Qualitat dels Serveis Informe sobre l'Activitat dels Ministeris Espanyols (ISAM)
Portada de Informes sobre la percepció ciutadana dels serveis públics Govern Obert La confiança en les Institucions Informe sobre percepció ciutadana en la prestació dels serveis públics​​ Estabilitat i millora en els serveis públics Qualitat i sostenibilitat dels serveis públics Qualitat dels Serveis Públics en temps d'austeritat La Qualitat dels Serveis Públics i les actituds dels ciutadans cap a les mesures modernitzadores de l'Administració Pública La importància dels Serveis Públics en el benestar dels ciutadans L'Administració Pública segons el parer dels ciutadans Agenda Pública i Satisfacció amb els Serveis Públics en l'Estat Autonòmic La percepció social dels Serveis Públics a Espanya 1985-2008 ​​​
Portada de Informes sobre l'activitat desplegada per les Agències Estatals Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2016 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2015 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2014 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2013 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2012 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2011 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2010 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2009 Informe al Congrés de Diputats sobre l'Activitat desplegada per les Agències Estatals durant 2008
Avaluació E08/2007 de la Qualitat del servei dels Museus de titularitat estatal
Portada de Reconeixement: Certificacions i Premis
Portada de Certificació del Nivell d'Excel·lència de les Organitzacions Organitzacions el nivell d'Excel·lència de les quals ha estat certificat
Portada de Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública​ Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública XIV Edició. Memòries Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública XV Edició. Memòries XV edició. Galeria de Vídeos Lliurament dels Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública XIII Edició Galeria d'imatges del lliurament de Premis a la Qualitat i Innovació en la Gestió Pública XII Edició Galeria d'imatges del Lliurament dels Premis a la Qualitat i Innovació 2014​​
Gestió del coneixement i difusió de bones pràctiques Assessorament, consultoria, assistència tècnica i Formació​ Xarxes Internacionals
Portada de Xarxa Interadministrativa de Qualitat dels Serveis
Portada de Conferències de Qualitat en els Serveis Públics
Portada de 7a Conferència Estatal de Qualitat en els Serveis Públics Galeria d'imatges de la 7a Conferència Estatal de Qualitat en els Serveis Públics
Transparència Govern obert
Portada de Registres electrònics i notificacions Rexistro Electrónico de Apoderamentos Registro de Funcionarios Habilitados Registro Electrónico General Notificacions
Portada de Oficinas de Asistencia en Materia de Registros Digitalització de documents i registro Assistència en la identificació i signatura electrònica Còpies autèntiques Apoderament
Portada de Incompatibilitat i conflicte d'interessos Oficina de Conflictos de Intereses Membres del Govern i Alts Càrrecs de l'Administració General de l'Estat Incompatibilitats de personal al servei de les Administracions Públiques Informes sobre compliment dels alts càrrecs MASTERCLASS: Guia del Govern Obert
Comunicació Contacto
Portada de Info DANA Mesures adoptades en relació amb la DANA Portada d'Info Dana
Inicio
  • Organigrama
  • Protecció de Dades
  • Participació pública en projectes normatius
  • Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
  • Ocupació
  • Portada de Ministeri
  • Portada de Ministeri
Digitalización i IA
Telecomunicació e Infraestructuras Digitales
  • La Secretaria
  • Funció Pública
  • Governança Pública
  • Incompatibilitat i conflicte d'interessos
  • Portada de Funció Pública
Comunicació
Contacto
  • Mesures adoptades en relació amb la DANA
  • Portada d'Info Dana
  • Portada de Info DANA
texto
  1. Inici
  2. Funció Pública
  3. Funció Pública
  4. Règim Jurídic
  5. Boletín de consultas en materia de Recursos Humanos (BODECO)
  6. 1. Accés, adquisició i pèrdua de la condició de funcionari.

Impossibilitat que un preparador d'oposicions pugui formar part d'un òrgan de selecció.

