Mapa de situació de la simplificació de procediments en les administracions públiques

17/11/2023

La Direcció General de Governança Pública ha publicat la segona edició del denominat “Mapa de situació de la simplificació de procediments en les administracions públiques”, que pretén ser una eina útil i esquemàtica que orient als operadors públics, a les persones usuàries dels seus serveis i a quants tinguen interés en la qualitat normativa i la simplificació administrativa. L'objectiu és facilitar la interpretació de dades i extracció de conclusions a través de la recopilació d'informació que, d'una altra manera, pot tendir a expressar-se de manera complexa, heterogeni i desagregat.

Esta edició suposa l'actualització de la versió publicada en 2021, després de l'impuls que el Ministeri d'Hisenda i Funció Pública va plantejar en el context de la Xarxa Interadministrativa de Qualitat en els Serveis Públics, amb la fi última de conéixer la situació com a foto fixa en el moment de la seua publicació, així com la seua evolució i identificar sinergies entre diferents actors i àmbits territorials.

El document es desplega sobre quatre eixos fonamentals: Anàlisi de càrregues administratives en les memòries d'anàlisis d'impacte normatiu; actuacions i participació d'empreses i ciutadania, a través de – per exemple- signatura d'acords o establiment de canals de comunicació específics; actuacions de l'administració que alliberen de tràmits redundants als ciutadans i empreses, al mateix temps que faciliten que les empleades i empleats públics centren els seus esforços en tasques que aporten un valor afegit; i anàlisi de l'aplicació i evolució del principi de compensació de càrregues.

D'altra banda, el Mapa té una vocació clarament comunicativa i divulgativa, dirigida a la societat en general, a les instàncies europees i internacionals i als operadors econòmics. D'aquesta manera, pretén transmetre la decidida presa de consciència per part de les administracions públiques a l'hora de legislar d'una manera adequada, depurar l'ordenament jurídic de requisits innecessaris, optimitzar procediments i estimular el diàleg amb les persones i sectors a qui afectaren aquestes normes.

Accedeix al document ací: Simplificació de Procediments de les Administracions Públiques. - Sector Públic - Informes d'interés - Més informació - Portal de la Transparència de l'Administració de l'Estat. Espanya - Inici