Karrera Militarrari buruzko azaroaren 19ko 39/2007 Legearen 99. artikuluan xedatutakoaren salbuespen bakarrarekin, ezin da militarrentzako beste administrazio-egoerarik egon, aipatutako lege-testu horren oraingo artikuluan 113.bis aurreikusitakoaz bestelakorik, alegia, langile horiek Administrazio zibileko lanpostu-zerrendetako lanpostuetan eginkizunak bete ahal izango dituzten egoeraz.
Halaber, ondorioztatzen da, aipatutako Karrera Militarrari buruzko Legearen 99. artikuluan aurreikusitako destinoetako bat ez denean, ezinbestekoa dela berariaz langile militarrei irekitako lanpostua behin betiko okupatzea, eta, beraz, langile horiek ezin izango dituztela bete beste formula batzuen bidez, hala nola behin-behineko atxikipenean edo zerbitzu-eginkizunetan duten lanpostua behin-behinean okupatzea; formula horiek, ordea, langile zibilei aplikatu ahal zaizkie.
Langile militarrek Administrazio zibilean lanpostuak betetzeko aukera
Kontsulta egiten da Indar Armatuetako langileek Estatuko Administrazio zibilean zerbitzuak emateko aukerari buruz, langile militarrek betetzeko irekitako ministerio-sailetako lanpostu-zerrendetako lanpostuetan, Karrera Militarrari buruzko azaroaren 19ko 39/2007 Legearen 113 bis artikuluan aurreikusitakoaz bestelako administrazio-egoeraren batean, zeina Sektore Publikoa Arrazionalizatzeko eta Administrazio Eraberritzeko Neurriei buruzko irailaren 16ko 15/2014 Legearen 29.tres artikuluaren bidez gehitu baitzen (Estatuko Aldizkari Ofiziala, 209/2014, 26 zenbakia).
Bestalde, Indar Armatuetako langileek Administrazio zibilean lanpostu bat behin-behineko atxikipenez edo zerbitzu-eginkizunetan behin-behinean betetzeko aukerari buruzko txostena ere eskatu da, Karrera Militarrari buruzko Legearen 99. artikuluan aurreikusitako destinoetako bat ez denean.
Kontsultagileak egindako lehenengo galderari dagokionez, hau da, Indar Armatuetako langileek Administrazio zibilean zerbitzuak eman ahal izateari dagokionez, langile militarrek betetzeko irekitako ministerio-sailetako lanpostuen zerrendetako lanpostuetan, honako ohar hauek egiten dira:
Sektore Publikoa arrazionalizatu eta administrazioa eraberritzeko beste zenbait neurriri buruzko irailaren 16ko 15/2014 Legeak Administrazio zibilean langile militar egonkorrak egotea arautu du orain, eta, horretarako, zerbitzu aktiboko administrazio-egoera espezifiko bat sortu du Administrazio zibilean. Horri buruzko manuak berak adierazten duenez, langile horiei aplikatu beharreko araubide juridikoa Enplegatu Publikoaren Oinarrizko Estatutuaren apirilaren 12ko 7/2007 Legean ezarritakoa izango da; gaur egun, urriaren 30eko 5/2015 Legegintzako Errege Dekretuaren bidez onartutako Enplegatu Publikoaren Oinarrizko Estatutuaren Legearen testu bateginean ezarritakoa.
Aplikatu beharreko araudia ikusita, ondorioztatu behar da, Karrera Militarrari buruzko azaroaren 19ko 39/2007 Legearen 99. artikuluan xedatutakoa salbuespen bakarrarekin, ez dagoela militarrentzako beste administrazio-egoerarik, aipatutako lege-testuaren oraingo artikuluan 113.bis aurreikusitakoa ez denik, horren bidez langile horiek Administrazio zibileko lanpostuen zerrendetako lanpostuetan eginkizunak bete baititzakete.
Bigarren gaiari dagokionez, hau da, Indar Armatuetako langileek Administrazio zibileko lanpostu bat behin-behineko atxikipenez edo zerbitzu-eginkizunetan behin-behinean betetzeko aukerari dagokionez, Karrera Militarrari buruzko Legearen 99. artikuluan aurreikusitako destinoetako bat ez denean, honako hau esan behar da:
TRLEBEPen hamaikagarren xedapen gehigarriak langile militarrak Administrazio zibilean sartzea arautzen du, honela:
“1. Karrerako langile militarrek administrazio zibilean eman ahal izango dituzte zerbitzuak, administrazio publiko bakoitzak xedatzen duen moduan, aukera hori berariaz adierazten bada, eta, betiere, langile horiei lanpostua merezimendu- eta gaitasun-printzipioen arabera esleitzen bazaie; horretarako, lanpostu horiek betetzeko kasuan kasuko deialdi publikoan parte hartu beharko dute, eta Defentsa Ministerioak horretarako berariaz xedatzen dituen baldintzak bete beharko dituzte aurrez».
2. Ingalaterra (…) Administrazio zibilean betetzen ari diren lanpostua uzten badute, lanpostutik kentzen badituzte edo lanpostua ezabatu egiten bada, administrazio militarrera itzuli beharko dira, dagokien egoeran, eta ez zaizkie aplikatuko funtzionario zibilentzat egoera horietarako ezarrita dauden irizpideak”.
Transkribatu den manuaren arabera, planteatutako gaiari buruzko lege-erregulazioa argia da, eta, Karrera Militarrari buruzko Legearen 99. artikuluan aurreikusitako xedeetako bat ez denean, ezinbestekoa da berariaz langile militarrei irekitako lanpostua behin betiko okupatzea, eta, beraz, langile horiek ezin izango dute beste formula batzuen bidez bete, hala nola behin-behineko atxikipenean edo zerbitzu-eginkizunetan duten lanpostua behin-behinean okupatzea. Formula horiek, ordea, langile zibilei aplika dakizkieke.
Aurreko guztia gorabehera, gogoratu behar da, zuzendaritza nagusi honen eskumenen araubidearen arabera, zuzendaritza nagusi honek egiten dituen kontsulten erantzunak informatzeko baino ez direla, eta, ondorioz, ez direla irizpide lotesleak, ez dutela ez eskubiderik ez eskubide-itxaropenik sortzen, eta ez dutela inolako loturarik sortzen dagozkien prozedura-motekin. Gainera, nahitaezko izaera edo izaera loteslerik ez dutenez, erantzun horien hartzaile diren organoek, hala badagokio, horietan jasotako iritziarekin bat ez datorren erabakia hartu ahal izango dute azkenean.
Buletin honetan jasotzen diren kontsulten erantzunek erantzuna emateko unean indarrean dagoen araudiaren arabera planteatutako galderei erantzuten diete, eta, beraz, erantzun horiek ondorengo lege-aldaketen edo ebazpen judizialen eragina jasan dezakete.