Per al supòsit que es planteja, - inici de la preparació d'aspirants per a proves selectives amb posterioritat a la convocatòria-, sense embuts, no estaria dins de la prohibició establerta pel Reglament en el seu article 13.2, sinó que s'enquadraria, com s'assenyala en la consulta, dins dels supòsits de l'abstenció i recusació, per aquest motiu no calgui en aquest cas determinar si la previsió continguda en aquest precepte resulta d'aplicació sol als òrgans de selecció de personal funcionari, o si també, per extensió, s'aplica als òrgans de selecció de personal laboral. I això, perquè, en tot cas, les causes d'abstenció i recusació, que són el supòsit que aquí procedeix abordar, són aplicables a tots els òrgans de selecció, sense excepció.

La consulta versa sobre la impossibilitat que un preparador d'oposicions pugui formar part d'un òrgan de selecció; en concret, inici de la preparació d'aspirants per a proves selectives amb posterioritat a la convocatòria.

La funció pública és un element vertebrador del nostre model d'Estat, i consegüentment, l'accés a la mateixa es contempla en la Constitució Espanyola, a través del seu article 23.2, com un dret fonamental, a fi de garantir la igualtat d'oportunitats i no discriminació, de manera que només es tingui en compte el mèrit i capacitat dels aspirants, com així disposa l'article 103 d'aquella.

El mèrit i la capacitat, al seu torn, exigeixen que durant totes i cadascuna de les fases que comprenen el procés de selecció es garanteixi tant la professionalitat dels qui s'encarreguen de la selecció, com l'objectivitat i imparcialitat de tots i cadascun d'ells.

Així el confirma el desenvolupament legal d'aquestes previsions constitucionals contingut, en primer lloc, en el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, i en concret, en el seu Capítol I, Títol IV (articles 55 a 62), d'ara endavant TRLEBEP.

Com indica l'article 55, les Administracions Públiques han de seleccionar al seu personal, tant funcionari com laboral, a través de procediments en els quals a més de garantir els principis constitucionals d'igualtat, mèrit i capacitat es garanteixin, entre altres, “la imparcialitat i professionalitat dels membres dels òrgans de selecció”, previsió aquesta última que es reitera en l'article 60, que preveu que “els òrgans de selecció seran col·legiats i la seva composició haurà d'ajustar-se als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres (…)”.

En el mateix sentit l'article 112.1 e) del Reial decret llei 6/2023, de 19 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a l'execució del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència en matèria de servei públic de justícia, funció pública, règim local i mecenatge.

Per part seva, per a l'àmbit de l'Administració General de l'Estat, la concreció d'aquests mandats es troba en el Reglament General d'Ingrés i Provisió de Llocs de treball, aprovat pel Reial decret 364/1995, de 10 de març, en el qual s'inclouen diverses regles sobre els òrgans de selecció, òrgans en tot cas de caràcter col·legiat conformats únicament per personal funcionari de l'Administració Pública (vigent en l'actualitat de conformitat amb la Disposició final quarta del TRLEBEP).

En concret, i respecte a la imparcialitat dels membres de l'òrgan de selecció, l'article 13, apartat 2, disposa que: “No podran formar part dels òrgans de selecció aquells funcionaris que haguessin fet tasques de preparació d'aspirants a proves selectives en els cinc anys anteriors a la publicació de la corresponent convocatòria”.

Així mateix, l'apartat 4 d'aquest article preveu que: “Els membres dels òrgans de selecció hauran d'abstenir-se quan concorrin les circumstàncies previstes en l'article 28 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú [avui, Llei 40/2015, d'1 d'octubre]. Els aspirants podran recusar-los quan concorri alguna d'aquestes circumstàncies”.

Per tant, dos són les previsions per a garantir la imparcialitat dels membres dels òrgans de selecció que inclou el Reglament: d'una banda, una prohibició, i per una altra, l'extensió del règim d'abstenció i recusació a tots i cadascun dels membres de l'òrgan de selecció.

Quant a l'aplicació de la previsió continguda en l'apartat 2 de l'article 13, és necessari destacar que es tracta, com s'assenyalava, d'una “prohibició” i en aquest sentit, s'entén que la mateixa ha de ser aplicada en els seus propis termes, sense dur a terme interpretacions que, en tot cas, pugui suposar una modificació d'aquesta, de manera que s'ampliï o restringeixi, en el seu cas, la previsió que la mateixa conté.

