Mapa de situació de la simplificació de procediments en les administracions públiques

17/11/2023

La Direcció General de Governança Pública ha publicat la segona edició del denominat “Mapa de situació de la simplificació de procediments en les administracions públiques”, que pretén ser una eina útil i esquemàtica que orient als operadors públics, a les persones usuàries dels seus serveis i a quants tinguin interès en la qualitat normativa i la simplificació administrativa. L'objectiu és facilitar la interpretació de dades i extracció de conclusions a través de la recopilació d'informació que, d'una altra manera, pot tendir a expressar-se de manera complexa, heterogeni i desagregat.

Esta edición supone la actualización de la versión publicada en 2021, tras el impulso que el Ministerio de Hacienda y Función Pública planteó en el contexto de la Red Interadministrativa de Calidad en los Servicios Públicos, con el fin último de conocer la situación como foto fija en el momento de su publicación, así como su evolución e identificar sinergias entre distintos actores y ámbitos territoriales.

El document es desplega sobre quatre eixos fonamentals: Anàlisi de càrregues administratives en les memòries d'anàlisis d'impacte normatiu; actuacions i participació d'empreses i ciutadania, a través de – per exemple- signatura d'acords o establiment de canals de comunicació específics; actuacions de l'administració que alliberin de tràmits redundants als ciutadans i empreses, al mateix temps que faciliten que les empleades i empleats públics centrin els seus esforços en tasques que aportin un valor afegit; i anàlisi de l'aplicació i evolució del principi de compensació de càrregues.

D'altra banda, el Mapa té una vocació clarament comunicativa i divulgativa, dirigida a la societat en general, a les instàncies europees i internacionals i als operadors econòmics. D'aquesta manera, pretén transmetre la decidida presa de consciència per part de les administracions públiques a l'hora de legislar d'una manera adequada, depurar l'ordenament jurídic de requisits innecessaris, optimitzar procediments i estimular el diàleg amb les persones i sectors a qui afectessin aquestes normes.

Accedeix al document aquí: Simplificació de Procediments de les Administracions Públiques. - Sector Públic - Informes d'interès - Més informació - Portal de la Transparència de l'Administració de l'Estat. Espanya - Inici