Izendapen askeko lanpostutik kenduz gero, oro har, ordura arte zerbitzuak betetzen jardun duen Administrazioak atxiki beharko du lanpostu horretara, bere araudian aurreikusitako arauekin bat etorriz; hori guztia, funtzionarioak jatorrizko Administraziora itzultzea eskatzeari kalterik egin gabe.
Izendapen askeko lanpostutik kenduz gero, beste Administrazio bateko funtzionarioari esleitu beharreko lanpostua
Kontsulta egin da okupatutako postuak izendapen askeko prozeduraren bidez uzten direnean jokatzeko moduari buruz, baldin eta hori betetzen duen funtzionarioa beste administrazio publiko batekoa bada eta Enplegatu Publikoaren Oinarrizko Estatutuaren Legea garatzeko legeriarik egin ez bada.
Enplegatu Publikoaren Oinarrizko Estatutuaren Legearen testu bateginak, zeina urriaren 30eko 5/2015 Legegintzako Errege Dekretuaren bidez onartu baitzen (TRLEBEP), 84.3 artikuluan apirilaren 12ko 7/2007 Legean indargabetuta zegoen testu bera jasotzen du.
Laburbilduz, izendapen askeko prozeduraren bidez betetzen diren lanpostuei dagokienez, manuak ezartzen du ezen, lanpostua uzten duen funtzionarioa beste Administrazio Publiko batekoa bada, bertan berriro sartu beharko duela, non eta ez duen beste lanposturen bat lortzen utzi berri duen Administrazioan.
Aurreikuspen horrek, Sektore Publikoa Arrazionalizatzeko eta Administrazioa Erreformatzeko Neurriei buruzko irailaren 16ko 15/2014 Legeak apirilaren 12ko 7/2007 Legearen 84.3 artikuluan sartutakoak, aginduaren edukia aldatzea ekarri bazuen ere, ez zuen aldarazi, era berean, agindu horrek hasiera batean zuen indarrean jartzeko araubidea, zeinaren arabera artikulu horretan jasotako aurreikuspenek garapen-lege bat behar baitute aplikagarriak izan daitezen.
Bestalde, TRLEBEPek ez du aldatu manu hori indarrean jartzeko araubidea, eta, gainera, zortzigarren xedapen iragankorrak adierazitako iritzia berresten du; hau da, 84.3 artikuluan agindutakoaren edukia dagokion lege-garapena gertatzen denean soilik aplikatuko da.
Beraz, azken xedapenetako laugarrenean, 2. paragrafoan, zortzigarren xedapen iragankorrarekin lotuta (biak EBZLTBkoak) aurreikusitakoa aplikatuz, ulertu behar da orain arte aplikatu diren arau berak erabili beharko direla, hau da, Estatuko legeria, aplikatu beharrekoa eta, halakorik ezean, aplikatu beharrekoa, beste administrazio publiko bateko funtzionario batek izendapen askeko lanpostua uzten duen kasuetarako.
TRLEBEPen 84.3 artikuluan aurreikusitakoa eta garapen-legeria izateagatik bertan jasotako aurreikuspenak aplika daitezkeen kasuak alde batera utzi gabe, oro har, zuzendaritza-zentro honen iritziz, izendapen askeko lanpostu bat uzten denean, administrazio horrek berak beste lanpostu batera atxiki behar du, eta, horretarako, dagokion administrazioko kidego edo eskala propioetako funtzionarioentzat ezarritako arau berberak aplikatu behar ditu.
Eta hori bi arrazoirengatik.
Lehenik, abuztuaren 2ko 30/1984 Legeaz geroztik sortu den administrazio arteko mugigarritasuna, apirilaren 12ko 7/2007 Legeak behin betiko ezarri duena; bai norbanakoaren mugikortasuna, beste administrazio publiko batzuetako funtzionarioek parte har zezaketen lanpostuak betetzeko prozeduren bidez, bai administrazioek horretarako sinatutako hitzarmen baten babespeko mugikortasuna.