En aquest cas concret, la prohibició té un límit temporal, “cinc anys anteriors a la publicació de la corresponent convocatòria”, per tant, podria dir-se que els supòsits que no estiguin dins d'aquest marc temporal no estarien afectats per la prohibició.

No obstant això, el que no s'estigui en l'àmbit de la prohibició no suposa que no resultin d'aplicació la resta de prevencions establertes per a garantir la imparcialitat dels òrgans de selecció, com són les causes d'abstenció; causes contemplades en l'apartat 2, de l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, en els següents termes:

“2. Són motius d'abstenció els següents:

a) Tenir interès personal en l'assumpte de què es tracti o en un altre en la resolució del qual pogués influir la d'aquell; ser administrador de societat o entitat interessada, o tenir qüestió litigiosa pendent amb algun interessat.

b) Tenir un vincle matrimonial o situació de fet assimilable i el parentiu de consanguinitat dins del quart grau o d'afinitat dins del segon, amb qualsevol dels interessats, amb els administradors d'entitats o societats interessades i també amb els assessors, representants legals o mandataris que intervinguin en el procediment, així com compartir despatx professional o estar associat amb aquests per a l'assessorament, la representació o el mandat.

c) Tenir amistat íntima o enemistat manifesta amb alguna de les persones esmentades en l'apartat anterior.

d) Haver intervingut com a perit o com a testimoni en el procediment de què es tracti.

e) Tenir relació de servei amb persona natural o jurídica interessada directament en l'assumpte, o haver-li prestat en els dos últims anys serveis professionals de qualsevol tipus i en qualsevol circumstància o lloc”.

De les causes transcrites, són diverses en les quals pot incórrer un membre de l'òrgan de selecció que realitzi activitats o tasques destinades a la preparació d'aspirants a la participació en processos selectius, i sempre que no estigui ja afectat per la prohibició abans indicada. Així, “tenir interès personal en l'assumpte de què es tracti o en un altre en la resolució del qual pogués influir la d'aquell” (article 23.2.a); “tenir amistat íntima o enemistat manifesta amb alguna de les persones esmentades en l'apartat anterior” (article 23.2.c); o “tenir relació de servei amb persona natural o jurídica interessada directament en l'assumpte, o haver-li prestat en els dos últims anys serveis professionals de qualsevol tipus i en qualsevol circumstància o lloc” (article 23.2.e), i finalment, per obvi, “tenir un vincle matrimonial o situació de fet assimilable i el parentiu de consanguinitat dins del quart grau o d'afinitat dins del segon, amb qualsevol dels interessats, (…)” (artículo23.2.b).

A més, l'article 53.5 del citat text, regulador dels principis ètics aplicables als funcionaris i altres empleats públics, disposa que “s'abstindran en aquells assumptes en els quals tinguin un interès personal, així com de tota activitat privada o interès que pugui suposar un risc de plantejar conflictes d'interessos amb el seu lloc públic”.

D'altra banda, tingui's en compte que la prohibició abans examinada, que suposa la impossibilitat de formar part d'òrgans de selecció als qui hagin fet tasques de preparació d'aspirants a la participació en processos selectius, s'estén fins a cinc anys abans de la convocatòria, és a dir, han hagut de transcórrer més de cinc anys des que va finalitzar tals tasques perquè el funcionari pugui formar part d'un òrgan de selecció, i això, sense perjudici de poder incórrer, en el seu cas, en una causa d'abstenció.

L'establiment d'aquesta prohibició apunta al reforç que persegueix la norma per a garantir la irrenunciable objectivitat i imparcialitat que han de posseir tots els membres dels òrgans de selecció. D'aquesta manera, si bé les causes d'abstenció han de referir-se al procés concret i respecte de les persones que en ell participen, no és menys cert que la concurrència de la causa, en el cas dels processos selectius, ha d'examinar-se de manera que no es vegi vulnerada la imparcialitat exigible en aquells; més encara, donada la transcendència que posseeix en l'Administració Pública la selecció de personal de caràcter permanent, com són els funcionaris de carrera.

