El Secretari d'Estat de Política Territorial i Funció Pública ha dictat una Resolució , de caràcter organitzatiu, d'acord amb les recomanacions establertes en el Reial decret llei 21/2020, de 9 de juny, de mesures urgents de prevenció, contenció i coordinació per a fer front a la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19. Aquesta Resolució es dicta a l'empara de les competències en matèria de funció pública i el seu contingut ha estat acordat amb les organitzacions sindicals.
La Resolució té per objecte garantir l'homogeneïtat en les mesures relacionades amb el personal al servei de l'Administració General de l'Estat en la fase de nova normalitat, sense perjudici de l'estructura territorial de cada departament i de la necessària adaptació de les mesures a l'evolució de la crisi sanitària.
Aquesta Resolució preveu l'existència de dues modalitats en la prestació dels serveis, presencial i no presencial, així com les seves característiques principals.
Les mesures derivades d'aquesta resolució que s'adoptin pels departaments i organismes públics de l'Administració, seran objecte de negociació, consulta o informació en les Taules Delegades o en l'òrgan de participació social corresponent.
A més, la Resolució es refereix al fet que per a garantir l'homogeneïtat en les actuacions preventives i nivells de protecció en els centres de treball, s'actualitzaran les instruccions i recomanacions emeses per la Secretaria General de Funció Pública.
Resolució del Secretari d'Estat de Política Territorial i Funció Pública de 17 de juny de 2020