TRLEBEPen 76. artikulu honetan aurreikusitakoaren arabera, unibertsitateko gradu-titulu ofizial baten 180 kreditu izateak ez du ordezten, ez eta baliokide ere, A2 azpitaldean sailkatutako kidego edo eskaletara sartzeko eskatzen den graduatu-titulu ofiziala.
A2 azpitaldera sartzeko aukera, graduko titulu ofizialeko 180 kreditu gaindituta
Unibertsitateko titulazioetan Gradu sistema ezartzeak, gure oposaketa ezberdinetan [Toki Erakundea] A2ko plazak eskuratzeko baldintzetan zalantza eragin digu.
Zehazki, gradu-sistemaren aurretik, A2 funtzionario-azpitaldeko plazak hautatzeko prozesuetan onartzen ziren garai hartan lizentziadun-titulua lortu ez zuten hautagaiak, adibidez, lehen zikloa edo titulazioetako 180 kreditu gainditu zituztenak, eta, beraz, Unibertsitateak horri buruzko ziurtagiria ematen zuen.
Hala ere, egoera berri honetan, zalantzak sortzen zaizkizue gradu-titulua lortu ez baina gradu-titulaziotik 180 kreditu lortu dituzten hautagaiak A2 azpitaldeko hautaketa-prozesuan onar daitezkeen ala ez.
Beraz, graduko titulazio ofizial batetik 180 kreditu gaindituz gero, A2 azpitaldeko hautaketa-prozesuetan parte hartzeko aukerari buruzko kontsulta egin da.
Enplegatu Publikoaren Oinarrizko Estatutuaren Legearen testu bategina onartzen duen urriaren 30eko 5/2015 Legegintzako Errege Dekretuaren 76. artikuluak karrerako funtzionarioen lanbide-sailkapeneko taldeak arautzen ditu, oinarrizko araudi gisa, eta, beraz, administrazio publiko guztiei aplikatu behar zaie. Honela:
“Kidegoak eta eskalak, horietara sartzeko eskatzen den titulazioaren arabera, honako talde hauetan sailkatzen dira: (...) Kidegoen eta eskalen sailkapena, azpitalde bakoitzean, bete beharreko eginkizunen erantzukizun-mailaren eta sarbide-proben ezaugarrien araberakoa izango da.”
Indarrean dagoen legeriaren arabera, A2 azpitaldera sartzeko behar den titulazioa honako hau da: “A taldea, bi azpitaldetan banatuta: A1 eta A2. Talde honetako kidego edo eskaletan sartzeko, graduko unibertsitate-tituluaren jabe izatea eskatuko da. Legeak beste unibertsitate-tituluren bat eskatzen duenean, unibertsitate-titulu hori hartuko da kontuan.”
TRLEBEPen azken xedapenetako 4.ak hau dio, hirugarren atalean:
“Funtzio Publikoaren Legeak eta horiek garatzeko erregelamenduzko arauak eman arte, administrazio publiko bakoitzean giza baliabideak antolatzeari, planifikatzeari eta kudeatzeari buruz indarrean dauden arauak egongo dira indarrean, estatutu honetan ezarritakoaren aurkakoak ez diren bitartean.”
Beraz, Funtzio Publikora sartzeko hautaketa-prozesuak garatzeko, administrazio bakoitzean giza baliabideen antolamendua, plangintza eta kudeaketa arautzen duten arauak bete beharko dira, betiere Funtzio Publikoaren Testu Bateginean aurreikusitako erregulazioa errespetatuz.
Arloari buruzko aurreko oinarrizko araudia Funtzio Publikoa Erreformatzeko Neurriei buruzko abuztuaren 2ko 30/1984 Legearen 25. artikuluan jasota zegoen, eta araudi hau jasotzen zuen lehengo B taldean sartutako kidego eta eskalei dagokienez:
“Administrazio publikoen zerbitzura dauden funtzionarioen kidegoak, eskalak, klaseak eta kategoriak, sartzeko eskatzen den titulazioaren arabera, talde hauetan banatuko dira: (…)
B taldea. Ingeniari teknikoaren titulua, unibertsitateko diplomaduna, arkitekto teknikoa, hirugarren mailako lanbide-heziketako titulua edo baliokidea.