En aquest sentit, i en bona lògica, la qual cosa suposa una prohibició que s'estén al període quinquennal anterior a la convocatòria -realitzar activitats o tasques destinades a la preparació d'aspirants a la participació en processos selectius- ha de ser, en tot cas, durant el temps subsegüent una causa d'abstenció, ja que en cas contrari mancaria de tota lògica admetre que no cal ser membre d'un òrgan de selecció si no han transcorregut cinc anys des de la realització de l'última activitat de preparació a aspirants, i que en canvi, sí que hi ha la possibilitat que algú que comença la feina de casa o tasques de preparació amb posterioritat a tal moment, pugui formar part d'un òrgan de selecció. No obstant això, el que un mateix suposat pugui ser una prohibició i també una causa d'abstenció no suposa que tots dos instituts operin d'igual manera i amb la mateixa extensió.

D'altra banda, la norma no defineix que s'entén per tasques de preparació d'aspirants, si bé per mor de garantir la ja esmentada imparcialitat, s'entén que tota la preparació o formació ad hoc, és a dir, impartida de manera específica per a la participació en un procés selectiu, estaria inclosa dins d'aquest terme.

Així mateix, el supòsit que es planteja, - inici de la preparació d'aspirants per a proves selectives amb posterioritat a la convocatòria-, sense embuts, no estaria dins de la prohibició establerta pel Reglament en el seu article 13.2, sinó que s'enquadraria, com ja s'ha assenyalat, dins dels supòsits de l'abstenció i recusació, per aquest motiu no calgui en aquest cas determinar si la previsió continguda en aquest precepte resulta d'aplicació sol als òrgans de selecció de personal funcionari, o si també, per extensió, s'aplica als òrgans de selecció de personal laboral.

I això, perquè, en tot cas, les causes d'abstenció i recusació, que són el supòsit que aquí procedeix abordar, són aplicables a tots els òrgans de selecció, sense excepció.

En aquest sentit, en tractar-se d'un supòsit inserit dins de l'abstenció i recusació, i no de prohibició, cal garantir que no s'incorre per part de cap dels membres de l'òrgan de selecció en alguna de les causes contemplades en l'article 23.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, havent de referir-se en aquest cas, com ja s'assenyalava, al procés concret i respecte de les persones que en ell participen.

Així mateix, i donada la forma de desenvolupament dels processos selectius, cal constatar que no es produirà cap relació o interrelació amb altres processos selectius en els quals de manera directa o indirecta pugui produir-se la participació dels membres de l'òrgan de selecció (p. ex., elaboració de proves o exercicis, deliberacions, etc.), perquè, en aquest cas, també haurien d'aplicar-se llavors sobre aquests les causes d'abstenció i recusació atès de l'altre procés selectiu.

Cal recordar, finalment, que l'article 23.4 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, disposa que els qui tenint el deure d'abstenir-se, no el fessin, incorreran en la responsabilitat que procedeixi.

Tot l'anterior s'indica sense perjudici de recordar que, d'acord amb el règim de competències d'aquest centre directiu, les respostes a consultes que emet aquesta direcció general posseeixen caràcter merament informatiu i, en conseqüència, no tenen caràcter de criteri vinculant, ni originen drets ni expectatives de dret, ni impliquen cap vinculació amb el tipus de procediments a què es refereixin. A més, en mancar de caràcter preceptiu o vinculant, els òrgans destinataris d'aquestes respostes podran, si escau, adoptar finalment una decisió que no es correspongui amb el parer contingut en aquestes.

Les respostes a consultes contingudes en aquest butlletí atenen de les qüestions plantejades a la llum de la normativa vigent en el moment de la seva emissió, de manera que aquestes respostes poden veure's afectades per modificacions legislatives posteriors o resolucions judicials.

  • Guia de navegació
  • Mapa
  • Contacte
  • Nota Legal
  • Accessibilitat
  • Sistema intern d'informació
  • Pla Estratègic de Subvencions del MTDFP

© Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública

Política de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies pròpies i de tercers per a oferir un millor servei. Si continua navegant considerem que accepta el seu ús.

Veure política de cookies