Eta, bigarrenik, eta mugikortasun horren ondorioz, “tratu-berdintasunaren” printzipioari jarraiki, zeina EBZLTBren 88. artikuluan jasoko bailitzateke. Artikulu horretan, beste herri-administrazio batzuen zerbitzuen administrazio-egoera arautzen da, eta honako hau xedatzen da:Beste administrazio publiko batzuetan zerbitzuan dauden karrerako funtzionarioek, baldin eta lanpostuak betetzeko estatutu honetan jasotako sistemak erabilita badaude egoera horretan, benetan destinatuta dauden administrazioaren legeria izango dute oinarri.”.
Alde horretatik, EBZLTBren 80.4 artikuluarekin lotuta transkribatutako 88. artikuluaren aurreikuspenak aplikatzeak aukera emango luke ondorioztatzeko, izendapen askeko lanpostu bat uzten den kasuetan, oro har, zerbitzuak betetzen ari zen Administrazioak atxiki behar duela lanpostu batera, bere araudiak aurreikusten dituen arauen arabera; hori guztia, funtzionarioak jatorrizko Administrazioan berriz sartzea eskatzeari kalterik egin gabe.
Iritzi hori berresten du, besteak beste, Gaztela eta Leongo Justizia Auzitegi Nagusiko Administrazioarekiko Auzien Salak 2014ko urriaren 29an emandako epaiak. Honela dio epaiak:
“ (…) Baina administrazio demandatuak ahaztu egiten du destinoko administrazio autonomikoan erabakitako kargu-uzteak ez dakarrela funtzionarioak administrazio autonomiko horren zerbitzura egoteari uztea; izan ere, kargu-uzteak ez dakar, nahitaez, jatorrizko administraziora itzultzea; beraz, aurretik aipatutako bermea duela ulertu behar da, eta dagokion saileko idazkari nagusiaren esku geratu behar du, hark behin-behineko atxikipena xedatuko baitu (…).
(…) Beraz, egoera zerbitzu aktibokoa da Autonomia Erkidegoko Administrazioan, eta ez du galtzen jatorrizko administrazio deiturikora itzultzea eskatu arte, ezta lanpostua uzteagatik ere”.
Aurreko guztiari gehitu behar zaio ezen, garapenerako legeria dagoelako TRLEBEPen 84.3 artikulua aplikatu behar denean ere, kontuan hartu behar dela legegilearen borondatea, arauan jasotakoa; manu horretan xedatzen da, lehenik eta behin, Administrazioan bertan adskribitzea, eta adskripziorik ez dagoenean bakarrik, orduan bidezkoa da jatorrizko administrazioak itzultzea, funtzionarioak hala eskatzen duenean.
Azkenik, gogoratu behar da indarrean jarraitzen dutela irailaren 16ko 15/2014 Legearen bederatzigarren xedapen iragankorrean jasotako aurreikuspenek.
Aurreko guztia gorabehera, gogoratu behar da, zuzendaritza nagusi honen eskumenen araubidearen arabera, zuzendaritza nagusi honek egiten dituen kontsulten erantzunak informatzeko baino ez direla, eta, ondorioz, ez direla irizpide lotesleak, ez dutela ez eskubiderik ez eskubide-itxaropenik sortzen, eta ez dutela inolako loturarik sortzen dagozkien prozedura-motekin. Gainera, nahitaezko izaera edo izaera loteslerik ez dutenez, erantzun horien hartzaile diren organoek, hala badagokio, horietan jasotako iritziarekin bat ez datorren erabakia hartu ahal izango dute azkenean.
Buletin honetan jasotzen diren kontsulten erantzunek erantzuna emateko unean indarrean dagoen araudiaren arabera planteatutako galderei erantzuten diete, eta, beraz, erantzun horiek ondorengo lege-aldaketen edo ebazpen judizialen eragina jasan dezakete.