Lege horren bosgarren xedapen iragankorrak, berriz, honako hau xedatzen du:
“Lege honetan xedatutakoaren ondorioetarako, unibertsitate-diplomadunaren tituluaren baliokidetzat hartuko da lizentziaturako hiru ikasturte oso gaindituta izatea”.
Halaber, urriaren 10eko 1272/2003 Errege Dekretuak, goi-mailako unibertsitate-irakaskuntzako edo unibertsitatez kanpoko Espainiako tituluen baliokidetasuna aitortzeko baldintzak arautzen dituenak, honako hau xedatzen du lehenengo xedapen gehigarrian:
“Funtzio Publikoa Erreformatzeko Neurriei buruzko abuztuaren 2ko 30/1984 Legean xedatutakoaren ondorioetarako, Unibertsitateko Diplomatuaren tituluaren baliokidetzat hartuko da lizentziatu, arkitekto edo ingeniariaren edozein titulu ofizial lortzeko ikasketen lehenengo hiru ikasturte osoak gaindituta izatea, edo ikasketa horiei dagokien lehen zikloa gaindituta izatea; betiere, lehen ziklo horren gutxieneko eskola-zama 180 kreditukoa bada.”
Hala, lizentziatura bateko lehen hiru ikasturteak edo lehen zikloa gainditu izana egiaztatzen duen ziurtagiria, Unibertsitateak emandakoa, baldin eta ziklo horrek gutxienez 180 kredituko eskola-zama badu, titulu nahikoa baliokidea izango da A2 azpitaldeko kidego eta eskaletara sartzeko hautaprobetan parte hartzeko.
Hala ere, ez dira nahastu behar urriaren 10eko 1272/2003 Errege Dekretuak aipatzen dituen “180 kredituak” eta graduko titulu ofizial baten 180 kredituak.
Alde horretatik, urriaren 10eko 1272/2003 Errege Dekretuak aipatzen dituen “180 kredituak” aurreko antolamenduko iraupen luzeko unibertsitate-tituluei soilik dagozkie, hau da: Lizentziaduna, arkitektoa edo ingeniaria.
Hala, izen-parekotasunak gorabehera, ez dago baliokidetza automatikorik lizentziatu-tituluari dagozkion “kredituen” eta graduko titulazio ofiziala osatzen duten kredituen artean.
Puntu hori berresten du TRLEBEPen 76. artikuluak berak, berariaz xedatzen duenean A2 azpitaldean sailkatutako kidegoetan sartzeko beharrezkoa izango dela gradu-titulua izatea; horrek eragotzi egiten du hautaketa-prozesu horietan parte hartzea graduko titulazio bateko 180 krediturekin bakarrik.
Azaldutakoagatik, eta TRLEBEPen 76. artikulu honetan aurreikusitakoarekin bat etorriz, ondorioztatzen da unibertsitateko gradu-titulu ofizial baten 180 kreditu edukitzeak ez duela ordezkatzen eta ez dela baliokide A2 azpitaldean sailkatutako kidego edo eskaletara sartzeko eskatzen den graduatu- edo gradu-titulu ofiziala.
Aurreko guztia gorabehera, gogoratu behar da, zuzendaritza nagusi honen eskumenen araubidearen arabera, zuzendaritza nagusi honek egiten dituen kontsulten erantzunak informatzeko baino ez direla, eta, ondorioz, ez direla irizpide lotesleak, ez dutela ez eskubiderik ez eskubide-itxaropenik sortzen, eta ez dutela inolako loturarik sortzen dagozkien prozedura-motekin. Gainera, nahitaezko izaera edo izaera loteslerik ez dutenez, erantzun horien hartzaile diren organoek, hala badagokio, horietan jasotako iritziarekin bat ez datorren erabakia hartu ahal izango dute azkenean.
Buletin honetan jasotzen diren kontsulten erantzunek erantzuna emateko unean indarrean dagoen araudiaren arabera planteatutako galderei erantzuten diete, eta, beraz, erantzun horiek ondorengo lege-aldaketen edo ebazpen judizialen eragina jasan dezakete.