El Secretari d'Estat de Política Territorial i Funció Pública ha dictat una Resolució , de caràcter organitzatiu, d'acord amb les recomanacions establides en el Reial decret llei 21/2020, de 9 de juny, de mesures urgents de prevenció, contenció i coordinació per a fer front a la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19. Esta Resolució es dicta a l'empara de les competències en matèria de funció pública i el seu contingut ha sigut acordat amb les organitzacions sindicals.
La Resolución tiene por objeto garantizar la homogeneidad en las medidas relacionadas con el personal al servicio de la Administración General del Estado en la fase de nueva normalidad, sin perjuicio de la estructura territorial de cada departamento y de la necesaria adaptación de las medidas a la evolución de la crisis sanitaria.
Esta Resolució preveu l'existència de dues modalitats en la prestació dels serveis, presencial i no presencial, així com les seues característiques principals.
Les mesures derivades d'esta resolució que s'adopten pels departaments i organismes públics de l'Administració, seran objecte de negociació, consulta o informació en les Taules Delegades o en l'òrgan de participació social corresponent.
A més, la Resolució es refereix al fet que per a garantir l'homogeneïtat en les actuacions preventives i nivells de protecció en els centres de treball, s'actualitzaran les instruccions i recomanacions emeses per la Secretaria General de Funció Pública.
Resolución del Secretario de Estado de Política Territorial y Función Pública de 17 de junio de 2020