El teléfono 060, que informa de todos los trámites y servicios de la Administración General del Estado (AGE), atendió durante todo el año 2020 un total de 12.794.269 de llamadas de ciudadanos y ciudadanas, un 18% más que las llamadas registradas en el año 2019, en el que se recibieron 10.799.961 llamadas.
El 060 és un canal d'atenció telefònic de l'AGE que disposa d'una plataforma de telefonia de xarxa intel·ligent que dóna suport a la ciutadania les 24 hores tots els dies de l'any, i atén en un primer nivell directament de forma centralitzada les crides dels ciutadans.
Gràcies a un sol número, 060, les persones poden ser ateses sobre serveis i procediments de l'AGE, sense necessitat de desplaçar-se i sense haver de conéixer els números d'atenció de cada servei administratiu en els diferents ministeris i organismes de l'Estat.
El Ministeri de Política territorial i Funció Pública ha impulsat la integració i unificació en el 060 dels diferents números d'atenció telefònica de l'Administració General de l'Estat amb la finalitat de racionalitzar recursos i facilitar la relació amb els ciutadans.
D'esta manera, en els últims nou anys les anomenades al 060 pràcticament s'han multiplicat per 6, passant de 2,2 milions en 2011 a més de 12 milions en 2020.
El 060 integra en l'actualitat més de 230 línies telefòniques de diferents òrgans administratius i més de 25 serveis d'atenció al ciutadà, entre ells, l'atenció a víctimes del terrorisme, pagament de multes de trànsit, cita prèvia en prefectures de trànsit, denúncies a la policia, tramites d'estrangeria, cita prèvia de DNIe i passaport, atenció meteorològica, cita prèvia, informació sobre ocupació pública, serveis d'emergència o informació sobre tràmits i serveis dels ministeris.
L'augment en les crides durant 2020 s'explica en part per la incorporació del servei de cita prèvia en les oficines d'informació i atenció al ciutadà de l'AGE i per la integració en el 060 de les oficines de MUFACE per al servei de cita prèvia. En total, fins al moment, 32 oficines de MUFACE s'han integrat en este servei.
Pel que fa a estos primers mesos de 2021, s'ha atés d'1.649.607 crides. Els serveis més demandats en el telèfon 060 són cita prèvia de DNI i passaport, assumptes i tràmits de la Direcció General de Trànsit i tràmits amb MUFACE.
A més, des de l'1 de gener de 2021 es troba en funcionament el servei telefònic “Brexit 060”, amb l'objectiu d'informar en relació amb l'impacte de l'eixida del Regne Unit que es va produir el 31 de desembre de 2020. La informació principal gira entorn de temes com a Residència, Assistència sanitària, Permís de Conduir, Universitat, Viatjar i Empreses i una opció addicional per a poder realitzar altres consultes