Instruccions de gestió relatives a la jubilació parcial del personal laboral acollit a l'IV Conveni Únic de l'Administració General de l'Estat

02/03/2022

En el Boletín Oficial del Estado de 2 de març de 2022 s'ha publicat la Resolució de 28 de febrer de 2022, de la Secretaria d'Estat de Funció Pública, per la qual es dicten instruccions de gestió relatives a la jubilació parcial del personal laboral acollit a l'IV Conveni Únic de l'Administració General de l'Estat.

La signatura de l'IV Conveni Únic per al personal laboral de l'Administració General de l'Estat, ha suposat la possibilitat que el personal laboral subjecte al Conveni Únic s'aculli a la jubilació parcial en els termes previstos en la llei.

Per a donar compliment a aquesta previsió, la Comissió Paritària de l'IV Conveni Únic va crear un grup de treball que ha procedit a l'anàlisi i estudi de la jubilacion parical en l'ambito del Conveni Únic i a l'establiment d'unes condicions i criteris, prèvia negociació amb les organitzacions sindicals, que van ser aprovades per la Comision Paritària el 18 de gener de 2022.

La posada en pràctica d'aquesta figura aconsella que es dictin unes instruccions de gestió perquè l'edat d'accés a la jubilació ordinària estigui dotada de gradualitat i progressivitat, evitant una ruptura brusca entre la vida activa i el pas a la jubilació, com assenyala el Reial decret 1131/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regula la Seguretat Social dels treballadors contractats a temps parcial, així com la jubilació parcial.

Igualment, resulta necessari dotar a la tramitació del procediment de la suficient agilitat i coordinació, tenint en compte els diversos òrgans administratius actuants, i en el cas de la jubilació parcial anticipada de la necessitat de realitzar un contracte de relleu amb una altra persona en situació de desocupació de conformitat amb els principis de l'accés a l'ocupació pública.