Ezin da errebokatu zerbitzu aktiboan jarraitzeko luzapena ematen duen egintza, egintza hori indarrean dagoen araudiaren arabera egindako prozedura baten emaitza delako, eta ezin delako berrikusi Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legean aurreikusitako edozein bideren bitartez.
Baldin eta zerbitzu aktiboaren luzapenean dagoen funtzionarioak aldi baterako ezintasuna badu, gainerako funtzionarioei aplikatzen zaien modu berean jokatu beharko da, hau da, Gizarte Segurantzaren Lege Orokorraren testu bategina onartzen duen urriaren 30eko 8/2015 Legegintzako Errege Dekretuaren 169. artikuluan eta hurrengoetan xedatutakoa aplikatu beharko da.
Zerbitzu aktiboan jarraitzeko luzapen baten emakida errebokatzeko aukera.
Zerbitzu aktiboan jarraitzeko luzapen bat emateko aukera bertan behera uzteko aukerari buruzkoa da kontsulta.
Enplegatu publikoen araubide juridikoaren oinarriak urriaren 30eko 5/2015 Legegintzako Errege Dekretuak arautzen ditu, Enplegatu Publikoaren Oinarrizko Estatutuaren Legearen testu bategina onartzen duenak (aurrerantzean, TRLEBEP).
TRLEBEPen 67. artikuluak funtzionario publikoen erretiroa arautzen du. Artikulu horrek honako hau dio hirugarren atalean: “Nahitaezko erretiroa ofizioz deklaratuko da funtzionarioak hirurogeita bost urte betetzean.
Nolanahi ere, estatutu hau garatzeko emango diren Funtzio Publikoko legeetan ezarritakoaren arabera, jarduneko zerbitzuan jarraitzeko luzapena eskatu ahal izango da, gehienez ere hirurogeita hamar urte bete arte. Administrazio publiko eskudunak ebazpen arrazoitua eman beharko du luzapen hori onartzeko edo ukatzeko.”
TRLEBEPeko Azken Xedapenetako Laugarrenean, hirugarren atalean, xedatutakoaren arabera: “Funtzio Publikoko Legeak eta haiek garatzeko erregelamenduzko arauak eman arte, administrazio publiko bakoitzean giza baliabideak antolatzeari, planifikatzeari eta kudeatzeari buruz indarrean dauden arauak egongo dira indarrean, estatutu honetan ezarritakoaren aurkakoak ez diren bitartean”indarrean dagoela ulertu behar da abuztuaren 2ko 30/1984 Legeak, Funtzio Publikoa Erreformatzeko Neurriei buruzkoak, 33. artikuluan dioena. “Funtzionario publikoen nahitaezko erretiroa ofizioz deklaratuko da hirurogeita bost urte betetzean.
Aurreko lerroaldean xedatutakoa gorabehera, deklarazio hori ez da egingo funtzionariek jarduneko zerbitzuaren egoera amaitu arte, egoera horretan, euren borondatez, goitik jota hirurogeita hamar urte bete arte jarraitzen badute. Administrazio publikoek emango dituzte eskubide hori erabiltzeko behar diren prozedura-arauak.”
Prozedura hori jasota dago Administrazio Publikorako Estatu Idazkaritzaren 1996ko abenduaren 31ko Ebazpenean; horren bidez, prozedura-arau osagarriak ematen dira Estatuko Administrazio Orokorraren esparruan funtzionario publikoek zerbitzu aktiboan jarraitzeko luzapena aplikatzeko. Luzapena eskatzeko ezarritako prozedura aldeak eskatuta hasten da, eta organo eskudunak ebazpen arrazoitua eman beharko du hura emateari edo ukatzeari buruz, funtzionarioaren egoera eta inguruabarrak aztertu ondoren.
Administrazio-prozeduraren amaierako emaitza den ebazpenari errekurtsoa jar diezaioke interesdunak, ebazpena aldekoa ez bada.
Kontsultaren xede den kasuan, interesdunaren aldeko ebazpena da, indarrean dagoen araudiaren araberako prozedura baten ondoren onartua. Kasu horretan, Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legearen 106. artikuluan eta hurrengoetan jasotzen dira Administrazioak ebazpen hori baliogabetzeko dituen aukerak. Ondoren, labur-labur azalduko ditugu bide horiek eta kontsultaren xede den egitatezko kasuan erabiltzeko aukera:
Xedapen eta egintza deusezak berrikustea (106. artikulua) eta egintza deuseztagarriak kaltegarritzat jotzea (107. artikulua). - Bi aukera horiek ezin dira erabili, ezinbesteko baldintza baita berrikuspenaren xede izango diren egintzak deusezak izatea (106. artikuluaren kasuan) edo deuseztagarriak izatea (107. artikuluaren kasuan), urriaren 1eko 39/2015 Legearen 47. eta 48. artikuluetan xedatutakoaren arabera, hurrenez hurren.
Hori ez da luzapena emateko egintzaren kasua; izan ere, egintza hori prozeduraren inolako arau-hausterik egin gabe egin zen, eta ez da ordenamendu juridikoaren aurkakoa.
Aldeko egintzak errebokatzea (109.1 artikulua).- Bide hau ere ezin da erabili, errebokazioa 109. artikuluaren lehenengo paragrafoan xedatutakoari jarraiki egiten baita, “kontrako egintzak edo kargak ezartzen dituztenak”ez, ordea, luzapena ematea, interesdunaren aldekoa baita.
Oker materialen berrikuspena (109.2 artikulua).- Ez da bidezkoa ahalmen hau erabiltzea, zuzendu daitezkeen akats materialik ez dagoelako eta, edozein kasutan, berrikuspen honek ez liokeelako gaiaren funtsari eragingo.
Azkenik, zerbitzu aktiboaren luzapenean dagoen funtzionarioak aldi baterako ezintasuna badu, gainerako funtzionarioekin egiten den modu berean jokatu beharko da, hau da, Gizarte Segurantzaren Lege Orokorraren testu bategina onartzen duen urriaren 30eko 8/2015 Legegintzako Errege Dekretuaren 169. artikuluan eta hurrengoetan xedatutakoa aplikatu beharko da.
Aurreko guztia gorabehera, gogoratu behar da, zuzendaritza nagusi honen eskumenen araubidearen arabera, zuzendaritza nagusi honek egiten dituen kontsulten erantzunak informatzeko baino ez direla, eta, ondorioz, ez direla irizpide lotesleak, ez dutela ez eskubiderik ez eskubide-itxaropenik sortzen, eta ez dutela inolako loturarik sortzen dagozkien prozedura-motekin. Gainera, nahitaezko izaera edo izaera loteslerik ez dutenez, erantzun horien hartzaile diren organoek, hala badagokio, horietan jasotako iritziarekin bat ez datorren erabakia hartu ahal izango dute azkenean.
Buletin honetan jasotzen diren kontsulten erantzunek erantzuna emateko unean indarrean dagoen araudiaren arabera planteatutako galderei erantzuten diete, eta, beraz, erantzun horiek ondorengo lege-aldaketen edo ebazpen judizialen eragina jasan dezakete.