L'INAP/INAP acull a partir de demà aquesta sèrie de debats, en col·laboració amb la Secretaria General de Funció Pública amb l'objectiu d'involucrar a totes les persones directament compromeses en les polítiques de selecció tant del sector públic, sector acadèmic i del sector social
Aquests debats té el seu origen en el Pla de Captació de Talent que està desenvolupant el Ministeri de Política Territorial i Funció Pública, per a atreure un major nombre de persones a l'ocupació pública davant l'escenari de jubilacions massives que afecten de les administracions públiques en les pròximes dècades.
Al costat d'altres mesures que s'estan desenvolupant des del Ministeri per a donar a conèixer l'ocupació pública, emergeix la idea d'impulsar una reforma dels procediments actuals de reclutament i de selecció en el sector públic.
Aquesta reforma ha de donar resposta a interrogants sobre si les ofertes d'ocupació responen a les necessitats reals de la gestió pública, o si faciliten o dificulten l'atracció de les persones que aspiren a ingressar en la funció pública; com s'ha d'afrontar la massiva jubilació de persones en l'ocupació pública en els pròxims anys, i quin tipus de talent ha d'atreure i reclutar l'administració pública, entre altres qüestions
El programa inclou deu debats virtuals l'objectiu dels quals és abordar, exposar i discutir diversos enfocaments i opinions sobre un tema relacionat amb la selecció en l'ocupació pública.
Els debats tindran lloc entre el 17 de novembre de 2020 i el 16 de març de 2021 i versaran sobre la planificació de la selecció; les amenaces i oportunitats de l'envelliment de l'ocupació pública; la capacitat i mèrit: quin tipus de talent ha d'atreure i reclutar l'Administració pública; el procés selectiu, l'oposició i el curs selectiu i la igualtat i transparència en els processos de selecció.
Com a complement als debats, també se celebraran tallers de persones expertes amb un grup reduït de professionals que analitzaran i debatran aspectes concrets en matèria de selecció en l'ocupació pública amb la finalitat d'aportar solucions de millora. L'INAP/INAP promourà treballs d'estudi i recerca.
Els panelistas intervinents seran sotssecretàries i sotssecretaris dels Ministeris, personal directiu de diferents Departaments i Organismes, ex directors i directores generals de Funció Pública, directors i directores de Funció Pública de les Comunitats Autònomes, Subdirectors i Subdirectores Generals de Recursos Humans; acadèmics i associacions i organitzacions que promouen l'excel·lència en la gestió.
De manera paral·lela a la celebració dels debats, l'INAP/INAP ha creat una comunitat virtual en INAP/INAP Social que està cridada a interactuar amb els panells de l'activitat anterior i ampliar la participació de tota mena de persones interessades en l'ocupació pública, més enllà de l'espai i el temps de la seva celebració. La comunitat tindrà una persona dinamitzadora de l'INAP/INAP per a incorporar informació sobre els panells esmentats o, en general, qualsevol altra relacionada amb la selecció de l'ocupació pública, i, d'aquesta manera, propiciar la participació de les persones inscrites en ella.
Els debats es gravaran i, posteriorment, estaran accessibles en el canal de Youtube de l'INAP/INAP.
Més informació aquí