Estatuko Administrazio Orokorreko 060 telefonoak 12 milioi dei baino gehiago jaso zituen 2020an

17/02/2021

060 telefonoak Estatuko Administrazio Orokorraren (EAO) izapide eta zerbitzu guztien berri ematen du, eta 2020. urte osoan, 12.794.269 dei jaso zituen guztira, 2019an erregistratutako deiak baino % 18 gehiago, 10.799.961 dei jaso baitziren.

Estatuko Administrazio Orokorraren telefono-arretarako kanal bat da 060, eta sare adimenduneko telefonia-plataforma bat du, urteko egun guztietan 24 orduz herritarrei laguntzeko, eta herritarren deiak modu zentralizatuan hartzen ditu lehen mailan.

Zenbaki bakar bati esker (060), pertsonei arreta eman dakieke Estatuko Administrazio Orokorraren zerbitzu eta prozedurei buruz, lekuz aldatu beharrik gabe eta Estatuko ministerioetan eta erakundeetan administrazio-zerbitzu bakoitzak dituen arreta-zenbakiak ezagutu beharrik gabe.

Lurralde Politikako eta Funtzio Publikoko Ministerioak Estatuko Administrazio Orokorraren telefono bidezko arreta-zenbakiak 060an integratzea eta bateratzea bultzatu du, baliabideak arrazionalizatzeko eta herritarrekiko harremana errazteko.

Hala, azken bederatzi urteetan, 060ra egindako deiak ia 6 aldiz biderkatu dira, eta 2011n 2,2 milioi izatetik 2020an 12 milioi baino gehiago izatera pasatu dira.

Gaur egun, 060an, hainbat administrazio-organoren 230 telefono-linea baino gehiago eta herritarrentzako 25 arreta-zerbitzu baino gehiago sartzen dira; besteak beste, terrorismoaren biktimei arreta ematea, trafiko-isunak ordaintzea, trafiko-buruzagitzetan aurretiko hitzordua ematea, poliziari salaketak egitea, atzerritartasun-izapideak, NANen eta pasaporteen aurretiko hitzordua, arreta meteorologikoa, aurretiko hitzordua, enplegu publikoari buruzko informazioa, larrialdi-zerbitzuak edo ministerioen izapideei eta zerbitzuei buruzko informazioa.

2020an deiak ugaritu egin dira, neurri batean, aurretiko hitzorduaren zerbitzua Estatuko Administrazio Orokorreko informazio- eta arreta-bulegoetan sartu delako eta MUFACEren bulegoak 060an sartu direlako aurretiko hitzorduaren zerbitzuan. Orain arte, MUFACEren 32 bulego sartu dira zerbitzu horretan.

2021eko lehen hilabete hauei dagokienez, 1.649.607 dei jaso dira. 060 telefonoan gehien eskatzen diren zerbitzuak hauek dira: NANa eta pasaportea, Trafiko Zuzendaritza Nagusiko gaiak eta izapideak eta MUFACErekin egin beharreko izapideak.

Gainera, 2021eko urtarrilaren 1etik aurrera, “Brexit 060” telefono-zerbitzua jarri zen martxan, Erresuma Batuko irteerak 2020ko abenduaren 31n izan zuen eraginari buruzko informazioa emateko. Informazio nagusia gai hauei buruzkoa da: Egoitza, Osasun Laguntza, Gidabaimena, Unibertsitatea, Bidaiak eta Enpresak, eta beste kontsulta batzuk egiteko aukera osagarri bat.