Ebazpenak norberaren kontuetarako egunak eta modu independentean har daitezkeen opor-egunak metatzeko aukera ematen du, baina ezin du iruzurrezkoak izan daitezkeen beste konbinazio batzuk sortu, hala nola opor-egun arruntak batzea.
Opor-egunak, opor-egun independenteak eta norberaren gauzetarako egunak jarraian hartzeko aukera.
Planteatutako gaia opor-egunak, opor-egun independenteak eta norberaren gauzetarako egunak jarraian hartzeko aukerari buruzkoa da.
Horri dagokionez, Funtzio Publikoaren Estatu Idazkaritzaren 2019ko otsailaren 28ko Ebazpenean xedatutakora jo behar dugu; ebazpen horren bidez, Estatuko Administrazio Orokorraren eta haren organismo publikoen zerbitzura dauden langileen lanaldi eta lan-ordutegiei buruzko jarraibideak ematen dira, bederatzigarren atalean, “oporrak eta baimenak” izenekoan:
“9.3 Oporrak, aurrez baimena emanda eta zerbitzuaren beharrekin bateragarria bada, urte naturalaren barruan eta hurrengo urteko urtarrilaren 31ra arte hartuko dira, elkarren segidako bost egun balioduneko gutxieneko aldietan.
Nolanahi ere, eta zerbitzuaren beharrek horretarako aukera ematen badute, ebazpen honen 9.1 atalean ezarritako opor-egunak modu independentean hartzea eska daiteke, urte natural bakoitzeko bost egun baliodunera arte. (...) 9.7 Urte bakoitzean, enplegatu publikoek eskubidea izango dute norberaren gauzetarako sei baimen-egun hartzeko, hargatik eragotzi gabe indarrean dagoen araudian ezarritako gainerako baimenak eta lizentziak ematea.
Era berean, enplegatu publikoek norbere kontuetarako beste bi baimen-egun hartzeko eskubidea izango dute seigarren hirurtekoa bete eta hurrengo egunetik aurrera, eta gehienez ere beste egun bat gehituko zaie zortzigarrenetik aurrera betetzen duten hirurteko bakoitzeko.
Norberaren kontuetarako baimen-egunak ezin dira urteko oporraldiekin batera hartu. Langileek nahi duten moduan banatu ahal izango dituzte egun horiek, aldez aurretik nagusiek baimena emanda eta beti ere zerbitzuaren beharrak errespetatuta. Arrazoi horiengatik abendua amaitu baino lehen baimen hori hartzerik ez badago, hurrengo urtarrilaren 31ra arte eman ahal izango da.
Aurrekoa gorabehera, eta zerbitzuaren beharrizanek hala ahalbidetzen badute, norberaren kontuetarako baimen-egunak eta, hala badagokio, hurrengo atalean ezarritako baimen-egunak bereiz hartzen diren opor-egunei metatu ahal izango zaizkie.”
Hortaz, ebazpenak norberaren kontuetarako egunak eta modu independentean har daitezkeen opor-egunak metatzeko aukera emateak ezin du iruzurrezkoak izan daitezkeen beste konbinazio batzuk eragin, hala nola opor-egun arruntak batzea, kasu hori norberaren kontuetarako egunak urteko opor-egunekin metatzeko debekuaren aurka joango bailitzateke, etenik gabe hartzen baitira.
Desberdina izango litzateke egun baliodun bat egotea, hau da, zerbitzuak ematen diren egun bat, norberaren eginkizunetarako egunen eta oporraldiaren artean, edo aparteko opor-egunen (norberaren eginkizunetarako egunen ondoren hartu beharrekoak) eta opor-egun arrunten artean, azken kasu horretan opor-egun horiek hartu ahal izango liratekeelako.
Beraz, arau orokor gisa, norberaren gauzetarako baimen-egunak ezin izango dira urteko opor-aldiekin batera hartu, modu independentean hartzen diren opor-egunak izan ezik.
Aurreko guztia gorabehera, gogoratu behar da, zuzendaritza nagusi honen eskumenen araubidearen arabera, zuzendaritza nagusi honek egiten dituen kontsulten erantzunak informatzeko baino ez direla, eta, ondorioz, ez direla irizpide lotesleak, ez dutela ez eskubiderik ez eskubide-itxaropenik sortzen, eta ez dutela inolako loturarik sortzen dagozkien prozedura-motekin. Gainera, nahitaezko izaera edo izaera loteslerik ez dutenez, erantzun horien hartzaile diren organoek, hala badagokio, horietan jasotako iritziarekin bat ez datorren erabakia hartu ahal izango dute azkenean.
Buletin honetan jasotzen diren kontsulten erantzunek erantzuna emateko unean indarrean dagoen araudiaren arabera planteatutako galderei erantzuten diete, eta, beraz, erantzun horiek ondorengo lege-aldaketen edo ebazpen judizialen eragina jasan dezakete.